RCA mai ieftin pentru tineri. Dar trebuie să fim toți șoferi?

1167392_10201245938574448_838603818_o

„Din cele 10 societăţi autorizate să practice asigurări RCA un număr de 5 societăţi, Allianz-Ţiriac, Astra, City Insurance, Euroins şi Generali, cu o cotă de piaţă de 52,6%, au transmis deja autorităţii aceste notificări. Modificările au vizat în mare parte reducerea încărcării pentru tineri, urmărindu-se atingerea unui nivel similar practicii europene, care arată utilizarea unor prime pentru tineri de până la de 2,2 ori mai mari decât categoria majoritară, comparativ cu un nivel de 5 ori mai mare constatat anterior”, se arată într-un comunicat al Autorității de Supraveghere Financiare (ASF) remis Mediafax.

Asta e știrea. Dar dacă ești curios să scormonești vei afla că șoferii sub 25 de ani asigurați RCA erau binișor sub 2% din numărul total. Practic e o decizie de bun simț să ieftinești o marfă pe care clientul nu o cumpăra. Deja apelau în masă la rude mai în vârstă sau alternative de tot felul. Adio polițe de zeci de mii de lei, gata, de acum toți tinerii revin la normalitate. Dar parcă nu e tocmai o victorie.

Statistica pe care niciun tânăr nu vrea să o citești este că 37% dintre accidentele grave sunt făcute de cei foarte tineri. Încă 20% de cei până la 40 de ani. Ne fierbe sângele în vene și mușchii se încordează prin pedală. Ne descărcăm stress-ul cu un kickdown și agățăm cu tupeu de vitezist. Îi putem boscorodi pe șoferii pensionari că sunt neatenți și încurcă treaba dar nu prea o dau de gard. De aceea plătesc mai puțin. E atât de simplu. În plus știi ce e mai periculos decât un șofer dement? Unul beat. Ghici cine se îmbată mai des? Aha. Te-ai prins. În plus, nu avem încă cifre, dar va deveni curând oficial că smartphone-ul devine o cauză principală de accident grav, mai ales în rândul… tinerilor.

Adevărul e că suntem periculoși la volan. Peste 2500 de români mor anual pe drumuri. 37% din vina unui șofer tânăr. Este achivalentul unui sat mare ras de pe fața pământului și zeci de mii de membri de familie șocați. Nu vreau să aud despre absența autostrăzilor, polițiști amorțiți și gropi. Indiferent de starea drumului, de prețul benzinei sau asigurare nu ai dreptul să fii un ucigaș cretin. Dacă faci o pagubă nu trebuie să te aștepți să strângă după tine alții. Că nu îți permiți asigurarea nu e un motiv suficient să ceri dreptul să conduci. Nu trebuie să fim toți șoferi. Întreabă-i pe părinții tăi cum se descurcau dacă avea drumuri de făcut. Și parcă erau și mai punctuali ca noi.

Desigur, nu am avea această discuție dacă asiguratorii ar implementa corect sistemul bonus-malus. Adică să plătească mai mult șoferii periculoși și mai puțin cei siguri. Un an fără accident, reducere 10%, 2 ani, 15% și tot așa, progresiv, ar fi o soluție. Problema este că peste vinovăția șoferilor tineri se suprapune și disperarea asiguratorilor care îi taxează exagerat pentru că au rămas printre puținii platnici. Într-o țară în care bugetul se face din accize și TVA pentru că statul nu e capabil să colecteze taxele și impozitele, șoferul este o vacă de muls. Consumul de carburant al mașinii a ajuns o glumă pe lângă tot ce plătește un șofer ca să poată circula legal. Impozit, asigurarea RCA, casco(?!),taxe de înmatriculare, taxa auto, talon, permis, ITP, rovinietă, taxe de pod, parcare și amenzi. Multe amenzi.

