Sfaturi de achiziție – mașină de familie de 18.000EUR

Mesaj primit de la Attila:

George,iti scriu pt ca tin foarte mult la parerea ta. De abia astept sa inceapa programul rabla pe 2012 ca sa-mi iau 3 vouchere si sa-mi iau o masina noua,si nu stiu pe care dintre urmatoarele 2 sau chiar 3 masini sa-mi
aleg.Bugetul ar fi in jur de 18.000 de euro cu tichetele de la remat (2600 euro) inclus. Masinile ar fi noua Skoda Octavia 1.6 TDI de 105 cai si noul Ford Focus sedan 1.6 TDCI de 115 cai.Daca ma strang un pic de fese s-ar putea sa intre in discutie si VW Jetta tot de 1.6 TDI 105 cai.As dori sastiu dupa tine care are cel mai bun raport pret/calitate/fiabilitate/servisare.Ce n-as da sa citesc un comparativ intre masinile astea…Precizez ca masina intentionez s-o tin cel putin 6-8 ani de zile,daca nu mai mult,sunt proaspat insurat la 36 de ani,urmeaza si un bebe in curand,prin noiembrie si voi face in jur de 20-25.000 km/an.Te rog nu incerca sa ma convingi de vreun alt model sau dintre astea 3 pe benzina ca nu sunt interesat,am avut benzina si stiu ce inseamna.Iti multumesc anticipat pt raspunsul acordat. Sa ai bafta in tot ceea ce faci,ca faci bine pe intelesul tuturor,fara fite,direct la subiect.

Răspuns:
Apreciez că scrii decent în limba română. Tot mai multe mesaje pe care le primesc par scrise cu picioarele. Dar să trecem la subiect.

Ai intuit corect că ți-aș recomanda o mașină de un an sau doi pe benzină în banii tăi dar nici motorina nu e o idee rea dacă tot nu plătești tu devalorizarea din primii doi ani. Eu mi-aș lua un BMW 320d Touring din 2009 super-dotat, sub 100.000km. Dar să revenim la ale tale.

Dintre cele trei, Jetta e cu NU din start. E de fapt un Golf 5 cu portbagaj cumpărat de românii care nu și-au permis Passat. Asta spune mașina pentru mine. Tehnologie veche la bord și un preț piperat ca să acopere profitul uriaș al Volkswagen. Bani puțini în cercetare, brand mult pe mașini refinisate dar neschimbate capital de vreo 6 ani. Motorul diesel de 1.6 TDI ar putea fi singura veste bună.

Ford Focus este copilul nou din curte și arată bine. Mult mai bine dotat, cu un interior de calitate. Are suspensii bune, prin tradiție și este economic. Mă deranjează doar că motorul e cam puturos pentru caii cu care se laudă.

Skoda Octavia ar putea fi cea mai bună opțiune. E tot o Jetta pe dedesubt, (adică un Golf5) doar că e mai încăpătoare și mai cinstită la preț. Din nou, motorul e o achiziție bună. Aerul condiționat parcă nu muncește convingător însă.

Oricare dintre ele câștigă mergi pe break. Așadar Jetta cade din nou. Nu cumpăra cu piele că e proastă la ambele modele. Dacă găsești cu xenon, nu ezita. La 25.000 km pe an, vei ieși des la drum lung și nu vrei să ”muști” din gropile naționale. Succes.

Ultimele articole

Articole recomandate

121 Comments

  1. Razvan, cine a spus ca 1.6 TDI este superior lui 1.9 TDI?
    Am vazut ca ai luat-o din oficiu, de parca ar fi ceva ce tine de cunostiintele generale.
    Din cate stiu, 1.6 TDI a fost cu probleme pana acum, iar posesorii nu sunt inca foarte multumiti. Deci cel putin la fiabilitate lasa putin de dorit.

  2. @Sorin, nu prea am auzit de probleme la 1.6 TDI CR; avem la firma si 1.6 si 2.0 TDI CR si pana acum, din 40 masini, nu am auzit la niciuna probleme (intr-un an au facut toate cam 40-50.000 km fiecare.
    Probleme reale are doar 1.2 TSI benzina. Schimba Skoda si cate 2-3 turbine la o masina :)
    1.6 TDI CR vs 1.9 TDI PD: primul este muuult mai rafinat, trage la fel (cu toate ca nu de la turatii joase ca si PD-ul), are cuplu pana mai sus in turatii, consuma ok (mai mult putin decat primul), este CR (common-rail)….etc….; este superior si la zi cu tehnologia. Ca 1.9 TDI PD a fost cel mai rezistent motor din toata gama VW multi-multi ani, asta este alta poveste :)

  3. @MM: imi cer scuze, asa este, George a testa un Tour provenit din O2 nu din O1; aici ai dreptate, diferentele nu sunt mari fata de O2 facelift DAR nu mi se pare ok ca la o masina etalon pentru piata auto, cum este Skoda Octavia, sa fie testata versiunea cea mai low-cost posibil si, in plus, cu o generatie in urma fata de facelift-ul actual :(

  4. Victor, Octavia Tour vine doar cu motorizarile de 1.4 mpi si 1.6 mpi, si cu dotari destul de putine. Cam asta era si ideea Skoda, de a vinde un model care a avut succes, la sfarsitul vietii, mai ieftin. Si nu puteau sa faca asta decat asa, altfel incepeau sa isi „omoare” modelele intre ele.

