Volkswagen Golf 7 – Mitul rezistă?

vw-golf7-foto-9

Au trecut 300.000 de oameni pe aici pentru testul cu Golf 7. Cel mai vizionat de până acum. Am făcut o greșeală mare când am spus că motorul de 1,2 litri TSI are trei pistoane. Știu că am greșit puternic și e de neiertat, în același timp mi s-a părut corect atunci să nu scoatem clipul pentru corectură. Am învățat din această greșeală și m-a maturizat. Te rog să mă ierți.

Marian Andrei

Da, rezistă. Golf 7 este cea mai bună compactă făcută vreodată. E ca și cum ai pune un bilet la loto și ai câștiga sigur. Asta simți când te duci la dealer cu sacul de bani. Nu riști nimic, dar nici nu câștigi ceva.

Se conduce precum o mașină premium dintr-o clasă mai mare. Suspensia este atât de confortabilă încât poți să calci o pisică fără să simți ceva. Se așează bine în curbe dar fără să exceleze. E bătut aici de Ford Focus și Honda Civic. Volkswagen însă trișează. Suspensiile sunt ajutate de jantele pe 15 inch și anvelopele înalte. Cheeky little monkey.

Apoi ai motoarele. Optimizate să consume puțin. Motorul de 1,2 TSI e bun spre foarte bun. Dar nu e rafinat, parcă nu dansează în armonie cu șasiul și cutia de viteză. Recomandarea mea e motorul de 1,4 TSI, dacă ți-l permiți. La pachet vine și cu suspensia independentă.

Interiorul e prietenos, bine desenat și cu finisaje perfecte din plastic. Ai însă butoane puține pe care le memorezi după o zi de stat în mașină.

Marele defect al Golf-ului 7 e perfecțiunea. Asta îl face plictisitor. Atât de plictisitor că de când a apărut am impresia că pe stradă văd același Golf 7, negru. Și mitul devalorizării? Tot pierzi aproape 10 mii de euro după 3 ani, adică jumătate din prețul mașinii. Pierzi deloc dacă o iei la mâna a doua, la fel ca orice alt autoturism.

Tu o cumperi acum sau peste 5 ani din Germania?

Ultimele articole

Articole recomandate

280 Comments

  1. Da, consider alternative si noua Kia Ceed si noul Peugeot 308. In raport calitate pret sunt mai ok decat VW GOLF.
    Daca priviti mai cu atentie la Noul Ceed, acesta are dotari S.F. fata de Golf (inclusiv se parcheaza singura) si costa mult mai putin la echipare de top.
    Noul 308 cu i-cockpit este o masina foarte ok, in nici un caz o masina mult inferioara Golf-ului.
    Nu am Logan. Am un Citroen C4 2.0 HDI 150cp (vad golf-ul 7 doar in oglinda retrovizoare). Am prieteni care au golf 5 plus si golf 6 si dupa 4 ani de utilizare sunt pline de rugina. E o mare rusine la cat de mult au costat. Motoarele TSI sunt mari consumatoare de ulei. Pe partea de diesel VW GOLF suna ca un ARO, pe langa un motor HDI rafinat de la PSA.

    I30 si CEED au evoluat enorm. Au in conducerea tehnica a companiilor oameni care au fost la BMW si MERCEDES. Fabrica de KIA din Slovacia este una dintre cele mai moderne din Europa. Daca o sa mai studiati putin o sa vedeti ca nu este o discrepanta atat de mare intre aceste masini si Golf. O alta masina care este peste golf, este HONDA CIVIC.

