VIDEO Toyota Corolla – De ce e prima din lume?

Pentru că sunt milioane de oameni în toată lumea care vor o mașină modestă din toate punctele de vedere. O mașină simplistă, dotată bine și în bani puțini. Plus că a fost și rămâne în continuare cea mai fiabilă mașină din lume, iar cifrele sunt relevante pentru că vorbim de autoturismul cu cele mai bune vânzări. Chiar dacă la noi în țară Golf și Astra rămân etalon pe piața creditelor bancare, sunt câțiva români care știu ce vor de la o mașină, iar japoneza a rămas prima pe lista lor.

Chit că vorbim despre motorul pe motorină sau despre cel pe benzină, Corolla reușește să fie la fel zgârgită la consum ca Warren Buffett sau George Copos. Acum depinde de fiecare, cum și în ce fel va fi folosi mașină.

Daci vrei o mașină doar pentru oraș și nu faci mai mult de 20.000 de kilometri pe an, atunci benzina e alegerea iscusită, mai ales că surplusul de putere, față de varianta Diesel, te va ajuta și la ieșirile distractive din afara orașului. Motorizarea pe motorină în schimb, e perfectă dacă ești navetist. Oricât timp ai pierde cu mașina pornită în parcare, motorul tot nu va reuși să se încălzească, iar pe drumuri scurte, de până-n 10 kilometri, nu doar că va consuma mai mult, dar riști să uzezi prematur motorul.

La interior, vorbim de o saga marca Toyota. Interiorul e perfect dacă nu bagi prea des aspiratorul printre scaune și nici nu dai șpagă băieților de la spălătorie. După dispariția Astrei Classic și a Octaviei tur, Corolla rămâne pe primul loc în topul mașinilor cu interior spartan.

Dar limuzina thailandeză n-ar fi fost pe primul loc în lume dacă nu ar fi avut un preț atât de bun. Adică cu 11.000 de euro și cu talent de negociator, pleci acasă cu o mașină mai mult decât decentă cu aproape 140 de cai putere. Cu dotări suficiente pentru viața plictisitoare de navetist.

Ultimele articole

Articole recomandate

47 Comments

  1. Pe site, Corolla 1.6 benzina 132 CP (echipare de baza – Terra) costa 16430 euro (cu TVA) – pret de lista sau 15.116 euro (cu TVA) – pret promotional in luna februarie 2012. La „ofertele speciale”, valabile in limita stocului disponibil, exista un avantaj client de pana la 1855 euro (fata de pretul de lista). Eu nu prea vad cum poti lua cu 11.000 euro aceasta masina !

  2. Salut George . Am mai postat despre Corolla . Am tot spus ca au probleme la coloana de directie . Cea testata de tine cati km avea ? Ai simtit ceva troncaneli la puntea fata si in volan ? Eu am avut coloana schimbata de 2 ori , deci sunt la a trecia coloana de directie si dupa 4000 km a inceput sa troncane la fel . Pur si simplu nu inteleg ce are. De afectat nu afecteaza acuratetea directiei , dar zgomotul e cel deranjant . Spunea cineva de motoare pe benz ca nu sunt cine stie ce la toyota . Cele diesel nu sunt prea rafinate , silentioase in schimb eu am 1.6 vvt-i benz fabricatie 2007 , ultimul lot de japonia am prins . Pot sa spun ca dupa 105.000 km motorul e la fel . Si la drum lung schimb de multe ori la 6000-6500 rotatii . Am bagat numai ulei 0w-20 si revizii la timp . Ca rezistenta un motor toyota de ex 1.6 vvt-i va rezista mult mai mult decat 1.2 tsi 105 cai , 1.4 tsi 125 parca si asa mai departe . alea sunt motoare mici cu turbina , sunt fortate . eu am mai avut land cruiser 2008 4.0 V6 benzina si avea doar 250 cai si vreo 380 nm . putini cai din 4.0 L dar aveai certitudinea ca motoru ala duce poate si 1 milion de km pe cand cele cu turbine niciodata nu vor duce atat .

  3. „Ca rezistenta un motor toyota de ex 1.6 vvt-i va rezista mult mai mult decat 1.2 tsi 105 cai , 1.4 tsi 125 parca si asa mai departe . alea sunt motoare mici cu turbina , sunt fortate . ” – Florin
    Florin, esti cumva inginer? sau mecanic? sau ai avut ca masina personala si toyota si vag? Nu inteleg de ce multa lume nu numai ca isi da cu presupusul dar la un moment dat incepe sa si ia de bun tot ce scoate pe gura.
    Vorbim de rezistenta si fiabilitate si tu ai schimbat 3 coloane de directie.
    E absurd.
    Iar cat despre review, e o masina corecta daca o gasesti la 11k cu tva. Insa e o masina depasita din multe puncte de vedere. Consumul nu mi se pare o mare realizare, masini care scot 5% extern si 8-9% in oras erau inca de prin 2004. (suntem in 2012)
    Asa ca ce atu ii ramane? Fiabilitatea intr-adevar. Dar sa castigi asta renunti la prea multe aspecte care fac o masina interesanta. Si Corolla nu e interesanta deloc. E doar o masina care te duce din A in B.
    Siteul asta ar trebui sa fie de pasionati de masini (ca d-asta intra lumea sa se uite), dar culmea, cred ca persoanele carora li se adreseaza masina asta nu il frecventeaza. Masina asta e pentru persoanele care isi cauta masina o data la 6-7 ani si cat timp o au nu ii mai intereseaza ce se intampla in domeniul auto. Sa nu vorbesc de varsta celor interesati, pentru ca la tineri nu va prinde deloc.
    Inteleg decenta reviewului, dar totusi, cred ca la banii astia gasesti un Focus sau un Golf, care desi sunt banale, pot fi numite masini in adevaratul sens al cuvantului, si nu doar al parcugerii drumului A-B.
    Iti ofera niste senzatii. Imi pare rau ca s-a ajuns sa se promoveze tipul asta de masina, pe un blog pe care eu il consider ca fiind pentru pasionatii auto..

