Maşinile vitezomanilor să se confişte! Susține și tu singura soluție!

Noua variantă a Codului Rutier va aduce cu siguranţă câteva îmbunătăţiri importante. Dispare în sfârşit sistemul inutil de puncte de penalizare care nu a speriat teribiliştii, ba i-a învăţat că se pot baza pe „vieţile” rămase ca la jocurile pe calculator.

Se scumpesc şi amenzile, ceea ce este din nou o treabă excelentă. Cele actuale sunt o glumă pentru cei care o calcă de parcă ar fi ultimii rămaşi pe planeta pustie.

Răspunderea obiectivă, care va scoate banii de amendă direct din buzunarul proprietarului, este însă o soluţie şi mai bună. Mă vor înjura, sunt sigur, cei care argumentează de fiecare dată că ei încalcă legea pentru că nu sunt destule drumuri bune.

Vă mai dau motive să mă înjuraţi când o să vă spun ce nu a încăput pe post, după ce urmăriţi reportajul de la Ştiri.


Îţi place viteza? Te crezi bun la volan? Ai bani de cheltuit pe cai putere? De ce nu te înscrii atunci la raliu? Cu un sfert din preţul unui Audi poţi concura un sezon în campionatul naţional şi îţi dregi creierii de viteză. Nu ai timp să îţi baţi capul cu regulile? Dă o fugă la Hungaroring sau la Hockennheim în vacanţă. Alergi o săptămână pe circuit până schimbi trei rânduri de cauciucuri. Te poţi întrece cu unii la fel de pasionaţi ca tine. Poţi deţine recordul oficial al circuitului dacă eşti cu adevărat bun. Aşa fac adevăraţii pasionaţi.

Acum, cu ideeea aceasta în minte diger-o pe următoarea.

Aşa cum spune titlul, susţin confiscarea maşinilor vitezomanilor. Poliţia rutieră va propune din nou, prin intermediul ministerului administraţiilor şi internelor, modificarea Codului Rutier prin alinierea la o iniţiativă aplicată deja în alte şase ţări europene.

Aşadar, dacă o calci cu 181 kmh pe autostradă, îţi confiscăm maşina. Ai limită de 30 kmh pe o stradă cu şcoală şi te-am prins cu 81 kmh, la fel. în Elveţia măsura este chiar şi mai dură. Amenda se extinde cu vreo 10% din averea şoferului sinucigaş. Să vedem la executare măcar un Cayenne sau un Q5 ca zilele trecute, care se depăşeau cu 214 kmh pe o Autostrada Soarelui aglomerată…

Problema românească este însă că parlamentarii o vor respinge probabil a treia oară. Desigur, vor spune că protejează astfel dreptul la proprietate garantat de constituţie. Dar când dreptul tău la proprietate îţi protejează nebunia de a conduce un proiectil de două tone cu peste 200 kmh către maşina în care circulă familia mea, devii un criminal, iar maşina ta o armă letală. Orice deputat ori senator care mai protejează un criminal devine în ochii mei unul la fel de periculos. De data aceasta chiar mai periculos pentru că le va confirma descreieraţilor că sunt iubiţi şi apăraţi de lege.

Deja simt ura celor care o calcă regulat cu 180, 200, 240 kmh cu maşina sau chiar cu 300 kmh pe motocicletă. Înţeleg frustrarea celor care să plâng de drumuri, însă nu e vina morţilor că tu nu ai avut destul asfalt. Am călătorit ceva prin lume şi se stă în coloană cu orele chiar şi pe 14 benzi în America sau câte trei ore la intrarea în Munchen la ora de vârf. În schimb, nu am întâlnit atâta alcoolism al vitezei pe drumurile libere ca la noi. Civilizaţia s-a construit deja în occident prin penalizarea exemplară. Cred sincer că aceasta este singura soluţie valabilă şi pentru temperamentul balcanic.

Eu le voi scrie sau chiar îi voi suna pe parlamentarii pe care i-am votat în colegiul din Bucureşti. Te încurajez să faci la fel.

Am devenit şi duşmanul tău sau mă susţii?

Comentează, postează pe twitter, facebook și Google Plus. Împrăștie vorba. Hai să facem diferența.

Ultimele articole

Articole recomandate

74 Comments

  1. eu nu sunt nici dusmanu’, dar nici nu te sustin. sunt de acord, amenzile trebuie sa fie mai mari. de confiscat masina nu poate fi vorba. eu as merge mai mult pe suspendarea carnetului pe o perioada mai lunga. iar atunci cand esti prins fara carnet la volan (si unul avea 18 dosare penale pe tema asta), sa fii bagat direct la zdup, esti pericol social.
    la noi chiar daca ai omorat pe cineva intr-un accident, ti se da cu suspendare ca n-ai avut antecedente sau nu s-a facut nu stiu ce expertiza cum trebuie sau mai stiu eu ce. in general eu sunt de parere ca legi sunt destule, dar ele sunt aplicate la mica intelegere, ca de fapt toate regulamentele si standardele din romania. daca pentru omor nu patesti nimic, tu vrei sa se confiste masina pentru viteza sau amenda neplatita? decat sa depozitezi o masina 3 luni, nu mai bine depozitezi un carnet 1 an?

