Volkswagen Golf 7 vs Seat Leon – muștar vs. ketchup!

Seat Leon vs VW Golf 7

Golf sau Leon? Muștar iute sau cu hrean? Ketchup dulce sau iute? Boxeri sau chiloți? iOS sau Android? Creveți sau caracatiță? Nici noi nu știm ce să-ți recomandăm dar uită-te peste comparativul secolului pe blog.

Testul de sprint:

Testul de consum:

Și altă dezbatere:

Nu uita sa arunci un ochi și peste cele doua teste pe care le-am făcut separat.

VIDEO Seat Leon – drive test și review cu Golful éspanol

Volkswagen Golf 7 – Mitul rezistă?

Tu ce alegi? Golf sau Leon?

Ultimele articole

Articole recomandate

98 Comments

  1. Felicitari amandurora. Niste teste de nota 10+. Foarte interesanta metoda de testare intre x vs y . La mai multe…….

    @Alin, tocmai ai facut teoria la ”perpetum mobil” .de acord cu unele lucruri spuse de tine, intr-adevar la cele diesel, motorina arde pana aproape de capatul cursei pistonului iar la motoarele pe benzina, arderea benzinei e practic instantanee, (se mai cheama explozie ) .

    Insa eu cred ca este inutil sa facem comparatie intre doua masini – benzinar si diesel. Nu vreau sa ii jignesc pe cei care au masini cu motoare diesel, insa punctul meu de vedere este altul : Un diesel nu va avea niciodata un cuplu mai mare si cai mai multi decat un benzinar similar. De ce? Pentru ca combustibilul arde diferit (motorina/benzina).
    Dinamica motorului este alta. In speta, vorbim de diesel-uri echipate cu turbina vs benzinare cu turbina de cilindree mai mica,dar cu putere similara. Aici nu e vorba de cuplu, ceea ce se simte la turbodiesel este practic, turbina.
    In al doilea rand: un turbodiesel NU este mai fiabil. Instalatiile auxiliare (turbina, injectia in rampa, intercooler, EGR, etc) cresc statistic rata de defectiuni. Cu cat ceva e mai simplu cu atat e mai fiabil.
    In al treilea rand: Vorbim de cuplu mare. Este fals! Cuplul este in stricta relatia cu puterea iar cel mai important lucru este pe ce plaja de turatii este acest cuplu.
    Avantajul la diesel este consumul ceva mai scazut DAR vorbim de ce motoare? Un diesel peste 2 litri consuma destul de mult. Un motor puternic consuma carburant ca sa „degaje” lucrul mecanic aferent.
    Placerea de condus este in functie de fiecare, este un domeniu subiectiv care priveste pe fiecare.
    Ca sa vorbim strict pe cifre, avantajul diesel este la multi km parcursi, luandu-se in calcul costul per kilometru (pret combustibil/pret achizitie masina/intretinere/taxe/asigurari).
    Despre ipotetica sportivitate sau sprint/demaraj ce pot spune? Cate masini diesel ati vazut in competitii? Excepatnd cateva curse europene unde, dieselurile beneficiaza de conditii ce le favorizeaza doar ca marketing pentru piata civila.

  2. Dar cu toate astea , diesel nu ma poate convinge nimeni sa iau pentru ca , indiferent de cat de sofisticat , fiabil , pus la punct , modernizat etc. etc. etc. nu poate scapa de : vibratii , zgomotul in mers , zgomotul la pornire , fumul de motorina la rece , intretinerea motorului scumpa , mirosul specific de motorina , demarajul la plecarea de pe loc.

  3. Sunteti ok in ce faceti. Dar cred ca se impune un mic salt calitativ pentru ca testele sa fie mai dinamice. Mai luati un piculet de tehnica si mai faceti rost de un baiat pasionat. Nu de alta, dar chiar va urmareste lumea! Si mai mult curaj in teste comparative…sunt cele mai cautate… daca sunt sincere. In rest bafta multa!!

  4. Salut, George! Scuze, dar de data asta nu mi-a placut mai nimic inafara de review-uri si sprint. Testul de consum mi se pare ireal si imi pare rau de saracile masinutze. Ideea e ca amandoi ati procedat destul de gresti si pot argumenta asta. In primul rand pe tine nu te-am vazut facand frana de motor prin retrogadari: spre exemplu cazul intersectiei, in care puteai retrogada din a 4-a in a 3-a. In al doilea rand, Marian dadea un sfat legat de sarit trepte in cutie, ceea ce nu e chiar ok pt motor, dar ma rog, asta conteaza mai putin. Am o intrebare totusi. Voi ati incercat sa mergeti ca lumea in testul ala de consum. Adica sa schimbati cand trebuie sau macar in zona de cuplu? Poate scoteati consumuri mai bune.
    Cand ai scos acel consum minuscul cu A6-le, in ce conditii s-a intamplat?
    Auto, Sport, Manual?

