Maşinile vitezomanilor să se confişte! Susține și tu singura soluție!

Noua variantă a Codului Rutier va aduce cu siguranţă câteva îmbunătăţiri importante. Dispare în sfârşit sistemul inutil de puncte de penalizare care nu a speriat teribiliştii, ba i-a învăţat că se pot baza pe „vieţile” rămase ca la jocurile pe calculator.

Se scumpesc şi amenzile, ceea ce este din nou o treabă excelentă. Cele actuale sunt o glumă pentru cei care o calcă de parcă ar fi ultimii rămaşi pe planeta pustie.

Răspunderea obiectivă, care va scoate banii de amendă direct din buzunarul proprietarului, este însă o soluţie şi mai bună. Mă vor înjura, sunt sigur, cei care argumentează de fiecare dată că ei încalcă legea pentru că nu sunt destule drumuri bune.

Vă mai dau motive să mă înjuraţi când o să vă spun ce nu a încăput pe post, după ce urmăriţi reportajul de la Ştiri.


Îţi place viteza? Te crezi bun la volan? Ai bani de cheltuit pe cai putere? De ce nu te înscrii atunci la raliu? Cu un sfert din preţul unui Audi poţi concura un sezon în campionatul naţional şi îţi dregi creierii de viteză. Nu ai timp să îţi baţi capul cu regulile? Dă o fugă la Hungaroring sau la Hockennheim în vacanţă. Alergi o săptămână pe circuit până schimbi trei rânduri de cauciucuri. Te poţi întrece cu unii la fel de pasionaţi ca tine. Poţi deţine recordul oficial al circuitului dacă eşti cu adevărat bun. Aşa fac adevăraţii pasionaţi.

Acum, cu ideeea aceasta în minte diger-o pe următoarea.

Aşa cum spune titlul, susţin confiscarea maşinilor vitezomanilor. Poliţia rutieră va propune din nou, prin intermediul ministerului administraţiilor şi internelor, modificarea Codului Rutier prin alinierea la o iniţiativă aplicată deja în alte şase ţări europene.

Aşadar, dacă o calci cu 181 kmh pe autostradă, îţi confiscăm maşina. Ai limită de 30 kmh pe o stradă cu şcoală şi te-am prins cu 81 kmh, la fel. în Elveţia măsura este chiar şi mai dură. Amenda se extinde cu vreo 10% din averea şoferului sinucigaş. Să vedem la executare măcar un Cayenne sau un Q5 ca zilele trecute, care se depăşeau cu 214 kmh pe o Autostrada Soarelui aglomerată…

Problema românească este însă că parlamentarii o vor respinge probabil a treia oară. Desigur, vor spune că protejează astfel dreptul la proprietate garantat de constituţie. Dar când dreptul tău la proprietate îţi protejează nebunia de a conduce un proiectil de două tone cu peste 200 kmh către maşina în care circulă familia mea, devii un criminal, iar maşina ta o armă letală. Orice deputat ori senator care mai protejează un criminal devine în ochii mei unul la fel de periculos. De data aceasta chiar mai periculos pentru că le va confirma descreieraţilor că sunt iubiţi şi apăraţi de lege.

Deja simt ura celor care o calcă regulat cu 180, 200, 240 kmh cu maşina sau chiar cu 300 kmh pe motocicletă. Înţeleg frustrarea celor care să plâng de drumuri, însă nu e vina morţilor că tu nu ai avut destul asfalt. Am călătorit ceva prin lume şi se stă în coloană cu orele chiar şi pe 14 benzi în America sau câte trei ore la intrarea în Munchen la ora de vârf. În schimb, nu am întâlnit atâta alcoolism al vitezei pe drumurile libere ca la noi. Civilizaţia s-a construit deja în occident prin penalizarea exemplară. Cred sincer că aceasta este singura soluţie valabilă şi pentru temperamentul balcanic.

Eu le voi scrie sau chiar îi voi suna pe parlamentarii pe care i-am votat în colegiul din Bucureşti. Te încurajez să faci la fel.

