VIDEO Toyota Auris Diesel 2013 – compacta diesel a momentului!

Toyota Auris - www.buhnici.ro

Nici prin cap nu mi-ar fi trecut să-i recomand unui puștan Toyota Auris. Vechea generație era plictisitoare, nu arată prea bine, se conducea ca o bicicletă de doua persoane iar interiorul era desenat în perioada renascentistă. Dar, rezista la fel de bine ca pietrele de la Stonehenge.

Noua generație însă, e altceva. De la design până la motor și felul în care se conduce. Cei de la Toyota s-au reinventat pentru Auris. Ba chiar primești și suspensie independentă pe spate și ai dotări mai mult decât ok chiar și pentru cel mai înfocat adolescent. Atentție însă. Pe motorizările de 1.33 benzină și 1.4 diesel ai bară de torsiune și numai pe 1.6 benzină, 2.0 diesel și pe hibride ai norocul să dai peste suspensia independentă. Adică va trebui să sapi mai adânc în buzunar pentru un plus de confort, manevrabilitate și stabilitate. Și să nu uit de boxele care bubuie plăcut și pe cele mai frenetice beat-uri făcute de Skrillex. Dar hai să o conducem!

Și, dacă tot mi-am imaginat un puștan la volan, ai consumuri bune și mașina e în topuri la capitolul siguranță.

Hai să studiem designul mai amănunțit. Mulți au spus că seamană cu Hyundai i30. Nu-i contrazic, dar Lexus, care ține de Toyota, se juca cu spatele tăiat brusc și stopurile pe orizontală pe vremea când Hyundai încă mai făcea Accent-ul cu motor diesel în trei cilindri. Dacă te-am convins, dă o fugă până la dealeri ca să-ți mai taie din preț și dă o tură cu noul Toyota Auris, 1,4 D. Ai și o garanție sănătoasă.

Vezi și testele cu celelalte versiuni Auris testate și de mine pe drivetest.tv.

Ultimele articole

Articole recomandate

106 Comments

  1. @dan

    Pe aceiasi idee, cine a realizat primul motor turbo diesel din lume? Cine a inventat filtrul de particule? Ce facea fiat cand peugeot facea acum 100 si ceva de masini prima masina din lume cu roti echipate cu anvelope si nu roti din lemn? ca sa nu enumar cate marci cumpara motoare de la ei.. nu interveneam daca nu vorbeai la superlativ de niste motoare care trag doar la turatii inalte si care nu sunt nici macar la fel de silentioase ca un 1.6 tdi de 105 cp…daramite 1.6 hdi intrat si in cartea recordurilor. 1.6 d de la honda si altele..toate sunt ok, nici o motorizare nu cred ca poate fii cea mai buna pentru ca e mare concurenta si toti se adapteaza rapid. Bafta

  2. Daca mergeti pe ideile aberante ca, cine a inventat un lucru acela o face cel mai bine incep sa apara doar fluturii si broaste testoase. Adica ce? daca henri coanda a inventat motorul cu reactie romania este cea mai mare sau cea mai buna producatoare de motoare cu reactie, sau daca odobleja este parintele cibernetici, santem noi campionii la acest domeniu in lume? ssmd. Astazi cel mai performant poate fii cineva si maine se pot schimba datele, depinde de cat se investeste in tehnologie si in cercetare caci de aici vin performantele nu din a monta motoare de tanc pe masini, aceea nu este tehnologie, degeaba pui un motor de 5-6 litri pe o masina care efectiv nu o poti duce la viteze superioare ptr. ca risti sa te omori cu ia pe langa ca ai platit o caruta de bani.

  3. In 2013 grupul sau alianta care investeste cel mai mult in cercetare, tehnologie si fiabilitate este alianta renault-nissan-infiniti-dacia-samsung si ceea care prin noua filozofie a motoarelor energy transpun din lumea formulei 1 si circuitelor le mans series 24h unde nissan face legea la clasa mare si de altfel cea mai importanta. Acestea sant cele mai puternice si mai dure competiti cu motor care exista astazi. Iata ce gandeste si pune in practica apropo de motoare, Carlos Ghosn directorul general al aliantei… http://www.youtube.com/watch?v=9a5JTTYTDIk

  4. @745, Nu contest inovatiile fiecarei marci. Peugeot are diesel.uri foarte bune,dar trebuie sa recunoastem si meritele altor producatori.
    Motorele diesel de la Fiat trag foarte bine de la turatii joase,1500/1750 rotatii,mai exact. Am condus ani de zile un 1.6 multijet 105 cp si stiu ce vorbesc.
    In 2008 cand a aparut acest motor nu existau motoare de puterea asta cu 6 trepte si 290 NM. Nici pana la 130 cp nu erau…
    Honda a venit acum cu acest 1.6 d, foarte tarziu,si cu performante inferioare.
    Cuplul e poate cel mai important la un motor diesel si nu puterea.
    Sa nu mai zic de 1.3 multijet cu 90 cp si 6 trepte care e recunoscut in domeniu de multi ani.
    Peugeot are motoare diesel mult mai bune decat nemtii si la preturi mai mici. Dar, in Romania se cumpara tot Passat sau Octavia 1.6 benzina 100 cp.
    Oricum, apreciez cunostintele tale din domeniu auto.

