Volkswagen Golf 7 vs Seat Leon – muștar vs. ketchup!

Seat Leon vs VW Golf 7

Golf sau Leon? Muștar iute sau cu hrean? Ketchup dulce sau iute? Boxeri sau chiloți? iOS sau Android? Creveți sau caracatiță? Nici noi nu știm ce să-ți recomandăm dar uită-te peste comparativul secolului pe blog.

Testul de sprint:

Testul de consum:

Și altă dezbatere:

Nu uita sa arunci un ochi și peste cele doua teste pe care le-am făcut separat.

VIDEO Seat Leon – drive test și review cu Golful éspanol

Volkswagen Golf 7 – Mitul rezistă?

Tu ce alegi? Golf sau Leon?

Ultimele articole

Articole recomandate

98 Comments

  1. Mi-a placut testul de consum si review-urile, da si Marian evolueaza ! am observat ca trateaza review-urile mai serios dar totodata are si hazul lui, iar tu George ”the best” nu am apucat sa gust floricelele de porumb deoarece m-au captivat review-urile si partile funny :)

  2. Foarte misto testul, m-am distrat pe bune. Felicitări pentru reprizele comice. Nu știam ce mai lipsea… un „script” ceva mai aerisit cu cadre ceva mai… „neserioase”. Keep up!
    Leon capătă plus pentru:
    • „lambo” mirrors
    • blocurile optice cu led, uimitor de sexy
    • jantele cu spite asezate asimetric in jurul axului sunt atractie fatala
    Alegerea ideala ar fi in jurul unui 1.4 TSI.
    Noroc, că-l meritați din plin.

  3. Cristi are dreptate. Masina, in frana de motor, nu consuma nimic. Toate angrenajele se misca din inertie. Board Computer-ul trebuie sa arate consum zero. Asa face cel putin pe toate masinile cu care si in care am mers.
    „Atunci motorul va decelera spre turația de relanti fără să introducă în ardere carburant pentru că atunci ar… accelera. Logic, nu?”
    Cand stam la stop cu motorul pornit (deh, nu avem start-stop) motorul consuma, deci introduce carburant si totusi… nu accelereaza

    Si o sursa mai credibila aici:
    http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/4230705

    O seara buna

  4. Atata vreme cat motorul functioneaza consuma carburant, desi nu inteleg cum de arata consum instantaneu 0 la 100 de km atunci cand masina ruleaza scoasa din viteza si cu pedala de acceleratie neatinsa. Acela este regimul de ralanti, adica turatia este pe la 800 RPM si nu peste 1300 de RPM cum spui tu. La frana de motor turatia este mai mare decat era in treapta potrivita pentru viteza respectiva a masinii. Cand faci frana de motor creste turatia motorului si implicit creste consumul.
    La masinile cu motor 1,2 TSI calculatorul de bord indica trecerea in treapta superioara pentru un consum minim. Daca te iei dupa el te trezesti intr-a sasea la aprox. 65 Km/h. Economia este realizata printre altele prin scaderea turatiei in timpul mersului si nu prin cresterea ei, cum se intampla la frana de motor.
    Acum sa lamurim altceva: 1,2 TSI are 75 Nm (nu 100 si nu lejer peste 100, cum au spus cativa) mai putin decat 1,6 TDI. Cuplul maxim este insa disponibil intre 1400 si 4000 de turatii. La 1,6 TDI nu stiu acum cifrele dar plaja de cuplu maxim nu este atat de mare. La 1,2 TSI generatia noua distributia este pe curea si nu pe lant. Schimbul se face la 120.000 Km. Diferenta de pret intre motoare este de aprox. 2500 Euro. Cred ca este cu atat mai mult valabila vorba ca dieselul merita numai de la o medie de 30.000 de Km/an in sus, numai ca in cazul asta testul de consum in oras nu-si prea are rostul, pentru ca la o asa medie anuala cei mai multi Km vor fi facuti in afara.

    Inca ceva, m-am uitat acum si diferenta de greutate intre Octavia 3 si Golf 7 este de 20 de Kg in favoarea Golfului. La un eventual test asta se poate compensa din greutatea soferilor. :))

    Felicitari amandurora pentru teste.

