Tester-ul auto, obligatoriu într-un service serios

Salut George ! … Ce stii de testerele auto ? Adica cat m’ar costa o astfel de verificare si cat e de veridica? M’ar interesa un ford focus din 2005,2006 si oscilez intre varianta de a merge in germania sau de a lua de la noi din targ si sa merg cu ea la tester si sa vad ce’mi zice despre trecutul masinii.Acum,cu riscul de a fi penibil,spun ca am auzit ca ar fi 50-100 lei o verificare la un tester de asta…E adevarat ? Multumesc anticipat.Numai bine.

Răspuns:
George Buhnici: de ce e bine cand faci revizia sa faci si un control cu tester
Iulian Ragalie: de exemplu sa previi
Iulian Ragalie: f multa lume mai ales la diesel merg subturat cu masina
Iulian Ragalie: si din cauza ca schimba viteza la turatii mici au probleme cu EGR ul sau cu clapeta de acceleratie sau cu supapa de la turbina sau chiar cu turbina
Iulian Ragalie: toate astea se ancraseaza
Iulian Ragalie: si mai nou la masinile cu FILTRU DE PARTICULE gen vw-audi sau fiat 1.3 diesel sau opel
Iulian Ragalie: e si mai nasol sa schimbi vitezele la turatie mica
George Buhnici: continua cu testerul
George Buhnici: te rog
Iulian Ragalie: testerul mai vede
Iulian Ragalie: …
Iulian Ragalie: bujiile daca functioneaza bine care e important acusi ca vine iarna
Iulian Ragalie: senzori de temperatura de la motor sa nu te pacaleasca sa i ti dea valoare gresita si sa pirlesti motorul
Iulian Ragalie: cit de bine sta turbina ca sa nu cumva sa se duca de tot si sa ia tot uleiul din motor sa ti l arunce pe evacuare si sa ramii fara el sa l calezi
Iulian Ragalie: cu cit e masina mai noua si testerul mai performant dar si omul care interpreteaza ce zice testerul sa fie bun la asta cu atit mai mult vorbeste masina cu tine si poate sa ti spuna multe din problemele pe care le ar avea
Iulian Ragalie: ce mai vrei sa sti de testere
Iulian Ragalie: ?
George Buhnici: ce mai poti verifica
George Buhnici: airbaguri
George Buhnici: alte sisteme
George Buhnici: etc
Iulian Ragalie: motor
Iulian Ragalie: cutie
Iulian Ragalie: airbag
Iulian Ragalie: A/C
Iulian Ragalie: cutie viteze hidramata sau tiptronica ( orice cutie in afara de cutia mecanica )
Iulian Ragalie: electrica interior
Iulian Ragalie: electrica geamuri, oglinzi, trapa
Iulian Ragalie: daca ai faruri electronice ( care se regleaza automat sau „dupa colt” )
Iulian Ragalie: aproape tot ce tine de electrica pe o masina daca e masina mai noua
Iulian Ragalie: poti sa verifici parktronicul
Iulian Ragalie: sistemul care iti arata ca e desumflata vreo roata
Iulian Ragalie: cam tot ce exista pe o masina
Iulian Ragalie: si la motor chiar daca citeste numai parametrii de la toti senzorii un baietas destept care stie sa citeasca poate sa si dea seama daca e o defectiune provocata de senzorii respectivi sau e o alta defectiue mecanica care determina senzorul respectiv sa dea o valoare eronata
Iulian Ragalie: nu intotdeauna daca iti da un senzor cu defectiune trebuie sa fie senzorul de vina
Iulian Ragalie: el poate fi mintit de o defectiune mecanica sa citeasca altceva
Iulian Ragalie: deaia reprezentanta schimba senzor si dupa stupoare……..
Iulian Ragalie: da aceeasi problema
Iulian Ragalie: ca nu era senzorul……
Iulian Ragalie: era ceva inaintea lui care il obliga sa citeasca altceva
Iulian Ragalie: e o intreaga teorie cu testerul sefe
Iulian Ragalie: poti sa ai cel mai bun tester vreodata…..
Iulian Ragalie: daca nu sti sa interpretezi si nu sti cu ce se maninca nu repari masini decit daca au stricaciuni f banale si simple
George Buhnici: super multam
George Buhnici: o sa bag pe blog
George Buhnici: si te voi recomanda
George Buhnici: mai da-mi o data linkul
Iulian Ragalie: www.serviceautomobile.ro

