Maşinile vitezomanilor să se confişte! Susține și tu singura soluție!

Noua variantă a Codului Rutier va aduce cu siguranţă câteva îmbunătăţiri importante. Dispare în sfârşit sistemul inutil de puncte de penalizare care nu a speriat teribiliştii, ba i-a învăţat că se pot baza pe „vieţile” rămase ca la jocurile pe calculator.

Se scumpesc şi amenzile, ceea ce este din nou o treabă excelentă. Cele actuale sunt o glumă pentru cei care o calcă de parcă ar fi ultimii rămaşi pe planeta pustie.

Răspunderea obiectivă, care va scoate banii de amendă direct din buzunarul proprietarului, este însă o soluţie şi mai bună. Mă vor înjura, sunt sigur, cei care argumentează de fiecare dată că ei încalcă legea pentru că nu sunt destule drumuri bune.

Vă mai dau motive să mă înjuraţi când o să vă spun ce nu a încăput pe post, după ce urmăriţi reportajul de la Ştiri.


Îţi place viteza? Te crezi bun la volan? Ai bani de cheltuit pe cai putere? De ce nu te înscrii atunci la raliu? Cu un sfert din preţul unui Audi poţi concura un sezon în campionatul naţional şi îţi dregi creierii de viteză. Nu ai timp să îţi baţi capul cu regulile? Dă o fugă la Hungaroring sau la Hockennheim în vacanţă. Alergi o săptămână pe circuit până schimbi trei rânduri de cauciucuri. Te poţi întrece cu unii la fel de pasionaţi ca tine. Poţi deţine recordul oficial al circuitului dacă eşti cu adevărat bun. Aşa fac adevăraţii pasionaţi.

Acum, cu ideeea aceasta în minte diger-o pe următoarea.

Aşa cum spune titlul, susţin confiscarea maşinilor vitezomanilor. Poliţia rutieră va propune din nou, prin intermediul ministerului administraţiilor şi internelor, modificarea Codului Rutier prin alinierea la o iniţiativă aplicată deja în alte şase ţări europene.

Aşadar, dacă o calci cu 181 kmh pe autostradă, îţi confiscăm maşina. Ai limită de 30 kmh pe o stradă cu şcoală şi te-am prins cu 81 kmh, la fel. în Elveţia măsura este chiar şi mai dură. Amenda se extinde cu vreo 10% din averea şoferului sinucigaş. Să vedem la executare măcar un Cayenne sau un Q5 ca zilele trecute, care se depăşeau cu 214 kmh pe o Autostrada Soarelui aglomerată…

Problema românească este însă că parlamentarii o vor respinge probabil a treia oară. Desigur, vor spune că protejează astfel dreptul la proprietate garantat de constituţie. Dar când dreptul tău la proprietate îţi protejează nebunia de a conduce un proiectil de două tone cu peste 200 kmh către maşina în care circulă familia mea, devii un criminal, iar maşina ta o armă letală. Orice deputat ori senator care mai protejează un criminal devine în ochii mei unul la fel de periculos. De data aceasta chiar mai periculos pentru că le va confirma descreieraţilor că sunt iubiţi şi apăraţi de lege.

Deja simt ura celor care o calcă regulat cu 180, 200, 240 kmh cu maşina sau chiar cu 300 kmh pe motocicletă. Înţeleg frustrarea celor care să plâng de drumuri, însă nu e vina morţilor că tu nu ai avut destul asfalt. Am călătorit ceva prin lume şi se stă în coloană cu orele chiar şi pe 14 benzi în America sau câte trei ore la intrarea în Munchen la ora de vârf. În schimb, nu am întâlnit atâta alcoolism al vitezei pe drumurile libere ca la noi. Civilizaţia s-a construit deja în occident prin penalizarea exemplară. Cred sincer că aceasta este singura soluţie valabilă şi pentru temperamentul balcanic.

Eu le voi scrie sau chiar îi voi suna pe parlamentarii pe care i-am votat în colegiul din Bucureşti. Te încurajez să faci la fel.

