Sfaturi de cumpărare – Bucureșteancă de 8.000EUR


Mesaj de la Ionut:

Salut George!
Rascolesc de ceva timp pe blogul tau, in cautarea unui raspuns, dar mai tare
intru in ceata. Asa ca m-am gandit sa iti cer direct ajutorul.
Vreau sa aduc o masina din Germania cu un buget total de aproximativ 10000
de euro. In bugetul asta cred ca ar trebui sa se incadreze in aproximativ
8000 de euro de acolo. Daca ar fi sa aleg cu capul, vorba ta, as alege Golf
V sau Fabia…DAR problema abia acum apare…inclin sa aleg cu inima si aici
se incadreaza Honda Civic 1.8 I-VTEC, Mazda 3 si Seat Leon.
Te rog sa imi spui ce parere ai despre modele de mai sus si mai ales ce
motorizari sunt de preferat.
Mentionez ca masina e mai mult pentru oras…Bucuresti:(
Multumesc mult.
Sarbatori fericite!
Ionut Stefan

Răspuns:

Pari un tip cu capul pe umeri dacă vrei o mașină compactă sau chiar mică. Golf V nu e o idee bună pentru că va fi scump raportat la performanțe. Fabia este alegerea cu cap dacă te uiți doar la utilitate și costuri dar e urâtă. Civic-ul este bun dar mai scump la nemți ca la noi (de ce oare?!).

Uite câteva idei mai funky… Dacă e tot pentru oraș să fie de efect dar cu atenție la consum și costuri de întreținere.


Fiat 500.

De la 8.400 negociabil. Tânără, din 2010. Deși motorul e de 1.2, pe caroseria asta e suficient pentru oraș. Cutia e etajată pentru fâțâială iar volanul are funcția aceea City, adică poate fi soft precum un ișler. Pe argintiu rezistă la praf dar pe roșu o să tragă la fete. Doar să fii tu sigur pe sexualitatea ta și să te lupți pentru dreptul de a conduce masculin o mașină cu interior glossy.

MINI ONE din 2009

Toată lumea o să spună că ești foarte cool și că ai dat de bani. Nimeni nu o să creadă că ai dat doar 7500 de euro pe un Mini. Din Germania. Nu din altă parte, că sunt în general mașini de fete iar nemțoaicele chiar știu să conducă. Crede-mă! 99% dintre fete nu fac diferența între un Mini One și un Cooper sau un Cooper S sau un JCW. Și poate e mai bine așa. Acest Mini o să stea la fel de bine la semafor ca orice limuzină. Doar că e foarte cool. Și o să păstreze bine de tot valoarea de revânzare. Ce mai, îl vei putea lăsa moștenire!

Mazda 2

Mazda 2 e cireașa de pe tort. E cea mai tânără și mai bună dintre cele trei. Mazda e în topul fiabilității din Germania iar 2-ul îmi place foarte tare. Mai ales pe verde. Problema ei este că se va deprecia rapid în România unde nu este la fel de apreciată.

Toate trei vor avea consumuri mici pentru că au motoare de 1.2 și 1.3, perfecte pentru caroseriile lor. Deasemenea vor putea fi parcate aproape oriunde. Asigurările și RCA-ul vor fi deasemenea accesibile. La fel casco. Și nu te grăbi să o iei cu 4 uși. Două sunt suficiente și chiar arată mai bine așa.

Eu deja simt dor de ducă spre Germania dar hai să mai auzim opinii și de la alți veterani de pe blog. Sigur mai pică cel puțin o idee bună. Ce ziceți?