  5. „Nu avem piste sau circuite în România. Ne luăm măsuri de prevedere de fiecare dată și nu ne asumăm riscuri inutile. Amândoi avem la activ multe mașini conduse dar și sesiuni de circuit și cursuri cu instructori profesioniști.
    Pe autostradă e și mai periculos. Ai încredere că știm ce facem.” – cam asa gandesc si soferii de taxiuri si maxi taxi. Problema este ca ii puneti in pericol si pe ceilalti participanti la trafic si dati si un exemplu gresit pentru cei care va urmaresc si sunt la o varsta la care se lasa mai usor influentati. O sa va cred ca stiti ce faceti cand o sa va urcati in M5, dezactivati toate sistemele electronice de siguranta si faceti ce a facut Vali intr-un review cu George in dreapta. Pana atunci numai bine.

  6. Exista o diferenta cam de 70 de kg intre masini, iar in specificatii diferenta intre cele doua de la 0-100 este sub 0,5 secunde, in avantajul golfului bineinteles. Acum privind in video-ul facut de voi distanta pare mult mai mare intre masini, ma gandesc ca poate Marian a fost mai atent cum a schimbat vitezele si a „calcat-o” mai bine. Sunt foarte curios care este consumul unui motor de 1,2 TSI in regim de autostrada (130-140 km/ora). Aveti cumva ceva informatii in privinta asta? Sau ati reusit sa testati vreo masina din grupul VAG la aceasta viteza?
    De asemenea stiti ceva despre fiabilitatea acestor motoare mici? Sunt putin in dubiu daca sa aleg 1,2 TSI sau 1,6 TDI. Din punct de vedere al consumului avantajat ar fi TDI cu un consum in medie mai mic cu aproxiamtiv 1,5 litrii la suta. Dar si costurile de achizitie si intretinere sunt mai mari. Acceleratia pentru mine nu este neaparat un criteriu de departajare in conditiile in care ambele motorizari sunt decente si isi fac treaba foarte bine.

  7. Citez: ”La frana de motor turatia este mai mare decat era in treapta potrivita pentru viteza respectiva a masinii. Cand faci frana de motor creste turatia motorului si implicit creste consumul”, sau ” Economia este realizata printre altele prin scaderea turatiei in timpul mersului si nu prin cresterea ei, cum se intampla la frana de motor”.
    Nu o sa stau sa iti explic de ce in momentul franei de motor consumul real este 0, ai google! La un diesel, consumul cei mai bun il ai in plaja de turatie a cuplului, deoarece motorul exercita un minim de efort, si nu poate cum crezi tu in treapta 6 la 1000 rpm, cum se vede si in testul de consum postat, sa nu mai zic de turbina, injectoare dpf, etc! Alt exemplu motorul opel diesel consuma in treapta 5 la 3000 rpm, cu un litru mai putin decat daca ai fi in treapta 6! Dupa logica ta, turatie mai joasa, consum mai mic…

  8. Hai sa lamurim cateva lucruri:
    1) cat timp transmisia nu este cuplata, nu poti face frana de motor; in acest caz motorul consuma daca este pornit
    2) cu masina in viteza:
    a) cand pedala de acceleratie este apasata, masina consuma combustibil
    b) cand nu, avem iarasi doua cazuri:
    b1) cand suntem mult peste turatia de relanti, motorul nu consuma deloc, fie ca masina incetineste, fie ca accelereaza.
    b2) cand ajungem in jurul turatiei de relanti, computerul de bord incearca sa salveze situatia si reincepe sa bage carburant in motor; depinzand de situatie, motorul poate sa moara sau, daca reuseste un cuplu suficent, masina merge lin in fata/spate.

    Sa detaliem putin b1:
    Cu masina in viteza si acceleratia neapasata, motorul are o oarecare inertie. Asta, alaturi de frecarile din transmisie, aerodinamica si frecarile dintre anvelope si asfalt incetinesc masina. Se poate observa usor ca atunci cand decuplam transmisia, rata incetinirii descreste.
    Evident, daca tocmai coboram o panta, la fortele mentionate mai sus se adauga si gravitatia. Depinzand de inclinarea pantei, gravitatia poate sa depaseasca toate celelalte forte, caz in care masina va accelera. Si asta va duce la cresterea turatiei motorului. Insa motorul tot nu va consuma nimic.

