VIDEO Toyota Corolla – De ce e prima din lume?

Pentru că sunt milioane de oameni în toată lumea care vor o mașină modestă din toate punctele de vedere. O mașină simplistă, dotată bine și în bani puțini. Plus că a fost și rămâne în continuare cea mai fiabilă mașină din lume, iar cifrele sunt relevante pentru că vorbim de autoturismul cu cele mai bune vânzări. Chiar dacă la noi în țară Golf și Astra rămân etalon pe piața creditelor bancare, sunt câțiva români care știu ce vor de la o mașină, iar japoneza a rămas prima pe lista lor.

Chit că vorbim despre motorul pe motorină sau despre cel pe benzină, Corolla reușește să fie la fel zgârgită la consum ca Warren Buffett sau George Copos. Acum depinde de fiecare, cum și în ce fel va fi folosi mașină.

Daci vrei o mașină doar pentru oraș și nu faci mai mult de 20.000 de kilometri pe an, atunci benzina e alegerea iscusită, mai ales că surplusul de putere, față de varianta Diesel, te va ajuta și la ieșirile distractive din afara orașului. Motorizarea pe motorină în schimb, e perfectă dacă ești navetist. Oricât timp ai pierde cu mașina pornită în parcare, motorul tot nu va reuși să se încălzească, iar pe drumuri scurte, de până-n 10 kilometri, nu doar că va consuma mai mult, dar riști să uzezi prematur motorul.

La interior, vorbim de o saga marca Toyota. Interiorul e perfect dacă nu bagi prea des aspiratorul printre scaune și nici nu dai șpagă băieților de la spălătorie. După dispariția Astrei Classic și a Octaviei tur, Corolla rămâne pe primul loc în topul mașinilor cu interior spartan.

Dar limuzina thailandeză n-ar fi fost pe primul loc în lume dacă nu ar fi avut un preț atât de bun. Adică cu 11.000 de euro și cu talent de negociator, pleci acasă cu o mașină mai mult decât decentă cu aproape 140 de cai putere. Cu dotări suficiente pentru viața plictisitoare de navetist.

Ultimele articole

Articole recomandate

47 Comments

  1. O masina interesanta pentru cine o vede interesanta. Fiind tanar, nu ma atrage deloc. In schimb Avensis imi face cu ochiul. Oricum o luam, Corolla pare a fi masina perfecta de zi cu zi, imi place absolut tot ce tine de interior, dar imi pare rau sa o spun, exteriorul o trage in jos. S-ar putea totusi sa fie doar parerea mea. Per ansamblu e ok, as lua-o acasa inaintea multor nemtoaice, dar nu la varsta asta (si cand buzunarele vor suna a bani).

    George Buhnici, e adevarat mitul cum ca piesele la Toyota in general sunt iesit din comun de scumpe? Si aici ma refer si la piese ce trebuie schimbate in caz de accident, si la consumabile (gen discuri de frana). Intr-un service, seful de tura imi spunea de niste preturi exorbitante pentru discurile de frana la RAV4 si la Avensis.

    Oricum o luam, vorbim de Toyota. Cand mergi in showroomul Toyota si stii ca te intorci acasa cu o masina, inseamna ca vei fi fericitul posesor al unui Terminator cu 4 roti: rezista, rezista, rezista. Cred ca asta e avantajul principal al unei asiatice, sunt foarte fiabile si rezistente, achizitia lor fiind o noua pelicula Die Hard

  2. Sal ffffffff buniick masina!!!!E frumoasa parerea mea si cat despre consum nu e chiar rau avand in vedere traficul de la voi din bucuresti!!Felicitari ink odata pt rewiew le faci din ce in ce mai bune!!!!!

  3. Place, place, place dar tot nu imi este clar, de ce te-ai legat de stopurile de la Toyota fara sa mentionezi stopurile de la Honda sau Mazda? De fapt, Mazda au „introdus” designul cromat la lumini pe linia constructorilor japonezi.
    Am testat Prius hibrid generatia a treia care e o masina pentru idealisti, totul la superlativ, super misto si Avensis-ul actual, un diesel de 2 litri insa am aflat ca in cca. 1 luna va iesi Avensis facelift cu o linie ceva mai agresiva, mai multe elemente cromate pe editia executive si arata mult mai bine cu linii mai proeminente insa nimic nou pe propulsare desi nu cred ca cineva poate astepta mai mult de la Toyota in momentul actual si in raport cu ofertele din partea concurentei.

