Volkswagen Golf 7 – Mitul rezistă?

vw-golf7-foto-9

Au trecut 300.000 de oameni pe aici pentru testul cu Golf 7. Cel mai vizionat de până acum. Am făcut o greșeală mare când am spus că motorul de 1,2 litri TSI are trei pistoane. Știu că am greșit puternic și e de neiertat, în același timp mi s-a părut corect atunci să nu scoatem clipul pentru corectură. Am învățat din această greșeală și m-a maturizat. Te rog să mă ierți.

Marian Andrei

Da, rezistă. Golf 7 este cea mai bună compactă făcută vreodată. E ca și cum ai pune un bilet la loto și ai câștiga sigur. Asta simți când te duci la dealer cu sacul de bani. Nu riști nimic, dar nici nu câștigi ceva.

Se conduce precum o mașină premium dintr-o clasă mai mare. Suspensia este atât de confortabilă încât poți să calci o pisică fără să simți ceva. Se așează bine în curbe dar fără să exceleze. E bătut aici de Ford Focus și Honda Civic. Volkswagen însă trișează. Suspensiile sunt ajutate de jantele pe 15 inch și anvelopele înalte. Cheeky little monkey.

Apoi ai motoarele. Optimizate să consume puțin. Motorul de 1,2 TSI e bun spre foarte bun. Dar nu e rafinat, parcă nu dansează în armonie cu șasiul și cutia de viteză. Recomandarea mea e motorul de 1,4 TSI, dacă ți-l permiți. La pachet vine și cu suspensia independentă.

Interiorul e prietenos, bine desenat și cu finisaje perfecte din plastic. Ai însă butoane puține pe care le memorezi după o zi de stat în mașină.

Marele defect al Golf-ului 7 e perfecțiunea. Asta îl face plictisitor. Atât de plictisitor că de când a apărut am impresia că pe stradă văd același Golf 7, negru. Și mitul devalorizării? Tot pierzi aproape 10 mii de euro după 3 ani, adică jumătate din prețul mașinii. Pierzi deloc dacă o iei la mâna a doua, la fel ca orice alt autoturism.

Tu o cumperi acum sau peste 5 ani din Germania?

Ultimele articole

Articole recomandate

280 Comments

  1. Masinile italiene se strica repede, nu-i asa ?. Nimic mai fals.
    Conteaza cum se exploateaza o masina, nu marca ei.
    Probleme apar la orice masina, daca nu stii sa o folosesti.

  2. Sunt perfect de acord cu cele afirmate de tine.
    Nu e nimic mai adevarat. Indiferent de
    preferintele personale, la acest moment in industria
    auto este o concurenta acerba. Nu se poate spune ca
    doar germanii fac masini ok. Masinile germane sunt
    bune, dar si pretul platit este pe masura. Este vorba de
    eternul raport pret-calitate. Zilele trecute configuram
    pe site-ul oficial VW un Golf Variant 2.0TDI si
    am ramas surprins ca am ajuns la 28000 euro
    cu ceva dotari. Judecati voi singuri. Un Jaguar XF
    2.2 diesel
    vine la 27000 euro fara tva. Nu cred ca vreau golf.

  3. Toate masinile (nemtesti, italiene, francize, coreene, japoneze, etc) au problemele lor tehnice specific, nimeni nu cred ca a zis altfel.
    In schimb, trebuie sa fim fair si sa recunoastem ca in cele nemtesti, calitatea materialelor, dar mai ales feelingul general si cum pare inchegata masina este net superior celorlalte. C’est la vie….

  4. George, in toamna o sa vand Golful 7, a fost o afacere pentru mine de la inceput (masina de serviciu, nivel echipare top, luata de la 0 km, super intretinuta, 50.000 km la momentul vanzarii estimez). Pretul pietei cca 15.000 Eur, la zi (atunci poate spre 14.000 eur). In Germania, e peste 20.000 eur, SH, identica :))))
    Intr-un buget de 10.000 euro maxim pentru un SH, ce ai alege dintre: Opel Insignia, Skoda Superb, Ford Mondeo sau Toyota Avensis (toate diesel, toate 2009-2011)
    Merci

  5. …cu tot respectul, a fost reclama la TV peste tot, cred ca vreo luna 27000EURO+TVA. Probabil ca asta ti-a scapat.
    Motorul de 2.2D are doua variante, dupa cum urmeaza:
    Noul motor 2.2 litri diesel transmisie automata in 8 trepte ZF,
    – Putere: 163 CP
    – Cuplu: 400Nm
    sau
    – Putere: 200 CP
    – Cuplu: 450Nm

  6. Feriti-va de TSIuri ca de otrava! Doar daca nu aveti placeri sadice cu vizitele la reprezentante.
    Defecte:
    – consum ridicat de ulei;
    – softuri proaste;
    – motoare distruse din cauza lantului distributiei;
    – turbine cazute;
    – pistoane distruse (injectoarele fac acumulari de calamina si funingine si nu mai stropesc cum trebuie, asa ca o parte a camerei de ardere este spalata de ulei, iar pistonul/segmentii de ard).
    Toate asta pana si la masini cu mult sub 10.000km. Eu unul sunt patit, asa ca a doua oara nu mai cumpar nimic din grupul VAG.
    Vrea careva sa ma contrazica sau sa zica ca inventez? Mai intai sa imi plateasca devizul la reparatia motorului care are sub 70.000km si 2 ani si putin, apoi poate sa zica ce vrea.

  7. Te contrazic toti posesorii NOILOR TSI-URI pe curea, montate pe recentele platform MQB.
    ZERO PROBLEME.
    Dar la cele din generatia trecuta, asa este, ai dreptate.

  8. Multumesc pentru acest test,le-am arătat părinților testul si acum la 18 ani mi-au cumpărat Golf-ul 7 R LINE cu un motor 2.0 TSI BITURBO 300cp si sunt foarte mulțumit.Consumul destul de ok dar si sportivitatea nu lăsa de dorit!
    Știu ca a fost mai scump decât variata 1,2 dar merita
    George ce părere ai depre golful meu a meritat 45.000€ cu toate Opțiunile posibile!

  9. Parintii aceia sunt niste inconstieni care vor plange la capul tau cand te vei repezi cu ea in copac. Incredibil……in ce lume traim….incredibil…..
    Auzi, masina de 45.000 Eur la copil de 18 ani….incredibil….de 100 de ori….incredibil.
    In loc sa-ti plateasca o facultate prin afara tarii ca sa faci si tu ceva din viata ta, ei iti iau masina de 45.000 la majorat….

  10. Chiar si asa, stii si tu la ce ma refer. Asta este educatia care se face la copii de tip „beizadea”…
    In tarile civilizate, marea majoritate a copiilor de milionari muncesc cot la cot cu muncitorii din fabricile parintilor lor si merg cu masini de 1000-2000$ bucata. Este o lectie de viata, care la noi nu va functiona atata timp cat cultura si educatia sunt lucruri minore iar maneaua se aude la maxim din masinile „boshilor” juniori, carora abia le-a dat mustata. Asa parinti – asa educatie de viata – asa copii in viitor.
    Oricum, traim intr-o tara unde idealul de apogeu social si professional al multora este coboratul in slapi, tricou, lant de aur si burta din Q7, X6 si altele :)))))

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.