Ultimele articole

Articole recomandate

50 Comments

  1. una peste alta… faina postare! imi place ca si iulian si dedu spun lucrurile pt ca le stiu si nu pt ca isi dau doar cu parerea. io m-am intersectat cu forumurile auto si problema e ca e greu sa-ti alegi un raspuns corect pentru ca majoritatea afirma ce au auzit pe la unu si pe la altu, idei foarte greu de luat in serios.
    vroiam sa mai spun ceva doar despre faptul ca un condus mai sportiv creste condiderabil consumul in oras, cum afirma dedu.
    faceti totusi un calcul estimand kilometri pe care-i faceti intr-o luna si ce inseamna o crestere de consum sa zicem de 3l/100km. veti vedea ca nu inseamna mare lucru si am convingerea ca este un cost pe care mai bine il includem la categoria intretinere preventiva decat sa ajungem la niste costuri considerabile cu reparatiile.

  2. i mi cam place ce sugerezi D-le Trextel, cum spuneam, e mai bine sa intreti decit sa repari, ca si costuri ma refer si mai e si o problema de timp pierdut prin service uri cind poate ai alte treburi de facut. si daca nu ne convin reparatiile scumpe de la diesel care sint prea mari in comparatie cu cele de la benzina de ce oare nu cramponam sa ne luam masini galagioase, mai mizerabile si mai scumpe? o sa spuneti cuplu? putere? hai sa nu ne mai amagim si sa vedem ca la 20-30 km pe zi pe care ii facem in mod uzual pina la munca si inapoi si poate un concediu pe an o benzina e mult mai ieftina si la cumparare si la intretinere fata de diferenta de citiva litri %! incercati sa faceti un calcul si o sa va convingeti.
    apropos, am vazut o emisiune pe discovery unde faceau comparatia intre un ford focus 1.8 diesel si aceeasi masina 1.8 benzina si au facut o socoteala care zicea ceva de genul ” dupa 180 000 km devine rentabil dieselul, inainte de 180 000 km e mai bine o benzina”
    concluzia? daca vreti o masina pe care sigur o tineti pina face cel putin 180 000 km e mai rentabil diesel, daca nu, luati va o benzina. si inca ceva. credeti ca masinile care se aduc din germania sau alte tari au putinii km care sint pe bord?????

