Sfaturi de cumpărare – Bucureșteancă de 8.000EUR


Mesaj de la Ionut:

Salut George!
Rascolesc de ceva timp pe blogul tau, in cautarea unui raspuns, dar mai tare
intru in ceata. Asa ca m-am gandit sa iti cer direct ajutorul.
Vreau sa aduc o masina din Germania cu un buget total de aproximativ 10000
de euro. In bugetul asta cred ca ar trebui sa se incadreze in aproximativ
8000 de euro de acolo. Daca ar fi sa aleg cu capul, vorba ta, as alege Golf
V sau Fabia…DAR problema abia acum apare…inclin sa aleg cu inima si aici
se incadreaza Honda Civic 1.8 I-VTEC, Mazda 3 si Seat Leon.
Te rog sa imi spui ce parere ai despre modele de mai sus si mai ales ce
motorizari sunt de preferat.
Mentionez ca masina e mai mult pentru oras…Bucuresti:(
Multumesc mult.
Sarbatori fericite!
Ionut Stefan

Răspuns:

Pari un tip cu capul pe umeri dacă vrei o mașină compactă sau chiar mică. Golf V nu e o idee bună pentru că va fi scump raportat la performanțe. Fabia este alegerea cu cap dacă te uiți doar la utilitate și costuri dar e urâtă. Civic-ul este bun dar mai scump la nemți ca la noi (de ce oare?!).

Uite câteva idei mai funky… Dacă e tot pentru oraș să fie de efect dar cu atenție la consum și costuri de întreținere.


Fiat 500.

De la 8.400 negociabil. Tânără, din 2010. Deși motorul e de 1.2, pe caroseria asta e suficient pentru oraș. Cutia e etajată pentru fâțâială iar volanul are funcția aceea City, adică poate fi soft precum un ișler. Pe argintiu rezistă la praf dar pe roșu o să tragă la fete. Doar să fii tu sigur pe sexualitatea ta și să te lupți pentru dreptul de a conduce masculin o mașină cu interior glossy.

MINI ONE din 2009

Toată lumea o să spună că ești foarte cool și că ai dat de bani. Nimeni nu o să creadă că ai dat doar 7500 de euro pe un Mini. Din Germania. Nu din altă parte, că sunt în general mașini de fete iar nemțoaicele chiar știu să conducă. Crede-mă! 99% dintre fete nu fac diferența între un Mini One și un Cooper sau un Cooper S sau un JCW. Și poate e mai bine așa. Acest Mini o să stea la fel de bine la semafor ca orice limuzină. Doar că e foarte cool. Și o să păstreze bine de tot valoarea de revânzare. Ce mai, îl vei putea lăsa moștenire!

Mazda 2

Mazda 2 e cireașa de pe tort. E cea mai tânără și mai bună dintre cele trei. Mazda e în topul fiabilității din Germania iar 2-ul îmi place foarte tare. Mai ales pe verde. Problema ei este că se va deprecia rapid în România unde nu este la fel de apreciată.

Toate trei vor avea consumuri mici pentru că au motoare de 1.2 și 1.3, perfecte pentru caroseriile lor. Deasemenea vor putea fi parcate aproape oriunde. Asigurările și RCA-ul vor fi deasemenea accesibile. La fel casco. Și nu te grăbi să o iei cu 4 uși. Două sunt suficiente și chiar arată mai bine așa.

Eu deja simt dor de ducă spre Germania dar hai să mai auzim opinii și de la alți veterani de pe blog. Sigur mai pică cel puțin o idee bună. Ce ziceți?

Ultimele articole

Articole recomandate

147 Comments

  1. Daca observati este un analfabet care are o problema cu Kia Ceed,esti bolnav prietene,daca era o masina buna era si vinduta si apreciata,trebuie sa stii ce zici de o masina si ce trebuie sa ofere o masina!
    Daca tu ai luat o teapa cu Kia Ceed asta nu inseamna sa ii stresezi si altii!
    Cind toata lumea iti spune ca nu are valuare la revinzare si nu este cautata pe piata second hand tu incerci sa convingi si pe altii ca e o masina buna.
    Omul e liber sa isi spuna puntul de vedere asta nu inseamna ca stie sa scrie,stii tu cum e cu vulpea cind nu ajunge la struguri….