Ultimele articole

Articole recomandate

147 Comments

  1. Catalin,uite ce masina iti poti lua cu un buget de 6000 Euro.Nu sunt samsar de masini,incerc sa iti dau un sfat.

    OPEL ASTRA H 1.7 cdti 110 CP ECOTEC – 6+1trepte

    ~Provenienta Germania – recent adusa – euro 4 cu FILTRU PARTICULE ECOTEC
    (TAXA REDUSA 25 %)

    ~echipare ENJOY :

    ~aer conditionat climatic
    ~telefon conexiune bluetooth
    ~computer bord / consum urban 5.7 % (ecran mare)
    ~pilot automat si limitator viteza
    ~senzor ploaie
    ~ABS / ESP / 8 airbag
    ~4 geamuri electrice + oglinz electr.
    ~comenzi audio si computer de pe volan

    ~ISTORIC SERVICE REPREZENTANTA OPEL – CARNET SERVICE LA ZI (facturi)
    ~niciodata implicata in evenimnte rutiere – STARE NOUA !

  2. Alfa Romeo 147 din 2007 sau 2008 si mai ramai si cu bani. Design deosebit,tinuta de drum sportiva,fara probleme importante de fiabilitate. Sau mai pui 1000 euro pt un fiat bravo la fel de frumos si cu motoare de ultima generatie.

  3. Multumesc pentru sfaturi. Focus este ok numai ca motorul Ti-VCT e mai greu de gasit si calitatea plasticelor este indoielnica, opel nu mai vreau am avut astra g, audi nu gasesc in banii astia, alfa romeo are doar 3 stele la euroncap si nu ma incumet, cat despre fiat bravo nici nu vreau sa aud devalorizare mare si probleme. Eu ma gandeam totusi ca peugeot 308 e o solutie viabila motorul 1.6 VTi 120 cp facut impreuna cu cei de la bmw

  4. Cele mai cumpărate maşini second hand din Germania sunt cele de clasă compactă, deci este normal să vedem clasamentele realizate de TÜV Report 2013 cu modelele de clasă compactă, pe categorii de vârstă.
    În cazul maşinilor second hand cu vechime între 2 şi 3 ani, podiumul este ocupat de Mazda3, Toyota Audi şi Audi A3, modelul Mazda având de departe cea mai mică rată a defectelor constatate cu ocazia inspecţiei tehnice periodice.
    Imediat în urma lui A3 se situează vărul VW Golf 6, cu un procent similar. Interesantă şi poziţionarea lui BMW Seria 1, cotat foarte aproape de concurentul direct Audi A3 – se remarcă, totuşi, că rata defecţiunilor la Audi A3 este sensibil mai mică, deşi kilometrajul mediu e mai mare decât al lui BMW Seria 1.
    Skoda Octavia este compacta cu cel mai mare kilometraj mediu din aceste statistici, iar ca rată a defectelor se situează la jumătatea clasamentului, alături de Opel Astra şi Ford Focus.
    Practic, deşi primele două locuri sunt ocupate de modele japoneze, prima jumătate a clasamentului este dominată de modele germane. Iar, dacă ne gândim că Volvo C30 e bazat pe platforma precedentului Focus, iar Octavia pe platforma lui Golf 5, nemţii merită cu atât mai multe aplauze.
    A doua parte a clasamentului, în schimb, le este rezervată modelelor coreene şi, mai ales, franţuzeşti. De remarcat că Honda Civic e pe picior de egalitate cu Hyundai i30, ceea ce este, pe de o parte, puţin dezamăgitor pentru marca japoneză, dar, pe de altă parte, un plus pentru coreeni.
    Codaşii acestui clasament rezervat modelelor cu vechime între 2 şi 3 ani sunt două modele ale grupului PSA, Citroen C4 şi Peugeot 308, cu rate ale defectelor de peste trei ori mai mari decât ale fruntaşilor japonezi.

  5. Sa facem o concluzie:vrei o masina buna,fiabila si cu o valuare de revinzare buna?Atunci iti cumperi un Audi A1,Vw Golg 6 sau Bmw seria 1

    Daca esti fan masinilor japoneze alege cu incredere Mazda 3,1.6 benzina,o masina excelenta,fiabila dar sa nu te astepti sa o revinzi la un pret bun in 2-3 ani.