Ultimele articole

Articole recomandate

72 Comments

  1. RCA-ul pentru tineri a ramas la fel … au ieftinit doar cei care erau foarte scumpi insa au ramas tot cei mai scumpi…sunt acei asiguratori la care un tanar ce se plange de pretul prea mare oricum nu merge. Asiguratorii pierd foarte mult datorita asigurarilor de tip casco insa nimeni nu vorbeste de acest lucru…este adevarat ca cele mai multe accidente sunt facute de tineri soferi insa nu de tineri posesori de masini, pentru a plati un RCA la noi in tara este destul sa ai numele trecut pe un talon de masina… aberant mi se pare ca o persoana trecuta de 30 de ani fara carnet plateste o asigurare de tip RCA ( asigurare pentru dauna efectuata in timpul unui accident) mai mica decat o persoana sub 30 de ani dar cu carnet. Personal consider ca o masina nu poate sa faca accident decat condusa de un sofer…o asigurare corecta ar fi daca s-ar face in primul rand dupa experienta soferului apoi dupa istoricul de amenzi, ai luat o amenda in ultima jumatate de an atunci sa iti creasca asigurarea cu un anumit procent asigurarea deoarece ai fost in pericol de a produce un accident, ai trecut pe culoarea rosie a semaforului la fel … ai depasit coloana…si tot asa.. astfel prevenim incidentele nu le taxam dupa ce se intampla…un exemplu de paguba pentru asiguratori ar fi atunci cand un sofer produce un accident cu victime din care rezulta decesul sau, victimele cer despagubiri de sute de mii de euro asiguratorul plateste dar cum isi mai recopera paguba ? daca am preveni ar fi mult mai usor …imi cer scuze pentru lungimea comentariului insa sunt un tanar sofer care munceste 2 luni (motor 1.2) pentru a-si plati asigurarea neavand totusi nici un incident pana acum..

  2. Consider ca cea mai mare problema in agresivitatea la volan, este faptul ca „toata lumea” obtine un permis de conducere. Da, asta am vrut sa spun. Stim foarte bine cum se obtin permisele de conducere.

    Bineinteles ca si mass media are o influienta negativa, pentru ca promoveaza prin diferite moduri agresivitatea la volan.

  3. Daca suntem decat 2% din numarul total, asta nu inseamna ca nu existam…si da, s-au gandit prea tarziu sa le ieftineasca, majoritatea au acum automobilele trecute pe numele parintilor sau bunicilor, ca si in cazul meu cand pe un golf 4 1.4 plateam 800 -1000 de lei pe an, acum pe jetta 1.9 platesc putin peste 200 pe an, si de la anu o sa am si reducere de pensionar :D. Treaba cu cei periculosi la volan este treaba politistilor care emit permise celora care au aceste probleme. Testul psihologic la noi e un test de tot rasu…oricum mie mi se par mai periculosi cei trecuti de 60 de ani, unde rabdarea e mai putina, nervii mai mari, si simturile se slabesc…asa ca ne uitam in directii gresite, ca de obicei, specific romanesc…

  4. Te cam contrazici singur sau n-am citit eu cum trebuie articolul? Accidentele grave ori sunt comise in majoritate de tineri, ori doar 37% dintre „infractori” sunt tineri?… Deci, doar 37% dintre cei care „o da de gard” grav sunt tineri. 37% nu inseammna majoritate.
    Sunt tanar, dar nu, nu incalc regulile de circulatie, nu „ma mananca talpa”, nu am nervi la volan, nu am dat-o de gard niciodata,nu sunt impatimit al smartphonurilor pe care le „frec” in timp ce conduc, nu agat fete cu „tupeu de vitezist”, nu deranjez pe nimeni samd.
    Si atunci cu ce drept sunt catalogat drept periculos la volan?!
    As zice mai multe, dar nu vreau sa supar pe nimeni…

  5. Corect 100%, desi nici eu nu sunt multumit de cat platesc totusi am masina pe numele meu, imi platesc toate taxele si asigurarile de ma doare sufletul cand trece anul si trebuie iar sa dau banii. (minim 1400 de lei pe an pentru o masina fara mari pretentii sportive!)

    Totusi cand vezi toti „tinerii” care fac tot felul de magarii in trafic, personal am vazut un accident in Bucuresti cu un incepator (cu lamaia in geam) care se credea pilot, conducator de Ford nou scos din tipla, care a facut pilaf o masina condusa regulamentar, un alt „tanar” cu BMW adolescent care s-a invartit pe o trecere de pietoni si multi altii de genul asta, incepi sa te gandesti daca totusi nu au dreptate asiguratorii.

    Ar trebui facuta asigurarea pe masina/sofer nu doar pe masina, asa masina este pe numele lui tataie si nepotul face curse prin oras + reduceri mai mari pentru cei care nu produc accidente.

    Inca o masura extraordinara ar fi neacordarea permisului pentru cei care nu au 10-12 clase (nu bacalaureat, dar macar 10-12 clase) si un test de intelegere la prima vedere al unui text simplu dat tot pe calculator odata cu testul teoretic de legislatie ar mai disparea din birjarii semi-analfabeti (nu se pot numi soferi) cu permis care habar nu au de legislatie si cretinii care ne pun viata in pericol.