  2. Niciodată nu a fost mai dificil pentru cumpărători să achiziţioneze o maşină bună la mâna a doua. Din fericire, compania de cercetare Warranty Direct a făcut investigaţii pentru a identifica automobilele europene uzate cu cele mai puţine defecte, scrie publika.md.

    Producătorul de maşini Mercedes se bucură de o reputaţie bună când este vorba despre fiabilitate. Nu în zadar, modelul E-class din anii 2006-2009 conduce clasamentul celor mai bune maşini la mâna a doua. Şi asta datorită ratei mici de defecte – de doar 10 la sută.

    Pe un loc respectabil s-a poziţionat şi automobilul Skoda Fabia din 2007. Potrivit companiei de cercetare Warranty Direct, rata de incidente în cazul acestor modele este de 15 la sută.

    La acelaşi nivel se află şi maşina Smart FourTwo. Cele mai frecvente probleme raportate la acest automobil sunt legate de sistemul de răcire şi încălzire.

    În schimb, la maşinile Volvo C70, produse din 2006 până în prezent, rata de defecţiune este 16 la sută. De cele mai multe ori, sunt înregistrate nereguli la sistemul electric. Reparaţia poate costa peste 2.000 de euro.

    Iar compania Peugeot este reprezentată în clasament de modelul 207, cu o rată de incidente de 17 la sută. Un sfert din problemele raportate la acest model ţin de motor.

    În topul maşinilor second-hand cu cele mai puţine defecte au fost incluse şi Citroen C3, Mini One şi Seat Ibiza.

  3. Daca va utitati mai sus eu am recomandat o Skoda Fabia,pt stiu ce masina este.Fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii,daca vreti sa stati cu o masina prin service alegeti masini coreene:)

  4. Numărul de autoturisme importate a înregistat o creștere de 85% în cursul anului 2012, ajungând la 175.000 de unități, conform analizei Auto.ro.

    Numărul de mașini second hand importate în România a crescut cu 85% în cursul anului 2012, ajungând la 175.000 de unități, de la cele 94.500 de unități înscrise în 2011.

    Numărul mașinilor reînmatriculate a scăzut cu 13%, de la 411.400 de unități înregistrate în anul 2011 la aproximativ 356.600 de unități în 2012, arată analiza Auto.ro.

    Piața mașinilor noi înmatriculate în România a înre­gistrat un declin de 19%, ajungând la aproape 66.500 de unităţi în 2012. Dacia conduce topul înmatriculărilor de mașini noi cu 16.400 de unităţi, dar cu 30% mai puține comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Urmează Volkswagen cu 7.700 de unități înregistrate, Skoda cu 6.200 de unități, Ford cu peste 5.000 de unități și Renault cu aproape 4.600 mașini înscrise, conform statis­ticilor DRPCIV.

    Volkswagen este lider incontestabil pe piața importurilor auto second hand cu aproape 42.700 de mașini înmatriculate în România în cursul anului 2012, reprezentând o creștere de aproximativ 100% comparativ cu perioada similară din 2011.

    Clasamentul realizat de Auto.ro este completat de Opel cu peste 34.400 de unități, Ford cu peste 21.800 de unități, Audi cu aproximativ 11.200 de unități și BMW cu 9.600 de unități.

    În luna decembrie 2012 ­au fost importate în România aproximativ 19.000 de mașini, cu 120% mai mult față de cele 8.650 de unități înscrise în circulație în luna decembrie 2011. Per total, în cursul anului 2012 au fost înmatriculate 241.400 de autoturisme second hand și noi, reprezentând o creștere de 37% comparativ cu anul 2011, când au fost înmatriculate 176.200 de autoturisme.

