Sfaturi de achiziţie – Maşină de 4.000 de euro pentru oraş

Mesaj de la un june automobilist.

Spune-mi te rog ce masina sa aleg in suma de 4000€ max cu actele facute….doresc ceva mic de oras si nu stiu care e mai buna, fiabila, care are costuri mici de intretinere.Vreau ceva SH de preferat inmatriculat in RO. Citroen C3(1.4hdi),Ford Fiesta(1.4TDCI). Imi plac amandoua dar daca ai si alte variante le astept cu nerabdare.

O întrebare foarte bună şi foarte grea deopotrivă. Dacă aş avea banii aceştia pentru o maşină de oraş m-aş orienta în primul rând la o motorizare pe benzină. Am explicat aici de ce. În cazul tău nu mai mare de 1.2, maximum 1.4 clasic. M-aş feri de cele cu 16 valve. Acestea sunt puţin „dopate” şi consumă mai mult în schimbul puterii suplimentare şi a demarajelor mai rapide. Dacă ești ceva mai răbdător, vei demara ceva mai lent dar faci o economie la achiziție care se poate regăsi într-un an mai recent de fabricație. Adică pe benzină mașina va fi mai tânără și mai ieftină prin comparație cu una diesel. În plus, sigur o vei lua la mâna a doua, pentru că nici de Logan nu sunt bani, așa că o benzinară este soluția și pentru rulaj. Mașinile SH din vest sau chiar din RO au fost folosite mai ales pe distanțe scurte și sunt mai puțin uzate. În general sunt folosite de oameni cu nevoie limitate de transport să spunem… În Germania sunt mașini folosite de pensionari sau tineri care merg cu ele la școală. Cei care fac naveta pe distanțe mai mari vor cumpăra aproape sigur un diesel.

Hai să vedem câteva exemple.

Uriașul Matiz la preț de superofertă cu exagerat de puțini kilometri la bord.
Și încă unul parcă și mai bun.

Un Fiat Punto întreținut și frumușel dar cu numai 60 de căluți.


Sau un Renault Clio 1.2. Arată OK.

Am pus doar oferte din țară, pentru că orice ai lua de afară te va sărăci la taxa auto plus drumul și toate cheltuielile… Vezi aici.

Ultimele articole

Articole recomandate

44 Comments

  1. Vad ca tot isi dau cu parerea despre cum da caldura în habitaclu o masina cu motor diesel, dar toti sunt pe langa. Motorul diesel se incalzeste mai greu decat unul pe benzina si preponderent in sarcina (adica poti sa-l tii la relanti o ora ca nu se incalzeste, decat foarte putin). Aceasta problema cu incalzirea se gaseste pe majoritatea modelelor diesel fabricate inainte de 2007 ( De ex: VW Golf Tdi, Renault Megane dCI, etc. ) Producatorii auto au luat in considerare aceasta „observatie” de la clienti si astfel modelele mai noi de masini cu motoare diesel (fabricate dupa 2007-2008, cum e Fiat-ul multijet mentionat mai inainte) dau caldura aproape instantaneu pe baza curentul electric din baterie; motorul tot greu se incalzeste, dupa aproximativ 15-20 de km de mers, dar caldura este furnizata dupa 1-2 minute folosind energia electrica din acumulator. Asa ca o masina cu motor diesel de fabricatie recenta va furniza caldura iarna la fel de repede ca una pe benzina.

  2. Nu stiu de ce se tot spune ca Fiat-ul nu este masina fiabila.
    Am prieteni care au FIAT si au peste 150 000 km cu ele si nu s-a stricat NIMIC la ele. In schimb, am foarte multi amici care baga intr-una bani in nemtesti.
    Lucrurile se mai schimba…

  3. @MA

    Plastic = usoara, nu o mai bate rugina la exterior plus ca e „un plastic de buna calitate” si totusi instalat numai pe elementele exterioare: aripi, fete usi, bandouri, spoilere si cam atat. Elementele care preiau fortele in cazul unui impact sunt tot din metal, ori tu te simti mai bine intr-o tabla de 0.3 – 0.5 mm care impacheteaza o masina de clasa mini – economica bineinteles cu o multime de dezavantaje?