  4. @dragos – a fost un stoc de 5 mașini. Pesemne s-au dat. Ia însă în calcul și programul rabla.
    @Florin – pe mașina testată, direcția era OK.
    @sorin – de acord
    @bogdan – răbdare…
    @Robert – când Lexus România îmi oferă posibilitatea.
    @Mihai Chirita – o idee foarte bună. Încerc să îl fac cât mai curând. Voi întreba la Opel România
    @Alex – se poate să ai dreptate. Ești binevenit cu informații despre consum oricând.
    @Vlad Valeriu Dan – și plăcerea ta de a testa unde mai rămâne… :)
    @Dorin – HM, pe bani
    @Co5min – parcul de presă VW România este extrem de sărac

  5. @sorin am avut vw bora si de curand am vandut audi Q7. la Q7 60 mii km galeria admisie stanga. la 110 mii ambele bascule. nu sunt inginer dar am avut masini vag si toyota. si te asigur ca niciodata un motor cu turbina nu va fi mai fiabil decat unul aspirat . toyota am avut land cruiser diesel si benzina rav 4 si acum corolla. de ex am citit ca 1.4 tsi de la vw are problema cu turbina sau ceva de genu. cea mai fiabila a fost land cruiser 4.0 benz. la 100 mii un rulment stanga fata si a mers peste toate tipurile de sosoea. asa ca documenteaza-te inainte sa spui de altii ca vb prostii.

  6. @Florin
    @Sorin

    Un motor turbo pe benzina , niciodata nu poate sa fie mai fiabil decat un aspirat. De ce? Un lucru, cu cat e mai complicat cu atata are mai multe sanse sa cedeze ceva. In alta ordine de idee, un motor aspirat exemplul celui prezentat 1.6 132cp e depasit din multe puncte de vedere daca ne referim la performante dinamice, taxe etc. in cmparatie cu unul turbo pe benzina. (aici ma refer la plaja de cuplu respectiv de la tratii joase ceea ce confera un comfort la mersul in oras cat si in afara + cuplul evident mai mare). Fac si o comparatie sa se observe aceste detalii:

    Toyota corolla 1.6 132cp
    cuplu max 160NM/4400RPM
    Putere max la 6400RPM
    0-100 10s
    vit max 200
    CM: 6,5

    vw Jetta 1.4tsi 122
    cuplu max 200NM/ 1500-4000RPM
    0-100 9,8
    vint max 202
    CM: 6,2

    Ce observam: Jetta desi are cu 10 cai mai putin se misca mai bine..atat ca vit max, cat si ca sprinturi, reprize etc. La toyota..puterea maxima o intalnim la 6400rpm..exact acolo unde iti taie gazul..deci cei 132cp nu prea ai cum sa-i pui pe asfalt. Alta caracteristica..treptarea mai buna a cutiei de viteze la jetta..din 122cp prinde 202 fata de 200 corolla cu 10cp in plus.(cel putin treapta a5-a si a a6-a). Concluzie: Daca vrei o masina care sa se miste mai bine iti iei Jetta iar daca esti o persoana care merge pe clasic isi cumpara corolla.

  7. ***Un lucru, cu cat e mai complicat cu atata are mai multe sanse sa cedeze ceva. In alta ordine de idee, un motor aspirat exemplul celui prezentat 1.6 132cp e depasit din multe puncte de vedere daca ne referim la performante dinamice, taxe etc.*** Te contrazici singur . Pentru tine care motor e mai complicat cel aspirat sau turbo ? Normal ca motorul turbo are cuplu mare fata de aspirat . Eu vb de fiabilitate nu de putere si cuplu . Nu trebuie sa imi dai date tehnice . Citeste despre 1.4 tsi 122 de cai sa vezi problemele .

  8. @Florin
    Nu ma contrazic deloc. Am spus subliniat faptul ca motorul aspirat este depasit de cel turbo ca performante dinamice.(dovada o gasesti in datele tehnice).

  9. Normal ca e depasit ca performante dar ca fiabilitate sta mai bine motorul aspirat . Eu n-am spus niciodata ca cel aspirat e mai performant decat cel turbo , am spus doar ca e mai fiabil . Mai trebuie sa treaca ceva timp pana motoarele noi scoase de vag sa fie cu adevarat fiabile.

  10. Salut George,
    As avea nevoie de un sfat din partea ta.
    Daca esti pus in situatia in care sa primesti ca masina de servici o toyota corolla 1,4L, 90 CP, echipare Luna sau o noua skoda octavia 2 1,6L, 105CP echipare standard (fara proiectoare ceata, fara bandouri, etc), ce ai alege ?

  11. Salut motorul de 1.6 de 132cai este VALVEMATIC nu VVT-I. Motor VVTI am eu pe corolla mea care este din 2005 si pana in prezent nu am reparat nimic la ea. Am condus corolla cea noua cu facelift si ma uimit cat de silentioasa este motorul era 1.6 132cai masina merge foarte frumos. Iar faza cu coloana de directie orice marca de masini are probleme dar aici depinde si de noroc eu o sa merg pe toyota pana la capat :D.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.