    Referitor la 1.6 TDI vs 1.9 TDI, cred ca aproape orice diesel este mai rafinat ca 1.9 TDI, cam asta fiind si slabiciunea lor. Insa la consum nu cred ca un CR poate sa bata, poate cel mult sa fie egal, pentru ca deja PD-ul scotea consumuri nesimtit de mici.
    Despre fiabilitate, ar fi bine sa fie cum zici tu, din ce am citit pe formurile de specialitate (vwforum), lumea cam arunca cu pietre atat in 1.6 TDI, cat si in 1.2 TSI de care ai spus si tu..

  5. @Sorin
    Comparativul era intr-un numar de anul trecut al revistei WhatCar. Am cautat pe net un link dar nu am gasit. Revista am aruncat-o intre timp…
    Comparativul lua criterii obiective (acceleratie 0-100 Km/h, consum, costuri intretinere pentru primii 100000 km, zgomot interior in dB) si le testa pe masini. Ierarhia era indiscutabil 1,4 TSI 122CP, 1,6 TDI 105 CP. Ei faceau si referire la un alt comparativ anterior, de pe vremea lansarii 1,6 TDI, in care acesta se dovedea mai bun ca 1,9 TDI. Daca aplici tranzitivitatea iese concluzia scrisa in post-ul anterior.
    Evident ca nu se lua in discutie fiabilitatea generala. Ca sa nu discutam numai de dragul aruncarii vorbelor cine e interesat se poate uita prin statisticile de reparatie facute de organizatii gen ADAC, etc. Poate au statistici nu numai la nivel de model ci si detalieri pe tipuri de motoare. Asta ar pune in sfarsit capat propozitiilor irelevante de genul: am auzit ca…
    Si eu am citit Vwforum cand mi-am facut temele pentru achizitia Golfului si cat pe ce sa nu iau TSI-ul. Dar pana acum (65000 KM) merge ireprosabil. Totusi, sunt de acord ca nu se mai fac masini ca acum 10 ani. E de ajuns, cum spuneau unele post-uri anterioare, sa socotesti ca masinile s-au ieftinit in timp ce materiile prime si salariile au crescut. Fii sigur ca marjele de profit nu s-au diminuat.
    Dar toate discutiile astea nu-l ajuta pe omul care a ridicat problema initiala: ce masina dintre cele 3 sa-si cumpere. Repet parerea mea: Jetta 1,4 TSI daca nu-ti pasa de accesul la portbagaj si Octavia TSI daca ai de carat carucioare si alte chestii voluminoase.

  6. Da, categoric si mie mi se pare Octavia 1.4 TSI varianta ideala. Tocmai pentru ca este o masina populara si se adreseaza maselor, consider ca aceasta este varianta care trebuie testata de George si nu alta cu performante sport, care se adreseaza unei categorii restranse de clienti.
    Merci

  7. Octavia are singuranta de 4 stele la nivel de 2004. Oare ce rezultat scoate la euro ncap pentru noile norme din 2009.
    Merg cu una nou nouta de 4 luni la serviciu, 1.2 tsi, nu impresioneaza deloc la niciun aspect, cu exceptia portbagajului, nici macar la consum, injectie directa benzina cea mai buna dar si a mai scumpa, preferam un 1.6 aspirata, dar nu de la marca asta.
    E si asta o realizare care tine cu profitul firmei producatoare, sa vinzi poporului o masina lansata in 2004 cu facelift in 2010, la preturi o idee sub anumiti concurenti oarecum directi.
    Stiu ca se vinde bine in RO, personal incerc sa stau cat mai departe de gramada.

    Am mers si cu Focus, Golf, Astra ultimele modele. Personal as alege Astra pentru confort si spatiu in fata exceptional si feeling.
    Dar vad ca e vorba de modele sedan. Eu merg pe Focus 1.6 tdci, care acopera orice fel de pretentie la nivelul zilelor noastre. Macar are o cutie in 6 trepte, fata de 5 la jetta.
    Alta prosteala, cum sa vinzi diesel cu 5 trepte in 2012 ?
    1.6 tdci se prezinta mai bine si pe hartie si in practica decat tdi-ul.