    • Offf, de ce crezi tu că nu avem habar să facem retrogradări? Eu spre exemplu preferă să nu fac frână de nici un fel, nici măcar de motor. Prefer să anticipez traficul și să trec din prima prin ambuteiaje. Mă uit la 5-6 mașini în față și evit să ajung în situația de a pierde viteză. Cel mai bun mers la economie este fără frâne. Pe A6 am venit me automat în mod eco condus pro-activ și anticipativ.

  5. @ Laurentiu

    Apreciez intodeauna argumente solide/verificate si cedez primul daca e cazul.

    Intre 1998 si 2007 in Europa 55% din masinile noi erau diesel. Nemtii erau mari amatori de diesel. Motorina era ieftina iar ei aveau infrastructura rutiera.
    In Romania la masini noi procentul benzinarelor ajunge acum aproape de 80%. Cifrele dupa cum vezi spun o alta poveste.

    Motivele pentru care dieselul isi pierde coroana sunt urmatoarele:
    ( Ma refer la masinile destinate persoanelor fizice nu la firmele care prefera diesel prin prisma nr de km si care fac ~30000 km pe an )

    -greutate si complexitate
    -costuri mai mari de fabricatie
    -materiale mai scumpe ( aprindere prin compresie necesita materiale pe masura, injectia la 2000-3000 de bari de asemenea )
    – reparatii si intretinere mai scumpe
    -taxe si impozite mai scumpe (inca sunt mici la noi fata de restul Europei)
    -pret de achizitie mai mare la diesel
    -se incalzeste greu iarna
    -consuma mult pana se incalzeste
    -cand e rece zici ca e o martoaga, tragi de el
    -zgomot in functionare mai mare
    -condus preponderent in oras => viata scurta
    -pret motorina ( ~80% din totalul carburantilor comercializati il reprezinta motorina => se va scumpi mai mult decat benzina pe viitor)
    -cuplu prezent pe o plaja de turatii mica

    Sunt conducator de diesel apropo.

    A… si inca ceva legat de mers la consum. George ma bucur sa vad ca esti familiarizat cu metodele de mers „la economie”.
    Masina „pe liber” papa carburant indiferent cu ce viteza te deplasezi.
    Masina in frana de motor nu papa. Pistoanele se misca in motor din inertie .Injectia este oprita. Rotile masini invart motorul la propriu. Consumul optim este undeva un pic mai jos de punctul de cuplu maxim. Conform graficelor de functionare a motorului punctul de cuplu maxim poate varia in functie de treapta de viteza. Teoretic cand schimbam viteza trebuie sa picam pe turometru in zona de cuplu maxim. Accelerarea progresiva ajuta de asemenea la consum. Si ia uite cat am scris iar…..

  6. salut, vad ca sunt multi`experti`in motoare pe aici….motorul consuma si in frina de motor,pentru ca functioneaza,nu este oprit.Doar in momentul in care intrerupem contactul,nu mai avem consum.Daca oprim motorul in timp ce masina merge si este in viteza si in frina de motor,ce se intimpla? se va opri mult mai repede,pentru ca nu mai functioneaza motorul.

