Care este cel mai important lucru când pleci în vacanță?

Euromaster_control_tehnic_auto_service_buhnici

Îți spun eu, nu e nici un secret: verificarea mașinii! Te salvează de multe bătăi de cap și pleci în siguranță. E valabil atât pentru una nouă cât și pentru una cu 200.000 de kilometri la bord. Știu, nu bate nimic la ea, nu ți se aprind beculețe necunoscute în bord însă, până la urmă e electronică și mecanică. Orice se poate strica pe drum, chiar dacă pleci doar până pe Valea Prahovei.

Acum, recunosc, nici eu nu am prea ridicat capota, mai ales la mașinile noi pe care le-am testat. Poate doar să completez lichidul de parbriz. Recunosc așadar, nu am procedat corect și ar trebui să înveți din greșelile mele.

Am luat așadar mașina înainte să plec la Brașov, și am dus-o la doctor. Acolo am aflat niște lucruri la care nici nu m-am gândit până acum. De exemplu, faptul că pot folosi aerul condiționat la nivel maxim de răcire, fără frica că vor îngheța țevile, și că pe gurile de aer de la mașina testată de mine iese o temperatură de chiar 3 grade. Sigur nu e sănător pentru tine să intri de la 35 de grade la 16 însă asta e altă poveste. Mai multe tips and tricks găsești în clipul de mai jos. Enjoy!

Mai urmează un clip în scurt timp din seria „nu fă ca mine„ un nou vlog :)

Pe doctor îl cheamă Euromaster și are 20 de service-uri în mai multe orașe din țară. În unele chiar mai multe de unul. Centrele de service și programările se fac pesite-ul lor: euromaster.ro/campanie-vara

Îți spun de ei pentru că și tu poți verifica gratuit următoarele:

1. Anvelope – Verificare vizuala uzuri neuniforme (galme, taieturi pe flanc)
2. Anvelope – Verificare adancime profil cu subler
3. Anvelope – Verificare presiune cu manometrul
4. Articulatii – Verificare jocuri articulatii
5. Stergatoare – Verificare vizuala lamela
6. Instalatie electrica – Verificare (faruri, pozitii, semnalizare)
7. Acumulator – Verificare nivel de incarcare
8. Lichid de parbriz – Verificare nivel pentru completare
9. Lichid de racire – Verificare densitate
10. Ulei – Verificare nivel
11. ITP – Verificare valabilitate

Ultimele articole

Articole recomandate

63 Comments

  1. Cand te cheama G. Buhnici si mergi in service cu masina impreuna cu o camera de luat vederi, toate lucrurile merg excelent. In realitate, pentru oamenii obisnuiti, lucrurile stau cu totul altfel. Service-urile nu prididesc sa te fure si sa te jecmaneasca permanent.

  2. Salut George! E masina ta personala? Are cam acelasi pret ca Dacia Duster full options. Este mai buna decat dusterul? Vreau sa cumpar o masina in curand cu 4×4 si nu stiu ce sa aleg.

  3. George, de ce nu faci un site de unde putem cumpara produse inscriptionate cu cavaleria.ro? Sau de unde putem cumpara produsele cavaleria.ro? Cum ar fi cani, sepci…!

  4. Care-i masina ta personala? Vreau sa-mi schimb masina, si normal ca ma iau dupa un om cu experienta (ca tine de altfel) atunci cand vine vorba de o marca buna.Multumesc frumos !

  5. Felicitari apreciez ce faci, asteptam cu mare interes un test drive cu Audi A5 Sportback model 2013+ , din pacate am vazut ca sa omis aceasta masina, chiar doresc sa imi achizitionez aceasta masina nu am vazut un test drive facut „ca la carte” pe drumurile din RO cu atentie la detalii cum faceti voi, multa bafta in continuare.

  6. Cred ca ar fi important sa verifici si rca-ul, mai ales daca pleci din tara, eu am fost in Grecia si bineinteles cand am ajuns in vama la Macedoni rca-ul meu nu era valabil pentru Macedonia … si pac 50eur :)

  7. Am completat ieri pe site formularul si astazi m-au sunat , am fost programat imediat , a trecut cu succes testele au verificat mai mult de 11 puncte deci am fost multumit , au verificat toate bucsaraiele , directia , esapamentul , sincer nu ma asteptam avand in vedere ca e gratis , dar am facut cinste cu cafeau de dimineata :) , in concluzie totul a fost bine.

