Tătic nou! Probleme noi! – Ce mașină îmi iau?

De când sunt tată, am devenit sensibil la chestii mai ușor de suportat în mod obișnuit. Mă exasperează un vecin care ciocănește în pereți cioc-cioc-cioc. Le-aș mai băga nisip în tobele sport motocicliștilor în care tropăie adrenalina și hormonii noaptea pe la ora două. Așa îmi trebuie dacă stau la bulevard…

Greu de suportat sunt mai ales mâțele pribege de prin spatele blocului. În timp ce ele habar nu au de contracepție, câțiva vecini de-ai mei habar nu au că mila lor pute. Adică mâncarea pe care o aruncă se transformă inevitabil în fecale. ”Dacă o iubești, strânge și după!”

Cel mai greu de luptat este însă cu praful, fumul, polenul și uscăciunea. Am curățat aparatul de aer condiționat. Apoi am instalat plase pentru insecte și… am trecut la filtre. Mai întâi am luat unul pentru apă. Românesc și foarte bun. Cu toate acestea rămânea problema poluării aerului de pe stradă. Cred că am și pentru acela o soluție. V-o arăt mâine.

Nu mă pot decide totuși ce mașină să îmi iau și m-am apucat iar de căutat. Da, nu mai am mașină de trei ani de când am vândut TypeR-ul pentru că în timpul săptămânii alerg pe Vespa ori taxiuri pe vreme rea și în weekend testez mașini pentru blog. Acum nu mai pot trimite soția cu taxiul prin oraș de luni până vineri, iar trotuarele noastre și problemele cu transportul în comun le știți. Nu râdeți. Trebuia să îmi fie cel mai ușor dar în realitate este fantastic de greu să mă decid deși am răspuns deja la mii de emailuri de la cititori care îmi cer același sfat: ”Ce mașină să îmi iau!” Acum îi înțeleg și mai bine de ce sunt dezorientați.

Așa că am trecut prin toate variantele deja cunoscute.

Volvo V40 din 2004, 5.000 EUR (ultimul an în care s-a produs) – bun dar deja prea vechi și nu mai vreau să risc fără ESP ori cu un diesel alergat peste 200.000km. V50 e de fapt un Focus și am zis pas.

Volvo V70 din 2009, 11.000 EUR – superb dar ideal numai pentru drumuri lungi. În București ar fi mereu ”ciocănit” pe la colțuri și ar costa enorm la întreținere, plus consumul.

BMW 320d Touring E46 2005-2006, vreo 7-8.000EUR – l-am avut și îndrăgit dar e scump dacă are kilometri puțini iar cu peste 200.000km nu vreau.

BMW 320d Touring E91 2009 sau Audi A4 Avant 2.0 benzină (TDI este prea zgomotos pentru gust meu)- 10-12.000 opțiunea 1 până acum dar scumpicel dacă are sub 150.000 km Am ales din 2009 pentru că a primit un facelift care îmi place pe faruri, stopuri, capotă etc. și are motorul de 177CP Efficient Dynamics care face la drum lung consumuri de 5-6L/100Km

Mini Clubman din 2009 – 8-10.000 superb pentru oraș cu patru locuri suficient de comode dar mare problemă la bagaje sau spațiul pentru căruț.

Mi-ar mai fi plăcut enorm dar am depășit repede momentul pe motiv de preț și/sau dimensiuni: Mini Cooper, BMW Seria5 din 2011, Mercedes E-Klasse din 2010, Volvo XC60, Toyota RAV4, Honda Accord break, Renault Koleos, Honda CRV sau noul Kia Sportage.

Așa arată lista mea. Sunt puțin defazat cu fusul orar de când dorm în reprize așa că primesc cu drag sfaturi și opinii. Mi-a scăpat ceva interesant?

Ultimele articole

Articole recomandate

214 Comments

  1. @ saragea,prețurile alea sunt foarte bune. Întâi învață să să scrii corect, fără argouri/jargoane că nu ne impresionezi și nici nu ești mai interesant. Românii ca mine, cel mai probabil când cumpără o mașină, indiferent că e de la târg sau de pe internet, o verifică inainte de toate. Mașinile alea sunt de referință pentru George, nu i-am zis să cumpere una din mașinile alea obligatoriu. I-am arătat ceva modele care am crezut eu că sunt mai acceptabile la preț. Oricum George este cu mult superior ție care bați câmpii cu 90.000km ai tăi, că niciuna din mașinile alea nu au 90.000km, ba chiar alea din 2009 au peste 160.000km. Tu ești puțin cam arogant și te crezi prea deștept… Bine că doar te crezi:)). Dacă George dorește să achiziționeze o asemenea mașină, nu o cumpără ca orbul (cum a văzut-o, a și cumpărat-o), cum probabil faci tu. El o s-o testeze cel mai probabil la reprezentanță sau la un tester autorizat…ca să vadă de ce este în stare mașina și dacă merită cumpărată sau nu… Oricum eu nu am venit aici să mă cert cu oameni ca tine :-j. George va înțelege mesajul meu și probabil că îl va trata ca atare, nu ar comenta ca tine fără rost.
    PS: George, sunt curios ce alegere ai făcut. Numai bine tuturor :)