Am devenit şi duşmanul tău sau mă susţii?

Comentează, postează pe twitter, facebook și Google Plus. Împrăștie vorba. Hai să facem diferența.

Ultimele articole

Articole recomandate

74 Comments

  1. Nu inteleg de ce il criticati pe George Buhnici,este parerea lui,este blogul lui are dreptul sa zica tot ce vrea.Fiecare cu parerea lui nici eu nu sunt de acord cu confiscarea masinilor.

  2. Sunt perfect deacord si te sustin. Cei care nu te sustin sunt probabil niste imputiti de bucuresteni care cred ca li se cuvine totul, inclusiv drumul public. Numai asa veti fi si voi civilizati.

  3. intr-o zi a fost montat un indicator cu restrictie de viteza de 30 km/h intr-un sat prin care trec zilnic. ziua urmatoare politistii de la rutiera stateau camuflati dupa boscheti, precum curvele. au dat amenzi, au suspendat permise. intr-o tara precum Romania, unde sintem mereu expusi abuzurilor sa sustii confiscarea masinilor mi se pare cel putin aberant.

    mirarea mea este cu atit mai mare daca iau in calcul profesia, virsta si orizontul tau cultural.

    ca urmare am decis sa sterg acest blog din lista de preferinte si sa nu mai revin niciodata.

  4. te salut! interesant site-ul, pe care l-am descoperit „citind” http://www.ProSport, ţi-am trimis un mesaj la 20:25, mentionam ca te sustin cu inima si cu gandul, trebuia sa faca cineva si acest pas civic si ma bucur ca esti tu acela, fiind unul dintre reporterii de care imi place! Succes, George!!!

  5. Desi in fond ar putea fi o masura buna (confiscarea), asa cum spunea si „corlae” e foarte greu ca parlamentarii nostri sa faca o lege perfecta in acest sens, de necontestat la Curtile Europene. Plus ca depozitarea si transportul vor insemna din nou o afacere murdara tipic romaneasca, din care, per total, tot noi vom pierde. E adevarat, multe vieti salvate astfel nu pot fi pretuite in bani…

    Pe de alta parte amenda in functie de venit nu e ok pentru ca bag mana in foc ca 70% din bizoni nu declara veniturile sau fac bani din infractiuni ori din piata neagra/gri, sau daca au firme merg pe evziune, frauda, inginerii financiare care sa faca profitul aproape de 0!

    Mai curand o dezbatere publica in sensul real al sintagmei, impreuna cu specialisti din RO si din EU, cu mass-media, cu statul roman, ar putea avea rezultate palpabile.

  6. Ce spui tu nu face sens. Dreptul la proprietate e garantat prin Constitutie si ONU. Asa ca faza cu confiscatul pica. Doi viteza e relativa la masina si sofer… cand vom putea scoate medie de 100km/h cu viteza de 110-130, ( sa avem infrastructura, atunci sa vina cu legi de genul… pana cand avem drumuri facute din topor si fara cap… ca nu ajungi nici unde… nici macar daca te grabesti…. sa-si vada de drumuri si apoi legi… ca destepti care sa debiteze legi avem har domnului… sa puna mana si sa realizeze ceva drumuri … ca in Ardeal avem 30km de autostrada… si promisiuni…. poate peste 20 de ani inca 30…. pe de alta parte, ceea ce realizezi prin educatie, nu realizezi prin nici o idiotenie de lege… Si eu am locuit in America si am stat in trafic pe 14 benzi….. dar acolo cand ai iesit din trafic ai putut avansa sa ajungi unde ai de ajuns…. la noi tot drumul e trafic … de la cap la coada…. asa ca daca te mai grabesti undeva… noaptea cand nici buha nu umbla pe strada… si stau agentii la ciubuc si te prinde cu viteza… nu e ok cu amenzi mari… si 650 de lei mi se pare mult in anumite conditii de trafic…. la ce sa platesti daca oricum nu primesti nimic in schimb… aici in Romania platesti impozit peste impozit si taxe peste taxe ptr masini… de parca ar fii un lux sa ai masina? In loc sa faca drumuri si sa platesti taxe pe portiune de drum…. iau taxa de rovigneta aiurea…. ptr buzunarul lor… ma deranjeaza articolul tau de mai sus… mi se pare populist…. ce am citit pe blog la tine pana acum suna mai echitabil si echilibrat… dar acest articol m-a dezamagit….