  8. Facelift-ul de la Octavia ar fi obtinut 5 stele la testele EuroNcap daca avea ESP in standard macar la cea mai dotata versiune. De aceea a fost depunctata. Masina a fost actualizata la zi cu noile game de motoare, in rest chiar nu inteleg ce au masinile productie 2011 in plus la partea de dedesubt fata de Octavia din 2005 ?!
    Asa cum spunea si George intr-un test pe net, daca nu mergi preponderent pe autostrada, nu are sens o cutie cu 6 trepte, care in oras mai mult te incurca. Eu am Octavia de 2.0 TDI CR din 2011, cu 6 trepte si nici cand merg la drum intins nu i-o dau pe a-6-a. La viteza de 150 km / h, cu viteza a-5-a sta acul turometrului pe la 2.500-2.600 rpm ceea ce este ideal. Daca schimb in a-6-a, la aceesi viteza de croaziera, turatia sta fix la 2.000 rpm, adica aproape la pragul de subturatie….Ca sa o folosesc pe a-6-a in largul ei ar trebui sa ridic viteza pe la 170-180 km/h, dar cu viteza asta nu ai unde sa mergi in RO si risti si permisul sau viata ta, ori a altora.
    Astra pare o masina legata si ok, dar Focus face parte din Ford, care fara sa jignesc pe nimeni este o minciuna de masina (plastice multe, greieri peste tot din primii km, imbinari dubioase, pret enorm si devalorizare masiva dupa primul an de achizitie).
    Skoda Octavia (pentru ca sunt la a 3-a in ultimii 7 ani) mi se pare un tanc de masina cu care intri pe camp, ari 5 hectare, dupa care iesi de acolo, o speli, te imbraci la costum si pleci mai departe. Super solida, trainica, alura inca atragatoare (de limuzina clasica), tehnologie ok, pret decent, devalorizare mica, imagine buna, castigata in timpul celor 14 ani de la lansarea primei variante. Nu degeaba, la atatia ani de la lansare se vinde cel mai bine in clasa sa si lasa cu mult in urma competitori lansati recent si mai ieftini (Ex. in primele 2 luni ale anului: vanzari Octavia (fara Tour !) 422 buc. / noul Focus 176 buc. / noul Astra 62 buc. / Megane 97 buc. / Jetta 143 buc. / Fluence 121 buc.). Or fi toti necunoscatori.

    PS la recenzia TOP GEAR pe 2011, Skoda Octavia a fost clasata ca fiind, citez: „una dintre cele mai bune masini din lume la momentul actual” (asta inseamna raport pret/calitate/tehnologie/spatiu/confort/fiabilitate/satisfactie cumparatori.

  9. salut,
    Attila, tatal meu si-a luat in toamna un AVENSIS nou de la toyota 2.0 diesel varianta de mijloc de echipare la ~19.000 de euro(18.850 parca) a prins ceva oferte de la toyota era in luna septembrie, e foarte multumit de ea..
    din variantele enumerate de tine eu as alege octavia

  10. @Victor
    Euro ncap nu a mai testat nicio octavia din 2004.
    In 2004 nu se depuncta pentru lipsa ESP.

    Din 2009 normele ncap s-au schimbat si sunt mai exigente.
    Presupun ca acum ar obtine undeva la 2-3 stele cu tot cu ESP.
    Daca Skoda imbunatatea ceva la siguranta si tinea la prestigiu o ducea la teste.
    In rest pareri …

  11. Feeling exceptional la Astra J? Spatiu interior in fata? Inseamna ca ori nu ai condus masina asta, ori dezinformezi. Eu am facut drive-test cu ea si nu are nici unul dintre atributele mentionate de tine. Am condus si Focus-ul nou, si Astra J si Golf. Raspunsul a fost clar: Golf. Este un all-arounder perfect. Celelalte masini mentionate mai au o paine buna de mancat pana sa se apropie de ea. Iti dau doar cateva link-uri din presa straina ca sa vezi diferenta:
    1. Auto Motor und Sport: http://www.youtube.com/watch?v=GHoAsIr3plg;
    2. Auto Express: http://www.youtube.com/watch?v=WhLtEFrI8p8&feature=related

    Salutare si nu mai dezinforma! Astra este doar o alta marca americana produsa de cea mai rapace companie auto: GM

  12. Si presupuneri….(cum sa spui de Octavia care de fapt este un Golf 5 cu portbagaj – care a luat 5 stele la teste – ca ar lua 2-3 stele cam cat lua un Chevrolet Aveo modelul vechi acu cativa ani ???!!)
    Iti caut testul nou cu O2 Facelift si iti dau linkul.

  13. Mare-mare pacat ca Golful 6 arata atat de sters si de monoton. Cred ca la exterior arata mai bine Golful 5, daca ma intorc in timp.
    Mereu m-am intrebat de ce niciun producator nu poate scoate o masina completa, frumoasa atat la exterior cat si la interior, plus tehnica ok…dar in sfarsit cred ca masina completa a aparut.
    Se numeste Volvo V40 ! :)

  14. 1. Daca vrei neaparat masina noua, asteapta-te la o mega devalorizare din primul am si slabe sanse sa o vinzi la un pret corect dupa cativa ani
    2. Daca circuli maxim 25.000 km pe an, motorizarea aleasa este ok
    3. Daca masina se invarte pe la 10.000 euro, mai ales daca ai copii, mergi la sigur si ia-ti o Octavia 2 SH (chiar facelift), motorizare 1.4TSI. Vei cheltui mai putin, vei avea mult mai mult spatiu pentru copii si toate acareturile (si eu am 2 copii si stiu cum e…) iar la revanzare nu vei pierde multi bani.
    Parerea mea.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.