VIDEO Toyota Auris Diesel 2013 – compacta diesel a momentului!

Toyota Auris - www.buhnici.ro

Nici prin cap nu mi-ar fi trecut să-i recomand unui puștan Toyota Auris. Vechea generație era plictisitoare, nu arată prea bine, se conducea ca o bicicletă de doua persoane iar interiorul era desenat în perioada renascentistă. Dar, rezista la fel de bine ca pietrele de la Stonehenge.

Noua generație însă, e altceva. De la design până la motor și felul în care se conduce. Cei de la Toyota s-au reinventat pentru Auris. Ba chiar primești și suspensie independentă pe spate și ai dotări mai mult decât ok chiar și pentru cel mai înfocat adolescent. Atentție însă. Pe motorizările de 1.33 benzină și 1.4 diesel ai bară de torsiune și numai pe 1.6 benzină, 2.0 diesel și pe hibride ai norocul să dai peste suspensia independentă. Adică va trebui să sapi mai adânc în buzunar pentru un plus de confort, manevrabilitate și stabilitate. Și să nu uit de boxele care bubuie plăcut și pe cele mai frenetice beat-uri făcute de Skrillex. Dar hai să o conducem!

Și, dacă tot mi-am imaginat un puștan la volan, ai consumuri bune și mașina e în topuri la capitolul siguranță.

Hai să studiem designul mai amănunțit. Mulți au spus că seamană cu Hyundai i30. Nu-i contrazic, dar Lexus, care ține de Toyota, se juca cu spatele tăiat brusc și stopurile pe orizontală pe vremea când Hyundai încă mai făcea Accent-ul cu motor diesel în trei cilindri. Dacă te-am convins, dă o fugă până la dealeri ca să-ți mai taie din preț și dă o tură cu noul Toyota Auris, 1,4 D. Ai și o garanție sănătoasă.

Vezi și testele cu celelalte versiuni Auris testate și de mine pe drivetest.tv.

Ultimele articole

Articole recomandate

106 Comments

  1. Cam orice motor isi are moartea in oras domnule Buhnici. Filtre de particule sau catalizatoare se pot defecta in egala masura la mersul excesiv in mediul urban.

  2. @Mishu si @Inout, haideti sa va dau/ sa iti dau un sfat prietenesc: daca chiar esti una si aceeasi persoana ( si chiar cred asta, deodata ce ati comentat la interval de nici 5 min si bateti moneda pe acelasi lucru, unul mai simplu si prost iar primul mai elaborat, dar care il tradeaza intentia initiala ” freaca aceasi moneda ” contra argumentului meu) , schimbati-va modul de opinie fiindca bate la ochi mai nu de alta.

    Acum sa va/iti raspund : Si ziceai cam asa mai sus ”Si acum fie vorba in afara de tehnologia hybrid chiar nu imi dau seama ce poate sa ofere Lexus-ul ” .Pai bun, in afara de tehnologia hybrid dupa care BMW saliveaza si vor in prealabil sa ” muste ” si ei din placinta de calitate Toyota, Lexus se poate lauda cu o fiabilitate ” tabu ” in aceasta clasa premium. Cat despre tehnologiile acestuia, se vede ca esti un PSEUDO , hai sa ti le innumar poate mai rumegi niste idei :

    In primul rand REVOLUTIONARUL sistem de climatizare PREMIAT la nivel MONDIAL si INTERNATIONAL , care se gaseste pe noul GS si noul LS 2012.
    Sistemul de aer condiţionat sofisticat asigură controlul climatizării numai pentru locurile ocupate, datorită tehnologiei inteligente şi eficiente energetic S-Flow. Tehnologia sa revoluţionară nanoe® nu doar purifică aerul şi dezodorizează scaunele şi tapiţeria, ci chiar hidratează pielea, datorită conţinutului de umiditate din ionii nanoe®, de 1.000 de ori mai mare decât al ionilor convenţionali.

    Cel mai mare display multimedia auto din lume. Cu o lăţime de 12,3’’, acest display integral color, cu leduri, cu un design unic şi divizat, poate oferi cu uşurinţă două tipuri de informaţii – navigaţie şi audio, de exemplu – şi este ideal pentru vizionarea DVD-urilor pe ecranul de înaltă rezoluţie.

    Cel mai bun sistem audio pus vreodata pe o masina de serie.

    Mark Levinson este unul dintre cei mai apreciaţi producători de echipamente audio de înaltă clasă din lume. Încă din anul 1972, reputaţia sa privind redarea pură a muzicii a devenit legendară, la fel ca abilitatea inegalabilă a sistemelor sale de a reproduce subtilităţile şi nuanţele înregistrărilor audio, fără a adăuga sau pierde ceva din sunetul înregistrării originale. Mark Levinson însuşi a realizat mixerul de scenă utilizat la Festivalul Woodstock 1968, şi, începând cu acea dată, este creditat drept fondatorul industriei audio de înaltă clasă.

    În ciuda încercărilor de abordare din partea mai multor producători de autoturisme de lux,Lexus este singurul brand premium care beneficiază de echipamentele de calitate ultra-înaltă produse de Mark Levinson.