  2. Te asigur eu ca nu le prinde rugina, avem la firma Mk5 si Mk6 de 4 5 ani si nu au pic de rugina! Te mai asigur ca Mk7 150cp te tine in fum pana la Sighetu Marmatie si inapoi.Consuma ulei foarte putin, si mi se pare normal! Pentru ca un motor de 1.2 la Vw dezvolta 105cp, iar un 1.2 la citroen dezvolta 72 :O, deci este solicitat destul de mult un motor de 1.2.Daca nu ma insel motorul de 1.4Tsi a iesit motorul anului in 2014 categoria 1.4 – 1.8.Nu ai sa vezi materiale de calitate pe 308 si i30, poate civicul sa se aproprie ca si materiale…in 308 si i30 numai plastic plastic si plastic.Sa nu zic ca in i30 intra 3 persoane nu 5 cate ar incapea normal si ca designerul si-a cam batut joc de tus cand a desenat masina…I30 si 308 sunt masini facute sa scoata firma din criza; ofera mult, de proasta calitate pe bani putini.Motorul diesel se aude foarte bine, cine nu are bani de Q7 v12 6.0 diesel si vrea sa se auda si motorul ia un Vw diesel(nu compar v12 cu 4 cilindrii, nici ca sunet nici ca putere am zis asa ca o idee….), dieselul e zgomotos se aude destul de sportiv, chiar daca are 90,105 sau 140cp.Prefer motor mai zgomotos ca sa simt si eu ca am masina.Te mai asigur ca acele Golfuri de le vezi tu in oglinda mereu au motor de 1.2 si le vezi in oras, ca in afara nu ai timp sa le vezi si daca poti intelege diferenta intre 105cp si 150 chiar daca e diesel de la citroen, ar fi perfect :)

  3. I30 si CEED sunt cu aprox 1000 – 1500 de euro mai ieftine decat Golf la aceleasi dotari. Si o spun pentru ca am fost la dealer dupa oferte. In schimb diferenta de calitate intre masini, materialele folosite, la cum se conduce, la zgomotul interior este foarte mare in favoarea lui Golf. Abia dupa ce le conduci iti dai seama ca nu ai cum sa compari I30, Ceed, Peugeot, Skoda, Opel si chestii de genul asta cu Golf. Am condus Bmw Seria 1 model 2013 cu 1.6 benzina si insonorizarea era mai slaba decat la Golf 7 cu 1.6 Diesel. Asa ca nu degeaba a fost aleasa Masina Anului 2013. Golful a fost si inca ramane un punct de referinta in clasa compacta.

  4. Vreau si eu sa vad pe strada Golfuri 5 si 6 pline de rugina cum spui tu dar din pacate nu se prea potriveste mon-cher. Pe asta chiar ai scos-o din meandrele concretului :)

  5. Adagio:
    Golf 7 a iesit in 2013 Masina Anului in Europa, Masina Anului in Lume si Masina Anului in Japonia (la Toyota acasa !), deci 0% sanse de subiectivism in ceea ce priveste calitatile acestei masini.
    Case closed, cum zicea un contemporan al nostrum :)

  6. Bun, pot sa inteleg ca Golf-ul este mai bun decat orice altceva din calsa lui (chiar daca este sensibil mai scump – dar inteleg ca acest lucru este din cauza calitatii impresionante a executiei in ansamblul masinii), dar sa sustii ca un Golf cu 150cp sub capota „tine in fum” orice alta masina cu un motor similar mi se pare cel putin absurd. Dupa cum stim cu totii, 150cp sunt tot 150cp fie ca ei se afla pe Golf sau pe oricare alta masina din clasa compacta cu un raport putere-greutate asemanator. Sa nu-mi spui mie ca Golf-ul ii pune la roata atat de bine incat nu are concurenta. Cat despre rugina, este un adevar, dupa 4-5 ani de utilizare se exfoliaza pasajele de la roti (aripile fata si spate si dupa care, in mod firesc apare rugina). Nu va inchipuiti ca rugineste ca o Dacie 1300 de pe vremuri, dar e de ajuns ca apare rugina cand ai platit 20000 euro pentru asta. Cat despre cosumul de ulei de la TSI, este deja de notorietate si nu este contestat nici macar de VW. Ca sa nu va mai aduc aminte, dragi fani VW, de execrabilul diesel 2.0 cu pompe duze care te lasau in drum pe la maxim 60.000 km pe Passat B6 etc. – tot un produs de top al tehnologiei VW.

  7. @ Stefan: exagerezi si cu rugina (parca toate VW sunt pline si renoaiele sau pejeurile, sau sitroienele sunt toate bec…), si cu motorul de 2.0 TDI PD care in prezentarea ta, toate erau picate la 60.000 km….
    Hai mai taie-le, da-le drek….cum spunea un contemporan.
    E ca si cum increderea clientilor si vanzarile pe brandul VW s-au creat din neant, fara nicio motivatie, la nivel mondial….