Am devenit şi duşmanul tău sau mă susţii?

Comentează, postează pe twitter, facebook și Google Plus. Împrăștie vorba. Hai să facem diferența.

Ultimele articole

Articole recomandate

74 Comments

  1. Cred ca daca s-ar aplica reglementarile actuale (bune sau rele), fara discriminare ar fi un inceput. De ce nu deschizi o dezbatere pe aceasta tema
    PS:In principiu sunt de acord, dar daca se aplica ca si pana acum … rezultatele vor fi ca pana acum.
    Bafta.

  2. singura solutie, inc-o revolutie! :) pai atunci sa confiscam si masinile care nu dau prioritate pietonilor, ca acolo sigur se lasa cu parastas in caz de coliziune. sau la trecut pe rosu, ca impactul lateral e mai rau decat ala frontal din cate vad eu pe EURONCAP. sau la neacordarea de prioritate la fel, nu? nu mai zic de cei cu depasire neregulamentara, astora ar trebui sa li se taie mainile pe loc.
    de ce nu confiscam toate masinile, ca sa nu mai fie niciun accident mortal. sa circulam cu bicicletele, desi in Marea Bucla au murit destui, cred ca nici asta n-ar fi o solutie.

  3. Iar amenzile in functie de venit sunt chiar o aberatie. Eu am un castig mediu, decent. Sa imi para rau ca am toti banii pe cartea de munca? Sa imi para si mai rau ca imi platesc darile chiar daca nu voi mai primi nimic inapoi? Sa imi para rau ca platesc asistenta sociala si medicala a lui salam si adi minune (saracii nu au venit) – amenda zero?

  4. Bai sunteti culmea cu argumentul asta ca n-avem drumuri si atunci sa ne lase in pace politia! E pueril pur si simplu! Ca si cum nu ti-ai plati impozitele pentru ca n-ai un portal online de unde sa faci asta! Pai dobitocii astia nu vor construi autostrazi in toata tara nici in 20 de ani! Si atunci ce facem? Mergem ca nebunii de ciuda ca n-avem drumuri si omoram tot ce prindem in cale? Oare mamele de copii care sunt acum in ceruri din cauza celor suparati pe infrastructura locala, asa ar gandi? Mergeti cu trenul fratilor daca nu va convin drumurile nu solicitati clementa in legislatie ca voi n-aveti chef sa mergeti regulamentar! Si il mai improscati cu noroi si pe George aiurea… E plictisitor intr-adevar sa mergi la 60/80/100/140 in functie de drum, cand caii putere fierb sub capota dar cu mortii si ologitii lasati in urma de bizoni ce facem?

  5. George, eu conduc de 23 de ani si nu cred ca am 5 amenzi, in peste 2 mil. de km.
    Dar, NU te sustin !
    Intr-o tara ca Romania, ai deja solutia mai sus la confiscarea masinii.In plus o amenda mare la noi inseamna buzunare marite la politisti.
    Asa ca pana sa marim amenzile (amenzile trebuie sa fie progresive in functie de numarul de greseli pe an) ar trebui sa avem camere video si radare automate pe sosele.
    In concluzie, desi esti un tip cerebral, de data aceasta ai actionat la primul impuls. Sunt de acord cu tine, in democratie disciplina se impune prin forta; dar trebuie sa ai exemple la varf pt. ca altfel ajungem iar la dictatura.

  6. Asta cu confiscarea masinii mi se pare o prostie. Hai sa mai facem niste bani din vanzarea unor masini catre clienti preferentiali si sa ne vaitam ca ne trebuie bani sa infiintam spatii de depozitare a masinilor.