  7. @Dan Toate enumerarile acelea tip coloana facute de tine se clatina rau si stau sa cada la cea mai mica adiere ptr. ca cei ce cumpara diesel fac cel putin 15.000 km anual. Sa-ti povestesc: greutate nesemnificativa in plus ptr. cuplul-puterea generata de un diesel, costurile de vanzare sant o reflexie a costurilor de fabricatie desi nu stiu de ce te intereseaza pe tine personal costurile de fabricatie, normal este sa te intereseze costul de achizitie, in fine trecem peste. Ca sa ajungi sa efectuezi reparatii serioase la un diesel ca de ex. schimbarea turbinei trebuie sa faci foarte multi km iar piesele ti le scoti usor din diferenta de consum in mai putin de un an iar o turbina ca sa ajungi sa o schimbi trebuie sa faci ani seriosi de conducere, cum spuneam mai sus nu cumperi un diesel ptr. 5.000 km pe an. Taxele si impozitele sant in functie de cilindree nu de natura combustibilului. Diferenta de pret nu este foarte mare si in medie la 100. 000 km este amortizata total la masini noi dar cum spuneam nu te obliga nimeni sa cumperi de noua o masina. Exista diferite optiuni ca de exemplu sa iei o masina cu 1 an de folosinta cu istoric verificabil in serviceurile marcii si km putini astfel coborand sub pretul de achizitie a unei benzinare noi similare sau masini recuperate de ex. dupa un an de banci bineanteles dupa ce ai verificat ca toate actele sant in regula ptr. ca fostul proprietar sa nu poata sa-ti faca vreo surpriza sau masini de test de exemplu care au km. foarte putini si reduceri mari de pret. In fine daca esti un pic luminat scoti o masina aproape noua la un pret mai economic decat o benzinara noua de aceasi categorie. Daca nu ai rabdare 10-15 minute ptr. a avea caldura din belsug iti cumperi o husa electrica ce costa in jur de 60 lei sa nu-ti inghete spatele si popoul cateva minute. Toate consuma ceva mai mult pana se incalzesc nu doar dieselul. Chestiunea cu zgomotul este o exagerare mare cat o zi de post, zgomotul este acoperit sa spunem de un radio care functioneaza la un volum normal de auditie iar dupa ce motorul este cald diferentele sant si mai mici. Alta idee invechita si falsa la data la care ne aflam este cea cu viata scurta la diesel daca este folosit in oras. Tu ai impresia ca masini ca de exemplu Hyundai I10 cu motor diesel de 1.1CRDI sau Seat Ibiza 1.2 TDI ori Opel Corsa 1.2 CDTI sant masini de naveta intre tari vecine? Nu sant masini de oras si DA sant diesel, o sa tina motorul mai putin decat la o benzinara? Da-mi voie sa nu te cred si la fel da-mi voie sa nu te cred cand spui ca motorina se va scumpi semnificativ fata de benzina, apropo am cautat pe net statistici despre vanzarile de masini noi in Romania in anul 2013 benzina versus diesel. In functie de site-uri relatia este de 56-60 benzinare si restul diesel deci sa spunem echilibrata balanta. Cand nu va mai renta vor renunta oameni dar nu cred ca tu esti ceva prezicator, asteptam si timpul ne va lamurii. Dieselul nu este facut pentru liniute dar daca vorbim de viata reala atunci da te va ajuta foarte mult in depasiri ceea ce cu adevarat conteaza asta apropo de cuplu. Deci vezi ce rau se clatina argumentele tale. Cand aveam 20 de ani gandeam aproape identic, a trebuit sa mai treaca inca 20 ca sa vad realitatea si am detinut si condus dea lungul timpului si masini pe benzina de aceea iti spun ca niciodata nu mas intoarce la benzinare.

  8. Am gresit atunci cand am crezut ca in frana de motor creste consumul. Am verificat in mers si e cum ziceati si voi.

    Am spus ca 1,2 TSI are 75 Nm MAI PUTIN decat 1,6 TDI, si nu ca are doar 75 de Nm.

    Toate bune.

  9. @ Andrei, ce e domne asa periculos.ca au mers 3,4 secunde cu 100 km/h?,tu nu ai vazut ca au incetinit imediat,si in restul testului au mers numai cu 40-50 km/h , unde e pericolul? Iar daca te-ai uitat vreodata la Top Gear(cea mai buna emisiune auto din lume) ei aproape in fiecare episod ies in trafic si fac astfel de teste(consum,sprint,parcurgerea uneii rute).

  10. @George Buhnici- Excelent test,Sper sa mai vedem pe viitor teste comparative facute de voi,mi-au placut.
    -Tinand cont ca am varsta de 20 de ani,as alege fara discutii Seat Leon(dar cu motorizarea 1.2 benzina de pe Golf),nici peste 10 – 15 ani nu cred ca mi-as schimba opinia,e prea frumos frate,nu ma asteptam sa le iasa mai bine ca modelul anterior. In viitorul meu as vedea una din cele 3 modele Honda Civic(model 2012 sau type R modelul anterior), Seat Leon, Ford focus 2011-2012(Hatchback), Motorizare pe benzina,sunt innebunit de cele 3,dar parca am un +1 fata de Honda i-vtec.
    – George:care este urmatorul test auto pe blog si cand?,sa stiu dinainte sa-mi cumpar popcorn :))

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.