  7. Nu mare mi-ar fi mirarea cand o sa vad scrisori trimise serviciilor de ambulanta de pretutideni, sa vina sa-si lase masinile cu cheile in contact in fata sectiei 4 de Politie.

    Pare o idee buna, chiar excelenta. Dar ce facem cu betivii si cei care conduc obositi?

  8. Aveam pretenţia sã fii mai documentat şi sã cuprinzi mai multe scenarii în „propaganda” asta.
    Ai încredere cã nu se vor face abuzuri la mãsurarea vitezei?
    Ce se întâmplã cu maşinile în leasing? Se confiscã? Ce prevede noul cod rutier în aceastã privinţã?
    S-a gândit cineva la toate scenariile posibile? Ei se fac doar cã se gândesc la siguranţa noastrã şi mai aruncã câte o pastilã, conştienţi fiind cã nu sunt posibile toate aberaţiile unora ce viseazã frumos cu ochii deschişi.

  9. Se vorbeste doar de „vitezomani”, „bolizi” etc. Sa vezi ce de amenzi or sa fie date (doar) „fraierilor” care sunt prinsi cu 62 la ora la iesirea dintr-un sat de pe drumul european.

  10. Salut.
    Ideea pe care o sustii George este buna, dar e aceasta o boala a noastra de a nu avea incredere in noi si a ne uita in gradina altora. Romania trebuie sa adopte un sistem de reguli personalizate poporului. Niciodata ideile de succes ce s-au aplicat in Germania sau USA nu vor avea niciodata succesul asteptat in Romania.
    Confisacarea masinilor parca iar nu are sustinere, vezi abuzurile care se fac cu ridicarile masinilor din Bucuresti(LA tIMISOARA E LA FEL). tI SE RIDICA MASINA DEOARECE AI PARCAT ILEGAL DAR NIMENI NU FACE PARCARI.
    Am fost si eu prin foarte multe tari din Europa si nu numai, dar stilul de condus se datoreaza foarte mult si stilului nostru de viata plin de stres. Grabeste-te sa ajungi la munca, sa gasesti loc de parcare. sa-ti duci copilu pana in fata gradinitei la care se mai adauga si retea nationala de drumuri plina de probleme etc.
    Desigur sustin aceasta initiativa de inasprire si pedepsire a inconstientilor si parazitilor(deoarece sunt sigur ca multi care au „”bolizi” nu au muncit cu adevarat pentru banii cu care si-au cumparat bolizii si astfel nu pot aprecia adevarata valoare si respectul pentru viata) dar inainte de modificarea/inasprirea amenzilor de circulatie mai intai cred ca ar trebui sa pretindem respectul si imbunatatirea calitatii vietii in Romania a tuturor romanilor asta cred ca e cel mai important si pentru asta ar trebui sa militam cu totii mai intai, apoi vor urma si celelalte.
    Succes

  11. Poate ar fi bine sa luam exemplul tarilor putin mai bine organizate. In UK, de exemplu, daca depasesti viteza legala cu peste 50km/h se considera conducere agresiva si se suspenda permisul 2 ani. Cred ca e destul ca sa iti treaca cheful de viteza pe drumurile publice.

    Dar ramane intrebarea: Cumde nemtii pot avea autostrazi fara limita de viteza si se circula in coloana cu 160-180 fara probleme?

    Mi se pare indreptatita ideea de a lua masuri drastice impotriva celor care depasesc limita de viteza in localitate, unde poate sari un copil in fata masinii in orice moment. Dar pe de alta parte limitele actuale de viteza au fost fixate in urma cu peste 30 de ani, cand masinile nu erau nici pe departe atat de sigure ca acum. Nu ar fi cazul sa fie revizuita limita de viteza pe autostrada, unde nu exista riscul de a accidenta pietoni?