  6. Pana acum spuneai ca nu esti de acord pentru ca tineri platesc prea mult, acum nu iti comvine ca s-a facut ceva in acest demers. Am eu senzatia sau esti Ghita contra?

  7. Salut. George Buhnici, soferii nu sunt periculosi ci foarte periculosi. Da, asigurarea la o masina e destul de mare. De accidentele se produc in fiecare an, pentru ca nu se doreste deloc respectarea legistatiei rutiere. La cite infractiuni rutiere.
    Ca sa numai spun de neobrazarea si prostul obicei de a da muzica la maxim in masina. Uneori, ma gindesc ca ce bine era pina din anul cind sa produs prima masina pina in 1990, se produceau aciidente dar nu in halul acesta.
    Stai in statie de autobuz, stai cu teama sa nu fi stropit cind trece fulger prin balta de apa. Iti e teama cind te sui in maxi taxi sa nu te trezesi pe drum victima unui accident fara voia ta. Vesnicile intrebari: de ce nu se poarta centura, de ce nu semnalizeaza, de ce se asigura in mers, de ce nu respecta semaforul, de ce majoritatea o iau prin centru si nu aleg si alte drumuri sau strazi ca sa nu se aglomereze…..

  8. ” 37% din vina unui șofer tânăr. …. nu ai dreptul să fii un ucigaș cretin … Dacă faci o pagubă nu trebuie să te aștepți să strângă după tine alții … Că nu îți permiți asigurarea nu e un motiv suficient să ceri dreptul să conduci. ” . Toate aceste afirmatii intr-un paragraf suna putin ciudat.

    In ultimul an la 29 de ani, era sa mor intr-un accident din vina unui tataie care m-a aruncat in DN1 in fata masinilor, apoi inca o persoana cu raspundere aprox 40 de ani cu monovolum s-a facut ca intra in mine, mi-a spart doar oglinda. Nu i-am vazut numarul, la politie cand dadeam declaratie eram singurul tanar, restul erau aveau peste 30 de ani. Intre timp inca 2 cu varsta medie mi-au atins masina si au fugit. Acum o saptamana i-ar am ajuns la asigurator sa schimb bara spate, cadou de la o tanti.

    Pentru masina, un Colt 1.1 am platit 9 mil pentru rca.

    In urma acestui articol am cateva intrebari:

    1. 900 ron (aproape un salariu minim pe luna) e mult sau e putin in conditiile in care nu am produs niciun accident in ultimii 7 ani (in 10 ani si peste 300k km din vina mea am lovit usor 2 masini)?
    2. La 29 de ani sunt tanar?
    3. Care este sursa datelor din articol?
    4. Tinand cont ca am vazut mai mult kickdown, viteza neregulamentara si condus periculos in filmarile de aici decat la prietenii tineri pe care ii cunosc, este normala generalizarea?
    5. Credeti ca sunteti un exemplu pozitiv pentru tineri, cand afisati des pe DN1 intre Baneasa si Otopeni un condus agresiv si neregulamentar?
    6. Daca un tataie arunca o masina in fata masinii pe care o testati la 130km pe ora in zona cu limitare de 70km/h si nu puteti evita, este corect?
    7. Va considerati soferi mai buni decat media soferilor tineri?

    Va multumesc daca sunteti deschisi la dialog!

    • 1. E puțin. Probabilitatea să produci o daună există așa că la prima avarie către un terț asigurarea ta va achita ceva de ordinul miilor sau zecilor de mii de lei. Tu plătești 200 de euro pe an. Atât costă doar o bară de Logan.
      2. Da. Cât de des depășești viteza legală? Cât de des ți se întâmplă să eviți un accident potențial? Când ai scârțâit ultima dată frânele?
      3. Statistici oficiale.
      4. Am condus sute de mașini și am făcut kick-down cu toate. Dar am făcut și cursuri de conducere defensivă. Multe. Câte mașini crezi că am lovit până acum? Plătesc RCA și casco inclusiv pentru un scuter. Dacă aveam cea mai mică daună, crede-mă că ar fi usturat.
      5. 80kmh în Otopeni este viteza legală. Radarul pe drumurile europene te oprește la 111 kmh.
      6. Nu.
      7. Da. Vezi pct.4. Tu la câte cursuri ai fost? Noi în timpul liber asta facem. Marian este instructor spre exemplu la numai 24 de ani. Eu conduc în timpul liber o mașină de 507 CP.

