Sfaturi de achiziţie – Maşină de 4.000 de euro pentru oraş

Mesaj de la un june automobilist.

Spune-mi te rog ce masina sa aleg in suma de 4000€ max cu actele facute….doresc ceva mic de oras si nu stiu care e mai buna, fiabila, care are costuri mici de intretinere.Vreau ceva SH de preferat inmatriculat in RO. Citroen C3(1.4hdi),Ford Fiesta(1.4TDCI). Imi plac amandoua dar daca ai si alte variante le astept cu nerabdare.

O întrebare foarte bună şi foarte grea deopotrivă. Dacă aş avea banii aceştia pentru o maşină de oraş m-aş orienta în primul rând la o motorizare pe benzină. Am explicat aici de ce. În cazul tău nu mai mare de 1.2, maximum 1.4 clasic. M-aş feri de cele cu 16 valve. Acestea sunt puţin „dopate” şi consumă mai mult în schimbul puterii suplimentare şi a demarajelor mai rapide. Dacă ești ceva mai răbdător, vei demara ceva mai lent dar faci o economie la achiziție care se poate regăsi într-un an mai recent de fabricație. Adică pe benzină mașina va fi mai tânără și mai ieftină prin comparație cu una diesel. În plus, sigur o vei lua la mâna a doua, pentru că nici de Logan nu sunt bani, așa că o benzinară este soluția și pentru rulaj. Mașinile SH din vest sau chiar din RO au fost folosite mai ales pe distanțe scurte și sunt mai puțin uzate. În general sunt folosite de oameni cu nevoie limitate de transport să spunem… În Germania sunt mașini folosite de pensionari sau tineri care merg cu ele la școală. Cei care fac naveta pe distanțe mai mari vor cumpăra aproape sigur un diesel.

Hai să vedem câteva exemple.

Uriașul Matiz la preț de superofertă cu exagerat de puțini kilometri la bord.
Și încă unul parcă și mai bun.

Un Fiat Punto întreținut și frumușel dar cu numai 60 de căluți.


Sau un Renault Clio 1.2. Arată OK.

Am pus doar oferte din țară, pentru că orice ai lua de afară te va sărăci la taxa auto plus drumul și toate cheltuielile… Vezi aici.

Ultimele articole

Articole recomandate

44 Comments

  1. E mai maricica decat celelalte, dar sustin un Opel Astra G Caravan din 2004 (de fapt asta am eu). 1.6 benzina.

    De ce?
    – Bine facute, ultima generatie facuta in Germania a fost in 2004. Apoi a fost mutata productia in Polonia. Masina matura, „inceputa” in 1998
    – usor de condus, usor de parcat (din cauza ideii de caravan)
    – foarte rezistenta la gropile din Bucuresti, se pare ca Opel chiar sunt buni la capitolul articulatii.
    – se incadreaza in aproximativ 4000 de euro.
    – poti sa mai cari ceva de la Ikea, sa mai duci ceva cu ea daca ai nevoie
    – foarte usor de „rezolvat” de unul singur la probleme minore: schimbi becuri in 2 minute, fara sa desfaci vreo aripa sau roata, scoti apa distilata/antigelul invartind de un butonas micutz, etc
    – intretinere cat de cat ieftina
    – fiind benzina, daca iti pica ceva nu o sa te arda la buzunar inlocuirea.

    Problema apare la consum, care fluctueaza in functie de cat de incarcata e masina, cat de aglomerat e in trafic, etc. In Bucuresti probabil intre 8 si 12, n-am mai facut de mult calcului (de fapt am pus GPL pe ea)

  2. George,

    probleme pe android
    – de cateva zile nu mai vad raspunsurile la ceea ce publici pe blog
    – functia „mobile off” e nefunctionala
    – pointerul o ia razna cand mai scriu cate ceva
    – si ultima ar fi timpul dar facem sa fie bine pana la urma

  3. inca ceva, skip to comments tot nefunctional.
    asta se intampla pe android gingerb. 2.3.5. Inainte de update mergea mai bine. verifica te rog ca e foarte frustrant.

  4. Sustin necesitatea unui motor pe benzina pentru drumurile in oras. Sunt posesor de Opel astra G 1,7 DTI (2002), si sunt foarte nemultumit de comportamentul masinii pe timp de iarna. Pana sa ajung la lucru/facultate motorul e rece, cutia de viteze rigida. Nu ii place frigul deloc. Porneste la prima cheie, nu ezita, dar daca vrei sa bagi caldura sau pur si simplu sa te folosesti de elasticitatea motorului, nu poti. Mor de ciuda cand conduc Logan-ul parintilor (1,6 MPI) : caldura o ai in nici 5 minute de la pornire, motorul nu face figuri, cutia de viteze nici atat. Sa nu mai zic ca dieselul meu papa destul de mult pe frig, la fel ca un benzinar de cilindree apropiata, condus in regim normal. O am de 2 ani, si nu am avut nici o problema tehnica cu motorul, dar sper sa nici nu am deoarece imi este frica de eventualele cheltuieli uriase.

    Sfatul lui George este bun: un 1,2/1,4 benzinar, pentru oras, este mai mult ca perfect ! Ma bate gandul sa schimb Astra-ul meu la primavara, cu un Megane de prin 2003-2004 1.4/1.6.

    Dar cum intotdeauna intervine ceva…banii stransi cu greu se duc pe altceva, si ma tem ca nu as avea $ de diferenta (tinand cont ca pe a mea nu voi putea scoate mai mult de 3500-3600 euro).

