Sfaturi de cumpărare – Bucureșteancă de 8.000EUR


Mesaj de la Ionut:

Salut George!
Rascolesc de ceva timp pe blogul tau, in cautarea unui raspuns, dar mai tare
intru in ceata. Asa ca m-am gandit sa iti cer direct ajutorul.
Vreau sa aduc o masina din Germania cu un buget total de aproximativ 10000
de euro. In bugetul asta cred ca ar trebui sa se incadreze in aproximativ
8000 de euro de acolo. Daca ar fi sa aleg cu capul, vorba ta, as alege Golf
V sau Fabia…DAR problema abia acum apare…inclin sa aleg cu inima si aici
se incadreaza Honda Civic 1.8 I-VTEC, Mazda 3 si Seat Leon.
Te rog sa imi spui ce parere ai despre modele de mai sus si mai ales ce
motorizari sunt de preferat.
Mentionez ca masina e mai mult pentru oras…Bucuresti:(
Multumesc mult.
Sarbatori fericite!
Ionut Stefan

Răspuns:

Pari un tip cu capul pe umeri dacă vrei o mașină compactă sau chiar mică. Golf V nu e o idee bună pentru că va fi scump raportat la performanțe. Fabia este alegerea cu cap dacă te uiți doar la utilitate și costuri dar e urâtă. Civic-ul este bun dar mai scump la nemți ca la noi (de ce oare?!).

Uite câteva idei mai funky… Dacă e tot pentru oraș să fie de efect dar cu atenție la consum și costuri de întreținere.


Fiat 500.

De la 8.400 negociabil. Tânără, din 2010. Deși motorul e de 1.2, pe caroseria asta e suficient pentru oraș. Cutia e etajată pentru fâțâială iar volanul are funcția aceea City, adică poate fi soft precum un ișler. Pe argintiu rezistă la praf dar pe roșu o să tragă la fete. Doar să fii tu sigur pe sexualitatea ta și să te lupți pentru dreptul de a conduce masculin o mașină cu interior glossy.

MINI ONE din 2009

Toată lumea o să spună că ești foarte cool și că ai dat de bani. Nimeni nu o să creadă că ai dat doar 7500 de euro pe un Mini. Din Germania. Nu din altă parte, că sunt în general mașini de fete iar nemțoaicele chiar știu să conducă. Crede-mă! 99% dintre fete nu fac diferența între un Mini One și un Cooper sau un Cooper S sau un JCW. Și poate e mai bine așa. Acest Mini o să stea la fel de bine la semafor ca orice limuzină. Doar că e foarte cool. Și o să păstreze bine de tot valoarea de revânzare. Ce mai, îl vei putea lăsa moștenire!

Mazda 2

Mazda 2 e cireașa de pe tort. E cea mai tânără și mai bună dintre cele trei. Mazda e în topul fiabilității din Germania iar 2-ul îmi place foarte tare. Mai ales pe verde. Problema ei este că se va deprecia rapid în România unde nu este la fel de apreciată.

Toate trei vor avea consumuri mici pentru că au motoare de 1.2 și 1.3, perfecte pentru caroseriile lor. Deasemenea vor putea fi parcate aproape oriunde. Asigurările și RCA-ul vor fi deasemenea accesibile. La fel casco. Și nu te grăbi să o iei cu 4 uși. Două sunt suficiente și chiar arată mai bine așa.

Eu deja simt dor de ducă spre Germania dar hai să mai auzim opinii și de la alți veterani de pe blog. Sigur mai pică cel puțin o idee bună. Ce ziceți?

Ultimele articole

Articole recomandate

147 Comments

  1. E o masina buna Golf 6. Prea banala,totusi. Cu 8ooo euro nu iei golf 6 cu motor peste 100 cp, poate cu 10 000 euro. Aici e problema,e supraevaluata pe piata second hand tocmai datorita designului cuminte exterior si interior. De aici rezulta si vanzarile mari.
    E masina poporului,buna si atat.
    La pret de golf sau passat poti lua Alfa Romeo,Volvo,Mazda,Honda care au in plus stil, personalitate,sunt pt un anumit segment de soferi.
    Asa trebuie sa ramana si in viitor.
    Sa auzim de bine !

  2. Corect!Fiecare face cum vrea si isi alege masina dupa preferinte.O masina buna nu este doar cea mai buna din clasa ei,este cea care iti place si in care te simti bine.
    Apreciez faptul ca discut cu oameni cu mult bun simt si care stiu sa poarte si o discutie contradictorie amiabil si fara jigniri.
    Volvo,Mazda,Honda sunt masini bune,fiabile si de ce nu cu un buget de 8000 Euro iti poti cumpara o Honda Civic 1.8 benzina,modelul anterior de Honda Civic arata excelent.
    Poate o Mazda 3 benzina,1.6 la fel poate fii o optiune excelenta.
    Nu sunt de acord cu marcile Italiene si Coreene au inca probleme de fiabilitate,dar un adevarat fan al unei marci poate trece usor de anumite defecte.