  2. @Saragea
    Prietene, nu stiu cine te crezi si ce cunostinte ai tu despre masini. Da, eu si tatal meu avem „bmwee”, nu stiu ce e atat de greu de crezut. Nu am zis ca eu am un M6 de 150 mii euro si tata un 760Li. Am un 118d din 2005 cumparat second si un 530xd din 2006. Nu e nimic foarte special. Bine, poate e daca ai umblat in dacie break toata viata. Daca nu crezi ca motoarele generatie mai noua au probleme la distributie, citeste si tu pe forumuri, ca toti PROPRIETARII de astfel de motoare se plang de problema asta. Si nu spun asta doar din ce am vazut pe forumuri ci si din ce imi spun mecanicii (da, mi-am facut si ceva cunostinte avand in vedere ca la mine in familie nu s-a mai schimbat aceasta marca de peste 8 ani). Iar la treaba cu internetul, o las sa fie asa cum zici tu, ca nu am de unde sa stiu de cand ai tu net, dar cred ca nici nu stii cum se aude un modem de dial-up. Iar la treaba cu preturile, DEPINDE, e cu totul o alta discutie, George ne-a rugat sa ii dam sfaturi de achizitie (ce masina sa aleaga) ca nu ii stii tu bugetul. Daca vrea sa dea 10.000 de euro sau 30.000 euro pe un E46 (seria 3 an ’99-’05 daca nu stii ce inseamna), e problema lui, nu ne priveste. Vad ca esti aici doar ca sa faci scandal, nu sa ii recomanzi o masina, dar banuiesc ca esti genul de om care ar spune ia-ti vere un logan mcv nou, 1.5 dci de 65 de cai, 7 locuri, ca e masina noua, masina buna.
    Daca nu crezi ca am „bmwee”, ca asa ii spui tu, dar te anunt ca e simplu BMW, se poate rezolva, iti pot dovedi.

  3. @Giovanni
    Multumesc frumos. Nu am spus nimic cu rautate, am spus ce cred. George ne-a rugat sa ii dam sfaturi. Din ce a comentat el mai sus, nu l-a ajutat cu nimic pe George, numai atacuri la persoana ta si a mea, plus ca e o dilema in capul lui in ceea ce priveste bugetul (cum poate sa se gandeasca George sa isi cumpere Volvo din 2004 cu 5000 euro sau E-Klasse din 2010 cu 25.000 euro). Te-ai gandit ca daca isi cumpara E-Klasse poate faca un efort ca sa aiba o masina buna sa o tina cel putin 5 ani? Vai, dar ce greu e sa gandesti. Ma rog, iar ma enervez si nu are niciun sens.
    Daca vrei, cauta-ma pe facebook.

    @Ionel
    Da, si Volvo e o masina buna, am mers cu un S40 1.6d si nu am fost deloc impresionat, dar mai mult de atat nu pot spune nimic.
    Si da, te inteleg ca nu iti place marca Bmw, dar macar vino cu niste argumente.

    Probabil mai sunt marci de luat in considerare, dar atunci cand recomand Bmw, stiu ce zic, ca am experiente traite pe pielea mea, nu din ce am auzit.

  4. @Saragea
    Seria 1 mi se pare masina ideala pentru un baiat de 20 de ani. Intr-adevar nu e nimic special, dar avand in vedere ca am prins-o intr-o conjunctura favorabila a meritat. Recunosc ca au tinut la pret si nu as fi facut alegerea de a-mi cumpara E87 daca nu l-as fi gasit atat de ieftin, de la o cunostinta. Oricand as fi ales sa mai pun 2000 de euro peste sa iau un E90.
    In legatura cu atacul asupra familiei mele, tine cont ca eram in 2007 atunci cand tata a cumparat 530xd-ul si probabil ar fi cumparat vreo doua Insignia, dar daca ai fi condus ambele modele, ti-ai fi dat seama ca nu are nicio relevanta ce ai spus tu. Niciodata nu o sa se compare un Seria 5 cu o Insignia, din orice punct de vedere. Ca sa te lamuresc si cu intretinere, casco, etc., sa stii ca nu este chiar asa cum crede toata lumea. Spre ex un schimb de filtre+ulei este cam 1000 de lei, nu o avere.

