Tătic nou! Probleme noi! – Ce mașină îmi iau?

De când sunt tată, am devenit sensibil la chestii mai ușor de suportat în mod obișnuit. Mă exasperează un vecin care ciocănește în pereți cioc-cioc-cioc. Le-aș mai băga nisip în tobele sport motocicliștilor în care tropăie adrenalina și hormonii noaptea pe la ora două. Așa îmi trebuie dacă stau la bulevard…

Greu de suportat sunt mai ales mâțele pribege de prin spatele blocului. În timp ce ele habar nu au de contracepție, câțiva vecini de-ai mei habar nu au că mila lor pute. Adică mâncarea pe care o aruncă se transformă inevitabil în fecale. ”Dacă o iubești, strânge și după!”

Cel mai greu de luptat este însă cu praful, fumul, polenul și uscăciunea. Am curățat aparatul de aer condiționat. Apoi am instalat plase pentru insecte și… am trecut la filtre. Mai întâi am luat unul pentru apă. Românesc și foarte bun. Cu toate acestea rămânea problema poluării aerului de pe stradă. Cred că am și pentru acela o soluție. V-o arăt mâine.

Nu mă pot decide totuși ce mașină să îmi iau și m-am apucat iar de căutat. Da, nu mai am mașină de trei ani de când am vândut TypeR-ul pentru că în timpul săptămânii alerg pe Vespa ori taxiuri pe vreme rea și în weekend testez mașini pentru blog. Acum nu mai pot trimite soția cu taxiul prin oraș de luni până vineri, iar trotuarele noastre și problemele cu transportul în comun le știți. Nu râdeți. Trebuia să îmi fie cel mai ușor dar în realitate este fantastic de greu să mă decid deși am răspuns deja la mii de emailuri de la cititori care îmi cer același sfat: ”Ce mașină să îmi iau!” Acum îi înțeleg și mai bine de ce sunt dezorientați.

Așa că am trecut prin toate variantele deja cunoscute.

Volvo V40 din 2004, 5.000 EUR (ultimul an în care s-a produs) – bun dar deja prea vechi și nu mai vreau să risc fără ESP ori cu un diesel alergat peste 200.000km. V50 e de fapt un Focus și am zis pas.

Volvo V70 din 2009, 11.000 EUR – superb dar ideal numai pentru drumuri lungi. În București ar fi mereu ”ciocănit” pe la colțuri și ar costa enorm la întreținere, plus consumul.

BMW 320d Touring E46 2005-2006, vreo 7-8.000EUR – l-am avut și îndrăgit dar e scump dacă are kilometri puțini iar cu peste 200.000km nu vreau.

BMW 320d Touring E91 2009 sau Audi A4 Avant 2.0 benzină (TDI este prea zgomotos pentru gust meu)- 10-12.000 opțiunea 1 până acum dar scumpicel dacă are sub 150.000 km Am ales din 2009 pentru că a primit un facelift care îmi place pe faruri, stopuri, capotă etc. și are motorul de 177CP Efficient Dynamics care face la drum lung consumuri de 5-6L/100Km

Mini Clubman din 2009 – 8-10.000 superb pentru oraș cu patru locuri suficient de comode dar mare problemă la bagaje sau spațiul pentru căruț.

Mi-ar mai fi plăcut enorm dar am depășit repede momentul pe motiv de preț și/sau dimensiuni: Mini Cooper, BMW Seria5 din 2011, Mercedes E-Klasse din 2010, Volvo XC60, Toyota RAV4, Honda Accord break, Renault Koleos, Honda CRV sau noul Kia Sportage.

Așa arată lista mea. Sunt puțin defazat cu fusul orar de când dorm în reprize așa că primesc cu drag sfaturi și opinii. Mi-a scăpat ceva interesant?

Ultimele articole

Articole recomandate

214 Comments

  1. BRAVO,FELICITARI! sa va bucurati de ea ,multi km fara evenimente neplacute.buna si frumoasa alegere ai facut.sunt fan honda dar de cind am condus bmw 320d 2009 am o mare problema,imi place tare rau,nu stiu intre care sa aleg :honda accord 2009 2.0 v-tec sau bmw 320d 2009? grea decizie de luat,am auzit ca bmw ar sta prost la capitolul „turbine”,poate ma poti ajuta cu ceva sfaturi mai avizate….multumesc!

  2. Salut George,

    Felicitari pentru blog. Il citesc de mai mult timp. Am o intrebare legata de filtru de apa. De unde l-ai luat ? Poti sa imi dai privat message cu niste date de contact? Sunt in aceeasi situatie ca si tine casatorit cu copil.

    Mersi

  3. Salut George, dau şi eu un sfat dacă tot întrebi :)

    Ca proprietar de 2 Peugeot-uri, 307SW şi acum 308SW, pot spune că poţi încerca liniştit un 308SW.

    Eu mi-am luat cel de 1.6, dar cu cel de 2.0 nu cred că ai probleme de depăşiri. Are cuplu foarte bun pentru greutatea ei. Este printre cele mai bune rapoarte preţ/calitate de pe piaţă.