    Vrei o masina mai putin fiabila si iti plac servisurile?Atunci alege Kia Ceed sau Peugeot 308 in topul fiabilitatii:

    14 Kia Ceed cu 8,4 % la un rulaj de 43.000 km
    16.Peugeot 308 cu 8,8 % rata de defecte la un rulaj de 46.000 km

    Toate informatiile sunt reale le gasesti si pe promotor

    Acum cred ca poti sa faci citeva concluzii si poti sa iti achizitionezi o masina

  6. Si chiar daca per ansamblu nu genereaza mari batai de cap la varsta a doua, Peugeot 308 s-a dovedit destul de vulnerabil la cateva capitole. Astfel, un defect mentionat de o pondere importanta de clienti este aparitia de vibratii propagate de discurile de frana, precum si zgomote deranjante provenite de la suspensia spate. Au mai fost semnalate cateva probleme in privinta functionarii defectuoase a manetei de comanda ce gestioneaza sistemele de iluminare si semnalizare, precum si aprinderea nemotivata a anumitor martori luminosi din plansa de bord. Un alt punct nevralgic intalnit predominant la exemplarele din primele loturi fabricate este fiabilitatea redusa a unor repere ale instalatiei de aer conditionat.

    Catalin,alege cu incredere o masina din grupul Porche(Audi,Vw,Seat,Skoda) si ai sa vezi ca investitia facuta de tine nu o sa te dezamageasca.
    Succes!

  7. Devalorizarea este ultima problema la care trebuie sa te gandesti la o masina second hand.Este chiar un avantaj pt cumparatorul de second. Pierzatorul este cel care a luat masina noua. O masina care are o devalorizare mica nu inseamna ca e mai buna decat alta,poate mai scumpa.
    Raportul calitate/pret este cel mai important. Cat despre problemele masinilor italiene,sunt povesti pt copii.Am un Fiat Bravo de aproape 4 ani si nu a avut nici cea mai mica problema. Design si motoare mult peste un Golf 5 care e la acelasi pret. Ce sa mai zic de Alfa Romeo… Orice masina poate avea defectiuni,nu conteaza marca . Depinde de noroc si de modul cum o intretii.

  8. Sunt multi care spun,am o masina are 70.000 km parcusi in 2 ani si nu are nci o problema tehnica.
    Specialistii Germani,cei care au facut TÜV Report 2013 au explicat care este diferenta intre masinile testate si care sunt defectele tehnice cele mai intilnite:

    1.sunt defecte minore care nu pot fii sesizate decit dupa ce masina este introdusa pe un tunel special unde este conectata la aparate care masoara toate functiile masinii,eficenta frinelor,uzura amotizoarelor,precizia directiei,etc.
    Da masina pe care tu o crezi perfecta are dupa un rulaj de 45.000 km defecte minore care in timp se transorma in majore si care iti pot pune viata in pericol.Este o diferenta de o masina a caror discuri de frinare nu mai corecpund deoarece nu sunt facute cu materiale de calitate sau masina ta are probleme la directie si tu nu le stii!
    Este o diferenta mare intre un Fiat si un Vw.Mai trebuie sa spun inca o data ca Vw este cea mai vinduta marca second hand in Romania?Mai trebuie amintit faptul ca Fiat este pe ultimele locuri la testele de fiabiliate?
    Mai trebuie spus si de siguranta masinii,cei de la Vw au masini cu 5 stele la testele de siguranta.Orice test comparativ din clasa compacta este facuta cu un Vw Golf pt ca este cea mai buna.Tehnologii noi pe care concurenta nu o are,motoare TSI excelente,RAPORT CALITATE/PRET EXCELENT.
    Acum fiecare este liber sa faca ce vrea cu banii.