      Suntem deschiși la dialog dar nu încerca să transformi discuția despre RCA într-una despre cât de periculoși am fi noi la volan. Nu e cazul.

  9. Salut George , mi se pare si normal sa scada preturile de la RCA, este aberant, am permis de 4 ani de zile(fara nici un accident (inca si sper sa nu am deloc)), iar masina pe care o conduc (avand o capacitate cilintrica de 2204) platesc 1300 de lei asigurare pe 6 luni, iar pe numele tatalui meu (47 de ani) asigurarea la aceeeasi masina este de doar 850 de lei pe AN….

    Am prieteni care au cateva accidente la activ….de aceeasi varsta cu mine, dar avand un motor mai mic de 2L platesc la asigurare 1000 de lei pe an….Nu este corect…am o masina mai noua si mult mai sigura decat ei dar platesc de aproape 2 ori jumate mai mult pentru ca motorul se afla in categoria de lux…(adica peste 2 litri), nici eu nici tata nu avem accidente (conducem aceeasi masina), dar masina este plina de zgarieturi in parcare si bari dislocate …. dar eu platesc ~2600 de lei asigurare pe an, este normal?

    La un salariu minim pe economie nici nu pot sa intretin masina (care masina SH costa cat un logan nou….) numai ca am zeci de functii in plus + fiabilitate…. (+ un consum mai mic…) 2600 Lei asigurare + 900 de lei impozit + 130 de lei rovigneta + 1500 de lei revizia…(ajung la ~5200 de lei pe an….adica muncesc jumatate de an sa ma bucur de masina o jumatate de an…. si imi faram masina prin oras de la gropi/denivelari/CRATERE, am schimbat de 3 ori pivotii pe fata (si acici am platit TVA la stat, ca sa ce ca tot eu sa fiu cel cu gaura in buzunar)).

    Sincer sa fiu nici nu vreau sa mai platesc ceva la stat nici asigurare nici itp nici rovigneta nici impozit/ nimic….nici macar motorina de la pompa (prefer sa o iau de la tiristi)…/ a fost ieftinita pana la 4,99/5,15 iar acum dupa 2 saptamani sa facut 5,7 pe bune?

    Adica chiar suntem bataie de joc a statului? Haide-ti fratilor sa nu mai platim nimeni nimic, ca asa statul nu o sa aibe de unde sa mai plateasca nimic, nici macar politisti si dupa o sa avem o tara libera… (da stiu nici scoli nici spitale (deparca avem si asa ceva, avem doar dughene)), ati vazut vreodata la o scoala privata ce se petreze? pentru 500 de euro? un mediu curat prietenos si mancare la copii….+ transport….iar in scoli de stat lapte ieftin si un amarat de corn uscat…prefer ca atunci cand am un copil ori sa il cresc si educ eu acasa ori la o scoala privata….si sa ma tratesz singur acasa cu medicamente nu sa ma duc in spital….si sataru lu mamaie e mai curat sa fac o operatie….

  10. AM o masina de aceelasi pret cu un logan nou, am nenumarate lucurri in plus:
    Am piele, scaune incalzite, trapa, 4×4, 8 aigbag-uri mai multa putere, mai multa stabilitate si inca un lucruru important, un consum mai mic….

    Valoarea masini este aceeasi cu un logan, dar eu platesc de 100 de ori mai mult…pentru ca am 23 de ani si motor de 2,2 (catalogat 2,4 deoarece am 2204 cm3), nu mi se pare normal, cumperi masina platesti la stat, tii masina in fata blocului/portii platesti la stat, circuri le strazi(care nu prea sunt) platesti la stat, circuli in tara platresti la stat, loveti pe vreunu sau esti lovit, platesti la stat, pe bani meii ma mai si obliga, sa port centura si sa fac asigurare…de ce? ce treaba are statul cu mine daca eu vreau sa mor si sa nu port centrura? sau poate daca lovesc pe vreunu vreau eu sa ii fac masina persoanei respecrtive pe banii mei care ii am in buzunar, am limite de viteza absolut oribile prin fara, pot sa circul mai tare in bucuresti decat intrun sat….care are case lipite de strada… nesemnalizate corespunzator, strazi in bucuresti pe care nu ai voie nici sa intri pe ea nici sa iesi….intro parte sunt marcaze pe jos care iti indica ca e cu sens unic, dar pe nici un stapl nu iti indica ca ar fii interzis, intri pe strada iar pe cealalta parte a strazii ai cedeaza trecerea… pe bune?dasta platesc eu? sa primesc ordine absolut aberante?