    Siguranţă…307-le l-am plesnit frontal, daună totală, dacă vrei îţi arăt poze cu ce-a rămas de el. Înăuntru…s-au detonat centurile, airbag-urile n-au sărit, dar faţa maşinii a fost praf, componentele au absorbit tot şocul, şi inutil să zic că n-am avut nici o zgârietură. Deci din perspectiva mea, nu mi-a venit să cred ce distrusă a fost maşina.

    Dacă doreşti, te pot pune un contact cu cine mi-a adus-o a mea, are surse bune.
    A mea, după 3 ani, 118,000 km reali, cu raportul service la zi, service ştampilat/semnat, din Bruxelles.

    E un român care locuieşte în Olanda de prin 90, şi are parc auto în germania (avantajele Schengen) şi aduce mai mult la comandă.

    Dacă vrei îţi dau site-ul lui, să nu zici că vreau să fac reclamă aici, dar chiar îmi place de tip, câteodată merită promovate şi lucrurile bune.

  4. O alegere ft potrivita, George! Cu toate ca nu pot sa zic ca sunt fan BMW, 320d touring e o masina minunata. Singurul minus e spatiul interior, mai ales in spate. Dar motoarele astea noi CR de 177cp sunt extraordinare. Eu personal te-as fi sfatuit in banii astia sa iti cumperi un Audi A6 Avant 2009-2010 2.0TDI CR (170CP). Eu personal mi-am luat un A6 avant prin septembrie, cu ceva km, ce-i drept, dar chiar si la 160000km, e impecabila. Oricum, nu km ma sperie. Oricum, felicitari pt alegerea facuta!

  5. Felicitari pentru alegere. Nu ma pot pronunta in privinta tractiunii spate in ceea ce priveste BMW-ul mai ales din cauza sleaurilor de pe liniile de tramvai, uneori imposibil de vitat. Stiu cel putin 2 accidente produse din acest motiv. Alegerea mea nematerializata Forester 2.0DXS – buget 15.000Euro

  6. eu unul pt oras as opta -(vad ca vrei un diesel 2.0 break)-raportat calitate pret -un seat exeo – mult mai ieftin ca audi .vw-si totusi cu un motor de vw :))) eu asta fac aleg calitatea germana la un pret mai mic si Seat-ul se incadreaza aici cu un buget ok si calitate si mai ok.

  7. Salut George
    Felicitari pentru marirea familiei, sa va bucurati de fiecare clipa. Au am un baietel de 2ani si 1 luna si ce repede a trecut timpul.
    Sunt un fan de-al tau, urmaresc emisiunile TV si blogul si testele auto. Am fost suparat pe tine numai de black friday dar mi-a trecut.
    Referitor la auto, si eu si sotia fiind bugetari, cand venea bebe-ul nu am avut prea multi bani de dat pe masina si am ales un Focus Turnier 1.8TDCi Ghia din 2004. Modelul 1 de Focus cu facelift, de care am fost EXTREM de multumit. Am luat-o inscrisa sa nu platesc taxa, am schimbat distributia, uleiul si filtrele, si discuri / placute pe spate. In rest motorina si solutie de parbriz.
    Am fost in concedii Ungaria /Romania / Bulgaria, cu sotia, copilul si parintii odata, bagaje (pana la plafon) si nu m-a facut de ras. Vorbesc la trecut pentru ca acum o saptamana l-a „impachetat” un copil cretin de bani gata in parcare. Oricum, cand am vazut cat de intreaga a ramas fata de celelate „victime” parcate (unele mai noi si mai nemtesti…), am zis ca eu tot focus imi iau, cand voi avea bani de noua motorul de 1l 125 cai, pana atunci un tdci de 1.6 de prin 2008-2009. SA vedem insa ce taxa ramane.
    Pana imi iau banii de asigurare ma descurc cu masina de la un prieten, un golf 3. (nu rade, decat sa merg pe jos…).
    Eu iti recomand un Ford Focus cu motorul de 1l (fie sedan fie break, cred ca incape un carucior fara probleme). Noi am avut caruciorul (de fapt e 3 in 1 – carucior, landou si scoica auto) acesta si se pliaza fenomenal. Scaunul auto l-am luat tot Inglesina pentru ca Britax e mult peste puterile noastre financiare.
    Daca nu iti place focus, de ce nu te uiti spre MPV-uri mici, gen Jazz/Note, sau mari gen Scenic/C4 picasso? Citroenurile sunt fff subevaluate dar sunt masini bune. Sigur, in Superb Break poti sa si locuiesti, dar in bucuresti spune nu! Alte compacte break ar fi 308 / octavia / golf variant / megane break etc.
    Pana la urma pe banii tai faci ce vrei.
    Oricum, din experienta iti spun ca pe masura ce creste nevoia de spatiu scade, dar tot trebuie sa ai loc de tricicleta in spate.
    Multa sanate familiei!
    Andrei

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.