  2. Sa dai amenzi foarte mari, sa supenzi permisul pe o perioada foarte lunga, sa plateasca proprietarul masinii amenda si nu cel pe care il declara el ca ar fi condus – DA, deacord, sa fie amenzi enorme, dar unitare. Adica sa nu confiste o Dacia Logan ca a mers cu 81km/h pe un drum de 30km/h cu scoala (deacord, e inconstienta) cu unul care a condus poate un BMW cu o valoare de 10x mai mare a masinii. Decoard, cel cu BMW isi poate permite, dar nu il poti penaliza cu o valoare mai mare decat pe alt cetatean pentru simplul fapt ca – poate – a muncit mai mult sa-si ia o masina mai buna. Amenzi cat mai mari dar o regula pentru toata lumea.

  3. nu te pot susţine deşi am maşină şi motocicletă. un bun nu ar trebui confiscat decât dacă a fost folosit la o infracţiune, iar circularea cu viteză nu este infracţiune. adică dacă dau la maxim manele la 12 noaptea vine poliţia şi-mi confiscă amplificatorul? sau boxele? mie nu mi se pare normal ca, pentru aceaşi contravenţie, 75 la oră prin localităţi de ex., eu să primesc, pentru că am bmw 320 coupe din 1996 150 de lei amendă, unul cu un q7 560 lei amenda dar unul cu un trabant doar 100 că este mai sărac sărac? că toate trei prind 75 la oră iar reflexele şoferului nu se schimbă cu maşina. se povestea de „bolizi” dar nimeni nu a explicat ce înseamnă – bmw-ul meu este bolid? am înţeles că, în accepţiunea domnilor guvernanţi foarte inteligenţi, bmw-ul meu este la fel de valoros ca un a6 2000 turbo, că la fel este impozitul (vreo 60 de lei până în 1600 cmc, 200 de lei la 2000 cmc şi 2000 de lei la 3000 cmc) dar nu poate ţine pasul cu a6-le de mai sus, care oricum începe de pe la 40 de mii de euro pe când eu nu-mi pot vinde maşina cu mai mult de 3 mii. sau a6-le este bolid în comparaţie cu al meu dar este moluscă în comparaţie cu veyron-ul lui căşuneanu? că dacă e aşa atunci şi eu am bolid, cel puţin îm comparaţie cu daciile 1300 şi skodele mb1000. şi unul cu oltcit e clar proprietar de bolid comparativ cu unul cu fiat polski.
    de ce să ne răzbunăm pe maşină? dă-i amendă la şofer iar dacă circulă cu peste 150, 200, 480 km/h, cât se stabileşte, (dovedit, nu filmuleţe cu cocalari care îşi manevrează vitezometrele să arate că prinde 310 km/h) ia-i permisul pentru 3 ani. măsura să fie, nu ca în cazul altor contravenţii, cu aplicare imediată şi ridicarea permisului pe loc şi fără dovadă, urmând ca, în cazul în care câştigă contestaţia, să primească permisul cu o scrisoare de scuze din partea poliţiei. face 3 chestii de astea – a 3-a luare a permisului este definitivă, se duce cu autobuzul sau nevasta. se poate aplica ceva de genul ăsta şi la accidentele care se soldează cu morţi sau spitalizaţi, la trecerea pe culoarea roşie, printre barierele de la trecerea la calea ferată… unii chiar nu sunt făcuţi să conducă: nu se pot concentra, se uită aiurea după gagici, se machiază la 100 km/h, etc. înţeleg, toată lumea are dreptul să conducă, dar dacă tu în 5 ani faci 3-4 accidente soldate cu spitalizaţi (cu vina ta sau chiar fără vina ta) ai o problemă. am înţeles o dată, că o sărit baba de după dubă, am înţeles că l-ai lovit pe unul că ţi-a intrat de pe drum lăturalnic dar prea se ţin ghinioanele de tine.
    soluţia ar fi o regândire a condiţiilor de PĂSTRARE a carnetului şi o înnăsprire a pedepselor (cum zicea la ştiri: unul avea 18 dosare penale că n-are permis, unul face taximetrie fără carnet, mii de analfabeţi (care nu ştiu citi cuvântul stop) au carnet – cu sau fără accidente) astfel încât să previi mai mult decât să pedepseşti. iar dacă îi iei la unul ca şi căşuneanu carnetul pe 3 luni şi-i confişti maşina peste o lună va avea alta şi va fi şi cu permisul la loc, şi în timpul ăsta mai face o năzbâtie deoarece primeşte dovadă şi face şi contestaţie. dar ce te faci dacă maşina nu e a ta? sau e de la o firmă?