      • Salutare! Cu parere de rau am constatat ca nu vrei sa te exprimi sau/si sa-i lasi si pe altii sa-si dea cu parerea despre cum e sa conduci un autovehicul cu coloana de directie stramba; un motiv puternic de a critica o masina. Daca e sa ma iau dupa plangerile nenumaratilor ghinionisti de pe forumurile germane, deduc ca multora le-ar fi de mare ajutor sa afle asta inainte de a cumpara o astfel de masina. Pe o motocicleta sau bicicleta cu ghidonul pe dreapta sau pe stanga, dar numai pe mijloc nu si pe deasupra si stramb nimeni n-ar merge. La o masina, o asemenea constructie defectuoasa e mai perfida, initial n-o sesizezi, apoi nu-ti vine sa crezi ca au fost in stare sa produca asa ceva, intr-un final, probabil nu mai zici nimic, din pacate. Din nenorocire, deoarece cum poti pune altfel presiune pe producator sa nu mai scoata rebuturi pe piata? Am si un raspuns oficial al unui inginer bmw-ist, pe germana, referitor la BMW seria 1; pentru cine doreste. Pentru mine indiscutabil ramane avertismentul ortopezilor.
        Pe deoparte inteleg de ce nu-ti doresti un asemenea subiect in spatiul public, sub “semnatura” ta. Cine si-ar da foc la propriul portofel? Nu inteleg insa abureala, citez din tine: “…blogul meu nu produce mai nimic de pe urma testelor auto. Banii pe care YouTube îi plătește pentru publicitatea de pe canal sunt mărunțiș. Și totuși, după ce am investit în echipamente și filmări cât să îmi iau un apartament, mi-am dat seama că dacă aș încerca să fac profit de pe urma testelor aș intra în aceeași capcană ca revistele auto și emisiunile falimentare. Nu poți lua bani de la mărcile auto ca apoi să spui tot adevărul. Dar asta știați și voi deja.”
        Nimic altceva decat, citez tot din tine “Hai să o spunem pe șleau”, o manipulare obisnuita.
        Tu (la fel ca si “ceilalti” de la reviste sau emisiuni) iei masini (adica un fel de bani, marfa, capital, o valoare nemorala, etc) de la dealeri (precum “ceilalti” de la producatorii auto) de care te folosesti pentru a presta reclame pentru ei in spatiul public, unde “producandu-te” astfel obtii un profit consistent de imagine, brand, etc, etc care se rasfrange material, pozitiv asupra ta (o slujba mai buna, contracte mai multe, influenta mai multa, etc, etc).
        Si da, stim si noi ca trebuie sa fii nebun sa critici capitalul altuia care iti aduce (si tie) castig.
        Dar e cam de porc sa-i critici pe ceilalti, sa afirmi ca tu ai fi altfel decat ei, un independent, un zicator de tot adevaru, ca tu nu faci asa. Nu zau, dar cum!?
        Pentru ca o alternativa cu adevarat onorabila ar fi sa inchiriezi autovehiculele respective, rent-a-car, pentru o zi-doua, de cat ai avea nevoie ca sa-ti faci o impresie cat de cat obiectiva. Dar, ce sa vezi…alea costa, si nu putin. Si atunci intrebarea urmatoare vine de la sine: da’ pa dealer, oare nu l-o costa nimic, le da pa da moaca, zile, saptamani, sute, chiar mii de kilometrii, nu o vrea oare nimic in schimb!? Mai sa fie… aasa ceva!?…Vreau si io! Glumesc, nu vreau. Fiecare cu abilitatile lui.
        Acum vine in sfarsit si lauda sperand zadarnic ca va ramane ca impresie: dintre toate recenziile in graiul meu romanesc vazute pe net, cel mai mult imi plac ale tale. Si ar fi fain daca, in special la categoria bmw 5, xc60, xc90, suvuri in general ai descrie mai amplu aspectele legate de confort (scaunele, pozitia la volan, suspensia pe diferitele denivelari, mai mici, mai mari, ergonomia butoanelor (de ex. ACC), zgomotul produs la diferite viteze, si cum afecteaza radioul sau discutia cu cei din masina), gradul de oboseala dupa drumuri lungi si foarte lungi, farurile si alte chestii de confort care nu-mi vin acum in minte.
        Despre gadgeturi, n-am vazut decat unul, ba nu, doua, suna foarte bine si cred ca e punctul tau forte, bravo! Hai pa.

      • Salut. Apreciez că mă urmărești și am citit cu atenție ce ai scris. Și noi suntem atenți la cât de confortabil se sta la volan dar nu detaliem dacă nu este ceva flagrant de spus (cum e cazul la Land Rover Defender). In rest, te rog să nu te superi că te contrazic. Nu mașinile m-au făcut pe mine cunoscut și nu trăiesc de pe urma lor.
        Dimpotrivă, testele au ajuns să ne consume timp prețios dar ne consolăm cu ideea că o facem din plăcere și avem o comunitate de oameni care ne urmăresc.
        În fine, W212 e o mașină confortabila, una dintre cele mai confortabile, cel puțin asta îmi amintesc de când am condus-o.