  3. Pentru domnul Iulian Răgălie! Personal, sunt de acord că maşinile cu motoare Otto dau mai puţine bătăi de cap. Acum, nu sunt de acord că diferenţa de cost reprezentată de valoarea maşinii şi costurile de întreţinere se recuperează după 180 000 de km. Poate fi adevărat în cazul în care se rulează exclusiv extraurban, dar în mediul urban diferenţa dintre diesel şi Otto este net în favoarea dieselului. Pe de altă parte, în România cetăţenii se „mai descurcă”, în sensul că mai fac rost de motorină de la prieteni la preţ redus sau chiar gratis (cazul meu). Din păcate, aceste metode „alternative” nu sunt nici legale şi de multe ori nici sănătoase pentru motor. Aşa că, domnule Iulian Răgălie, în cazul în care cetăţeanul nu rulează peste 30 – 40 de mii de km/an, sau nu are un SUV de mari dimensiuni, ori nu are nevoie de cuplu la turaţii mici, sunt de acord, mai bună este o motorizare pe benzină, de preferat până în maxim 2000 cmc. Acum, revenind la posturile anterioare: cred că m-am exprimat greşit şi nu am fost bine înţeles. Eu recomand un stil de şofat în funcţie de sarcină: dacă urcăm o pantă, avem încărcătură mare, vrem să atingem rapid o anumită viteză, aşa este, trebuie turat motorul în mod corespunzător: un diesel chiar la 4500 rtp, un Otto la 6500 rtp. Stilul de şofat recomandat şi mai ales practicat de mine, nu cred că are o denumire anume, dar l-aş denumi „în prima pătrime a cursei pedalei de acceleraţie” Dacă merg liniştit şi vreau să accelez, trec în treaptă superioară, iar dacă pedala de acceleraţie în treapta superioară nu este în prima pătrime, atunci pentru mine este clar: motorul nu generează suficientă putere/cuplu pentru a înfrânge sarcina şi forţele de frecare, motiv pentru care retrogradez în treapta inferioară, sau chiare şi mai inferioară (în afară de treapta I) Se mai poate deduce şi altceva: dacă nu sunt în pantă sau nu am încărcătură, iar eu rulez la 50 km/h în treapta a IV-a, există o problemă tehnică şi încep să o caut în vederea remedierii. Cu toate acestea, vreau să ridic o mare problemă: DE CE PRODUCĂTORII AUTO NU MENŢIONEAZĂ ÎN CĂRŢILE TEHNICE RECOMANDĂRI CU PRIVIRE LA MODUL EXPLOATARE A MOTOARELOR ÎN MEDIUL URBAN? Numai bine!

  4. @iulian
    total de acord
    ex personal :) eu merg mult cu masina, fac drumuri lungi, in plus concediile si iesirile le facem cu a mea = laguna 1.9 DCI
    sotiei, pt ca merge doar in oras – servici, piata, magazine, acasa – i-am luat un swift 1.3 benzina
    am adus zeci de masini, stiu cum e cu km reali

  5. F bine D-le Trexel!
    „DE CE PRODUCĂTORII AUTO NU MENŢIONEAZĂ ÎN CĂRŢILE TEHNICE RECOMANDĂRI CU PRIVIRE LA MODUL EXPLOATARE A MOTOARELOR ÎN MEDIUL URBAN? Numai bine!”

    Pai….. e simplu D-le Dedu! in primul rind pentru ca in tarile alea civilizate de la ei nu se circula la fel de imputit ca pe la noi, nu au aerul imbicsit pe care il respiram noi (la ei cind ploua se spala masina, la noi se umple cu noroi), si in al ll lea rind, NU STA NICI UN PRODUCATOR SA EXPLICE CUM SE BAGA IN VITEZE SAU CUM SE FACE PARCAREA LATERALA CA SA NU INDOI INCA 3 MASINI PE LINGA AIA PERSONALA si multe altele pe care producatorul nu are cum sa le explice in cartea masinii ca altfel ne ar da cite o enciclopedie in vreo 15 volume probabil!
    stiti cumva ca ca nici simbolurile de pe ceasurile de bord nu sint explicate decit succint????????????
    si subiectul nu s a terminat dar nici nu putem sa afirmam anumite lucruri numai pentru ca EGO ul personal nu ne da voie sa admitem ca nu putem sa avem dreptate totdeauna

  6. Am citit tot ce s-a scris! Jos palaria. Eu cum am spus nu ma pricep prea mult si va rog sa-mi iertati opinia nevinovata dar sincera. Sustin in continuare insa un control periodic ca fiind foarte sanatos.
    Acum, pentru ca am vazut ca sunteti oameni care ma puteti ajuta am o rugaminte. Am un prieten care are 6000 euro si vrea o Octavia I din Germania motorul de 1.6 benzina. Ma omoara ca e asa si pe dincolo, insa masinile astea pe la 5500 E au mai mult de 100.000 Km. Puteti sa ma lamuriti si pe mine daca e avantajos sa dea banii pe o masina second hand din Germania, sau e mai bine sa isi ia un Logan nou, sau altceva.(respinge ideea de Logan chiar si nou, eu unul i-am zis ca e o varianta).
    Va multumesc mult, anticipat!
    P.S. Oferiti-mi argumente sa vad daca l-am batut degeaba la cap u Logan nou!