  4. Vad ca sunt primul PENTRU CONFISCAREA BOLIDULUI!!! Si de ce.. pentru ca in general nu parlitii care au o amarata de Dacie Logan o calca (astora daca le dai o amenda mai mare si le retii permisul.. i-ai calmat) ci nesimtitii cu masini/motoare puternice luate de parinti la fel de dobitoci ca si ei nu apreciaza viata participantilor la trafic. Probabil amenzile trebuie sa fie direct proportionale cu valoarea masinii… ca sa usture cam orice buzunar. PS: am masina nemteasca si nu ma dau in spectacol pe strada.. chiar daca e luata SI CU bani de la parinti.

  5. salut George, bine ai revenit din concediu;

    referitor la subiect as vrea sa spun si eu cate ceva: in principiu sunt de acord cu tine, cu mici exceptii: adica da, confiscam masina, dam amenzi uriase, bagam la puscarie pe ABSOLUT TOATA LUMEA care incalca legea cu un singur mare amendament: statul sa-mi creeze mie, condiitile minime de infrastructura si apoi sa vina sa zica va rupem la amenzi va confiscam masina; si, ca sa ma fac mai nbine inteles mentionez ca nu sunt vreun cretin cu multi cai putere care merg cu 200 km/h sau depasesc in curba sau pe banda continua; am un autoturism care are 1.968cmc, 136CP merg cu familia in afara orasului si, niciodata nu depasesc 130 km/h pe autostrada; dar, nici nu pot merge cu 50km/h prin localitati atata timp cat eu nu am retea decenta de autostrazi in tara;
    numai ieri mi-a luat 35 min sa trec pe langa Cozia si inca 45 min prin Valea Ursului inainte de Pitesti;
    repet: ii urasc de moarte pe toti cretinii care, prin stilul de condus ne pun in pericol dar, nu pot imbratisa asa deodata absolut toate aberatiile autoritatilor sau ale politistilor de la circulatie ale caror rezultate sunt zero barat; eu nu cred ca principala cauza a accidentelor nu este viteza in sensul propiu al cuvantului ci, faptul ca noi nu avem pe unde ne deplasa cu autoturismul in ritmul in care ne impune viata din vremurile astea.
    am vazut ca ai ai scris ca „unora nu le ajunga asfaltul sau nu pleaca mai devreme de acasa” crede-ma ca, daca vrei sa pleci la Paltinis/Diham/Plaiul Foii/Transalpina ca sa scapi de canicula din Buc nu prea iti vine sa-ti trezesti copilul la 04,30 ca sa mergem regulamentar cu 50km/h, sa stam la Sinaia vreo 45 min. pe loc sau sa faci 4 ore pana Busteni.
    discutia este lunga, exemple sunt multe; sambata am fost la Paltinis, in urma cu un weekend am fost pe Transalpina pana la Oasa( poate faci un subiect separat cu Transalpina-drumul este superb) si in privinta infrastructurii sunt praf; vreau sa ma fac bine inteles: i-as impusca pe cei care ne pun viata in pericol dar, nici cu militienii care daca ar putea ar sta ascunsi si prin copaci nu pot fi de acord….

  6. ai probleme cu capul daca sustii cele de mai sus… referitoare la confiscare.

    concureaza tu un an in campionatul de raliuri cu 20.000 euro, ca nici de piese nu iti ajung banii astia, sa nu mai vorbim de combustibil si altele.

    cand o sa pot merge cu 100km/h v medie ca in tarile enumerate de tine, atunci sa mi se confiste masina.

    am facut 5 ore de la bran la bucuresti pe 170km in loc sa fac 2 ore cum era normal.

    cand o sa avem autostrazi si drumuri de anul 2011, atunci sa se bage amenzi.

    pana atunci, du-te la un control medical ca ti-a fatat mintea un pui ;) adios

  7. Salutare! Te sustin in incercarea de a aplica toate solutiile, inclusiv confiscarea masinii. Daca ai putut merge cu 200kmh, inseamna ca drumul ti-a permis (nu au fost gropi in asfalt). Deci meriti sa se confiste masina, iar scuza ca „nu avem drumuri si infrastructura” nu mai tine. Succes in adoptarea acestui cod! Poate asa nu mai vad o amarata de amenda de 650 Ron pentru 181kmh pe autostrada sau 101kmh in localitate. E o suma derizorie… si apoi declaratie la stiri „imi pare rau pentru viteza. Nu mi-am dat seama. Oricum, amenda deja am platit-o”.
    Numai bine!

