Volkswagen Golf 7 – Mitul rezistă?

vw-golf7-foto-9

Au trecut 300.000 de oameni pe aici pentru testul cu Golf 7. Cel mai vizionat de până acum. Am făcut o greșeală mare când am spus că motorul de 1,2 litri TSI are trei pistoane. Știu că am greșit puternic și e de neiertat, în același timp mi s-a părut corect atunci să nu scoatem clipul pentru corectură. Am învățat din această greșeală și m-a maturizat. Te rog să mă ierți.

Marian Andrei

Da, rezistă. Golf 7 este cea mai bună compactă făcută vreodată. E ca și cum ai pune un bilet la loto și ai câștiga sigur. Asta simți când te duci la dealer cu sacul de bani. Nu riști nimic, dar nici nu câștigi ceva.

Se conduce precum o mașină premium dintr-o clasă mai mare. Suspensia este atât de confortabilă încât poți să calci o pisică fără să simți ceva. Se așează bine în curbe dar fără să exceleze. E bătut aici de Ford Focus și Honda Civic. Volkswagen însă trișează. Suspensiile sunt ajutate de jantele pe 15 inch și anvelopele înalte. Cheeky little monkey.

Apoi ai motoarele. Optimizate să consume puțin. Motorul de 1,2 TSI e bun spre foarte bun. Dar nu e rafinat, parcă nu dansează în armonie cu șasiul și cutia de viteză. Recomandarea mea e motorul de 1,4 TSI, dacă ți-l permiți. La pachet vine și cu suspensia independentă.

Interiorul e prietenos, bine desenat și cu finisaje perfecte din plastic. Ai însă butoane puține pe care le memorezi după o zi de stat în mașină.

Marele defect al Golf-ului 7 e perfecțiunea. Asta îl face plictisitor. Atât de plictisitor că de când a apărut am impresia că pe stradă văd același Golf 7, negru. Și mitul devalorizării? Tot pierzi aproape 10 mii de euro după 3 ani, adică jumătate din prețul mașinii. Pierzi deloc dacă o iei la mâna a doua, la fel ca orice alt autoturism.

Tu o cumperi acum sau peste 5 ani din Germania?

Ultimele articole

Articole recomandate

280 Comments

  1. Salut. Ai putea, te rog, sa faci un review si la polo (cel care a aparut in 2009 sau 2010). Momentan am un golf 5 tdi si chiar vreau sa trec la polo benzina fiindca folosesc masina 90% in oras. Pe langa asta, nu trebuie trecute cu vederea costurile totale mai mici care vin odata cu polo in comparatie cu golf.

    Cred ca foarte multi romani sunt in situatia mea si cred ca ar merita un astfel de review. Mai ales ca se apropie urmatorul polo.

  2. Salut. Vreau sa cumpar un golf 7 anul acesta dar nu stiu ce motorizare/cutie sa iau. Tu ce ma sfatuiesti sa aleg intre 1.2TSI DSG si 1.4TSI Manual. Momentan fac cam 10.000-12.000 km pe an din care 90% oras(Bucuresti). 1.4TSI DSG iese din discutie…. ma intind mai mult decat imi ajunge patura :). Si un argument te rog…. Multumesc!!!

  3. Categoric 1.2 TSI 105 CP.
    Foarte rapid in oras si mai mult decat decent pe exterioare, plus consum ok pe oras fata de 1.4 122 CP sau (si mai rau) fata de 1.4 TSI 140 CP.
    Eu le-am condus pe toate si iti spun in cunostinta de cauza. Acum posed G7 1.2 TSI 105 CP si nu regret nicio clipa. Nu asculta de habarnistii dupa aici care vorbesc de acest motor doar prin prisma perceptiei personale asupra cilindreei.

  4. Daca stai foarte mult in oras cu masina 1.2tsi e o alegere perfecta.Dar daca vrei sa mergi undeva, la munte, la mare ia 1.4tsi mai multa putere mai ales daca ai bagaje si inca 2 3 persoane in masina te-as sfatui sa iei 1.4tsi.Depinde si ce vrei de la masina, depinde cum conduci….Eu unu as alege 1.4 pentru ca are mai multa putere :)

  5. Diferenta de putere intre 1.2 TSI 105 CP si 1.4 TSI 122 CP se vede numai dupa 140 km/h, moment din care 1.4 urca putin mai usor in ture. Pana la aceasta viteza motoarele sunt IDENTICE.
    Iar despre mersul la munte sau la mare cu masina plina, eu m-am regasit de multe ori in situatia asta si nu am simtit lipsa de putere la 1.2.
    Ganditi-va ca 1.2 TSI 105 CP este mai rapid cu 1.5 sec decat celebrul 1.9 TDI PD 105 CP si cu asta cred ca s-a spus tot.