  7. Loganul nu e chiar ceam mai buna masina din multe puncte de vedere dar daca e pentru oras e destul de acceptabil. daca e pentru drumuri pe afara e alta mincare de peste, e f instabil la curbe si daca ai o viteza mai ridicata e un fel de dric pe roti. dar daca proprietarul nu e un vitezoman si merge in limitele bunului simt atunci se poate sa fie rentabil cu exceptia service ului la ei pe la reprezentante unde sint destul de scumpicele. cunosc oameni care i si fac reviziile undeva de incredere si sint multumiti de Logan. Doar sa nu va asteptati sa stea pe sosea la fel de bine ca alte masini occidentale. e totusi Dacie. nici Renault nu e vreo masina f bengosa, ce sa mai cerem de la subdivizia ei care se vrea mai ieftina?!

  8. Cu tot respectul pentru domnul George Buhnici, o persoană educată şi manierată, căruia îi cer scuze pentru cele ce am să postez foarte succint, vreau să fac o mică apreciere la adresa domnului Iulian Răgălie: deci, domnule Iulian Răgălie, dacă mai postezi una alta pe aici, te rog frumos să foloseşti un limbaj mai elevat şi nu unul de garaj. Atât am a-ţi cere domnule Iulian Răgălie. Sper că nu te-ai simţit ofensat şi nici nu te-ai supărat pe mine. Numai bine!

  9. Buna ziua,
    Am si eu o intrebare pt dl ragalie si dl Dedu. Ce masina de familie mi-ati recomada…break , la mana a doua pana in 5000E. Nu vreau sa fie de fite, nu sunt vitezoman, nu voi face mai mult de 15.000 pe an (cel putin asa cred) insa vreau sa fie spatioasa si sa bag cat mai putin bani in ea (combustibil si piese). EU am gasit un Megane 1 2003 1.9dci la 5000E cu 70mii km, un astra 1.7 2002 dci cu cca 110mii km 5000E, o laguna 22003 1.9 cu 160mii km 5000E, un vectra 2001 cu 160 mii km si motor 2.0 aproape tot la 5000. Toate maisnile in 5000E si dupa 2000 care sa-mi placa si cum sunt intretinute sunt diesel.
    Astept recomandarea dvs. Multumesc, Adrian

  10. Referitor la întrebarea iniţială: Fordul Focus este o maşină foarte reuşită, cu un şasiu excelent, o direcţie foarte precisă, ţinută de drum excepţională. Acum, motorizările pe benzină sunt foarte bune, dar cam gurmande, în schimb, dieselurile de sorginte PSA sunt foarte fiabile, economice, puternice (personal recomand 1,6 TDCI, de 90 cp sau 109 cp – cel de 1,6 are ambreiaj cu volantă simplă, precum şi soluţii tehnice mai simple). Revenind la preţ şi calitate: consider că un model cumpărat din ţară şi cu istoric cunoscut (chiar dacă a fost maşină de firmă) este cea mai bună alegere. Fereşte-te de samsari! Mai nou cumpără auto avariate scoase la licitaţie de firmele de asigurări (le cumpără prin firme acreditate cărora le dau câte un comision), autoturisme pe care le repară într-un mod îndoielnic şi chiar criminal (airbag-urile sărite sunt înlocuite cu nişte rezistenţe, iar testerul vede airbag-ul OK, de asemenea, bordul este recondiţionat cu vinilin şi alte asemenea, încât nu îţi dai seama ce s-a întâmplat). Aşa că, mare atenţie de la cine cumpăraţi! Nu cumpăraţi de la samsari! De exemplu, am găsit VW Golg 5, din 2008, motor 1,4 TFSI, 140 cp (cel cu două turbine), super echipată, la preţul de 9000 euro. Maşina a fost foarte avariată, iar locul airbag-urilor care au sărit, acum sunt nişte rezistenţe de nu ştiu câţi ohmi. Aşa că, din nou, mare atenţie! Numai bine!

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.