VIDEO Toyota Corolla – De ce e prima din lume?

Pentru că sunt milioane de oameni în toată lumea care vor o mașină modestă din toate punctele de vedere. O mașină simplistă, dotată bine și în bani puțini. Plus că a fost și rămâne în continuare cea mai fiabilă mașină din lume, iar cifrele sunt relevante pentru că vorbim de autoturismul cu cele mai bune vânzări. Chiar dacă la noi în țară Golf și Astra rămân etalon pe piața creditelor bancare, sunt câțiva români care știu ce vor de la o mașină, iar japoneza a rămas prima pe lista lor.

Chit că vorbim despre motorul pe motorină sau despre cel pe benzină, Corolla reușește să fie la fel zgârgită la consum ca Warren Buffett sau George Copos. Acum depinde de fiecare, cum și în ce fel va fi folosi mașină.

Daci vrei o mașină doar pentru oraș și nu faci mai mult de 20.000 de kilometri pe an, atunci benzina e alegerea iscusită, mai ales că surplusul de putere, față de varianta Diesel, te va ajuta și la ieșirile distractive din afara orașului. Motorizarea pe motorină în schimb, e perfectă dacă ești navetist. Oricât timp ai pierde cu mașina pornită în parcare, motorul tot nu va reuși să se încălzească, iar pe drumuri scurte, de până-n 10 kilometri, nu doar că va consuma mai mult, dar riști să uzezi prematur motorul.

La interior, vorbim de o saga marca Toyota. Interiorul e perfect dacă nu bagi prea des aspiratorul printre scaune și nici nu dai șpagă băieților de la spălătorie. După dispariția Astrei Classic și a Octaviei tur, Corolla rămâne pe primul loc în topul mașinilor cu interior spartan.

Dar limuzina thailandeză n-ar fi fost pe primul loc în lume dacă nu ar fi avut un preț atât de bun. Adică cu 11.000 de euro și cu talent de negociator, pleci acasă cu o mașină mai mult decât decentă cu aproape 140 de cai putere. Cu dotări suficiente pentru viața plictisitoare de navetist.

Ultimele articole

Articole recomandate

47 Comments

  1. Florin,ma bucur ca ai avut Bora si Q7. Totusi asta nu are nici o legatura cu TSI-urile de la Vag.
    Da,cele cu turbina sunt mai vulnerabile,in special cand nu sunt conduse corect,dar au performante dinamice mai bune. Tsi-urile se comporta la fel ca orice alt motor cu turbina, nu vad un argument viabil treaba cu fiabilitatea si fortarea lor. Sunt pe piata de cativa ani buni, si plangeri multe nu au fost. Atat am vrut sa zic.

  2. Intr-un comentariu trecut George te-am rugat sa faci un testdrive cu aceasta corolla si iti multumesc pt asta. Un test cu un LEXUS si cu AVENSIS cu facelift imi poti spune cu aproximatie cand vor urma??.

  3. Sorin crezi ce vrei.N-am chef sa ma tot contrazic su tine.Mai mult ca sigur ai o masina din Vag si tot aperi motoarele lor.Si eu mi-as lua un golf tsi pentru ca e normal sa fie mai puternic decat un motor aspirat.Eu am spus ca un motor aspirat e mai fiabil decat cel turbo si cu asta am incheiat.

  4. Am un vag, dar este diesel. Nu sunt fan al marcii, dimpotriva chiar. Doar ca ma deranjeaza parerile exprimate din considerente si judecati proprii, fara nici o baza. Initial nu era vb de turbina vs aspirat, ci din ce ai zis se intelegea ca tsi-urile nu sunt fiabile pt ca sunt fortate.(cilindree mica) Eu te-am contrazis ca sunt fiabile, la fel ca orice alt motor turbo. In comparatia cu aspirate,cum am zis si eu,da,la turbo sunt mai multe care pot sa pice. Sper ca ne-am inteles acum..

  5. Acum ne-am inteles.Eu de curand am vandut Q7.Cam sensibile la pivoti , in speta am schimbat ambele bascule.Oricum fata de Land Cruiser e subtire ca fiabilitate.Land cruiser are suspensii geniale si dupa parerea mea e cu adevarat cel mai bun si mai fiabil suv.Zici ca esti in barca.Intr-adevar nu sta pe curbe precum Q7 dar la denivelari gropi si asa mai departe e genial.Ca tot vb de aspirat Land Cruiser a fost 4.0 L V6 250 cp aspirat.Putini cai din 4.0 L dar motorul ala te duce 1.000.000 km.

  6. Am o Corolla model 2007, fabricata in Japonia, aprox ca cea din test care are in plus o fata oarecum noua si atat. A costat 16500 E cu motor pe benzina. Atunci in 2007 la acest pret era imbatabila fata de Astra, Golf sau Jeta. Golf de exemplu puteam cumpara cu motor de 1,4, dotarea de baza, adica foarte saraca si imi mai trebuiau bani. Modelul Jeta de atunci era la fel ca Golful, in plus mai era si urata.
    Este foarte buna, sigura-9 airbaguri, confortabila, silentioasa, incapatoare si foarte fiabila. Am schimbat la ea numai gumitele de la stergatoare. Este drept ca merg bland. Cu consumul este super, eu fac consumul din manual, 5,5 in afara, max. 8,5 in oras, numai cu benzina 99 de la Petrom .
    M-au chemat in service pentru coloana de directie, dar au verificat si atat.
    Ce nu-mi place:
    – la viraje mai sportive se inclina si scaunele n-au nici un pic de aripioare, dar este confortabila pe denivelari;
    – spatele mi se pare neinspirat, din lateral si fata este chiar OK, design de inspiratie Lexus;
    – comanda computerului de bord se face de la niste butoane situate pe bord sub volan, putea sa fie pe volan sau pe o maneta, de stergator de exemplu;
    – vopseaua ecologica nu este rezistenta la excremente de pasari si atrage praful. Mai am un Touareg si un Passat pe care le spal mult mai rar si arata mult mai curate.