    Propun un alt sistem:

    momentul t0 – amenda Q
    momentul t1 – amenda 2Q + suspendarea permisului pe 1 an

    Daca t1 – t0 = mai putin de 6 luni se acorda amenda 2Q si suspendarea permisului pe 1 an!
    Daca t1 – t0 = mai mult de 6 luni se acorda doar amenda 2Q

    Momentul t2
    Daca t2-t1= mai putin de 6 luni se acorda amenda 4Q (dublarea amenzii din t1) si suspendarea permisului pe 1 an
    Daca t2-t1 = mai mult de 6 luni se acorda doar amenda 4Q

    In cazul in care nu ai nici o amenda timp de 2 ani vei retrograda nivelul amenzii pe care o vei primii.
    Exemplu:
    Daca ai primit amenda 4Q si timp de 2 ani si 1 zi nu ai luat nici o amenda coeficientul la urmatoarea va fi de 2Q.
    Daca nu ai luat nici o amenda de 2 ani si 1 zi coeficientul poate scadea la Q/2.

    Coeficentul maxim este de 8Q si la atingerea lui ti se va anula permisul de conducere. Pentru obtinere lui va trebui sa fii reexaminat.
    Coeficientul minim este Q/4 si la atingerea lui prima amenda care o vei lua va fi un avertisment.

    x=x1 depasirea vitezei cu peste 10 km/h in interiorul localitatii
    =x2 depasirea vitezei cu peste 20 km/h in exterioul localitatii
    =x3 depasirea vitezei cu peste 20 km/h pe autostrada
    =x4 depasirea vitezei cu peste 10 km/h in locurile special amenajate semnalizate corespunzator(zone residentiale, limitari de viteza etc.
    iar Q = x4=x1=2×3=2×2

    x3=1000 lei

    Si cred ca lumea se va linisti brusc!

  7. George Buhnici, ideea asta a noului cod rutier e cu dus si intors. Noi analizam prea simplu situatia, ca niste balcanici. Evident ca situatia nu mai poate continua asa, nimic de comentat. Doar ca la romania, teoria e beton, e dementiala. Practica insa ne ingenunchiaza.

    Hai sa dau cateva exemple concrete, subiectiv si obiectiv:

    1.In general vorbind, cand esti tanar vrei sa faci „cucu mare” si gonesti la blana. Asa procedeaza toti. Asa a procedat si Basescu in tinerete, ce dracu :)))…..chiar omul a recunoscut. Chiar si politatii tineri gonesc de le sar capacele. Deci cand suntem tineri toti suntem zmei si inconstienti. Dupa o vreme insa, cand ne mai vine mintea la cap, cand ne insuram, cand avem responsabilitati sau suntem plictisiti de soferie…….altfel se pune problema. Devenim mai conservatori, mai vigilenti. Nu-i asa ca viata asta e perversa uneori :P

    2.In Romania nu prea avem infrastructura. Multi oameni cu bani si masini bune, se grabesc si la propriu si la figurat. Timpul costa bani. Astia nu sunt oameni sa stea dupa un Logan care merge cu 50km/h. Daca ar avea autostrazi, ar goni pe ele. Dar nu au. Si atunci se conduce in forta pe drumuri no name si pe coclauri. Iar dupa o varsta nici nu mai ai rabdare.

    3.Consider ca cea mai mare problema o constituie agaricii astia mici cu mamaligile in geam. Scoala de soferi se face cu instructori de ocazie….la doar jumatate de ore…..se mai da un pliculet gras si se obtine permisul……se mai circula cu o pustoaica in dreapta si atunci trebuie sa bage piciorul in acceleratie ca sa-i demonstreze fetei „cat de rapid se ridica cocoselul”……….cam toata lumea merge dupa ce savureaza 1-2 beri ca doar „esti barbat, ce dracu”……..politia raspunde la apel in pozitia de drepti in fata unor smecheri………etc etc.

    In aceste conditii, ce legislatie doriti voi? Vedeti-va de treaba, nu se schimba nimic nici in 20 de ani. Cine face si desface.

