Tătic nou! Probleme noi! – Ce mașină îmi iau?

De când sunt tată, am devenit sensibil la chestii mai ușor de suportat în mod obișnuit. Mă exasperează un vecin care ciocănește în pereți cioc-cioc-cioc. Le-aș mai băga nisip în tobele sport motocicliștilor în care tropăie adrenalina și hormonii noaptea pe la ora două. Așa îmi trebuie dacă stau la bulevard…

Greu de suportat sunt mai ales mâțele pribege de prin spatele blocului. În timp ce ele habar nu au de contracepție, câțiva vecini de-ai mei habar nu au că mila lor pute. Adică mâncarea pe care o aruncă se transformă inevitabil în fecale. ”Dacă o iubești, strânge și după!”

Cel mai greu de luptat este însă cu praful, fumul, polenul și uscăciunea. Am curățat aparatul de aer condiționat. Apoi am instalat plase pentru insecte și… am trecut la filtre. Mai întâi am luat unul pentru apă. Românesc și foarte bun. Cu toate acestea rămânea problema poluării aerului de pe stradă. Cred că am și pentru acela o soluție. V-o arăt mâine.

Nu mă pot decide totuși ce mașină să îmi iau și m-am apucat iar de căutat. Da, nu mai am mașină de trei ani de când am vândut TypeR-ul pentru că în timpul săptămânii alerg pe Vespa ori taxiuri pe vreme rea și în weekend testez mașini pentru blog. Acum nu mai pot trimite soția cu taxiul prin oraș de luni până vineri, iar trotuarele noastre și problemele cu transportul în comun le știți. Nu râdeți. Trebuia să îmi fie cel mai ușor dar în realitate este fantastic de greu să mă decid deși am răspuns deja la mii de emailuri de la cititori care îmi cer același sfat: ”Ce mașină să îmi iau!” Acum îi înțeleg și mai bine de ce sunt dezorientați.

Așa că am trecut prin toate variantele deja cunoscute.

Volvo V40 din 2004, 5.000 EUR (ultimul an în care s-a produs) – bun dar deja prea vechi și nu mai vreau să risc fără ESP ori cu un diesel alergat peste 200.000km. V50 e de fapt un Focus și am zis pas.

Volvo V70 din 2009, 11.000 EUR – superb dar ideal numai pentru drumuri lungi. În București ar fi mereu ”ciocănit” pe la colțuri și ar costa enorm la întreținere, plus consumul.

BMW 320d Touring E46 2005-2006, vreo 7-8.000EUR – l-am avut și îndrăgit dar e scump dacă are kilometri puțini iar cu peste 200.000km nu vreau.

BMW 320d Touring E91 2009 sau Audi A4 Avant 2.0 benzină (TDI este prea zgomotos pentru gust meu)- 10-12.000 opțiunea 1 până acum dar scumpicel dacă are sub 150.000 km Am ales din 2009 pentru că a primit un facelift care îmi place pe faruri, stopuri, capotă etc. și are motorul de 177CP Efficient Dynamics care face la drum lung consumuri de 5-6L/100Km

Mini Clubman din 2009 – 8-10.000 superb pentru oraș cu patru locuri suficient de comode dar mare problemă la bagaje sau spațiul pentru căruț.

Mi-ar mai fi plăcut enorm dar am depășit repede momentul pe motiv de preț și/sau dimensiuni: Mini Cooper, BMW Seria5 din 2011, Mercedes E-Klasse din 2010, Volvo XC60, Toyota RAV4, Honda Accord break, Renault Koleos, Honda CRV sau noul Kia Sportage.

Așa arată lista mea. Sunt puțin defazat cu fusul orar de când dorm în reprize așa că primesc cu drag sfaturi și opinii. Mi-a scăpat ceva interesant?

Ultimele articole

Articole recomandate

214 Comments

  1. salut George ,sunt foarte interesante testele realizate de tine .
    nu stiu daca ai testat ford mondeo model dupa 2010, nici nu sunt foarte scumpe iar masina este laudata destul de mult in privinta fiabilitatii . Am observat ca te-a incantat oarecum insignia cand ai realizat testul si mondeo e un concurent direct .
    deci ce parere ai de ford mondeo ?