  9. Utilizatorii unui Fiat Bravo au semnalat ca ambreiajul are o durata de viata destul de redusa, defectiunea fiind manifestata mai ales prin trepidatii la demaraj ori la viteze reduse. Alte necazuri pot proveni de la instrumentarul de bord prin aprinderea nejustificata a unor martori si prin functionarea neregulata a indicatorului de nivel al combustibilului. Cu toate acestea, o mare parte dintre aceste probleme sunt caracteristice primelor loturi fabricate, astfel se recomanda orientarea spre exemplare fabricate in a doua decada de productie, mai exact dupa anul 2010.

  10. La un lot important de exemplare Alfa Romeo 159 din prima decada de fabricatie au fost reclamate zgomote deranjante in habitaclu, ca urmare a slabiri sistemelor de prindere ale unor ornamente interioare. O alta defectiune intalnita frecvent in exploatare este defectarea instalatiei electronice care se manifesta prin aprinderea nemotivata a unor martori luminosi din plansa de bord. De asemenea dupa un rulaj mare transmisia poate genera zgomote si chiar vibratii in rulare. Un alt motiv de insatisfactie ar fi alimentarea neregulata la “pornirea la rece” a motorului 1.9 Multijet, problema manifestata mai ales prin vibratii la relanti.

    Va recomand o masina Italiana,este buna:)

  11. Cateva inovatii Fiat pt motoarele diesel
    A folosit injectia directa in premiera pe un motor diesel in 1986 pe Croma.
    Tehnologia common rail in 1997 pe alfa 156. Vw in 2009,dupa 12 ani. In prezent,toti folosesc common rail.
    Motorul 1.3 multijet a castigat multe premii. Motor in 6 trepte sub 100 cp,nu mai gasim in alta parte. Chiar pana la 130 cp nu gaseam pana de curand.Fiat are de prin 2006.
    Motorul de 1.6 multijet cu 105 cp are 290 NM cuplu. Nu mai gasim in alta parte aceste cifre.
    Despre benzinare.motoare turbo Tjet din 2007,ca si vw, si Multiair 2010.
    Din nou cu un pas inainte… Fiat si mai ales Alfa,nici nu trebuie sa placa tuturor. Trebuie sa ramana masini cu stil ,pt cunoscatori .

  12. 99% din masini au 5 stele la testele de siguranta de cativa ani incoace. Primii au fost cei de la Renault. Problemele la masini apar din cauza exploatarii si intretinerii necorespunzatoare. Dupa clasamentele oficiale,japonezii si coreenii sunt pe primele locuri in privinta fiabilitatii.
    Componentele unui Vw,Honda,Fiat,Bmw sau oricare alta marca,sunt fabricate de alti producatori independenti care furnizeaza piese pt toate marcile auto.
    Deci,un Mercedes poate avea discuri frana sau componente electrice identice cu ce gasim pe Kia,de exemplu. De ce s.ar strica inainte pe kia si nu pe mercedes… Diferenta de pret intre masini vine din alta parte.

  13. Top cele mai vandute masini second-hand in 2012
    1. Volkswagen, 42.675 unitati
    2. Opel, 32.421 unitati
    3. Ford, 21.834 unitati
    4. Audi 11.191 unitati
    5. BMW, 9.611 unitati
    6. Skoda, 7.835 unitati
    7. Mercedes, 7.100 unitati
    8. Renault, 6.909 unitati
    9. Fiat, 6.881 unitati
    10. Peugeot, 4.347 unitati

    Vw sunt lideri incontestabili la vinzari,noi si second hand in Romania si nu numai.
    In topul fiabilitatii sunt cei de la Mazda,Vw sunt pe locul 3.
    Marcile Italiene si Coreene sunt pe locurile 14,15.
    Sursa de informatii:promotor
    Daca esti intradevar fan al unei marci este normal sa cauti puncte forte adica motiva sa iti achizitionezi acea masina dar iti asumi anumite riscuri de fiabilitate.
    Vw Golf a fost si ramine un lider toti vor sa aiba succes dar nu reusesc pt ca de fiecare data cind un concurent incearca aiba acelasi succes Vw aduc pe piata tehnologii in premiera pe care dupa ceva timp concurenta se inspira.
    Noul Vw Golf 7 este vindut deja in peste 100.000 exemplare in doar citeva luni de la lansare,o idee inovatoare este motorul de 1.4 TSI cu sistem de dezactivare a cilindrilor,in oras sau la viteze mici ai parte de putere mai mica dar si de un consum redus.
    Volkswagen şi-a dorit un nou best-seller. Şi pentru a-l obţine s-a folosit de toate mijloacele existente în ograda sa. Aşa s-a ajuns la folosirea platformei modulare MQB, şi pe o compactă premium, Audi A3, dar şi pe o compactă de volum, VW Golf.