    • @Marius – hai să nu fim fataliști. Uite eu recunosc că am mers cu 220 pe DN1, pe ploaie. Da, aveam numai doi ani la volan. Eram nebun. Privind înapoi îmi doresc să mă fi oprit cineva. O vorba frumoasă spune să nu gonești mai repede decât poate ține pasul îngerul tău. Eu l-am cam alergat, nu glumă. Putea fi un polițist îngerul meu. Pe moment l-aș fi înjurat, azi i-aș fi mulțumit.

    • @laf – e prima dată când aud atât de multe voci care susțin confiscarea. E un mare pas înainte spre civilizația. Mașina nu este avere, este un bun care poate fi și armă albă. Săbiile se confiscă, nu-i așa?

  8. Din partea mea respect 0 pentru autoritati, adica nu sustin nici o modificare in privinta asta. Sa lasam totul exact asa cum e, ca tot un mare rahat iese tot timpul, indiferent de modificari. M-a scarbit cu totul tara asta !

  9. Ma intreb daca vreunul din voi a intrat in Bamboo vreodata la ora de varf, ma intreb daca vreunul din voi a avut curajul sa liciteze pentru o curva din Bamboo, una din aceea care apare pe sticla, are vreunul din voi logica sa vedeti ridicolul afirmatiilor ” mariti amenda la 2000 de euro „, „confiscati masina” etc ?
    Dragii mei, 2000 de euro se sparge pe noapte in Bamboo si aiurea, ca sa atingi vitezele alea de 227 KM/h trebuie sa ai o masina buna si scumpa, un om normal care munceste pe 1400 ron nu o sa o aiba NICIODATA, iar cel care are bani sa o cumpere are bani si de amenda aia de 2000 de euro…
    Sa confisti masina omului ? Este total neconstitutional, imoral si ilogic, nu pentru asta l-am omorat pe Ceausescu draga George sa ajungem stat politienesc, puteam foarte bine sta si acum cu el, solutia la vitezomani ?

    Intai se ia permisul pe 1 an, a spus bine cineva ca e mai usor sa depozitezi un plastic decat un fier mare, intre timp daca merge fara permis ,5 ani de parnaie cu limitarea drepturilor, dupa acel an de tusa daca incalca iar regula urmatoarea perioada va fi 5 ani , si ultima , dupa care ar fi bine sa nu mai aiba dreptul sa posede permis de conducere, inseamna ca omul ala este irecuperabil si trebuie ferit de sosea pentru ca este un pericol pentru altii si pentru el.
    Asta ca sa nu devenim un stat politienesc, sau sa ia statul taxe mai mari de la cei cu masini puternice si sa le faca sosele, benzi speciale , iar daca mor …..sa fie primiti , …

  10. Pentru cei ce blameaza lipsa de infrastructura (cum ca nu avem autostrazi samd) incercand sa arunce vina accidentelor pe seama acestei lipse, si conditioneaza adoptarea unor masuri drastice de absenta infrastructurii : daca ar fi sa luam de buna cerinta voastra, inseamna ca violatorii pot fi iertati pe principiul ca nu au avut ce “kotzaii”, talharii ca nu au avut ce manca, si tot asa.

    Este o prostie o astfel de atitudine: inainte sa faci ce-ti place, trebuie sa faci ceea ce trebuie, si te intinzi cat tie plapuma… Daca esti psihopat si mergi pe un drum judetean cu gropi si vai mama lui cu viteza, si comiti un accident grav, nu este de vina drumul, ci tu ca te-ai suit in masina si i-ai dat cox !

    Masinile vitezomanilor ar trebui confiscate, in opinia mea, pentru anumite infractiuni la regimul circulatiei.

    Iar amenzile (pentru ca nu se vor confisca masinile pentru toate incalcarile codului rutier) ar trebui sa fie procent din valoarea masinii, pentru a respecta caracterul punitiv al amenzii, dar raportat la veniturile fiecaruia.

    Daca dai amenda 150 de ron unui pensionar care conduce o Dacie din 1973 sigur l-ai lasat fara medicamente pentru o luna. Aceiasi suma data unuia care conduce un Q7: acesta va uita ca a platit amenda in 10 secunde dupa ce a scos banii din buzunar ! Ori asta este lipsita de efect !!!