    Cel mai bun confort

    Noul GS are capacitatea de reglare electrică pe 18 direcţii la nivelul de echipare Luxury, pentru confort maxim şi personalizat. Având punctul „H” mai coborât, scaunul asigură şoferului o poziţie mai apropiată de centrul de greutate al autoturismului – astfel, condusul devine mai agreabil şi mai confortabil.
    La fel cum LS-ul dispune de bancheta spate oto man pt un confort mult mai accentuat ( din nou dotare inexistenta la cei trei ) .

    Iar acum sa iti spun si cate ceva de hybrizi. Pai da ai dreptate mai @Mishu, numai ca sa conduci un Lexus diesel este ca si cum am conduce un Rolls Royce TDI sau un Aston Martin echipat cu un diesel de trei litri….pur si simplu nu se face.

    Daca vrei o masina de 70.000 euro care sa consume 5 litri de motorina poti oricand sa-ti cumperi un BMW 525d sau un Audi A6 2.0 TDI, modele care afiseaza recorduri la capitolul autonomie insa care la sfarsitul zilei sunt doar un concept nefericit al industriei auto germane de a impaca dorinta clientilor europeni de a conduce masini economice premium poluante.Insa nivelul de calitate al lui Lexus GS este mai mare, asta in cazul in care intraga plansa de bord este realizata din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, iar celelalte parti sunt acoperite cu piele cusuta impecabil.

    Acum sa imi fac si eu o parere despre Audi. A…..da, Audi, pana la urma e un VW reesapat si un pret binenteles mai mare.

    Sa nu se supere domnul George Buhnici pe mine ca am criticat putin marca BMW, insa adevaraul cam asta ar fi. Dupa mine interioarele astea „noi” au devenit un sablon la BMW – nu mi se pare un design inspirat, care sa confere personalitate masinii; parca s-ar fi „contaminat” si munchenezii cu tipicaria lui Audi (sa nu ma iei cu justificarea aceea ultra-batatorita: „S-au schimbat vremurile. Evoluam!” – adica „Ne inspiram de la x, y, z” :D). Si unde o fi disparut carcasa aceea agresiva care i-a adus lui BMW celebritatea realmente sportiva? Eu nu vad decat linii curbe, fluente, domestice, molcome, reci, politicoase, „in ton cu ceilalti”. Fericiti detinatorii de „rechini”, „ursuleti” si „pisicute”, ca a lor este imparatia BMW din Ceruri, daca exista vreuna. Pur si simplu BMW-urile noi nu-mi suscita nicio emotie! Pot sa curga pe strada ca fluviile, ca ar fi tot degeaba; m-ar lasa sloi……Dar, din nefericire, eu nu fac parte din multimea adoratoare de brand/sigla, care asigura firmei bavareze lideratul premium pe Glob……Pana la sfarsitul veacurilor.
    Numai blestemata asta de globalizare „niveleaza” totul, totul, totul, iar a incerca sa fii „neraliat” atrage oprobriul si te poate plasa chiar in tabara proscrisa……

  3. Cel mai performant nu inseamna cel mai puternic, asta e o chestie tipic romaneasca unde cantitatea conteaza.
    1.6-ele ala de la fiat trage decent doar de la turatii mai ridicate, e foarte zgomotos la rece iar la rafinament sau elasticitate nu ajunge nici la nivelul lui 1.6 tdi.
    Incercati noul 1.6 115cp e-hdi, e total schimbat fata de 1.6-ele hdi de 109 cp, cel din urma aparut in 2004, de pe vremea cand restul constructorilor vindeau 1.9-uri fumegatoare (vezi fiat, vw etc.) era mai brutal dar in acelasi timp rafinat, asta nou de 115 are 8v in loc de 16v, e extrem de elastic si mult mai rafinat. Ca propietar de nemteasca si fara sa fiu subiectiv cred ca doar 1.6-ele i ctdi s-ar apropia la nivelul celui de la psa, cu 2.2 ctdi au luat 24 de premii, asta nou cred ca e cel putin la fel de reusit. Si pentru ca o sa apara si cineva cu vreun focus break de 4-5 ani si 120.000 km „reali”, 1.6-ele tdci are foarte multe componente schimbate fata de 1.6 hdi, cele mai importante fiind cele de la sistemul de injectie care nu nimic in comun cu cele de la hdi, cum e acum 1.5 dci de la reno cu 1.5 dci care il pune mercedes pe a class si care are 30% din componente schimbate. In fine, multi sunt subiectivi dar uita ca unii facea dieseluri din astea cr, overboost si fap de prin 2004.

  4. Toyota Auris nu s-a reinventat ci a copiat impreuna cu Lexus-ul CT200 design-ul Renault Vel Satis(RVS pe scurt). Mitul Toyota…?!
    Aurisul nou e un RVS scalat pur si simplu.

