M-am dus cu sacul gol la pomul lăudat și m-am lămurit. Noul talcioc de mașini de la Brașov, botezat Talciok este o idee aproape bună dacă nu ar avea atâtea defecte. Mult praf pe alei, că betonul e scump iar oferta este mai mult ieftină la propriu și la figurat. Am bifat însă câteva mașini interesante, care ar fi scos banii din buzunarul meu dacă aș fi fost la cumpărături.
Hai să le vedem. Detalii despre fiecare, dedesubt:
Focusul e o mașină bună, iar modelul de față are să ne spună câte ceva despre soarta lui. Suportul plăcuței ne spune că a fost mașină de flotă în Germania așa că rulajul de 136.000 era valabil probabil acum doi ani când a fost adusă. Chiar și așa, cu taxa plătită e o afacere. Motorul de 1,6 nu mă încântă totuși în mod special, dar e economic.
Astra e ca nouă, dar mai merge puțin negociată. E pachetul de bază, dar motorul e ok. O mașină care ar trebui totuși verificată la reprezentanță înainte de cumpărare.
Audi A4 este o mașină supradotată și are implicit un preț prea mare pentru anul de fabricație. Motorul este de rachetă, dacă are întradevăr 200CP, plus transmisia quattro care nu mai are nevoie de laude. Are și faruri cu xenon, iar mașina este întreținută bine la prima vedere. Din cauza prafului gros de pe ea, nu mi-am putut da seama despre vreo avarie mai veche. Am dubii serioase la kilometraj. Mașina are încă sistemul handsfree din Germania, lucru care mă face să cred că a fost mașină de flotă și rulajul e totuși mai mare de 110.000km.
Mazda 2 e mașina pe care i-aș lua-o oricând unei fete. E ca nouă după doi ani cu 15.000 km la bord. Prețul e negociabil iar vânzătorul va mai lăsa pentru că la noi mașinile Mazda nu au parte de reputația pe care o merită. În străinătate sunt considerate cele mai fiabile japoneze.
Skoda Octavia kombi din 2002 cu motor de 1,6, un chilipir la 4.000 de euro. Mașina arată foarte bine, îngrijită și curată și e adusă recent. Până intră taxa în vigoare, vei plăti sub 400 de euro. Mașinile acestea sunt legendare pentru fiabilitate, doar stă pe platforma lui Golf4.
Passat-ul e cu un an mai vechi decât Octavia dar are același preț. Am o reținere totuși să iau un Passat de 10 ani, dar dacă trece cu bine de o verificare mecanică este chilipirul săptămânii. Modelul acesta a făcut istorie.
Am găsit și ceva pe sufletul meu. BMW 320d Touring din 2006 este mașina ideală de familie, după mine. Negociază de la 9500 iar taxa e vreo mie și ceva, deocamdată. Arată bine cu mici zgârieturi, inerente. Are și kilometri reali, adică vreo 157.000 ceea ce e normal spre puțin.
La final l-am lăsat pe Gyo din Galați cu o rapandulă pe care sper să o vândă unui cocalar mai mare ca el. Din categoria, AȘA NU, un A8 obosit de drumuri proaste cu spoială de S8.
Să nu uit de Astra 1.7 cdti. Mi-a plăcut, dar mi-e teamă iarăși de kilometri. Motoarele acestea mici nu o duc bine după 200.000 iar multe mașini second hand care ajung la noi au depăși pragul.
” Din ce surse stii ca motorele de 1.7 cdti peste 200.000 km “nu o duc bine”? ”
Fiind motoare mici,daca s-a „tras” de ele se poate ca dupa 20000 de km. sa inceapa sa aiba probleme.Si in general,motoarele diesel au multi km.Nemtii nu le cumpara sa le tina in garaj.
Depinde de multe lucruri,nu e ceva general valabil dar e posibil ca dupa 200000 km. sa faca ceva probleme.De altfel e normal ca orice masina dupa 200000 de km. sa nu mai fie ca noua…
la opel astra 1.7 din 2004 nu cred ca este euro 4 mai degraba euro3 iar taxa ete 1800-200 euro
Depinde.
Sunt multe si EURO 4.
Am o toyota avensys din 2007 decembrie 85000km masina in leasing si acu in februarie termin leasingul cand mai platesc 5000 euro. Inca nu am reusit sa strang banii si in plus gandesc defavorabil despre ea http://printuridigital.ro/cat-costa-un-autoturism-un-atelier-de-print-digital.html desi e o masina superba. Oare ce ar trebui sa fac? Sa o vand cred ca e o idee slaba.
Salut, George
In primul rand te felicit pentru profesionalismul cu care prezinti informatiile si parerile si aici, pe blog, si la ProTv.
As vrea sa-mi spui, daca poti, ce stii sau ce parere ai despre Nissan Tiida, benzinare, ca si fiabilitate si costuri de intretinere. S-au vandut putine in Romania de aceea nu prea gasesc pareri pe forumuri locale. Pe cele din strainatate parerile sunt bune dar nu au drumurile noastre…
Multumesc
Salutare la toti
iti multumim pentru sfaturile utile si gratuite pe care ni le oferi si nu in ultimul rand pentru timpul acordat.
Apropo de kilometraj, eu mi-am cumparat din Germania de la un amic neamt o Skoda Octavia din 2005 cu 203000km. Tin sa spun ca interiorul arata mult mai bine decat multe masini din targ cu kilometraje sub 150000km
Numai bine.
AUTO INMATRICULATA SI NEINMATRICULATE
AUDI,VW ,SKODA,
OFER SPRIJIN PT INMATRICULARE
Ziua buna (zic eu),pentru ca se pare ca zile bune nu prea are afacerea cu masini, am fost si eu prin talciokul bv. cu impresia de a scapa fe „cotetul” meu, zis si facut…s au nu prea, oferta e marunta (cumparator), e si daca tot nu am vindut ma decid s a las masina in parc ca de…poate vine vr…nevoias, e dar ce s a vezi: vin dupa o saptamina la masina si…sticlele la oglinda nu m ai sunt, poi zic cum, merg pe la administratie le zic si raspuns ce s a vezi, domnule mu putem s a asiguram paza la fiecare in parte, poi si cum eu ramin cu paguba? da nu avem ce face zice afministrator s a u ce masa era, poi zice un smecher de pe acolo: stati linistit domnu dati sfara in tara (TALCIOK) ca aveti nevioie de cutare oglinzi si se „rezolva”.Deci concluzie clara la talciok brasov vai de mama lor paza, ramai cu masina cheala daca o lasi acolo, mai patroane s au cei fi, nu esti in stare s a pui niste camere de supraveghere sipaza calumea? In final ramin cu paguba si duc masina la tirg auto tarlungeni unde o las in cursul saptaminii si este paza comtinua+camere de supraveghere.