    Asa se platesc si impozitele in tara noastra: ca si procent din venituri, si este o masura echitabila. Venituri mari acelasi procent inseamna mai mult, venituri mici acelasi procent inseamna o suma mai mica, platita !!

    Si cum bunurile se platesc din venituri, amenda sub forma de procent aplicat la bunurile achizitionate ( in cazul de fatza, masina ) este o masura plina de echitate sociala !!

    Multi oameni cu un caracter duplicitar, cand este vorba de ordinea si civilizatia din Germania de ex. lauda politia si masurile luate acolo ! dar cand este vorba despre transpunerea unor masuri asemanatoare in tara noastra in cor spun toti: NU SE POATE NENE ASA CEVA !!! Vai mama lor…

    Apoi ar mai trebui cateva masuri aplicate: cei ce conduc masina si comit 3 infractiuni la codul rutier 12 luni (pentru: depasirea vitezei, neacordarea de prioritate, trecerea pe rosu, curse ilegale, depasirea coloanei stationate la trecerea de cale ferata, depasirea in curba) sa nu beneficieze de suspendarea pedepsei pentru urmatoarele 36 de luni.

    La a treia incalcare, sa fie chemat la politie si sa fie notificat in scris, despre faptul ca trebuie sa-si revizuiasca modul in care conduce masina, sau sa se lase de condus, ca-i pune in pericol pe altii. Noi incalcari ale codului rutier, daca comite intro perioada de 36 luni un accident de circulatie cu victime, va fi beneficiarul unor circumstante agravante.

    Puscarie si munca silnica sa scrie pe el. Daca nu esti in stare sa conduci, lasa-te!. Viteza sa fie pedepsita cu confiscarea masinii. 50 km/h peste viteza legala intravilan si 50 km/h pe autostrada masina confiscata. Apasarea pedalei de acceleratie este un gest volitiv, numai poate fi vorba de greseala !!

    Este gest deliberat, nu merita iertare acest lucru sub nicio forma !! Toleranta zero, legi dure, si chiar un sistem juridic cu jurati, procese rapide acestea fac ordine pe strazi si in societate. Frica pazeste bostanaria !!

  11. De ce majoritatea soferilor au masini sau isi cumpara in culoare neagra, alba, gri si combinatii intre gri cu alb sau albastru inchis?? Si de ce nu galben , portocaliu sau rosu??.. ca sunt mult mai viziblie in trafic mai ales portocaliul si galbenul. Ma dispera sa vad numa masinii gri sau gri metalizat , argintiu , alb sau negru non stop in trafic. Nu sunt deloc vizibile in trafic. Statistic vorbint masinile de culoare gri /gri metalizat / argintiu, alb , negru si albastru inchis au cele mai multe accidente. De ce nu faceti un sondaj la pro tv sa vedeti ce culoare prefera romanu la masina.?
    P.S: Eu urasc masinile vopsite in negru alb si gri sau albastru inchis deoarece nu sunt delic vizibile in trafic in unele conditii.

    • @Lucian – ai parțial dreptate. Dar mai există și faruri și lumini de zi. Culoarea este o chestiune de gust, opțională și foarte subiectivă. Să vezi bombonele roz, mov și galben fosforescent prin Bangkok…

  12. salut george .
    ne agitam degeaba , sunt doua lumii una cu bani ..(o si cu ce bani), si una cu mai putini.daca se va da o lege de genul asta va fi pt cei cu mai putini bani..

  13. Cei ce calca pedala de acceleratie pina la podea risca(printre altele) 2 lucruri:sa moara,caz in care se cheama ca li se „confisca” viata si sa omoare pe cineva,caz in care li se „confisca” ani din viata.Cu toate astea,ei continua sa mearga cu viteza excesiva…daca li s-ar confisca masina,crezi ca n-ar mai depasi viteza legala?

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.