    Top 10 importuri auto second hand în 2012:

    1. Volkswagen – 42.700 de unități

    2. Opel – 34.400 de unități

    3. Ford – 21.800 de unități

    4. Audi – 11.200 de unități

    5. BMW – 9.600 de unități

    6. Skoda – 7.800 de unități

    7. Mercedes – 7.100 de unități

    8. Renault – 6.900 de unități

    9. Fiat – 6.900 de unități

    10. Peugeot – 4.300 de unități

    Top 10 importuri auto second hand în 2011:

    1. Opel – 22.250 de unități

    2. Volkswagen – 21.500 de unități

    3. Ford – 11.600 de unități

    4. Audi – 5.300 de unități

    5. BMW – 4.700 de unități

    6. Skoda – 4.250 de unități

    7. Fiat – 3.900 de unități

    8. Renault – 3.700 de unități

    9. Mercedes – 3.400 de unități

    10. Peugeot – 2.300 de unități

    Incerc sa gasesc Kia pe undeva dar nu o gasesc:)
    Domul cu Kia Ceed va sugerez ceva simplu,va ro sa cautati pe google Care sunt cele mai vândute maşini second hand în România si pe urma mai vb:)

  5. @felicitari pt domnul car intentioneaza sa isi cumpere un Bmw 520 modelul nou!O masina excelenta,fiabila,atentie istoric service complet doar la Bmw si fara incidente rutiere(faceti un tester de vopsea)va recomand Autotest,laborator de teste auto

  6. Am cumparat in 2010 o Kia Ceed atras de garantia mare de 7 ani.
    Dupa 3 luni la 4500km s-a defectat un injector,masina era diesel.
    Cu greu dupa lungi interventii a fost schimbat pe garantie,doua saptamini nu am mers cu masina,cei de la reprezentanta nu au vrut sa schimbe injectorul pe garantie au spu ca nu am folosit motorina de calitate si ca este vina mea!
    Pina la urma s-a rezolvat.Dupa inca 14.000 km alt injector!De data aceasta nu s-a mai rezolvat pe garantie.
    Am vindut masina,acum am o Mazda 3,second hand din 2009,diesel,are 87.000 km eu o am de la 42.000 este o masina super!
    Atentie cind cumparati ce achizitionati!

  7. Este o persoana care scrie sub 5 sau 6 nume de pe acelasi IP.. Nu mai are rost sa zic altceva. Se intelege de la sine.. ;)
    Si ca sa mai pun pe foc paie eu am nissan primera P12 din 2007 cumparata de noua. In prezent are 133.000 de km si am schimbat doar filtre si ulei la ea.
    Si incep sa ma amuze commenturile de la aceeasi persoana care, prin simpla coincidenta, sunt postate exact unul dupa altul ca si timp 11:54 11:57 12:02 12:05 si 12:09 :))))) PENIBIL
    @costel eu ma refer la motorul benzina 1.4 109 cp. Se stie ca motoarele diesel in general la toti producatori sunt mai sensibile. Au piese cu sanse mult mai mari sa „cada” decat la un benzinar aspirat. Si eu am probleme acum la firma cu un logan 1.5 dci din 2008 159.000 km care pierde din putere/se opreste turbo sau suflanta. inca nu stiu exact

  8. Top cele mai vandute masini second-hand in 2012

    1. Volkswagen, 42.675 unitati
    2. Opel, 32.421 unitati
    3. Ford, 21.834 unitati
    4. Audi 11.191 unitati
    5. BMW, 9.611 unitati

    6. Skoda, 7.835 unitati
    7. Mercedes, 7.100 unitati
    8. Renault, 6.909 unitati
    9. Fiat, 6.881 unitati
    10. Peugeot, 4.347 unitati