  12. George, ai cam dat-o in bara cu subiectul asta! In Romania tot ce lipseste este asa ceva, sa se gandeasca la o modalitate de a elimina riscul accidentelor nu se gandesc, la o infrastructura mai buna, pentru a usura traficul care a devenit un stres. Aceste limite au fost facute acum nu stiu cat timp,nu au fost regandite pentru masini de care chiar tu vorbesti pe blog-ul tau, masini cu peste 150 cai. In primul rand sa faca conditii de mers si eu sunt de acord cu inasprirea legilor, dar nu in afara localitatilor, nu pe autostrazi. Noi nu avem ca in alte tari autostrazi ce leaga toate orasele mari, nu avem 3,4 benzi pe sens, nu pot sa ceara de la noi sa fim oameni cand ei isi bat joc de noi.
    Hai sa iti mai zic o chestie care daca te ducea capul nu mai deschideai subiectul asta,sa afirmi o prostie mai mare ca tine: gandeste-te ca la noi e o chestie psihologica, drumurile sunt proaste, inghesuite si parca mai rau iti vine sa o calci in astfel de conditii, eu cred ca daca am avea drumuri bune, nu ar mai merge toti asa fluctuant si imprevizibil,acum merg incet,peste 2 min ii dau 190…cu un drum bun(autostrada sigura si neaglomerata) deja multi au posibilitatea sa isi puna pilotul sa mearga cu 140-150 la ora fara sa ii deranjeze pe altii care poate merg mai incet pe banda 1 si a doua, dar din pacate nu avem 3 benzi si avem si o limita amarata care nu stiu cu ce masina poti sa o respecti, poate cu un logan,nici cu ala.
    GEORGICA, chiar aveam pretentii de la tine, dar m-am inselat!

  13. Excelenta initiativa. Nu ma mira reactiile si explicatiile copilaresti despre ‘vai, io ce ma fac daca am masina puternica’ etc.

    Raspunsul e simplu: semnele si regulile de circulatie sunt aceleasi pentru toata lumea. punct.

    Am o singura nedumerire, fata de ideea de amendare in functie de veniturile contravenientului. Pe tiganii aia care nu au avut niciodata un venit, tiganii aia pe care ii vedem la televizor cum isi insoara copii in nunti de sute de mii de euro, tiganii aia care se afiseaza cu masini de zeci de mii de euro, si care nu au niciun job sau business legal…
    Tiganii astia, cum si cu cat vor fi amendati, daca ei nu au niciun venit declarat?

  14. Din pacate Romania nu poate fi educata prin amenzi chiar daca acestea s-ar plati(stim cu totii cum se platesc amenzile in Romania). S-a mai incercat dar degeaba. Cred ca, confiscarea bunului e cea mai buna solutie. Ceea ce il afecteaza pe roman DIRECT e cea mai buna cale de a-l educa. Toti se plang ca nu exista infrastructura adecvata dar asta nu e un motiv sa incalci legea. Am observat ca multi romani in Germania conduc ca niste moluste, desi pe anumite portiuni de autostrada nu exista limitare. Ei circula cu maxim 120 km/h desi viteza medie a participantilor e pe la 140. Stiti de ce? Ca sunt speriati de politie acolo dar nu si in Romania!

  15. Un articol populist… Cred ca Georgica mananca ceva paine de prin alte parti ca prea si-a schimbat gandirea in ultima vreme. Dezamagitor! Exact cum au zis si altii inainte, nu poti avea pretentia unor astfel de limitari in conditiile din tara asta. Sunt de acord se se supende permisul pe 1-2 ani sau chiar sa se anuleze) celor prinsi cu 80-100 km/h peste limita legala, ptr ca asta este intr-adevar inconstienta si dementa. De bunul omului nu se poate atinge nimeni, iar o astfel de lege este propusa ca sa alimenteze frustrarea unora (scuteristi, pietoni etc).

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.