  3. Asa e.
    Gasesti Honda Civic din 2077-2008 cu 8000-8500 Euro.
    Super masina. Doar consumul este cam mare in oras (asa se spune pe forum). Eleganta si puternica. Este altceva.

  4. Eu nu cred ca multi dintre cei care-ti raspund la mesaj nu înteleg prea bine ce înseamna un autoturism de oras si-ti propun tot felul de modele de clasa compacta sau chiar de clasa familiala pe care nu le poti gasi decât la „second-hand” pentru ca bugetul tau nu-ti permite sa le cumperi noi…
    Daca ne referim strict la fiabilitate, indiferent de marca, te astepti de la un autoturism de oras sa porneasca în fiecare zi, pe timp de iarna sau de vara, sa parcurga distante destul de scurte si sa-ti ofere tot confortul la interior pentru un astfel de traseu, sa nu fie scump la întretinere si la asigurare si sa nu-i para asa de rau daca i-ai atins caroseria si jentile atunci când te parchezi prin oras sau atunci când altcineva se parcheaza lânga tine si nu-i destul de atent.
    Chiar daca esti un bun sofer, eu nu ti-as recomanda un autoturism de peste 4 m lungime si mai mult de 1,80 m latime pentru un oras ca Bucurestiul unde te inunda pur si simplu nr. mare de masini, unde trebuie sa te strecori la cm prin trafic si unde locurile de parcare sunt rare…
    Daca nu te pricepi la cumparat masini „second-hand” si nu ai încredere în ceea ce-ti ofera samsarii auto (sa stii ca multe masini vandute de ei au kilometrajul schimbat, au multe defectiuni ascunse, unele au fost alergate in fel si chip pe drumurile proaste de pe la noi deci au trenul de rulare si suspensia afectate etc.) cel mai bine este sa-ti cumperi ceva NOU de la o marca mai putin cotata de „folclor”.

    Numai bine.

  5. Nu sunt prea batran, n-am o varsta foarte inaintata, n-am prea multa experienta in bagaj, am doar 19 ani din pacate. De ce zic din pacate? Ca parca ieri eram un copil, copilarind, n-avand prea mult stres, dar cu toate astea, am pretuit timpul si n-am ajuns aici degeaba. Ca sa nu creada lumea ca sunt off-topic, o sa intru si eu in discutie. Mie unu, nu-mi plac SUV-urile, masinile mari, lungane, imense, imi plac astea mai micute, compactele, hatchback-urile in general. Te strecori cu ele, arata mult mai bine(din pct. meu de vedere). Nu trebuie neaparat sa-ti iei o masina de toti banii si sincer, iti spun din toata inima, nu se merita sa te duci pana in Germania, crezand ca vei scapa de anumite taxe. Intr-adevar iesi cu o idee mai ieftin, cu putin, dar nu mult, in asa fel incat sa se justifice plecarea. Poti gasi si la noi, masini bune, SH. Nu trebuie sa te uiti la sigla marcii, trebuie sa alegi cu inima, daca o masina iti place, fizic si nu numai, trebuie sa te interesezi daca este buna, fiabila, ce costuri de intretinere sunt. Traim niste vremuri nu foarte roz si banii trebuie investiti cu cap, dar si cu suflet. Eu unul as recomanda o Corsa, 1.4 benzinara. Mi se pare tare simpatica masina, frumusica, costurile de intretinere stiu ca nu sunt foarte mari, adica nu foarte mari in comparatie cu alti producatori.

    PS: Poti foarte usor, daca nu ai incredere in cele SH, sa mai astepti o „leaca” si sa mai strangi niste chischirei si eventual iti iei una noua, cu ce vrei tu! Spor la alegerea masinii!

  6. O masina de oras trebuie sa fie mica,usor de parcat,confortabila dar si fiabila.
    Un dealer de masini second hand din Bucuresti are un Vw Polo la vinzare(atentie nu ii dau numele pt a evita anumite speculatii.
    Vreau doar sa va explic ce inseamna o masina buna de oras.
    Pret:
    5,900 EUR (Brut)

    Caroserie:
    Hatchback
    Fabricatie:
    2009
    Rulaj:
    39,000 km
    Transmisie:
    manuala
    Putere:
    75 CP / 55 kW
    Cilindree:
    1198 cm³
    Norma Euro:
    euro4
    Combustibil:
    benzina
    Culoare:
    gri-metalizat
    Numari de usi:
    4/5
    Tara de origine:
    Romania
    Tara inmatricularii:
    Romania
    VW POLO 1.2i – COMFORTline :

    ~AUTO ACHIZITIONAT REPREZENTANTA PORSCHE ROMANIA VEST 2009 -UNIC PROPIETAR PERS FIZICA (PE C.I.V)

    -39.000 KM VERIFICABILI IN BAZA DE DATE VW GRUP – CARNET SERVICE LA ZI.

