REVIEW – Bicicleta electrică pentru 100 km!

Aceasta este o bicicletă electrică cu care poți face naveta în București, toată săptămâna, fără să o încarci. Ca să testăm această afirmație, deși cea oficială menționează doar 70 km, l-am trimis pe Dani la Ploiești și înapoi. S-a întors cu încă 30% baterie după aproape 80 km. Cu cei 27 făcuți de Radu înaintea lui, am demonstrat așadar că poate funcționa cu o singură încărcare pe o distanță de mai mult de 100 km. Pe frig.

Au fost 5 grade când a plecat la drum la ora opt dimineața. Așadar, acesta este review-ul lui Pegas Suprem Dinamic, prima bicicletă electrică a acestora.

Și nu, nu este o bicicletă mică pliabilă, ci un Fat Bike. Te oprește lumea pe stradă să te întrebe dacă nu îți e greu să dai la pedale să miști monstrul de pe loc și apoi observă bateria de pe cadru iar întrebările se înmulțesc. Când aud că este fabricată în România mirarea atinge cote maxime, iar prețul nici nu mai pare un impediment atât de mare atunci când îi spui că ai făcut 100 de kilometri cu ea, cu o singură încărcare a bateriei.

Dacă ești deja curios, este o bicicletă hibridă, te va asista doar după ce dai la pedale, și asta din motive de siguranță și legislație. Este limitată la 25 km/h iar dacă dai mai tare la pedale după această viteză te va frâna. Adevărul este, că în circulația din oraș, lucru pentru care este și gândită, la 25 km/h ai în medie mai mult decât o mașină. Așadar, ajungi mai repede de acasă la birou și înapoi. Cam aceasta a fost și experiența lui Radu când a luat-o întro seară. S-a lovit la propriu de ușile de la lift care nu se mai închideau din cauza roților, însă cu răbdare și sudoare a urcat-o până la etajul șapte pe scări. La noi în lift încape, deși este puțin mai mic, datorită ușilor glisante care nu mai iau din spațiul de la interior.

Pe scurt, îmi place. Este bine echipată cu un motor de 500W a cărui putere a fost redusă din cauza legislației la 250W. E puternică și este rapidă, și cel mai important foarte stabilă. Cu roțile atât de mari nu trebuie să îți faci probleme nici măcar iarna. Știu, se spune că dacă ai roțile mai înguste ieși mai repede din zăpadă, însă în oraș zăpada este un fel de fleoșcăială amestecată cu sare.

Ultimele articole

Articole recomandate

42 Comments

  1. Aștept cu nerăbdare o bicicletă la care atunci când dau la pedale, energia consumată de corpul meu se transferă către bateria ei. Atunci cu siguranța va face toți bani!

  2. Salut! De ce nu l-ati chemat pe bucharest bike traffic la test? Sunt de parere ca ar fi fost interesant sa vorbesti cu cineva care e pasionat si cunoaste domeniul acesta. Numai bine!

  3. nu dau bicicleta mea pe aia electrica, chit ca trebue sa schimb in fiecare an roata pe spate din cauza greutati se stramba si sa mergi cu aia electrica limitata la 25km nu are rost nici sa investesti aiurea, in caz ca o schimb imi iau ceva profesional ce pot pargurge o distanta cu 80 km ora constant

  4. George,roagă sunetistii sa echilibreze volumul dintre melodiile inserate și vocea ta din interviu: am urmarit acest review la ora 1:15 dimineata, ca să te pot auzi pe telefon a trebuit să dau volumul la maxim, însă cand au intervenit secvențe cu melodii, au fost atât de gălăgioase că mi-au trezit copilul și vecinii… :( in rest: ne place.

  5. Inteleg utilitatea unei bicicletele electrice si sunt chiar fun (mai ales la munte unde vrei sa urci asista ) Cat despre acest fatbike care poate fi la fel de fun pe nisip, poteti cu noroi sau chiar zapada nu inteleg de ce ai merge pe sosea cu ea pt ca nu are absolut nici o treaba. E ca si cum impingi masina pana la ploiesti. O fi ea electrica dar nu i in mediul ei si este penibil cu asa ceva pe sosea. Nu putea si pegas sa-l duca in alta parte dar nu pe sosea. Macar aducea alta bicla pt acest test… Romanul a zis ca-i cool un fat bike + motor electri + sosea

    • Legislatia UE, aplicabila si in Romania, prevede ca in ciuda prezentei unui motor auxiliar electric, vehicului cu structura generala de bicicleta dar motorizat poate fi asimilat unei biciclete, daca sunt indeplinite cumulativ trei conditii: 1. Puterea motorului maxim 250 W 2. Motorul sa functioneze numai cat timp se si pedaleaza (deci sa ajute doar biciclistul, nu sa asigure propulsie in locul lui) 3. Motorul sa se opreasca in momentul cand se atinge viteza de 25 km/h. Un pedelec ar trebui sa mearga si mai repede de 25 km / h , doar ca fara sa mai functioneze motorul….