    Despre Corolla ta…
    – pentru faptul ca producatorul isi dezvolta singur motorizarile, cutiile de viteza care sunt super elastice acord o steluta.
    – pentru sisteme ABS Denso, foarte silentioase si rafinate in loc de Bosch care bat, troncane si pacane de crezi ca trebuie sa dai fuga la service inca o steluta
    – pentru fiabilitate, consumuri inca o steluta
    – pentru preturile masinilor si grija pieselor de schimb inca o steluta
    – pentru excelenta notabila si design in/out inca una

    Nu situ ce se va intampla in urma noului parteneriat cu BMW pentru motorizari diesel valabil numai pentru piata europeana insa nu cred ca e cazul sa intram in dezbateri aiurea ca aici sunt si probleme de factura economica, cumperi in yen, vinzi in euro care variaza in raport cu yenul care e mai constant.
    Un review de nota 10, o maisna tot de 10. Salul de la gat e primit cadou?

  4. Sincer, nu vad care este atractia catre Toyota (oricare model).
    – La exterior, designul este banal, ba chiar batranesc, iar spatiile dintre diferitele portiuni ale caroseriei sunt destul de maricele.
    – La interior, materialele folosite nu sunt cele mai bune calitativ (atat plasticele cat si textilele), iar designul plansei de bord este cu ani in urma competitorilor.
    – Motoarele diesel nu sunt la fel de rafinate ce HDi-urile frantuzesti si nu au puterea sau cuplul celor dn grupul VAG.
    – Motoarele benzinare nu ies cu nimic in evidenta. Competitorii au motoare de cilindree mica (ieftine la taxe, care au consum si emisii reduse) ajutate de turbine.
    – Costurile de achizitie si intretinere nu sunt nici mai mici, nici exagerat de mari in raport cu concurenta.

    Singurul lor atu, care vine de la proprietari este ca sunt fiabile, dar in ziua de azi, mai toate marcile sunt fiabile (cu mici exceptii).

  5. @Mitra Rares: Pot sa iti spun ca in general piesele de schimb ale masinilor japoneze sunt scumpe. Depinde foarte mult si de importator. De exemplu Mitsubishi este adus in Romania de catre MCar prin „bunavointa” d-lui Ion Tiriac. Nici nu indraznesc sa ma gandesc la Subaru :)) .Eehh, inchipuieti ce adaosuri enorme sunt daca pentru un singur element de plastic (semiluna exterioara de la o aripa fata la un Mitsubishi Outlander 2010 in sus de ex) trebuie sa platesti 1500Ron iar masina are 4 bucati( elementul respectiv vine gata vopsit in culoaea caroseriei-gata de montaj adica). Exista si o mica diferenta intre fata si spate :). Un alt exemplu ar fi pretul de achizitie al 2 praguri exterioare de Mitsubishi Pajero modelul nou(cele ornamentale ce vin doar pe accesorii): un set de 2 buc (stanga + dreapta) costa nici mai mult nici mai putin decat 5000Ron. Bieinteles aceste elemente pot fi alese in momentul achzitiei masinii la un pret mult mai bun. Dar achizitionate separat te usuca la propriu. Sunt si piese ieftine fara discutie dar in mare parte tot ce tine de caroserie la japoneze este foarte scump. Pentru partea tehnica sunt preturi oarecum bunicele. Oricum reviziile pentru un Outlander 2.2 diesel ajung si la 1500Ron (toate filtrele + uleiul de motor).Esti obligat sa platesti acest pret cat timp masina se afla in perioada de garantie dupa care o sa constati ca aceasi revizie facuta intr-un alt service autorizat dar care nu este reprezentanta Mitsubishi o sa te coste mai putin de jumatate.Stiu foarte bine ce spun, crede-ma :). Intra-devar, reversul medaliei este ca intr-adevar aceste masini sunt nu fiabile ci extrem de fiabile. In afara reviziilor tehnice obligatorii nici o masina nu vine in service cu probleme majore. Interventiile obisnuite se fac pentru inlocuirea bucsilor de bara stabilizatoare , bieletelor stabilizatoare, placutelor de frana si poate din cand in cand cate un burduf de planetara sau de bieleta directie. Multe dintre aceste lucruri nu sunt luate in calcul la achizitionarea un autoturism nou.