    Adica mai pe romaneste si f***t in c*r si cu banii luati si in lesa.

    In fine, numai bine tuturor si fara gauri in buzunare catre stat sa aveti toti….

  11. George sa stii ca tinerii nu sunt chiar atat de rai pe cat doresc firmele de asigurari sa credem, ba chiar ce ai scris demonstreaza ca tinerii nu sunt atat de periculosi.

    – 37% din accidente le fac tinerii, 20% cei pana in 40 de ani. Restul de 53% din accidente cine le face? Ati ghicit, oamenii peste 40 de ani.

    – Nu tin sa spun ca oamenii peste 40 de ani conduc periculos, ba dimpotriva. Doar ca oamenii peste 40 de ani au mai multi bani pentru a circula cu masina. Un nene care merge 20 de mii, 30 de mii de km pe an cu masina, are sanse de 10 ori mai mari sa faca accident decat un tanar care merge 2-3 mii km pe an.

    – Oamenii mai in varsta, peste 30-40 de ani isi permit masini mai puternice si pot merge mai relaxati, stiind ca in caz de accident au bani sa isi repare masina. Tinerii… majoritatea isi cumpara masini cu motoare de 70-80 maxim 100 de cai putere, sau poate un VW Golf sau Passat 115 – 130 de cai, cel mult.

    – Tinerii in Romania sunt cei mai saraci: dau cateva mii de euro pe masina cu consum cel mai mic, intretinere ieftina si abia au bani sa mearga cateva sute km pe luna, daca au si de atat.

    – Ce prezinti tu in review-uri la masini de 30-40-60 de mii de euro si mai mult, gen „masina buna pentru un tanar corporatist” sau „masina pentru copii de bani gata”, are sens pentru 1 maxim 2 % din tinerii din Romania.

    – Cand vedem pe strazi tineri cu masini scumpe, ni se creeaza impresia ca tinerii au bani si masini scumpe. Cine are masina scumpa are si bani de carburant, asa ca se plimba si este vazut de lume. Dar pentru fiecare masina noua vazuta pe bulevard, mai exista alte cateva masini de 2-3 mii de euro parcate langa blocurile din cartiere si pornite sambata seara pentru mers in discoteca si duminica pentru mers la cumparaturi cu parintii.

    – Impresia care o au multi oameni mai in varsta este ca atunci cand un tanar implineste 18 ani, isi ia masina de 200 de cai putere si face accident cu ea in primul an de condus. Nu e asa, cam 90% din tineri lucreaza pe maxim 1500 de lei lunar. Romania nu inseamna doar Bucuresti, Constanta si Brasov, salarii mari si copii de bani gata.

    Varsta: 24 de ani
    Masina: VW Golf 1.9 TDI, 90 CP, 1998
    Permis de 6 ani, 0 accidente
    Asigurare pe 6 luni: 967 RON.
    Domiciliu: oras cu 150 mii locuitori.
    Salariu: 1200-1300 RON lunar…

  12. P.S: Daca asigurarile sunt scumpe, nu inseamna ca trebuie sa renuntam la masina. Unii dintre noi lucram in 3 schimburi, iar mersul cu taxi-ul ar insemna jumatate de salariu. Altii fac naveta intre localitati unde nu mai exista sistem de transport de vreo 20 de ani.

  13. George, solutii sunt multe. La fel si ideile fiecaruia dintre noi. Dar degeaba, nu putem face nimic.
    Cea mai civilizata masura ar fi, cum ai spus si tu, calcularea politei fiecarui sofer in functie de istoric, bazat evident pe bonus-malus. Eu de exemplu ma incadrez in clasa B11. Si am 25 de ani, permis de conducere din 2008 si masina tot de atunci. Nu am avut niciodata vreun accident. Si cu toate astea, platesc aberant de mult.

