– Salut! Îți mulțumim că ai cumpărat un Ford. Vedeți că în portbagaj aveți o bicicletă electrică iar în torpedou un voucher pentru transportul în comun.
– ?????!!!!!!
Da, așa vor suna conversațiile în viitorul apropiat, în reprezentanțele auto. Cu mult curaj Ford lanseaza un proiect cu ”cojones”, cum spun spaniolii. O soluție deșteaptă la o problemă care macină omenirea de pe vremea dinozaurilor. Ambuteiajele.
Un studiu făcut cu răbdare și sacrificii spune că pierdem în fiecare an 110 ore în trafic. Mai bine de 4 zile sau echivalentul a două weekenduri în care am putea face cu totul altceva. Să petrecem timp cu copiii noștri, să vedem 50 de filme sau să cinăm la 110 restaurante… diferite. Iar Ford Mobility combină trei mijloace de transport de oraș, într-o singură excursie. Iată ideea explicată de către vicepreședintele pe Research de la Ford.
Dacă stai în Pipera/Corbeanca, poți să iei mașina până la Piața Presei Libere. Din portbagaj scoți bicicleta care are un motor electric dar și pedale ca să ajungi până la cea mai apropiată stație de metrou (Aviatorilor). Cu metroul mergi până la Unirii, iar apoi mai pedalezi până la birou. Ar trebui să economisești bani, timp și vizite la medic și psiholog.
Smartphone-ul este în centru. Îți recomandă în fiecare zi, ce să folosești în funcție de vreme și date luate în timp real din trafic. Spune și de locurile de parcare și de unde poți să-ți continui drumul, în funcție și de autonomia mașinii (150 de kilometri pentru Focus).
Telefonul iți spune când e cazul să cauți un loc de parcare, ca să te muți pe bicicletă sau în tren. Dacă îți spune bicicleta, prinzi smartphone-ul de ghidon, ca să vezi detalii despre rutași să umbli la setările vehicului cu două roți, spre exemplu cât de mult să intervină motorașul în exercițiul tău de pedalat. Și cam aici se oprește orice asemănăre cu altă bicicletă electrică.
Are senzori care te avertizează prin vibrație, în ghidon, când în spatele tău vine foarte aproape o mașină. Mânerele vibrează atunci când trebuie să faci viraj la stânga sau la dreapta. Nu mai trebuie să te uiți în telefon. În funcție de bătăile inimii, știe să crească sau să micșoreze ajutorul de pedală de la motor. E ca un exercițiu deștept de cardio. Aplicația Ford știe să îți recomande și rute alternative cu mijloace de transport în comun. Și face calcule, estimări de timp și de bani. Ca să petreci mai multi timp cu cei dragi. Sau cu șefii.
Sunt în experiment două bicicletă, una pentru curieri spre exemplu sau cei care fac livrări de mâncare, așa cum ne explică un inginer Ford.
Deocamdată ideea e la stadiul de testare. Se strâng ultimele șuruburi pentru experiențe noi. Ford are acum angajați peste 20 de oameni care lucrează în kilometrul 0 al tehnologiei, Silicon Valley. De acolo vor lucra la viitoarele modele electrice, dar și mașini autonome. Ford Focus Electric va costa 35.000 de euro, cu toate taxele incluse, dar fără ajutoarele de la stat, care pot ajunge și la 5000 de euro pentru unele țări.
O galerie de poze, de la standul Ford de la MWC. Spune-ne cum vezi tu viitorul navetei? Rachetă, bicicletă, mașină sau transport în comun?
#lectiidefilmatnecesare audio praf .
Salut. Am editat video-urile pe loc iar softul pe care l-am folosit nu stie sa faca sunet stereo. Casca stângă în ureche și se aude perfect.
Clipurile se aud doar in casca stanga
Foarte interesanta bicicleta. Se vede ca e prototip, la pliere foaia atinge cadrul. Asteptam si alte noutati. Spor!
aaaaa in casca stinga se aude merci pt pont :)))))
Salut. Am o mare problema cu service-ul Automobile Bavaria Baneasa. Detin un bmw x6 achizitionat de nou de la reprezentanta mentionata. Masina are 99.000 km , garantie extinsa pana la 200.000 km . Am constatat cand trec peste sine de tranvai cu volanul spre stanga se simte un joc in volan. Am ridicat-o pe rampa la service-ul bmw din b-dul timisoara , este un service mic autorizat bmw. S-a constatat zgomot in caseta de directie. Am fost la bavaria baneasa iar cei de acolo spun ca nu are nimic. Ma cam asteptam ca sunt nesimtiti. Ce sa fac mai departe? Unde sa fac plangere? Un sfat te rog frumos. Multumesc
Bravo Mariane,un dialog coerent de la un baiat relativ tinar.
Mi-ar placea daca ai face un review la un bmw 323i , sau 320d,i , din 99 , sau 2000 :D Ar fi genial :)
Super bicicleta, merita!
George daca ar fi sa-ti cumperi un S class model nou sau oricare model pe ce ti l-ai lua pe benzina sau pe motorina? Adica ma refer care e mai bun si daca se poate si ai timp sa-mi explici cateva chestii.Multumesc!
Aș alege benzină pentru putere și rafinament.
Ma ajuta si pe mine cineva ?? Imi cer scuze ca insist aici si subiectul principal este altul dar nu stiu ce sa fac. Multumesc pentru intelegere .
Este o idee care s-ar putea sa prinda in europa de vest, nu la noi in romania si mai ales in Bucuresti. Din propria experienta mai bine merg pe jos decat cu bicicleta. Pe strada nu poti merge datorita dragilor soferi care abia asteapta sa te prinda intre 2 masini sau sa te dea cat mai repede jos de pe bicicleta, a soferitelor ce nu au auzit de oglinzi retrovizoare sau de cei ce inca nu au realizat ca pe un drum public circula si alte mijloace de transport, altele decat propriile masini. Daca mergi cu bicicleta pe trotuar e ca si cum ai merge pe jos. Unde exista traseu marcat pentru bicilete garantez ca o sa fie cel putin o masina parcata, 2-3 persoane care merg ca pe bulevard iar daca le atentionezi iti reprosaza : ” ce nu ai loc sa ne ocolesti ? trotuarul nu este pentru biciclete”
Deci pana sa fructificam noul concept de la ford ar fi bine sa ne schimbam mentalitatea, sa se faca mai multe piste, sa invatam sa parcam unde si cum trebuie… dar mai avem mult pana acolo….
Marian Andrei daca esti constient ca softul nu stie, de ce-l mai folosesti? Sau esti de parere ca… merge si asa! :)
Am observat ca nu stie cand am inceput sa-l folosesc. Camera avea o lavalieră si isi seteaza automat un singur canal de sunet.