    Sansele de a scapa cu viata la impact cu un SUV sau limuzine sunt cam aceleasi intre un Smart, Lupo, Modus, etc

    Go Smart fara probleme daca iti place un Smart. Ar fi si optiunea mea daca ar trebui sa aleg astazi o masina de oras pe benzina.
    In momentul in care trebuie sa inchiriem o masina in deplasarile noastre cu avionul alegem Smart pe cat este posibil si suntem faorte incantati de aceasta masina, in special benzinarul automatic construit dupa 2008 care in Germania este un succes deja. Mai degraba as invoca servodirectia spartana de pe Smart decat „tabla”.

  4. Bucățile alea de plastic sunt scumpe. Punct. Gândește-te câte panouri vei schimba prin minunatul București. O tablă o mai îndrepți, vopsești, îndoi.

  5. Nu recomand in nici un caz masini din clasa supermini. M-am urcat la showroom intr-un spark, aveam impresia ca daca imping mai tare imi ies picioarele prin motor (la 1,84), o parodie de masina. Matizul nu are cum sa difere.

    Supermini=masini „de firma” pt agenti comerciali, masini pt femei catastrofa la condus si pt pensionari lipsiti de pretentii.

    Iti recomand fiesta sau polo pe benzina. Gasesti fiesta 1.4 80 cai din 2005-2008 pana in 70k km in banii tai. Mai mult de atat daca vrei trebuie sa maresti bugetul, la 4000e compacte nu gasesti decat coji.

    Iar golful ala 4 de 8 ani si 4000 euro e o caruta obosita care a facut deja distanta de la pamant la luna, daca nu mai mult.

  6. Recomand „Daihathu Cuore” este japoneza pur sange, o masina de oras adevarata . Am condus acum o luna una pt cateva zile an fabricatie 1995( parca ) , avea cutie automata ,motor de 800 cm3 ,benzina ,plus „kick down „.consum prin Bucuresti…? Cu 50 Ron , 250 km lejer. Calculati voi .
    : )

  7. Puntoul ala e superb. O singura mentiune: a fost lovit in partea din fata (din poze nu pare a fi rau). Capota motorului nu se aliniaza perfect cu colturile ambelor aripi din fata!

  8. In 4000 de euro o varianta pentru buna, fiabila si costuri mici de intretinere ar fi un Logan mai putin alergat, dar dotat (de ex: http://tinyurl.com/cl5gg7j , se poate negocia la 3000 euro) la care se monteaza un kit GPL (http://tinyurl.com/d97hbsb – 600 euro cu montaj inclus). Si mai ramin bani si pt. gaz un an intreg!
    Dazavantaje: e putin mai mare decit „ceva mic de oras” si probabil nu place ca Citroen C3 sau Ford Fiesta.

  9. S-a inceput discutia cu Opel Corsa si a ramas in pom pe parcurs … pacat. E o solutie foarte buna, poate cea mai buna la banii astia, desi asa cum au spus si altii, in 4000 te poti incadra cu putina chinuiala si noroc, la un Golf 4 benzinar cu dotari mai mult decat decente. N-as spune ca e o masina ATAT de veche precum a descris-o colegul @Stefan. Afirmatia lui e mai mult decat deplasata, cel putin asa consider eu.

    Cel mai important este ca trebuie sa fugim de frantuzestile vechisoare, din punctul meu de vedere, ei au inceput sa scoata masini bune si fiabile de vreo 2-3 ani incoace.

    In alta ordine de idei, intradevar japonezele sunt mult subevaluate/subapreciate la noi. Sunt mici uzine de placere motorasele japoneze benzinare. A se vedea Civicul EG3, spre exemplu.

    In 4000 de euro recomand Corsa in ideea ca cu aceasta suma te poti incadra atat cu achizitia cat si cu minimele cheltuieli obligatorii de dupa: rca, revizie, consumabile, o rezerva sa poti dormi noaptea linistit daca iti pica un nimic p’acolo. Daca vrei sa mergi la fix si ai 4000 alocati strict pentru achizitie, go for the golf ! E diferenta de la cer la pamant intre el si Astra sau Focus, samd…

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.