  6. La noi, e mai important aspectul decat functia. Citeam ceva mai sus de spatii intre elementele caroseriei, elemente cromate, etc. Poate ma depaseste treaba, dar nu pricep de ce trebuie sa fie in primul rand o masina placuta ochiului si sa arate ca o masina de 5 ori mai scumpa , daca se poate. O conduci din interior.

  7. O mica rugaminte George daca nu te superi ! Se poate pe viitor cand mai testezi alte modele sa vedem si cum se aprind luminile interioare, din bord si cele din exterior, faruri si stopuri (faza scurta, faza lunga, pozitii, stop pe frana, marsharier, proiectoare si ceata) … eventual noaptea pentru un efect mai spectaculos, este ok si ziua :) ?. Unele modele au o iluminare cel putin interesanta atat la interior cat si la exterior. Aa … inca ceva, putem sa vedem si sa auzim motoarele la aceste masini ?
    Ma refer la zgomotul motorului din exterior desigur :D

  8. In general imi plac drive testele tale si pare ca te pricepi la masini dar cred, ca ai o problema cu consumul, am impresia ca exagerezi mereu.
    In cazul de fata spui ca masina asta ajunge pe la 10/100 km in oras ceea ce mi se pare exagerat si o sa-ti dau si cateva exemple de masini apropiate.
    Lucrez in domeniul auto si it spun din propia experienta, nu din brosurile fabricantilor.
    Renault Megane 1.5 dci 105 CP consum afara Bucuresti-Atena 5.1 l/100 km cu clima non stop, bagaje si 4 persoane iar in oras nu sare de 7-7.5 niciodata, consum inregistrat de CB si facut de mine din plin in plin pentru a verifica
    Fiat Linea 1.3 diesel 90 CP afara minim 3.8l/100 km daca nu treci de 100 km/h si maxim 6 cu aer conditionat non stop pe autostrada 140-150 km/h, in oras consum facut acum o iarna cu drumuri scurte de de maxim 10-12 km dar si de 2-3 km verificat din plin in plin pe parcursul ma 1000 km 5.7 l/100 km.
    Vw Passat Variant 1.9 tdi 105 CP minim 4.5 l/100km mers incet sau masim 6.8l/100 km mers tare de genul Bucuresti-Ploiesti 20 de minute in trafic, cu viteze constante de 140-150 km/h si accelari bruste de la 80-140 km/h, in oras in periada asta de iarna cu zapezi si cu circulatia din Bucuresti consuma pana in 9l/100km.
    Skoda Octavia 1.9 tdi DSG 4.5-6.5 fara sa mergi economic si in oras nu sare de 9l/100km.
    Chevrolet Epica automat 2.0 150 CP 4.8-9l/100 km, daca mergi normal sta pe la 6 daca mergi tare de genul 150-170 km/h ajunge si la 9 afara, in oras intre 7-12l/100 km depinde cum mergi si de trafic.
    Chrysler 300C 3.0 CRD, 7-12l/100 km depinde cum mergi, eu in general consum cam 10l/100 km dar nu merg la econnomie si in pras intre 8-14l/100 km.
    Toate aceste masini le-am testat personal pe parcursul multor km pe toate tipurile de drum si in toate conditiile de trafic.
    O sa urmaresc in continuare postarile tale si o sa mai asaug consumuri la diverse masini pe care le utilizez zilnic.
    Sper sa nu te deranjeze comentarile mele dar mi se apre ca mai exagerezi legat de consum, sau poate masinile pe care le testezi sunt noi si de aici si consumul mai ridicat.
    O zi buna

  9. „pleci acasă cu o mașină mai mult decât decentă cu aproape 140 de cai putere” = „mașină modestă din toate punctele de vedere” ???

    Toate aceste aspecte modeste au facut-o prima in lume. Pretul, calitatea materialelor, comportamentul pe sosea, fiabilitatea, etc… Nu mai comparati masinile standard Toyota cu clasa de lux germana.

    Nu am mers niciodata cu o Corolla, dar cred ca as cumpara aceasta masina, fara ezitare, chiar daca nu are conexiune mobila (wifi), indiferent de natura ei, cu telefonul.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.