      • Salutare, acu’ subiectu’ chiar e “mort”, ingropat si pus cruce pe el. In prima postare care nu a aparut (nu, nu l-am injurat :-D), ai inteles anapoda (“pozitia la volan” in loc de “pozitia volanului”) si mi-ai dat link-ul ala, in a doua am repetat intrebarea, iar n-ai postat-o si asa a venit a treia postare, care practic e inutila. Dar nici ca mai am interes la subiectu asta ever, altfel o sa-mi para paranoid.
        Contrazice-ma, nu-i problema, dar m-ai inteles gresit si incerc sa explic deoarece nu vreau sa ramana asa, unde eu consider ca ai mult bun-simt, pe care atat eu cat si ceilalti il apreciem.
        Afirmatia mea, formulata deloc onorabil pentru mine, scuze, a vrut a exprima urmatoarele: un astfel de review nu poate fi logic,theoretic garantat 100% independent atata timp cat cel in cauza iti pune la dispozitie produsul lui. Si-ti dau un contraexemplu: stii probabil de organizatiile alea, ale consumatorilor (in germania, Stiftung Warentest), care cumpara produsele pentru test din magazine, ca orice cumparator obisnuit. Recenzia aici este theoretic 100% independenta de orice influenta a producatorului-vanzator.
        Eu insumi am facut o singura data proba cu o masina de la dealer, un xc60 (am zis, nu e stilul meu, prefer sa inchiriez masinile din targetul meu) si poate dintr-o jena fireasca, omeneasca, numita uneori si bun-simt nu i-am spus vanzatorului tot ce nu mi-a convenit la ea. Am inchiriat ulterior modelul respectiv pentru cateva zile si m-am convins pe deplin ca nu e ceea ce mi-am dorit. Sau putea fi invers.
        Mai departe, nu am spus ca “..masinile te-au facut cunoscut…”
        – desi eu prin testele auto am aflat de tine, nu am afirmat si nici presupus acest fapt (postarea e mai sus), mai ales ca pe undeva citisem ca lucrezi pentru sau la o televiziune; speculez dupa dezinvoltura ta si in fata camerelor de luat vederi.
        Si nici ca “…traiesti de pe urma lor…”.
        -am spus ce-am spus si anume ca asemenea recenzii, pe care eu chiar le vad cel mai bine facute pe spatiul romanesc (altfel nu le-as urmari, nu?), te duc inainte ca imagine, cu avantajele aferente ulterioare. Nu vad unde e greseala. Cu atat mai mult daca lucrezi deja in media, adica esti cvasi persoana publica. Pentru mine, de exemplu ar fi un argument pentru o avansare, etc, etc.

        Acum…uita-te si tu cata vorbarie, cat timp pierdut pentru explicatii si explicatii-la-explicatii! Nu era mai simplu daca publicai prima postare, care era o banala solicitare de opinie, tipica unui blog? Nu se merita.

        Only for you:
        Daca chestia asta n-a generat resentimente, la mine nu, ai emailu meu, cand ajungi prin Cologne si ai chef sa ne intalnim la o bere, cu placere. Hai pa.

      • Marius, tu ai mult mai mult timp liber ca mine. Asta e clar. De aceea ai răbdare și îți vei vedea toate comentariile publicate. Noi le triem manual. Azi am moderat deja 500. Și mai am 300.

  8. Salutare, la altceva ma refeream si eram curios sa-ti aflu opinia, la cata experienta ai cu n-masini: VOLANUL E PROIECTAT SI MONTAT DIN FABRICA DEFECTUOS, la o groaza de masini: la unele Audi, BMW, Mercedes, chiar si la unele Porsche-uri.
    VOLANUL E DECALAT fatza de scaunul soferului cu cativa centimetrii (in general spre dreapta) si chiar NU ESTE PARALEL cu axa longitudinala a masinii, adica e neparalel cu scaunul.
    Initial am crezut intr-o iluzie optica din cauza tunelului median larg si am masurat (E-class, w212, w211, w210) dar, incredibil, e o realitate. Credeam ca sunt „singurul” care a observat asta insa, ce sa vezi!, forumurile germane sunt pline de de asemenea reclamatii.
    Am citit si despre avertismentul a doi ortopezii in privinta pozitiei defectuoase pe lunga durata intr-o astfel de masina.
    Desi vroiam un W212… adios!, ma orientez acum spre un bmw 5 (F10), unde volanul mi s-a parut montat corect.
    However, in masini de zeci si sute de mii de euro, mercedes, bmw, audi, porsche, tu proiectezi si montezi stramb volanul…asa ceva…!?jawohl!

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.