  5. Si nu, nu te-as considera sarac, Doamne fereste. Eu nu judec pe nimeni. E strict problema ta daca iti cumperi o insignia cu 30.000 euro, noua, sa te asezi tu primul in ea, dar sincer, daca as avea 30.000 euro acum mi-as cumpara un 520-530 diesel, f10, cu km intre 30.000-60.000 si cu siguranta as fi mai „scos” decat dine. Plus ca nu as pierde la revanzare la fel de mult ca tine.

  6. Iti recomand un audi a6 din 2006-2008 , undeva la 13-14000 de euro , dar sti ca ai aproape toate optiunile pe o masina care poate fi si sport dar si una de familie . De siguranta nici nu mai vorbesc iar daca ai noroc de o masina la mana a2-a de nefumator(pentru copil) la pretul asta dar si km putini , iti garantez ca vei fi un tata fericit . (daca nu , ce zici de un passat din 2011?). Succes la cautat masini , dar cel mai important : Sa-ti traiasca copilul !!!

  7. Ce parere aveti de Hyundai i30 ? Cu cele 3 tichete Remat, ajunge la ~13.000EUR varianta Exclusive. Pe mine unul, cu un bebe in perspectiva, ma bate gandul din ce in ce mai tare sa o iau.
    Sunt curios care e parerea voastra!

  8. @Bogdan, un audi a6 la pretul ala si de optiunile de care vorbesti tu are peste 300-400k km in bord! Ce vrei tu e un vis si cu 13 000 si km putini, cine e nebun sa vanda o masina de peste 65 000 euro cu 13 000 in cativa ani!! Mai ales ca dati sfaturi unui om care stie despre manevrele pietii auto din Romania, si ce isi doreste romanul de la o masina, sa fie din Germania, premium, full, si maxim 100k km, si la un pret derizoriu!

  9. @saragea, o sa iti dau cateva exemple ,si sa nu te zgarii pe ochi.(Sper sa nu expire anunturile):
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25878720.html
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25876583.html
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25674959.html
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25954437.html
    http://www.autovit.ro/audi-a6-C25905891.html
    Si exemple ar mai fi . Bineinteles un defect trebuie sa aiba si anume km . Poate nu sun eu tatic , dar am ceva experienta in masini . Astept raspuns

  10. Scuze ,poate nu aveam voie sa postez link-uri , oricum , @saragea , pot face pariu cu tine ca exista audi a6 la pretul asta , arunca o privire pe site-urile de specialitate si vei gasi. Intr-adevar cu mai multi km(150000+) , dar un motor de audi poate rezista si 500000 . Sti tu , exista o vorba :si faina si cu bani , mai rar … (Am vrut sa demonstrez , atata tot .)

  11. @Bogdan, mai exista, dar nu cum crede toata lumea ca tot ce zboara se mananca, exemplele tale nu sunt concrete, uita-te si tu la ce mi-ai dat cat costa acel a6 de 2,0 tdi si 140 cp, cam hilar oricum, avand in vedere ca eu merg cu o astra de 1,9 si 150 cai, in ce hal va fugi acel a6, e submotorizat! Dar restul cu motoare 2,7 la pret mult mai mic ca cel de 2,0, alea in primi 2 ani de viata au parcurs 190k km! Si motorul audi, e vesnicul tdi, de unde si pana unde ca motorul audi rezista nu stiu cat…

  12. Felicitari pentru micuta, sa va aduca bucurii din plin.

    2+2 kinderi, in ultima vreme intorc capul dupa Ford Foscu SMax, o maisna pentru toata familia sau BMW Seria 1, un compromis pe care eu l-as numi chiar un ideal, util in orice imprejurare, oras sau drum lung si impac si capra si varza.
    De asemenea, am lucrat si eu mult la imblanzirea bagajelor de voiaj si dupa ultima tura cu seria 1 am avut chiar o revelatie, desi nu sunt nici pe departe un fan al acestei marci. De remarcat este insonorizarea foarte reusita la aceata compacta chiar si in treptele superioare.

    De evitat Audi A4 2007 – 2008 in special cele cumparate din reprezentantele autohtone si vreau sa mentionez urmatoarele:
    – probleme fara numar cu tot felul de „plastice” foarte casante in interior
    – inscriptiile de pe consola si de pe alte comenzi se sterg, nu am avut aceste probleme cu Focusul din 2005 care avea peste 200.000 km si arata ca nou la acest capitol.
    – compresorul de clima cazut
    – kit de ambreiaj cu volanta dubla foarte, foarte scump iar cel inlocuit genereaza probleme de care numai scapi decat daca scapi si de masina,
    – injector diesel schimbat
    Per ansamblu, experienta mea cu Audi a fost una si ultima. Toate aceste probleme au aparut intre 100.000 – 150.000+ km.
    De asemenea, as evita Peugeot 308 2008 unde durata de viata a unei volante duble este de cca. 70.000 km, iar reprezentanta din austria sustine ca e normal. Cumnatul meu a schimbat a doua volanta pe Peugeot 308 2008.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.