    @ George: Golf nu este cea mai buna compacta la un capitol anume, ci este un mix super ok din multe puncte de vedere, ca si Iphone-ul, vorba ta :)

    Eu am condus 13 masini pana acum, din care 10 compacte si pot spune cu mana pe inima ca Octavia (care este tot Golf) si Golf-ul bate tot de la spate iar feeling-ul sta in detalii….

  8. …..pai acest lucru reiese din majoritatea comentariilor . Golf este si altceva, este platforma de plecare pentru multe modele din grup.
    Inca o paranteza legata de TSI. Am mers cu 1.4TSI 125cp. Merge decent, dar nu te da pe spate. Am mers si cu 1.0-125cp EcoBoost. de la Ford. Merge… Ma intreb ce-au facut vw cu 400cc in plus. Doar atat au putut?

  9. 1.2 TSI 105 CP merge dus lejer pana la 135 CP…
    1.4 TSI 125 CP are deja varianta si de 140 CP, plus ca merge dus pana la 180 CP…
    Daca ei au ales sa le lase asa, sunt ratiuni de segmentare a clientelei, analiza de cost vs beneficii, marketing, consumuri, etc….nu doar ca atat au putut…

  10. Nu am spus ca toate au aceasta problema legata de rugina. Am spus ca am intalnit cazuri in catre acest lucru s-a manifestat timpuriu. Puneti prea multa patima in comentarii. O fi Golf-ul bun, dar nu e perfect. Sunt si puncte in care nu exceleaza. Problema este ca, e greu de acceptat pentru unii dintre noi acest lucru, pentru ca, in mod firesc, daca esti posesor, intervine subiectivismul. Cat despre 2.0 diesel pompe duze este o realitate. Exista buletin de service emis de VW pe acest motor. Nu cad la 60000 km, ma scuzi, cad din 60000 km in 60000 km, fie ca vrei sa accepti, sau nu.
    Cat despre incerderea clientilor este ceva ce a trecut deja in legenda. Apropos, cum ramane cu increderea cand iti ei un Passat B7 cu NAVI RNS315 care un are nici macar disponibila o harta decenta a acestei tari (ce sa mai vorbim de detalii) si tu ai dat 30 de miare pe masina, dintre care cateva mii, doar pe navi. Fritz nu a auzit de MyWay sau de IGO.

  11. Am avut si eu 2.0 TDI PD 140 CP (2006) si am vandut masina la 140.000 km fara absolut nicio buba. Problemele la diesel (injectoare, turbo, etc) vin 80% din proasta utilizare a lor (stil conducere subturat si motorina ‘eftina de la baieti). Valabil pentru toate marcile…
    Golful nu este perfect, nu exista masina perfecta dar exista masina care te poarta zilnic cu zambetul pe fata sau masina care te streseaza zilnic.

  12. Sunt de acord, este banal sa spui ca Vw mk7 bate tot este ilogic, dar bate cu siguranta 308 i30 civic si c4….Sa nu uitam de a3 ,seria 1, a class care sunt premium,pentru banii dati pe un mk7 vw ofera performanta comfort si materiale de calitate fata de peugeot si celelalte care sunt pline de plastice….Nu stiu ce sa zic 150 de cp raman 150 de cp si pe dacie si pe oricare alta masina…nu cred, de ex Sea Leon cupra 280 scoate timp mai bun pe pista si este mai agila decat un Golf 7 R….una are 280cp una are 300cp.O sa va arat un video Peugeot 308 si Mk7 1.4tsi una cu 156 si una cu 140 sa vedeti ca nu este nici o diferenta chiar daca 308 are cu 16cp mai mult:)Conteaza cine pune caii aia la roti daca sunt si 500 si masina nu este echilibrata cum trebuie din punct de vedere mecanic degeaba ii are…

  13. Golfurile de 4 – 5 ani cu rugina pe ele sunt acele masini care au fost lovite si reparate la serviceuri de 2 lei , in care normal ca o sa dea rugina!!!!

  14. George, intre Alfa Giulietta si Golf, ce ai alege ? Stiu ca sunt masini diferite pt oameni diferiti. Eu as alege Giulietta,fara sa ezit. Multumesc

  15. Pentru o aventura de o noapte – Giulietta.
    Pentru casnicie – Golf.
    Pentru divort si casnicie cu amanta – Alfa Romeo integrata grupului WAG (discutii se poarta de cca 3 ani dar Marchinone refuza sa cedeze)

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.