    Cat despre cuplul lui 1.2 TSI, vezi ca e pe undeva pe la 170-200nm. Daca ar fi fost 70 cat zici tu, ar fi avut vreo 30-40 cp masina :).

  9. @Dan Dane comentariul tau este in parte adevarat dar ai scaparii mari pe alocuri. Downsize-ul nu darama castelul de diamant nu de nisip precum spuneai tu pentru ca fizic nu este posibil. Niciodata un motor MAS nu va consuma mai putin decat unul MAC, daca in oras diferentele sint de 30% aprox. in afara localitati pot ajunge si la 40-45% in functie de stilul de condus plus ca ai omis un detaliu elementar as spune de clasa a doua daca ai ceva cunostinte in domeniul auto. Adica ma explic, fenomenul Downsize se aplica si in sectorul motoarelor pe motorina nu doar in al celor pe benzina???, ai inteles acum! Daca cum spuneam George avea si el start&stop pe masina consumul ar mai fii coborat vreo 10% si ajungea undeva la 30% in favoarea dieselului si asta fara sa amintesc diferenta destul de mare de cilindree. Daca luai in loc de seat leon sa spunem o Skoda Fabia Break cu motorul diesel de1.4 tdi care se apropie mai mult de 1.2 tsi ca si cilindree ai fii obtinut o diferenta de consum de 30-35% ceea ce te-ar fii apropiat mai mult de adevar iar daca noua Skoda Fabia are sistemul start&stop lucru pe care sincer nu-l cunosc diferentele de consum se duceau undeva la 40%, deci stai linistit caci pana nu apar masinile electrice la preturi cel putin egale cu cele diesel castelul ramane intact si foarte dur cum spuneam de diamant. Nu te obliga nimeni sa cumperi o masina noua, poti sa o iei dupa 1-2 ani cu istoric verificabil si km putini, a si am uitat sa-ti spun ca exista marci care chiar investesc in tehnologie si produc motoare diesel ce nu doar ca au transmisie pe lant dar mai au si bloc motor de aluminiu si alte tehnologii moderne, a ca nu este cazul vw, da dar nu te obliga nimeni sa cumperi un tdi. Fiecare alege in functie de cunostintele pe care le are si implicit suporta consecintele propriei sale ignorante:D

  10. @RaduC

    La frana de motor nu se consuma deloc combustibil, indiferent de turatie. Nu mai induceti lumea in eroare daca nu va pricepeti. Ce spui tu de ralanti e valabil atunci cand masina e scoasa din viteza. Deci, daca vreti sa faceti consum bun la drum lung, cat mai ales in oras, nu o scoateti pe liber cu 300m inainte de semafor ci mergeti in frana de motor cat mai mult posibil.
    In plus, cuplul la 1.2 TSI e de 175 Nm nu 75! Daca avea doar 75 Nm cobora Marian si o impingea!

  11. Teste diesel versus benzina sau facut cu duiumul in lume, dar trebuie sa ai cunostinta de ele. Trebuie luate motoare de cilindree egala daca vrei sa fii corect plus masini cu greutati cel putin apropiate daca nu egale pentru ca testul sa fie obiectiv plus ca automat conteaza si impozitul anual, asigurarea etc. un motiv in plus ptr. ca cilindreea sa fie egala nu doar greutatea masinii si dimensiunile rezervorului. Lucrurile stau cam asa. Daca cu un motor diesel sa spunem de 1.6 litri il iei la strabatut Romania test care de altfel sa realizat si sa scos o cifra de aprox. 1300 km, cu un motor de 1.6 benzina montat pe aceeasi caroserie nu se obtin mai mult de maxim 800 KM bineintele cum spuneam cu rezervoare de litraj identic, deci discutiile sant doar sa spunem la nivel de entertainment. Documentativa inainte de a vorbii daca nu vreti sa vorbiti singuri dupa achizitie.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.