  7. Incontestabil tot ce zici, la mine in famile au trecut 4 generatii de Corolla, conduc una zi de zi (Modelul din 2007), tatal meu are una modelul un pic mai vechi. Nu am vazut la alta masina atata fiabilitate ca la Corolla, desi am avut parte si de alte masini si alte marci intotdeauna am revenit la Corolla.

  8. O masina fff buna. conduc o corolla din 2006 si nu as trece la altceva. piesele de schimb si consumabilele nu sunt scumpe: ex: filtru polen carbon 45-60 lei, filtru ulei 19-24 lei, etc. intretinerea costa putin, comparabil cu loganul si mai ales ca nu pre ai ce sa schimbi.
    in perioada de garantie NU ESTI OBLIGAT SA FACI REVIZII LA SERVICE-UL PRODUCATORULUI.

  9. NU ESTE OBLIGATORIU SA FACETI REVIZIA IN SERVICE-UL PRODUCATORULUI/VANZATORULUI SI NU O OBLIGATORIU SA FOLOSITI CONSUMABILE ORIGINALE.
    REVIZIILE SE POT FACE LA ORICE SERVICE AUTORIZAT FARA A SE PIERDE GARANTIA.

    CERETI SA VA ARATE IN CONTRACT UNDE SCRIE CA SE PIERDE GARANTIA DACA NU FACETI REVIZII LA EI. exista doar o RECOMANDARE de a se utiliza consumabile originale, nu o obligatie, pt ca acest lucru ar fi ilegal.

    EI FAC TOT POSIBILIUL SA VA TINA CAPTIVI IN SPECIAL PE PERIOADA GARANTIEI DATORITA ADAOSULUI ENORM LA PIESE SI CONSUMABILE, SI SA NU MAI VORBIM DE MANOPERA.

    inainte de a cumpara o masina, verificati preturile consumabilellor si al pieselor la importatorii /comerciantii de piese (on-line e cel mai usor) si o sa vedeti cum dispare mitul pieselor scumpe pt japoneze. o sa constati ca e mai scumpa intretinerea la una fratuzeasca sau germana.

  10. Corolla este o masina ieftina , ofera mai mult decat se plateste pe ea.
    Nu are valente sportive nici nu este in trend , nu exceleaza la nici un capitol in mod evident, este doar un autoturism care isi face treaba foarte bine.
    Multe marci au astfel de oferte la preturi comparabile.
    Comparatia cu VW JETTA nu-si are rostul, vorbim de masini total diferite din lumi si generatii diferite.
    JETTA abia a fost lansat iar Corolla este la sfarsit de cariera… .
    Cine doreste TOYOTA autentica ii recomad sa aleaga de la Avensis in sus, restul sunt „teatru de papusi” !!!

  11. Fiabilitatea unei masini ar trebui sa fie prima optiune pentru fiecare dintre noi. Suntem atat de superficiali(probabil din cauza ca nu am avut masini inainte) incat preferam sa ne afisam cu o masina care atrage privirile dar se strica non stop.
    Eu am avut un Passat 2.0 TDI 2006(25000 eur) pe care as fi tinut-o multi ani dar dupa 100.000 km au inceput sa se strice componentele importante (injectoare, coloana, turbina etc.) in nu mai mult de 6 luni. Nu este posibil ca un producator cu renume si experienta sa scoata pe piata asa ceva.
    Da, inainte de a fi frumoasa, masina trebuie sa fie fiabila si sa te duca din pct.A in pct.B., altfel nu mai este masina ci este mobilier.
    Romanii in general se desteapta mai tarziu ca de obicei si cumpara in continuare masini germane scumpe(in cel mai bun caz) desi fiabilitatea lor s-a pierdut de multi ani.
    Daca corolla este inca cel mai bine vanduta masina din istorie inseamna ca toata lumea e proasta si romanii sunt destepti, ca la noi din cate se constata are vanzarile cele mai slabe.
    Cand vom reusi sa punem accent pe raportul calitate/pret si vom abandona aerul de vedeta si eticheta de popor parvenit, cumparand masini numai pentru imagine, atunci avem sansa sa ne respectam.
    Cand alegi o masina ar trebui ca ea sa se potriveasca statului pe care il detii in acel moment.
    La noi este invers! Intelectualul are Logan si „ceafa lata” are BMW.
    Romania te iubesc!!!!!

  12. Asa este.Noi romanii avem o mare doza de snobism si incapacitate de a selecta valorile in orice domeniu. De ce ne-am pricepe mai bine sa alegem masini?
    E clar ca vom prefera totdeauna un WW stricacios dar frumos unei Corolla fiabile si din ce in ce mai frumoasa!:)

  13. apropo de motoare diesel: bmw scoate din 3.0d pana la 387 de cai
    din 2.0d 218 cai, mercedes din 2.2 scoate 204 cai, audi din 3.0 d scoate 313 cai, iar consumurile sunt impresionante.Acum sa vedem cat scoate toyota di 3.0d ……173 de cai ====== PENIBIL

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.