  6. Nu are legatura treaba ca nu se discuta gusturile. E legat de practica. Iarna poti merge la la cota 1400 cu un seria 3 cabrio decapotat si nu poti spune: gusturile nu se discuta cand ala merge la -8 grade cu un cabrio. Fatbike-ul are cel mult ” voie” in parc. Nu e util si nu are rost.. cum pe nisip nu poti duce o cursiera…

  7. Sincer, nu imi place bicicleta. Motivul este limitarea vitezei la 25km/h. Nu zic sa atingi 70-80km/h, dar as vrea , totusi , sa iti permita sa atingi aproximativ 50km/h! Imi pare rau, dar chiar nu imi place. Toate cele bune, in continuare ;) !

  8. O mare gogoașă supremă, pai daca faci motorul de 100w o să te poți duce asistat în prima treaptă până la Pitești și retur…. nu este top, e chiar departe, motorul in butuc este deja istorie, se mai face bani cu el prin Europa de est unde o bicicletă electrica este încă o noutate… Ceva noutăți vin?

  9. George, asa cum iti recomanda si altii, ar fi bine sa ramai cu review-urile la ce te pricepi. Intamplator sau nu am 2 fat-uri a.i. cred ca am o idee habar despre acest fenomen. „Cu roțile atât de mari nu trebuie să îți faci probleme nici măcar iarna. Știu, se spune că dacă ai roțile mai înguste ieși mai repede din zăpadă, însă în oraș zăpada este un fel de fleoșcăială amestecată cu sare.” – aici ai demonstrat ca nu stapanesti deloc fenomenul. Bicicletele fat au fost concepute expres pentru iarna/zapada si nisip (eventual zone noroioase) datorita faptului ca pot „sta deasupra” ca sa zic asa. Testul cu fat-ul pana la Ploiesti e ca si cand as face un test cu un VW Golf pe drum de macadam si as spune … da, isi merita banii, merge ok pe macadam si drumuri forestiere (de parca ar cumpara cineva un Golf pt asa ceva). Cine isi ia fat o face pentru offroad si atat.

  10. este bicicleta de……fitze……si vreu sa mentionez ca in paris pretul este mult mai mic la o astfel de bicicleta….Daca nu ma credeti cautati pe siturile frantuzesti, pt ca banii astia in Romania nu o sa ii dea nimeni!!!!

  11. Eram interesat sa o cumpar. Baietii de la support Pegas mi-au spus de review.
    Am aflat niste lipsuri, pe care nu aveam de unde sa le stiu.

    Imi place sa parcurg distante mari cu bicicleta. Faceam frecvent 60 km cu un bike modest in 3 ore jumate – 4 ore, dar eram rupt cand ajungeam. M-am gandit ca o data cu aparitia acestor e-bikeuri, as putea duce totul la un alt nivel, sa ajung mai repede, dar si mai odihnit. In plus cu o autonomie asa mare, mi-as putea permite niste distante mult mai mari gen Baia Mare- Cluj (150 km).
    In practica acest sistem (nu stiu daca la toate e asa), dar 25 km/h e foarte usor de atins, din cateva pedale. Te bucuri ca ai ajuns in varful dealului si acum o sa cobori, dar stop sistemul iti franeaza sa nu depasesti 25km/h, ceea ce e dezastros.
    Eu cred ca mai mult o sa ma lupt eu cu frana lui, decat o sa ma asiste pe mine. Astfel ca singurul avantaj ramane asistarea cand urci.
    Nu stiu cat de greu se poate inchide si deschide sistemul de asistare, dar oprirea/pornirea lui la fiecare 5-10 min mi se pare o prea mare bataie de cap.

    Stie cineva care e treaba cu legislatia si limitarea la 25km/h? Am vazut ca toti producatorii au optiunea de a limita la 25km/h. Si daca am un e-bike, dar sistemul este oprit si pedalez cu 30 km/h, o sa iau amenda? Sau ai nevoie de ceva permis?

    Oricum bicicletele electrice au aparut de peste 7 ani. Ma bucur ca macar acum se misca ceva si la noi in tara

    Multumim pt review !

  12. Traficul din Bucuresti ma face de cateva luni sa ma gandesc serios la un vehicul electric de distanta scurta spre medie. Lucrez pe Calea Victoriei (vis-a-vis de fostul „barlog” al Cavaleriei) si distanta parcursa este de zilnic este de 16 km. Bicicleta electrica este overkill motiv pentru care inclin catre o trotineta electrica de la e-twow modelul booster. Mi-ar placea sa aud si parerea ta daca primesti unul la teste.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.