  14. Si eu sunt relativ tanar, multi pusti sunt intradevar teribilisti, dar aici parintii pot interveni si pune stop. Ca parinte, vezi ce il duce capul pe puradel, iar daca observi sau auzi ca el face raliu prin oras, ia amenzi, asta la cateva zile dupa ce a luat carnet, ceva nu e de bine si se poate sfarsi rau. Si la ce vremuri traim, nu cred ca un tanar poate reusi sa isi cumpere o masina inaintea varstei de 25 ani, o poate primi doar de la parinti. Ai un copil responsabil ii dai masina, e lepra nu ii dai. Si eu la 19 ani ma duceam la club cu masina, beam ceva, dar asta nu inseamna ca ma si urcam in ea dupa, desi peste 50% din omuleti asta faceau, unii din pacate au sfarsit omorandu-i pe altii

  15. Si pe mine ma deranjeaza enorm ca toti platim la fel pentru nazbatiile altora.Nu toti tinerii suntem dementi pe sosele.Eu,cel putin nu.Tocmai,de frica accidentelor..si cu toate astea,se trezesc altii sa ma buseasca,oricat de regulamentar as merge.
    Pe mine asigurarea la masina ma costa 3700 de lei pe an,asa ca am pus-o pe numele parintilor,ca sa dau mai putin.
    Cica sa am si eu masina mea,pe numele meu.
    Si culmea!!! Eram acum cateva zile in oras si vine una cu un matiz si ma „pupa” in fund ,ca a vrut si ea sa se bage pe langa mine sa o ia pe linia de tramvai.
    Bineinteles ca nu avea asigurare.A inceput sa planga ,ca sa nu chem politia.A avut noroc ca ploua afara si era frig si nu aveam chef de inspectiile lu’ locotenent Capsuna.Mi-a dat 200 de lei (cica atat avea in geanta) si m-am carat.Oricum doar mi-a indoit partea din spate.S-a rezolvat foarte usor ,ca mi-a indreptat-o un prieten, cu grija.
    Pai se merita? Sa nu mai zic ce drumuri avem si ce frumos mi s-a taiat un cauciuc in mijlocul interesctiei intr-o groapa ,in Decembrie.Alti bani.Pe care nu mi-i da nimeni inapoi.Plus gropile pe care le iau aproape zilnic (pe unele deja le-am invatat pe de rost si acum le ocolesc mai usor).Cred ca daca as avea un „gropometru” ca sa numere fiecare groapa pe care o iau, din Bucurestiul asta,s-ar da peste cap (daca ar fi fabricat intr-o tara decenta).
    Ah,ca sa nu mai zic Casco si alte tampenii care nu au nicio logica.De fapt,casco are.Dar asigurarea nu.
    Eu,nu stiu..ma face si pe mine cineva sa inteleg la ce naiba foloseste asigurarea? Adica eu,teoretic as fi trebuit sa platesc 3700 de lei pe an daca o aveam pe numele meu.Ca sa ce??? Ca vine x-uleasca si ma loveste si nici macar nu are asigurare? Si cine ma despagubea daca era dauna mai mare? Ca aia saraca avea un matiz,nu avea ea bani sa imi repare masina mea.Ca sa nu mai zic cheltuielile de judecata,benzina mancata pe drumuri,timpul de recuperare al banilor,etc.Si cu toate astea,daca eu as fi lovit-o pe ea,ar fi luat asigurarea mea sa isi faca toata masina, bine mersi.

    Dar,ce cred eu,crede toata lumea.Oare cine ne asculta? Intr-o tara in care unii omoara oamenii pe trecerea de pietoni si scapa fara puscarie,fraierii corecti platesc.
    Ar fi prea frumos ca sa platim in functie de „cumintenie”,lol. Si mie mi se pare perfect normal sa platesc daca gresesc.Dar sa nu fiu taxata preventiv,ca asa vor unii.Mai nou e un lux sa fii tanar,sa te chinui o gramada de timp sa strangi bani de masina ,iar cand o ai,te izbesti de alte cheltuieli.
    Si nu mi-as fi luat masina daca nu am fi avut un transport in comun de toata jena si controlorii cu abuzurile lor de care m-am saturat pana peste cap.
    Oricum o dai,mai bine stai in casa.Sau astepti sa se inventeze teleportarea.

    Ar fi super tare sa se introduca o lege care sa nu permita sa dai la carnet daca nu ai BAC-ul luat.Asa,mai scapam de niscaiva analfabeti de la volan.Si cum,mai nou,examenul de BAC a inceput sa fie putin mai strict,deja se vede numarul mare de picati.Simplu: iei BAC-ul,ai voie sa dai la carnet.Nu? Stai pe bara si nu mai omori oameni.Ca de regula astia sunt panaramele de la volan.Daca esti atat de prost incat sa nu fii in stare sa iei un amarat de BAC,nu m-as astepta sa fii apt sa conduci o masina.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.