  6. Ma refeream la 1.4TSI 140cp :)…..Daca vrea sa dea 20-25 de mii pe un Golf,vrea cuplu,putere la plecare si principalul criteriu nu este consumul,defapt din cate vad consumul la 1.2TSI si 1.4TSI 140 cp sunt identice…..si atunci de ce nu as cumpara 1.4TSI?Are 250nm fata de 170nm la 1.2.Pana la urma depinde cati bani vrea sa dea pe o masina…..Eu unul as alege 1.4 chiar si versiunea 122cp.Diferenta dintre 1.2(105cp) si 1.4(140) 0-100km/h este de 2 sec iar intre 105cp si 122 cp este diferenta de o secunda;parerea mea este ca se simt,motorul raspunde mult mai rapid :).Totusi acei cai in plus nu sunt pusi degeaba :)

  7. Daca este vorba de 1.4TSI 140 CP atunci raspunsul masinii este net superior celui de 1.2TSI 105 CP dar atentie mare la consum, nu sunt identice de nicio culoare :)
    Cifrele reale de consum intre cele 2 motoare arata cam asa: oras 9% vs 11-12%, exterior 6% vs 8%, toate la un stil de mers dynamic dar decent.
    1.4TSI de 122 CP are valori reale de consum intre cele de mai sus.
    Uite aici si comparatia intre 1.2 TSI 105 CP si 1.4 TSI 122 CP, diferenta dupa cum spuneam, pana la 140 km/h este ZERO. Dupa aceea, da, se vede clindreea. Dar de cate ori mergem singuri sau cu familia, la peste 150 km/h ?…. :(

    http://www.youtube.com/watch?v=caO686HIV94

  8. Eu nu am comparat ,doar am vrut sa dovedesc ca domnul Victor se inseala, cei de la Vw nu puneau 1.4 122cp daca era la fel de bun sau mai prost decat 1.2 pe o masina, categoric are ceva in plus….

  9. Categoric 1.4 are ceva in plus, dar exact in cazul lui ALEX, 1.2-ul este mult mai potrivit (face fata cu brio sprint-urilor in oras, la un consum mai mult decat decent; pe exterior este la fel de bun ca 1.4-ul de 122 CP, pana la o anumita viteza, care oricum este mult peste limita legala si nu prea o atingi in mod normal; daca discutam de mers pe autostrada, in alte tari, da, era mai bun 1.-4-ul dar strict dpdv elasticitate; eu am mers si cu 180 km/h cu 1.2-ul, in viteza 6 la 3800 rpm, deci super-super lejer….)

  10. Cu tot respectul, Golful a cazut de mult de pe tronul masinii compacte supreme. La cati bani dai pe el e usor sa fie „spre clasa premium”. Pacat ca, incepand cu Golf 5, au mari probleme cu rugina si fiabilitatea, pentru cati bani cer cei de la VW pe masina aceasta. Sunt o gramada de alternative mult mai bune: 308, CIVIC, NOUL I30, NOUL CEED etc.

  11. daca tu consideri alternative MULT MAI BUNE kia si Peugeot, este clar: ai Logan si iti dai cu parerea pe aici intr-o pauza de cafea, la scoala.

  12. oare cand vom scapa de mitul asta ca japoneza nu se strica d-le, rar o prinzi in service ca un renault :) nu am avut si nici nu voi avea vreodata o japoneza ca imi plac masinile europene, curate, clasice si conservatoare, dar daca nu se strica deloc japonezele nu inteleg cum de sunt atat de multe europence in trafic raportat la japoneze, asa prosti sa fie romanii sa nu inteleaga ca la o japoneza nu ai nevoie nici macar de service? nu se schimba cumva uleiul la astea singur?dar placutele de frana nu sunt cumva eterne?au becurile la japoneze vreo tehnica speciala de nu se ard? pompele lor de injectie nu se infunda, cutiile de viteze nu au dinti care se rup? cred ca sunt magice doar in ochii celor care refuza sa vada ca toate sunt masini, doar ca sunt putin mai urate, inghesuite si mai ciudate.

  13. Cum poti sa compari i30 cu Golf? :))) Sau macar ai vazut cum arata un 308?:)) de celelate numai zic nimic:))Ce comparatii fac unii…Doamne; cum poti compara Golf cu acele masini?:))E ca si cum ai compara Golf cu seria 2 sau a class sau C class sau ce vrei tu de la mercedes:)

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.