  5. @ioan

    Cum naiba sa spui despre interiorul noului Auris ca pare din anii 70”, cand are o abordare complet diferita de Golf, ceea ce o face mai putin banala. Golful 6 nu este nimic altceva decat un Golf 5 revizuit, iar 7-le nimic altceva decat un Golf 6 revizuit. Aceleasi forme si trasaturi banale de ma apuca cascatul. Mai bine bordul ciudat ( SF ) de pe noul Auris decat banalul si clasicul bord care seamana cu 5-ul de 2 generatii in coace.Toata lumea mizeaza pe exclusivism, pe ceva diferit, in afara de Golf care este singura masina de volum care mai poate aminti de masinile din trecut, nu doar cu numele. Asta este deosebirea dintre Golf, Corolla si Civic chiar daca denumirile sunt folosite de zeci de ani. E o porcarie dupa mine sa folosesti aceeasi filozofie vehe si demodata la interior si exterior. Pacat, cel putin in acest segment cei mai aratosi sunt : Kia Ceed, Hyundai i30, Honda Civic, Mazda 3, Alfa Giullia si bineinteles Auris cel nou. Dar fiecare cu parerile proprii :D , insa eu zic ca corect ar fi sa testam inainte sa vb ce si cum. Ai condus Noul Auris in afara de VW Golf 6? Daca ai condus, atunci avem un punct de plecare intr-o polemica amicala, insa daca nu ai condus una din ele, atunci vorbesti doar din pareri sau impresii, si asta poate fi o problema.Tehnic vorbind, VW este superior in acest moment, doar daca ne uitam la lista de optiuni, tehnologii si motorizari disponibile pe Golf si ne dam seama ca e greu sa faci o comparatie directa intre cele doua masini. Cu toate acestea, Auris are emotie si o transmite, din momentul in care o vezi, o conduci si te dai jos din ea. Golful este o masinarie infernala, eficace si extraordinara poate, dar care e povestea pe care o spune? Cu ce difera de versiunea anterioara atunci cand o privesti?

    La ora actuala, VW Golf nu mai este zeul clasei compacte si nici VW nu mai este masina poporului, nu pentru ca nu ar fi o masina si o marca extraordinara, ci pentru ca au banalizat toata gama de vehicule pentru a nu isi pierde clientii fideli.
    Nu acuz VW de lipsa de calitate, ci de banalitate (mai rimeaza si cu fiabilitate)…

  6. @ SPP

    Prea mult copy paste si prea multa ura in commenturile tale. Iti citesc commenturile de ceva timp si cred ca nu ar trebui sa iei atat de personal toate parerile colegilor de aici. Este excelent ca avem pareri contradictorii, insa nu imi place ca acuzi, iar in alte dati chiar ai jignit oameni. Te indemn la calm si la decenta…E doar „infotaiment” aici.
    Cu mult respect,
    Ciprian

  7. @SPP Stai calm, nu am nicio legatura cu Ionut sau cine mi-a impartasit mie parerea. Tot ce vreau sa-ti zic e ca ai dreptate din toate pctle de vedere, in afara de faptul cu ecranul multimedia de 12.3″. Uita-te pe Tesla Model S cu ecran touchscreen de 17″ si vorbim. Indemn si eu la calm, ca aici vorbim intr-o polemica constructiva si amicala, fara pseudo-cunostinte sau ce termeni iti mai place tie sa folosesti. Mie personal imi place f mult Lexus, insa nu pot spune ca mi l-as cumpara in defavoarea unui BMW. Atat am avut de zis, numai bine!

  8. Noul auris este o masina superba mai ales exteriorul dar sta bine si la interior, orice ar spune cineva de rau sant doar aberatii, este imposibil sa nu-ti placa cand o vezi si cu acest 1.4 diesel este realmente o masina foarte interesanta, poate doar pretul putinel cam mare si lipsa distributiei pe lant dar poate fii o achizitie excelenta la mana a doua cu istoric si de la primul proprietar dupa vreo 3-4 chiar 5 ani. Eu nu sant obsedat de o singura marca, am mai multe preferinte si toyota este printre ele dar as merge oricand daca ar fii sa aleg japoneze direct la honda civic cu al sau 1.6 diesel.

  9. @745. 1.6 tdi de la vw are 5 trepte si in 2013 si cuplul mic. E lenes sub 2000 rotatii
    Orice diesel e zgomotos la rece.
    Stii un motor diesel de 120 cp care sa aiba 320 NM sau 290 NM pt varianta de 105 cp ? Si pleaca bine de tot sub 2000 rotatii.
    Doar la FIAT exista din 2008.
    Cine a descoperit tehnologia common rail ? Din 1997 pe Alfa Romeo 156.
    Cine a pus injectia directa pe diesel ? In 1986 pe Fiat Croma.
    Plus multe alte premii castigate,in special,pt motoare diesel.

  10. iar in ceea ce priveste ford focus….din ce mi-am dat eu seama dintr-un drum Bucuresti -Buzau este mai bun decat golf-ul ca dinamica…ca directie…e o placere…singurele puncte la care pierde in fata golf-ului sunt portagajul mic (varianta hatchback) locul spate pasageri, plasticele la interior…in schimb motorul 1.6 tdci mi s-a parut mai ok si mai rafinat decat 1.6 tdi :)

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.