VIDEO Toyota Auris Diesel 2013 – compacta diesel a momentului!

Toyota Auris - www.buhnici.ro

Nici prin cap nu mi-ar fi trecut să-i recomand unui puștan Toyota Auris. Vechea generație era plictisitoare, nu arată prea bine, se conducea ca o bicicletă de doua persoane iar interiorul era desenat în perioada renascentistă. Dar, rezista la fel de bine ca pietrele de la Stonehenge.

Noua generație însă, e altceva. De la design până la motor și felul în care se conduce. Cei de la Toyota s-au reinventat pentru Auris. Ba chiar primești și suspensie independentă pe spate și ai dotări mai mult decât ok chiar și pentru cel mai înfocat adolescent. Atentție însă. Pe motorizările de 1.33 benzină și 1.4 diesel ai bară de torsiune și numai pe 1.6 benzină, 2.0 diesel și pe hibride ai norocul să dai peste suspensia independentă. Adică va trebui să sapi mai adânc în buzunar pentru un plus de confort, manevrabilitate și stabilitate. Și să nu uit de boxele care bubuie plăcut și pe cele mai frenetice beat-uri făcute de Skrillex. Dar hai să o conducem!

Și, dacă tot mi-am imaginat un puștan la volan, ai consumuri bune și mașina e în topuri la capitolul siguranță.

Hai să studiem designul mai amănunțit. Mulți au spus că seamană cu Hyundai i30. Nu-i contrazic, dar Lexus, care ține de Toyota, se juca cu spatele tăiat brusc și stopurile pe orizontală pe vremea când Hyundai încă mai făcea Accent-ul cu motor diesel în trei cilindri. Dacă te-am convins, dă o fugă până la dealeri ca să-ți mai taie din preț și dă o tură cu noul Toyota Auris, 1,4 D. Ai și o garanție sănătoasă.

Vezi și testele cu celelalte versiuni Auris testate și de mine pe drivetest.tv.

Ultimele articole

Articole recomandate

106 Comments

  1. Domnule Buhnici. Multumesc pentru confirmare! Chiar mi se parea ceva putred la mijloc nu de alta :D

    @Mishu, in acest caz te rog sa ma scuzi pentru confuzie. Cat despre Tesla ai dreptate, insa nu am pomenit nimic de Tesla fiindca comparatia ar fi anapoda. Tesla are alt target, Lexus altul. E ca si cum am compara mandarine cu portocale, nu au acelasi gust este ? Iar in al doilea rand Tesla S nu mi se pare ca ar fi chiar o masina de serie care sa o vezi pe strada . Eu am facut referire la ” cel mai mare display multimedia ” pus vreodata pe o masina de serie.Dar nu mai conteaza asta.In rest total de acord cu tine fiecare cu gusturile lui, insa cand incepi sa faci comparatii inutile fara ca macar sa fi condus si marca respectiva mi se pare aberant ( si aici fac referire la unii ).Cat depre comentarii recunosc ca uneori sunt mai aicid in comentarii, insa ma pot adapta cu calm si la unele critici insuportabile :D . Mult noroc !

    @Ciprian, mi-ai citit postarile pe sarite asa-i ? Chiar eu am specificat ca nu imi place sa acuz constructorii, doar sa imi formulez un termen de comparatie despre fiecare, asta in cazul in care am condus masini si de la unul si de la celalalt astfel comparatie mi se pare ridicola.In rest tu ai acuzat intr-un mod ironic mai sus marca Toyota daca stau bine sa ma gandesc. Deci cine acuza ?

    Sa ai o zi excelenta .Numai bine !

  2. Exista masini pentru fiecare, doar bani sa avem sa le putem achizitiona. Golf a fost mereu un etalon pentru clasa compacta, dar astazi concurenta din partea rivalilor este destul de mare. In Romania, din pacate oamenii pun accent doar pe revanzare in general, de aceea toata aceasta euforie vag. Noul Golf este o masina corecta dar sincer eu vad ca el castiga doar prin a fi mediu la toate capitolele fara a excela. La condus este Focus cea mai buna, la fiabilitate poate Toyota/Honda, la garantie Kia/Hyundai, la design A ( desi nu este in aceeasi clasa) sau Giulietta. Pentru mine a fi diferit si a avea o masina dupa care sa ma uit cu aceeasi placere dupa 2-3 ani de la cumparare este foarte important de aceea nu as alege Golful. Poate ca Toyota era considerata pentru batranei, dar uitati-va la desgin si comparati. O achizitie cu cap trebuie sa ia in considerare hibridul care va fi extrem de actual si in 4-5 ani la o revanzare. Se spune ca europenii vor un design curat si de aceea aleg Golf. Poate e adevarat, dar pe mine liniile agresive ale noii Toyota Auris ma impresioneaza mai mult decat o linie aproape neschimbata de 3 generatii a unui Golf.
    Pentru mine Auris este in topul clasei alaturi de Civic. Astept insa noua Mazda 3 care din imagini mi se pare cel mai bun compromis design interior si exterior.
    Numai bine, domnule Buhnici. Ma bucur ca avem clipuri cu toate marcile pentru ca de Golf/Octavia/Passat/A6 m-am saturat.