    ATENTIE LA POSIBILA TAXA INTRODUSA DE UE IN 2013: se doreste introducerea unei taxe suplimentare intre 5-15% pe litru, la diesel. Posesorii de diesel, in caz ca ar vrea sa isi vanda masina pe finalul lui 2012, vor trebui sa suporte o scadere drastica a pretului masinii lor. Asta doar in cazul in care se adopta legea, desigur

  5. Citind cu atentie mesajul junelui automobilist, am observat ca atributele masinii dorite sunt:buna,fiabila…(in ordinea asta). Ori matizul n-as putea zice ca-i bun,fiatul n-as putea zice ca-i fiabil-aspecte recunoscute cam de toti soferii. Pe acelasi sistem,Renault-ul in general nu este o masina cu costuri mici de intretinere.
    Eu as recomanda o masina care sa intruneasca macar 2 dintre calitati, motiv pentru care consider ca, Toyota Yaris, sau Honda Civic, sau Nissan Micra (chiar si din 2004,sau cu atat mai mult) sunt masini mult mai bune decat matizul si infinit mai fiabile decat fiatul. Ca sa nu mai vorbim de dotari,condus, performante.Se stie ca japonezii sunt mari specialisti la motoarele pe benzina,ca si raport performante-consum-fiabilitate. Legat de partea cu costurile de intretinere, filtrele,uleiul,placutele de frana si cele necesare in mod uzual sunt la preturi asemanatoare cu „nemtestile”.

    Sunt ferm convins ca george stie toate lucrurile astea, tocmai de aceea sunt oarecum intrigat ca nu „prea” recomanda japoneze.
    Oricum,bafta junelui!

  6. Opel Astra G, pe benzina. Te incadrezi in buget, ieftin de intretinut. Nu e pretentioasa. Consumul maricel, undeva la 10 in oras, 6,5-7 in afara. Eu am una automata, nu-mi face probleme. Mici defectiuni usor de reparat si ieftin.

  7. Eu va recomand cu caldura o masina gen Opel Astra G, Ford Focus! Dar tot ce ar fi la banii astia ar fi bine sa fie BENZINA! Sub nicio forma Diesel ca ai sa bagi la bani la reparatii….. si nu prea merita! Si acum benzina e la fel ca motorina! Si inca un atu.. daca mergi numai in oras la drumuri scurte numerita sa iei diesel! Eu am un astra H diesel si merg numai in oras! Nu vrei sa stii cum face acum iarna, unde mai pui ca ajunga l destinatie si apa are 40-50grade! abia aatunci incepe sa dea caldura! Sapt trecuta si sapt asta am mers cu Dusteru lu tata benzinar! M-a impresionat placut! Urmatoarea mea masina clar va fi benzina! Se incalzeste repede, nu consuma mult in oras 9.5-10 fata de 8-8.5 cat ia Astra mea diesel si nu ai turbina, pompa, injectoare si alte chestii care daca pica te usuca la buzunar!
    Numai bine!!!

  8. Eu nu as recomanda nici la dusmani motoarele cele mai mici, mai ales ca la second-hand, preturile intre diferitele motorizari se apropie mult mai mult decat la masinile noi. (masina exclusiva de oras nu exista, tanarul va dori cu siguranta sa dea o fuga si pana la Vama Veche din cand in cand) Deci minim 1.4, maxim 1.6.
    De asemenea, de evitat versiunile 3 usi, chiar daca iti zici ca n-ai nevoie, realitateate te va contrazice.
    Recomandare: un 206 sau un Clio 1.4. In general francezii stiu f. bine sa faca acest gen de masina.

  9. Recomand un golf 4 cu motor de 1.6 benzina pana in 140000km . Maxim 4000 de euro daca are climatronic si arata bine vizual si nelovit , posibil chiar la kilometrii mai putini.

  10. vad ca lumea nu prea se uita la golf iv 1,6 benzina. de ce? saptamana trecuta am testat una si mi s-a parut foarte bine ” ïnchegata” + modelul high line care are cam toate dotarile. cum spunea si dorin pana in 4000 gaseste un model de prin 2003 foarte bun.

  11. Salut! Eu pot spune ca sunt unul din tineri. Am un fiat punto pe motorina din 2006 1.3 multijet. Am aproape 80.000 de km cu ea si la motor in afara de baterie, bujii si consumabile nu i-am schimbat nimic. Nu as da masinuta pentru nimic. Sunt multumit de ea, m-a dus pe toti coclauri pe unde am bagat-o, ma plimba prin Bucuresti pe unde vreau cu un consum foarte mic ( conteaza mai ales cand esti tanar ..deh alergi mult, bani putini :D) intretinerea ei mi se pare in regula ca si preturi. Tot citesc pe aici ca se incalzeste greu un diesel, fiatul meu dupa aproximativ 6-7minute incepe sa bage caldura. Daca voi porniti masina cu motor de 2 litri(mi se pare enorm pentru tarari prin oras) pentru 10 minute ,bineinteles ca va plangeti de astfel de probleme(nu se incalzeste,uzura prematura, consum mare etc).Vreti si motoare mari, sa consume si putin, si caldurica eventual sa faca si un ceiut sau o cafeluta dimineata.Motorasul acesta de 1.3 ma multumeste ca putere ,consum si fiabilitate. Eu am zile cand fac 20 ,30 de km si zile intregi cand nu ma ating de ea, tocmai de scarba de a sta in trafic. Prefer aia 2 3 km sa ii fac pe jos(si ajung la fel ca si cu masina, poate mai repede). Asa ca nu vad un dezavantaj atat de mare al unui diesel dar cu un motor mic. Bineinteles si un benzinar de cilindree mica este ok, dar cum spunea si cineva mai sus, mai tragi o fuga la un schi la o vama si te rogi de ea sa se miste.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.