    Modelul german vine cu o punte simplificată, dar îmbunătăţită, pentru versiunile de până în 122 de cai putere. Pentru versiunile mai puternice, Volkswagen a gândit o nouă suspensie modulară de performanţă de tip multi-link.

    Alături de aceasta vine şi un sistem DCC (Dynamic Chassis Control), ce oferă mai multe tipuri de rulare: Comfort, Normal, Sport, Eco şi Individual. Nu e prea greu de intuit ce face fiecare pentru aceleraţie, direcţie şi suspensie. Nu trebuie să uităm nici de diferenţialul electronic XDS, introdus prima dată pe vechiul Golf GTI, care este acum inclus în dotarea standard.

    Să trecem la lucrurile concrete. Cum se simte Golf pe şosea? Echilibrat. Este cel mai potrivit cuvânt. Versiunea noastră a dat dovadă de confort, de relaxare şi de eficienţă în absorbirea gropilor. O eficienţă pe care cu greu o găseşti la alţi concurenţi.

    De obicei, atunci când avem o maşină confortabilă, ea trebuie taxată la capitolul rulare dinamică. Nu este cazul. Nu ştim ce a soluţie magică a folosit Volkswagen, însă suspensia se dovedeşte a fi extrem de bine pusă la punct şi pe porţiuni de drum virajat. Aderenţa se rupe extrem de greu, ruliul este estompat aproape complet, iar tendinţele subviratoare în viraje strânse parcă lipsesc cu desăvârşire.

    Să nu mai vorbim de direcţie, ce devine din ce în ce mai sensibilă pe măsură ce creşte viteza. Şi apropo de viteză: nu veţi şti când aţi ajuns la 120 de km/h. Totul se întâmplă pe nesimţite.
    Ar fi atât de multe de scris la acest capitol. Volkswagen chiar a vrut să depăşească limitele cunoscute ale segmentului compact şi a venit cu o mulţime de inovaţii. Am putea să înşiruim zecile de sisteme de siguranţă de mai sus, senzorii de ploaie, climatizarea automată pe două zone, luminile adaptive care protejează ochii celorlalţi participanţi la trafic, funcţia Auto Hold pentru cutia automată DSG, scaunele încălzite, parbrizul mult mai bine izolat fonic cu funcţie de dezgheţare şi câte şi mai câte opţionale despre care clientul probabil nici nu va avea habar.

    Personal nu pot spune decât că am fost impresionat de afişajul color al computerului de bord şi de complexitatea funcţiilor sale. Dar, mai presus de orice, am fost impresionat de sistemul de navigaţie Discover Pro cu afişaj tactil de 8 inch. Echipat cu un hard de 64 de GB, conexiune pentru telefon, posibilitatea de a fi transformat în hotspot, unitatea DVD şi suporturile pentru carduri SD, noul Golf este o revoluţie.

    Ceea ce va face însă deliciul fanilor este senzorul de proximitate care va detecta apropierea mâinii de ecranul tactil şi va scoate la iveală toate funcţiile păstrate în stand-by. Primul contact cu acest gadget este molipsitor. Aproape că nu te mai saturi să te joci cu el.

    Pur si simplu este o masina fantastica,restul sunt povesti de adormit copii mici.
    Cu un buget de 8000 Euro iti poti lua un Vw Golf 6,1.4 Tsi din 2009,o masina care merita fiecare euro investit in ea.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.