    -NICIODATA IMPLICATA IN EVENIMENTE RUTIERE / VOPSEA ORIGINALA – AUTO IN STARE ** NOUA** (fara urme de uzura de nici un fel)

    -auto se vinde cu anvelope IARNA noi pe masina + 4 anvelope Vara

    ~AER CONDITIONAT CLIMATIC
    ~ABS / INCHIDERE CENTRALIZATA
    ~AUDIO MP3 VW
    ~COMPUTER BORD -CONSUM URBAN 6.9%
    ~TAPITERIE TEXTIL ATRACTIVE COLOURS
    ~TOPEDOU REFRIGERAT
    ~OGLINZI ELECTRICE SI INCALZITE

    ~REPET – – AUTO IN STARE NOUA – – FARA EXAGERARE

    Din punctul meu de vedere este o masina exceptionala de oras,consum mic,putere ok pt oras pt un drum in afara este submotorizata dar aici ne referim strict pt o masina pe care sa o folosesti doar in oras.

    Pt cei care stiu ce inseamna o masina buna,fiabila Vw Polo este o masina super.Si daca ai intradevar un buget de 8000 euro disponibil iti mai ramin suficienti bani si de vacanta.
    Nu este o masina funky dar este o masina corecta din toate punctele de vedere.
    Restul sunt povesti,de adormit copii mici.
    Vw a fost si ramine cea mai vinduta masina din Romania si noua dar si second hand.
    O zi buna la toata lumea:)

  7. decat 10000 pe o masina sh mai bine dai 14000 pe noul hyundai i30. nu arata el exceptional dar isi face treaba cu varf si indesat. asta a fost decizia mea dupa ce am stat si am cantarit optiunile. gasisem un serie 3 cu 87000 de km cu 11000 euro si un golf 6 (100.000 cu 10500) dar ambele aveau dotari comparabile cu i30-ul. plus ca am primit gratis senzorii de parcare si camera pe spate, s-au ocupat ei de inmatriculare contra 150 de lei, am casco gratuit 1 an si service/revizii gratuite 5 ani (doar manopera, piesele costa). eu sint multumit de alegere si mi se pare ca isi merita banii. e adevarat ca am avut noroc de oferta dar uite ca asteptarea mi-a fost rasplatita.
    eu zic ca am ales bine, tu ce parere ai?

  8. Nimeni nu poate spune ca Hyundai i30 nu este o masina buna dar in clasa sa Vw Golf este lider incontestabil.Nu iti place Golf pt ca este prea conservator?
    Seat Leon sau Ford Focus.Restul sunt povesti…
    Am mai spus coreenii sunt pe ultimele locuri la fiabilitate,sunt defecte care nu se observa la revizii ele sunt descoperite in laboratoarele speciale care masoara toti parametrii masinii.Faptul ca Japonezii cu Mazda si Vw cu Golf sunt pe primele locuri iar coreenii cu Kia Ceed si Hyndai i30 sunt pe locurile 14 -15 spun totul despre fiabilitate.

  9. As da o alta varianta-toyota yaris model dupa 2006 1.4d.conduc o astfel de masina de 5 ani, in care am facut 115k km.absolut nici o problema tehnica in afara de consumabile.are o directie usoara precisa, un motor economicos in oras (consum max fara ac 6.5) dar si in afara ( consum 3.8 mers legal pe dn), un interior f mare pt clasa mica( spatiul pt picioare din spate e comparabil cu cel din golf).interiorul este solid dar plasticele sunt dure(asa le cam fac japonezii) iar pozitia de condus este ceva mai inalta cu parbriz mare si oglinzi de dimensiuni generoase ceea ce ajuta la vizibilitate in oras.
    Fiabilitatea toyota este cunoscuta, o poti gasi cu garantie de 5 ani transmisibila.
    Bordul este pe mijloc dar multi oameni pe care i am luat cu masina au apreciat acest lucru zicand ca este o trasatura interesanta si unica a masinii.