  8. Eu sunt perfect de acord cu amenzi muuult mai mari, chiar proportionale cu venitul, dar nu confiscarea masinii. Sa ii suspende carnetul pe un an, doi, trei de zile celui ce merge cu 200, sa ii dea 50.000 de euro amenda celui ce depaseste 180 la ora, astea le sustin, dar nu confiscarea masinii.

  9. @tudor

    Eu zic sa-i responsabilizam mai mult pe oameni! Cine iti da masina(prieten sau firma) o sa se gandeasca de 10 ori mai mult inainte sa-ti dea cheile masinii! Sa nu mai spun cati o calca cu 200 si cand vine amenda acasa declara ca sofer sotia/soacra!

  10. @Florin esti tare rau, adica cum isi permite Buhnici sa aibe o parere diferita de a ta, nu? Inseamna ca e nebun! Ce gandire au romanii dom’le. El are argumentele lui, are motivele lui, si are dreptul sa spuna ce gandeste. Atata timp cat nu a dat cu paru’, nu cred ca trebuie sa il sfatuiesti sa mearga la un control medical. Numa Bine.

  11. @Florin prin simplul fapt ca tu te gandesti la ce NU face statul pentru tine si nu la ce NU fac ceilalti participanti la trafic pentru siguranta ta si a familiei tale.. imi lasi impresia ca nu iti pasa de siguranta traficului rutier si te ascunzi dupa o scuza mizera.
    @Ionut… corect, dc mergi cu 200km/h… inseamna ca ai mers pe asfalt si nu pe camp.

  12. Salut! Ca sa accepte lumea sa se ajunga la confiscarea masinii, trebuie sa realizeze cat de criminal este sa mergi cu 200 la ora chiar pe autostrada. In germania putine mai sunt locurile unde este permis sa ii dai cat duce masina, in general in Europa este o limita de 130, despre care eu cred ca este absolut decenta, chiar in Franta in general limita este de 110, cu cateva portiuni mai drepte de130, dar si cu multe limitari la 90. Pe mine ce ma sperie aici este lejeritatea cu care se discuta despre 200 de km la ora in romania. Nu mergi in afara de germania, nicaieri cu viteza asta. Nu accepta parlamentarii si cei in masura sa dea legi, pentru ca de multe ori chiar ei sunt in aceia in situatia de a depasi viteza foarte tare. Se va ajunge la punctul critic cand vom vedea pe multi alesi mergand la munca pe biciclete elegante, iar oamenii vor fi mult mai relaxati, nu se vor mai auzi claxoane in trafic, lumea va fi mai politicoasa … In momentul asta pentru cei mai multi masina este bunul cel mai de pret, este cea mai mare chestie pe care au realizat-o in viata, iar pierderea ei ar insemna o catastrofa, de aceea nu concep sa existe o astfel de lege. Nu spun ca sunt de acord sau nu cu o astfel de lege, as accepta-o, dar nu cred ca ar fi pusa in aplicare pentru cei care o merita. Realizezi cati oameni si-ar pierde efectiv mintile daca ar pierde masina luata in leasing cu ultimii bani din buzunar? Cred ca e concludent filmul cu doamna aia de nu se dadea jos din honda in timp ce executorul spargea geamul ca sa poata deschide portiera.

  13. Buna ziua, confiscarea unui bun (in afara de cazul in care acesta a fost folosit pentru o infractiune) nu poate fi legalizata. Minunantul, desteptul si generosul stst roman va pierde procesele atat in intern cat si in extern, pe banda rulanta; efectul va fi invers, adica va plati despagubiri, depozitare, etc; am vrutv sa spun ca noi vom avea de platit…. Va puteti trezi, suntem in CE si nu te poti juca cu proprietatea privata… Eu unul as fi pentru amendarea proportionala cu venitul din anul precedent, asa cum stiu eu ca se intampla intr-o tara europeana, civilizata pe de o parte, dar si cu multi campioni auto pe de alta parte. Sunt curios daca dl. Buhnici are politisti prin familie si vrea sa le creasca venitu’, pentru ca o asemenea masura stupida ar duce DOAR la cresterea spagii si a traficului de influenta=Romania….La multe „succesuri” draga George, dar nu si in acest demers!

  14. 1. Proprietarul plateste? Nici o problema imi fac un leasing.
    2. Inasprim legea? Nici o problema, ca si pana acum nu se va aplica decat atunci cand gaborii stau pititi in boscheti si tu treci 65/h pe un drum liber.

    Altceva?

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.