  5. @ Mishu Da si ce vrei sa spui cu asta, Getrag este cea mai mare companie din lume producatoare de cutii de viteza si furnizor ptr. mai multe branduri de lux deci peste ZF, nu cumva desconsideri Getrag pentru ca este furnizor renault. Daca maine vine bmw si deschide o fabrica in ROMANIA ce vei face vei renega brandul adulat de tine si de alti africani si chinezi fara criteriu.

  6. tot ptr.SPP

    Imi place ca-ti argumentezi declaratiile, dar sincer nu poti schimba parerea unui popor intreg cu privire la marcile preferate!
    Cat despre Lexus, sa stii ca am 2 prieteni din state care vin in fiecare an in tara , unul cu Lexus , unul cu Infiniti si spun cam asa:
    „pai cei cu BMW sau Mercedes sunt mai avangardisti, arata ca au un statut mai „altfel”, pe cand noi cu japonezele nu mai suntem asa deosebiti :)!”
    La fel este si la noi ma gandesc….desi se stie ca Mercedes este Mercedes, orice ar face restul..nu ?

  7. George, stiu ca nu e subiectul potrivit, dar imi permit totusi sa te rog sa ma ajuti cu un sfat. Ma intereseaza o masina care sa consume putin, sa o folosesc preponderent prin oras si sa fac cu aceasta aproximativ 10.000 km. pe an. Ma tenteaza dieselul pe de-o parte, dar pe de alta parte am inteles ca intretinerea acestuia e mult mai grea, mai complicata, dat fiind faptul ca un motor diesel e mai complex decat unul pe benzina… Ce imi recomanzi, o motorizare diesel sau un motoras mic pe benzina? Ce ar fi mai usor de intretinut dupa parerea ta?
    Te rog da-mi un sfat, duminica am de gand sa merg in targ :).
    Multumesc mult.

  8. @Laurentiu n-am zis ca Getrag nu e buna. Ba dimpotriva. Si nu vad care e problema daca ar deschide BMW o fabrica in RO… chiar ar fi foarte benefic pentru economia tarii si asa la pamant. Deja furnizorul de piese de la Mercedes are fabrica la Sebes si Cugir. Nu vad unde e problema…

  9. @Axl Rose, păi într-adevăr şi la noi cei cu BMW şi MBZ au un statut mai altfel, in special cei cu cazane din BG , chiar au un statut aparte de meltemi ma înţelegi ? Ştii tu aia cu cazane la mana a 15 a cu 500 mii km la bord şi care scot mult fum.

  10. @Axl Rose Chestiunea cu statutul in Romania este irelevanta. Statutul implica mai multe fatete nu doar aceea de a avea bani. Ptr. tarile din prima lume sau dezvoltate intradevar inseamna ceva. Acolo oamenii asi dovedesc apartenenta la o clasa social sau alta: medici, inginerii, profesori, oamenii de cultura, etc. In romania toti acestia au salarii derizorii. De obicei merg cu masini de volum, deci unde este statutul sau ce este statutul in romania. Putini sant realmente oameni de afaceri de succes nu abonati la banii statului. In tara asta majoritatea care cumpara masini de lux sant interlopii, pestii, camatarii, manelisti infractori, hoti si cersetori prin occident sau pe la noi, etc. Atunci cand vezi cine se da jos din asemenea masini de obicei in tara asta te intrebi, statutul social este ceva de bine sau de rau in romania, pentru ca nu seamana cu ce inseamna statut in occident sau lumea civilizata ori unde ar fii si asta fara sa vorbim de retarzii care nu au nimic de a face cu o reala prosperitate si se afiseaza cu masini scumpe cu care circula rar, nu le pot intretine, le creaza probleme in familie, etc. Cand vrei sa demonstrezi ca esti ceva sau cineva ce realmente nu esti nu poti sa castigi altceva decat compatimirea, dispretul, repulsia si in general sa propagi niste sentimente negative.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.