  10. Sam,

    Cu acordul domnului George Buhnici eu pot sa iti dau citeva sfaturi despre Bmw 520d modelul nou.
    Poti sa iti cumperi un bMW 520d din 2010,manuala cu 26-28000 Euro parerea mea este sa mai astepti cel putin 6 luni pina mai scad preturile.
    Nu uita citeva lucruri esentiale:
    1.istoric complet,km reali care sa apara in baza de date Bmw,sa aiba revizii doar la Bmw
    2.sa nu te lasi pacalit de o masina impecabila,sa faci un tester de vopsea la Autotest se vede exact daca masina a fost lovita si revopsita,cu un aparat special se masoara grosimea stratului de vopsea
    Bmw 520d are tractiunea pe spate trebuie sa ai mare grija iarna dar si atunci cind soseaua este uda!Cel mai bine este sa te orientezi catre un Bmw 525 x drive(tractiune integrala) este mai scump dar merita toti banii
    Succes!

  11. Despre honda civic 1.8 benzina pot spune ca ezte o alegere nonconformista.un interior deosebit, placuta la condus( singurul lucru care mie personal nu mi a placut este puterea livrata foarte sus in ture si consuml maricel in oras), fiabilitate super.
    Sfatul meu este sa iti iei masina pe care o vei folosi la intreaga ei capacitate si care te va face sa zambesti de fiecare data( daca mergi singur sau cu o persoana nu iti lua sedan sau suv, daca nu calatoresti decat in 2 un pirtbagaj de peste 350 l nu are sens, daca mergi 20k an si ai de gand sa pastrezi masina min 3 ani nu lua benzina, daca in fiecare dimineata cauti loc de parcare nu lua masina de peste 4 m).

  12. Andre Turnbull,
    Masina vreau sa o achizitionez spre sfarsitul anului acesta cand mai scad preturile putin ,exact asa cum zici si tu…totusi mi’ai dat de gandit cu un Bmw 525d xdrive…pe motorul de 2L nu exista optiunea de xdrive???
    Multumesc de sfaturi,o zi placuta!

  13. Trebuie sa conducem masini mici in oras.Sa ne schimbam mentalitatea.
    O masina mica nu e doar pt fete sau pt incepatori.
    Sa luam exemplul tarilor mai civilizate,unde sunt numai masini mici in orase. Ei mai au o masina mare,nu sedan ca in Romania,dar ies din oras in fiecare weekend. Noi iesim o data pe an dar ne plimbam cu limuzina sau cu suv.uri prin oras si le parcam in mijlocul strazii sau claxonam cand nu avem loc.

  14. Sam,
    BMW Seria 5 rămâne un sedan fascinant şi elegant chiar dacă a fost lansat în urmă cu un an şi jumătate.Deşi designaţia este 525, sub capotă se ascunde un motor diesel de 2 litri. Acesta are 218 CP şi, după cum am descoperit într-un test de aproape 1.000 de kilometri, oferă un raport foarte bun între sportivitate şi consum. Astfel, am obţinut un consum de 8 litri în regim mixt, pentru un stil de condus destul de agresiv şi la viteze destul de mari. xd-ul desemnează modelele BMW cu tracţiune integrală, o caracteristică ce se dovedeşte a fi foarte utilă pe un astfel de sedan.

    Seria 5 creează impresia că se lipeşte de asfalt în viraje sau la viteze mari, iar tracţiunea integrală X-drive contribuie la acest sentiment. Modelul de test a dovedit că este una dintre cele mai stabile maşini. Cutia de viteze automată Steptronic schimbă foarte bine treptele, nu are delay nici măcar la kick-down şi face ca padelele să fie utile doar pentru cei care ţin neapărat să le folosească. Performanţele sunt decente, şapte secunde pentru sprintul 0-100 km/h şi o viteză maximă de 235 km/h. BMW mizează pe natura sportivă a maşinii în special în faţa rivalilor Audi A6, Infiniti M şi Mercedes-Benz Clasa E. Ca aproape toate maşinile BMW, şi acest sedan executiv este produs în Germania.
    Manevrabilitatea şi comportamentul dinamic al seriei 5 continuă să fie o referinţă în clasă. Bavarezii au reuşit o suspensie care absoarbe bine denivelările, fără zgomot sau zdruncinături, chiar şi atunci când modul de rulare ales este Sport +.
    BMW 525xd Individual

    – 0-100 km/h: 7 secunde
    – Viteza maximă: 235 km/h
    – L/l/î: 4.899/1.860/1.475
    – Masă proprie: 1.795 kg
    – Volum portbagaj (l): 520
    – Cilindree (cmc): 1.995
    – Putere (CP):
    218 la 4.400 rpm
    – Cuplu maxim (Nm):
    450 la 1.500 rpm
    – Consum mediu:
    8 l/100 km (mixt)
    – Cutie de viteze:
    automată, 8 trepte

    Acest model se poate cumpara din Germania cu 32-34000 Euro un Bmw 525 xd cu 150.000 km reali(reali cu carte de service la Bmw nu ce aduc bisnitarii in tirg)

    Scuze domule George ca am postat aceste informatii aici.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.