  3. @745 Te incurci rau de tot in stiinta, adica dai cu stangul in dreptul. Intradevar cel mai performant nu inseamna cel mai puternic ci inseamna cel mai RAPID. A si este o realitate internationala nu vreo gaselnita de ferentari. Exemple sant multe, motoare cu cilindree mai mare si cu performante(viteza, stabilitate, franare) mai slabe. Un adevar demonstrat este renault megane trophy care are un motor de 2 litrii si este o masina mult mai performanta decat alte masini care au motoare cu cilindree mai mare sau litraj mai mare, de 2.2 sau 2.5 L inclusiv cel de la opel opc cu o putere adica cp mai multi dar performante mai slabe, asta inseamna performanta si aeststa este doar nu exemplu ar mai fii nissan GTR cu un motor de 3.8 litrii care umileste toate supercarurile cu motoare de peste 5 litrii inafara de bugati veyron care are o cilindree de 7.9 adica mai mult de dublu iar la performante de pana in 160km/h sant aprox. identice, doar dupa aceasta putere incepe sa se simta. Ai lacune grave in a interpreta concepte relativ simple, trebuie sa te pui la punct in era internetului cand, cunostintele sant la un clic distanta. La final ce conteaza sant performantele nu puterea unui motor caci este rusinos sa ramai umilit de o masina cu un motor mai mic si mai slab.

  4. @SPP

    Ai citit pe sarite commentul meu.Nu stiu de cand feedback-ul negativ fata de un produs este considerat acuzatie la adresa producatorului, dar fiecare poate intelege ce doreste, inclusiv Toyota sper sa inteleaga ca au nevoie de un alt inginer de design interior. Eu am zis ca ai acuzat oameni, colegi de forum… Dar e ok… Ma bucur ca ne-am inteles pana la urma…
    Cu aleasa consideratie,
    Ciprian

  5. @bobo, adevar graiesti.

    Noua Mazda 3 o astept si eu cu nerabdare, si asta fiindca ma astept sa impresioneze placut prin noua filosofie de design adoptata de CX-5 si 6. In rest sunt total de acord cu tine.

  6. @Adi, pai fara suparare, insa in primul rand nu prea ar suporta termen de comparatie cele doua specificate de tine.

    Clio face parte din segmentul subcompact adica maşini citadine cu spaţiu interior de nivel mediu ”segmentul B european ”

    Iar Auris face parte din segmentul compact -Masini polivalente. Cea mai populara clasa europeana ”segmentul C”.

  7. @sebi da, e oficial. da un search pe google sa afli mai multe. Sunt disponibile 3 motorizari la inceput: 2.0 diesel de 184 CP, 2.0 benzina de 245 CP si 3.0 benzina de 306 CP. Numai bine!

  8. @745 Spui ca motorul de la psa de 1.6hdi este cel mai performant si dupa spui ca doar cel de 1.6 cdti se apropie de cel de la psa???? Documenteaza-te mai mult, ai plesnit-o cu amandoua. Ai auzit de renault megane GT-LINE 1.6dci. Ia pune orice masina cu motor de 1.6 diesel pe langa accea si vezi ce se intampla. Mai performant decat 1.6hdi este si honda civic cu al sau 1.6 i-dtec 120 cp care este realmente o masina foarte rapida ptr. aceasta cilindree, cu siguranta cea mai performanta dupa renault megane gt-line.

  9. O noutate super bine venita in gama renault este cutia de viteze GETRAG 6DCT250, o cutie foarte rapida, cel putin la fel de rapida ca si a DSG-ului 7 de la vw, daca nu chiar mai rapida. Ca o mica lamurire, GETRAG compania germana super specializata in cutii de viteze si de altfel furnizorul BMW a cutiilor de viteza de peste 30 de ani.

  10. @Adi. Sunt masini din clase diferite.
    Auris se poate compara cu Megane.
    Nu se poate spune ca o masina mai mare e si mai buna. Depinde la ce o folosesti.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.