  9. Acest top nu este facut de mine sunt date reale pe care le gasiti si pe net.
    Omul saracu cind vede ca nu are dreptate incepe cu chestii simple,ca romanii au efect de turma,ca nu stiu sa scrie corect gramatical, ca folosesc mai multe nume etc…
    Dar eu ma refer doar la subiect si predicat:)daca Kia Ceed era o masina buna aparea si in statistici la fel si Nissan:)
    Oare toti romanii care au cumparat masini second hand sunt neinspirati si numai un domn Titi este destept si ne invata pe noi ce inseamna o masina cu valuare de piata,o masina fiabila?
    Oare toti romanii care au cumparat Volkswagen, 42.675 unitati nu sunt destepti numai domul Titi este destept cu Kia Ceed si Nissan primera?
    Sfatul meu este ca fiecare sa isi gaseasca masina potrivita asa cum gindeste ca daca va luati dupa vreun prieten frustat care are o idee geniala o sa ajungeti sa ramineti cu acea masina pe viata si o sa facti drumuri la service in fiecare luna:)

  10. Se mai fabrica Nissan Premiera?Am incercat sa o gasesc pe pagina oficiala a celor de la Nissan dar surpriza nu se mai comercializeaza.
    Domnul cu idei stralucite nu vedeti ca sunteti penibil si nu veniti cu nici o idee buna cu nici o sugestie va mai faceti si de ris cu ce masina conduceti:)
    Mai ramine sa ne spuneti ca Nissan Premiera este o masina buna care se incadreaza in bugetul de 8000 euro!
    Chiar nu vedeti ca nu aveti logica ca nu aveti nici un argument valabil si ca faceti de ris?
    Sunt oameni care se pricep la masini lasatii pe ei sa dea sfaturi,ramineti la domeniul dvs poate sunteti bun in ceea ce faceti
    O zi buna:)

  11. VW Golf este liderul hatchback-urilor compacte, Ford Fiesta este cel mai vândut supermini, iar Ford Focus se vinde în doua versiuni de caroserie, hatchback si sedan.

    Cu un buget de 8000 euro iti poti lua una din masinile mai sus mentionate.
    Daca faci multi km pe an atunci iti recomand un diesel.
    Pt oras iti recomand un Vw Golf 6 1.2 Tsi 105 cp,gasesti o masina in Germania cu putini km,istoric Vw.
    Nu ma ocup cu masini,nu sunt samsar imi place sa dau un sfat real,corect si nu in ultimul rind sustinut de date reale.

  12. TÜV (Technischen Überwachungs-Vereinen sau, în traducere, Asociaţia Germană pentru Inspecţiile Tehnice Periodice) realizează anual un studiu pe un număr de câteva milioane de maşini în circulaţie, în urma căruia sunt evidenţiate plusurile şi minusurile a sute de modele. Cu alte cuvinte, vorbim de cel mai important GHID PENTRU CLIENŢII DE MAŞINI SECOND HAND din Germania.
    TÜV Report are deja o tradiţie de 40 de ani, primele astfel de rapoarte statistice privind defecţiunile maşinilor controlate cu ocazia inspecţiilor periodice apărând din 1972.
    În ce priveşte TÜV Report 2013, vorbim despre controalele efectuate între iulie 2011 şi iunie 2012, pe un număr de circa 8,1 milioane de maşini aflate în circulaţie în Germania. Deci o bază de date uriaşă, care oferă o imagine suficient de concludentă pentru un număr de 222 de modele dintre cele mai cunoscute.
    Fiind vorba despre inspecţii tehnice periodice, specialiştii TÜV împart maşinile pe categorii de vechime: între 2 şi 3 ani, între 4 şi 5 ani, între 6 şi 7 ani, între 8 şi 9 ani, respectiv între 10 şi 11 ani. Astfel că devine mai simplu de verificat ce potenţiale defecţiuni poate avea o maşină de o anumită vechime.
    Volkswagen are două modele în primele 10 poziţii, pe lângă Polo un rezultat bun obţinând şi VW Golf Plus, cu un procent de 3,1%, la fel ca Mazda2. Toyota, însă, domină TOP 10, având nu mai puţin de 4 modele între primele zece: Avensis (cu 2,9%), Prius, Yaris şi iQ (toate trei cu un rezultat de 3,5%).
    Volkswagen Golf demonstrează că nu degeaba e cel mai vândut model din Europa în ultimii ani, ocupând poziţia 16, cu 4%, foarte aproape de vărul Audi A3 (poziţia 13, cu 3,9%). Totuşi, Mazda3 şi Toyota Auris (locul 11, cu 3,8%) devansează compacta germană, demonstrând că japonezii rămân redutabili.
    La polul opus, în TOP 10 al modelelor cu cele mai multe probleme (adică un procent mare al defecţiunilor) remarcăm prezenţa a două modele Dacia: Sandero (9,1%) şi Logan (pe ultimul loc, cu 13,3%). De altfel, în ciuda faptului că modelele Dacia sunt considerate ca având un bun raport preţ/fiabilitate, Logan s-a regăsit pe ultima poziţie şi în cazul TÜV Report 2012, atunci având un procent de 12,5%.
    Printre ”codaşi” se numără şi modele italiene, coreene şi franţuzeşti ele avind si cele mai mari defecte.