  2. @Dorin, felicitari , esti primul om pe care-l aud ca ii displace a4 si il critica, sunt de aceeasi parere, chiar am o parere mai proasta, un pret mare pentru nimic,

  3. @Saragea, imi placea masina dar nu credeam sa fie atat slaba la fiabilitate, asta a fost ceea ce m-a determinat pe mine. Ai dreptat un pret colosal pe Passat „upgradat”, si totusi aceasta masina nu poate sta pe langa celelalte clase premium, Daimler sau BMW recunoscute atat pentru design cat si pentru fiabilitate. Designul si elementele de caroserie de aluminiu atat a mai ramas din Audi. O piesa de consolare pentru cei care nu isi permit ceva cu adevarat – adevarat, Daimler ori BMW sau mai nou Porsche sau Lambo – cele mai proaste copii de masini premium = VAG/Audi.

    Te miri cand vezi in Germania ca nemtii vand Passat Family sau Business de la 30.000 Eur in sus, sa numai vorbim de Highline – oameni care nu mai sunt pe treaba lor de mult. La fel de proasta parere o am si despre Passat 2011 o conduc ca masina de serviciu (in Germania) si e foarte slaba de la insonorizare pana la senzori, abs, cutie de viteza ciudata, bani aruncati. Ei se lauda cu inovatii de mult existente prin automotive – penibil.

  4. eu as zice mitsubishi ASX, e tare masina; n-o sa circuli doar in Bucuresti. de fapt e buna si pt oras, nu e imensa. face fata la gropi, la iarna (pt 4*4), dar si la drum lung, nici nu consuma mult
    asa…, sa regreti putin, am inteles ca ti-ai luat deja masina
    P.S.: poate ne mai vorbesti si despre filtrul de apa…

  5. Salut George,
    Felicitari pentru alegerea facuta. Cand ai timp spune-ne mai exact cum ai achizitionat masina, de unde, cati bani si cel mai important ce dotari are.

  6. George, mea culpa in privinta consumului la S-max dar vorba ta, avand doar o fetita C-max cu motor 1,6 tdci s-ar mula pe nevoile unei familii de trei persoane atat pt concediile impreuna cat si pt deplasarea intr-un oras aglomerat ca Bucurestiul.

  7. @Bogdan.Tu te auzi ce vorbesti?Cum sa reziste Audi 500k km?Audi este doar un VW cu sclipici ,nimic mai mult.Iar un VW nu exceleaza la fiabilitate.La ora actuala, Audi nu mai este zeul clasei premium si nici VW nu mai este masina poporului, pentru ca au banalizat toata gama de vehicule pentru a nu isi pierde clientii fideli si s-au indepartat de filosofia initiala, care a consacrat Golf. Exista si exceptii (Scirocco, Beetle), in rest toate sunt o apa si un pamant.Poate o tine 500k km cum zici tu ,insa cu diverse vizite la service si cu o mie si una de piese schimbate si inlocuite la partea mecanica.Singurele branduri care inca nu si-au pierdut simtul calitatii si fiabilitatii sunt brandurile japoneze,pana si Coreenii produc masini cu motoare fiabile mult peste VW si chiar Audi,si cu o garantie la care sa te lase fara griji (7 ani) .VW nu v a fi niciodata in stare sa ofere garantia celor de la Kia.Barem Kia are modele foarte interesante decat cutiile de tabla de la VW ( noul passat ,tripleta up si polo).Sper ca nu am suparat pe nimeni,dar cam asta este adevarul.
    In rest George…..sper sa faci o alegere cat mai buna si sa iti traiasca fetita.O idee ar fi Honda Legend,care sincer mie mi se pare o masina exceptionala,care imbina luxul,eleganta si fiabilitatea intr-o postura exceptionala.

  8. audi / bmw / mercedes nu vor oferi niciodata garantii de 100 de ani pentru ca vor sa fie profitabili, nu pentru ca masinile lor nu ar rezista. si uite asa economia nemteasca inca exporta foarte mult.
    ce daca am garantie 200 de ani la masina daca eu o schimb dupa 3-4 ani?
    ce daca am garantie 100 de ani daca la primul accident intre un audi si o kia soferul de audi nu pateste nimic pe langa multele victime de la kia?
    da, stiu, au 5 stele la ncap toate, au iesit super la impact sub 60 km/h.
    eu unul nu mi-as risca viata pentru 7 ani de garantie. decat o kia mai bine un focus oricand.
    eu unul nu cumpar o masina doar pentru fiabilitate. e importanta, desigur, dar ma intereseaza siguranta (vezi subiectul topicului), motorul (ce iese din el, nu ca sa reziste 1 milion de km), confortul, valoarea de revanzare, starea masinii la revanzare, etc.
    oricat ar ridica cineva in slavi o coreeana exista 2 categorii de masini: unele care isi merita numele (si includ aici si audi) si masini fabricate, pentru mase, pe la est.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.