    Inainte de a cumpara o masina noua sau second hand este bine sa te informezi sa stii ce cumperi.
    Sa va informati daca modelul dorit de dvs este fiabil,daca este la coada listei:) atunci este si buna:)
    O zi buna va doresc si multa inteligenta in decizii:)

  13. Ford Focus 1.6 Ti-VCT
    Masina soferului
    Cu cel mai bun caracter dinamic, dar si alte calitati, Ford Focus se impune in testul motoarelor de 1,6 litri.
    Cea mai placut de condus masina testata de mine din clasa compacta,Ford Focus. Nu se poate spune, in niciun caz, ca motorul de 1,6 litri este unul cu valente sportive, dar iata ca Ford a reusit sa ofere o masina foarte dinamica prin setarile trenului de rulare, directiei si cutiei de viteze intr-un mod foarte placut pentru sofer. Ajutat de o cutie de viteze foarte bine etajata, motorul de 115 CP cu distributie variabila al lui Focus reuseste sa ofere foarte multa placere in utilizarea zilnica.
    Motorul este elastic si raspunsul la solicitari este foarte prompt. Trenul de rulare este silentios si ofera un confort optim la trecerea peste denivelari. Directia este precisa, cea mai incisiva din test si transmite semnale foarte bune despre comportamentul masinii.
    Comportamentul la limita este controlabil, predictiv, subvirarea apare tarziu, iar stabilitatea este si ea de top. Focus este cu adevarat o masina de care te poti bucura in utilizarea zilnica. In interior au fost si primele lucruri care nu ne-au placut. Majoritatea materialelor folosite, in special cele de pe fetele interioare ale usilor, sunt dintr-un plastic destul de neplacut, cel putin in echiparea Trend de care dispunea masina de test. Ergonomia este buna si singurele comenzi cu care trebuie sa te obisnuiesti sunt cele de pe coloana de directie pentru sistemul audio. Acestea sunt plasate in partea stanga a volanului si putin prea jos.
    Vizibilitatea in fata este buna, iar in spate este putin obstructionata de inclinatia lunetei. Desi scaunele fata nu dispuneau de cel mai bun suport lateral, acestea au fost foarte placute si confortabile la drum lung. Locul in spate pentru genunchi este suficient, insa la cap, din cauza designului, pot exista probleme pentru persoanele mai inalte.

    O concluzie?Ford Focus este dinamica, placuta in conducere si foarte inchegata.

    Cu un buget de 6000-7000 Euro iti poti cumpara un Ford Focus din 2009.
    Atentie istoric complet cu revizii doar la reprezentanta,km reali care apar in baza de date Ford.
    Fara incidente rutiere,cel mai bine este safaci un tester de vopsea pt a determina eventuale parti revosite,accident,cel de la Autotest au aparatura profesionista.
    Dupa cumparare,este bine sa faci tu o revizie,ulei filtre,placute sa fii sigur ca masina este ok din toate punctele de vedere.
    Devalorizare:Ford Focus este o masina vinduta pe piata second hand din Romania dar pastreaza o valuare de revinzare mai mare decit alte modele din aceeasi clasa.
    Iti doresc succes!
    Domnule George Buhnici dvs ce parere aveti?

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.