Sfaturi de achiziție – mașină de familie de 18.000EUR

Mesaj primit de la Attila:

George,iti scriu pt ca tin foarte mult la parerea ta. De abia astept sa inceapa programul rabla pe 2012 ca sa-mi iau 3 vouchere si sa-mi iau o masina noua,si nu stiu pe care dintre urmatoarele 2 sau chiar 3 masini sa-mi
aleg.Bugetul ar fi in jur de 18.000 de euro cu tichetele de la remat (2600 euro) inclus. Masinile ar fi noua Skoda Octavia 1.6 TDI de 105 cai si noul Ford Focus sedan 1.6 TDCI de 115 cai.Daca ma strang un pic de fese s-ar putea sa intre in discutie si VW Jetta tot de 1.6 TDI 105 cai.As dori sastiu dupa tine care are cel mai bun raport pret/calitate/fiabilitate/servisare.Ce n-as da sa citesc un comparativ intre masinile astea…Precizez ca masina intentionez s-o tin cel putin 6-8 ani de zile,daca nu mai mult,sunt proaspat insurat la 36 de ani,urmeaza si un bebe in curand,prin noiembrie si voi face in jur de 20-25.000 km/an.Te rog nu incerca sa ma convingi de vreun alt model sau dintre astea 3 pe benzina ca nu sunt interesat,am avut benzina si stiu ce inseamna.Iti multumesc anticipat pt raspunsul acordat. Sa ai bafta in tot ceea ce faci,ca faci bine pe intelesul tuturor,fara fite,direct la subiect.

Răspuns:
Apreciez că scrii decent în limba română. Tot mai multe mesaje pe care le primesc par scrise cu picioarele. Dar să trecem la subiect.

Ai intuit corect că ți-aș recomanda o mașină de un an sau doi pe benzină în banii tăi dar nici motorina nu e o idee rea dacă tot nu plătești tu devalorizarea din primii doi ani. Eu mi-aș lua un BMW 320d Touring din 2009 super-dotat, sub 100.000km. Dar să revenim la ale tale.

Dintre cele trei, Jetta e cu NU din start. E de fapt un Golf 5 cu portbagaj cumpărat de românii care nu și-au permis Passat. Asta spune mașina pentru mine. Tehnologie veche la bord și un preț piperat ca să acopere profitul uriaș al Volkswagen. Bani puțini în cercetare, brand mult pe mașini refinisate dar neschimbate capital de vreo 6 ani. Motorul diesel de 1.6 TDI ar putea fi singura veste bună.

Ford Focus este copilul nou din curte și arată bine. Mult mai bine dotat, cu un interior de calitate. Are suspensii bune, prin tradiție și este economic. Mă deranjează doar că motorul e cam puturos pentru caii cu care se laudă.

Skoda Octavia ar putea fi cea mai bună opțiune. E tot o Jetta pe dedesubt, (adică un Golf5) doar că e mai încăpătoare și mai cinstită la preț. Din nou, motorul e o achiziție bună. Aerul condiționat parcă nu muncește convingător însă.

Oricare dintre ele câștigă mergi pe break. Așadar Jetta cade din nou. Nu cumpăra cu piele că e proastă la ambele modele. Dacă găsești cu xenon, nu ezita. La 25.000 km pe an, vei ieși des la drum lung și nu vrei să ”muști” din gropile naționale. Succes.

Ultimele articole

Articole recomandate

121 Comments

  1. Fara nici un dubiu Octavia 1.6 TDI este varianta cea mai buna; conduc o Octavia 1.9 TDI si nu am decat cuvinte de lauda (consum, fiabilitate, putere, intretinere, confort etc.). Ramane de vazut daca noul motor 1.6 TDI al celor de la VAG va fi la fel de fiabil ca predecesorul sau 1.9 TDI.

  2. pana acum nu prea au fost plangeri dar partea cea mai interesanta este ca atat la 1.6 TDI CR cat si la 2.0 TDI CR, distributia se schimba la 210.000 km !!! :)

  3. S-a lamurit omul nevoie mare cu sfaturile de mai sus. Ca de obicei romanii o dau in diverse si nu sunt in stare sa termine ceva. Mai bine mergi domle si testezi cu mana ta si iti iei ce vrei caci daca te iei dupa specialistii din Romania ajungi in garaj cu o troaca sh din Germania care ar trebui sa fie net superioara uneia noi. Pe naiba!! Nimic nu e mai bun ca lucru nou.
    Eu unu ma gandesc la o Yeti pe benzina. Cu dieselul m-am convins. O mare teapa indiferent de marca. Costuri mari de intretinere, cand se strica ceva e urgie, motorina e scumpa, in oras consuma ca o benzina, deci daca nu mergi 80% pe afara la drum lung, benzina e regina pana la 100.000 km rulaj. Mai mult si benzina asta daca ar fi aspirata, fara turbo, ar fi si mai bine. Mai putine lucruri care pot merge aiurea. Testeaza cat mai multe si nu te mai lua dupa toti ,,expertii” care nu stiu sa schimbe un bec. De unde stii dumneata ca astia care comenteaza pe aici chiar se pricep. Asemenea decizie se ia singur. Pui pe hartie in stanga toate chestiile pe care le vrei de la masina si in dreapta ce variante ai. Le testezi si apoi bifezi ca la testul grila. Care castiga aia e. Trebuie sa stii ce vrei. Restul vine de la sine.

  4. Un comentariu ok, dar putin exagerat. Diesel vs benzina este un razboi fara sfarsit. Dar sa spui ca diesel este o mare teapa, mi se pare exagerat.
    1. INDIFERENT de ce turbo ai, benzina sau diesel, daca nu stii sa o conduci, tot va crapa turbina….; pentru ca sunt multi care se indatoreaza la banci pentru 10 ani ca sa-si ia masina si de frica sa nu “toceasca pistoanele” merg cu ele subturat pana la termina; apoi apar pe aici pe forum si se dau mari cunoscatori cum ca turbo e prost, bla, bla, bla…
    2. Si da, masina se alege functie de necesitatile fiecaruia. Aici aveti dreptate
    3. Vin dupa 6 masini luate de noi la care am pierdut bani cu care puteam face orice altceva. In viata mea nu mai iau masina noua. Mai bine un SH de la un parc serios din Germania (gen autohus.de) unde preturile reflecta calitatea ori de la vreun cunoscut. Iar masina, noua sau veche, se strica la fel daca nu ai bafta. Garantia este scurta, asa ca la cheltuieli nu difera cine stie ce.

  5. Salutare,
    Sunt nou pe aici si cu permisiunea voastra imi spun si eu parerea.
    Daca ar fi sa aleg intre cele 3 masini clar as alege Skoda.
    Intradevar sunt peste tot asta pentru ca sunt al dracu de fiabile.
    Eu personal conduc de 4 ani un Tour 1,9 TDI AXR.Tanc tata n-ai treaba cu ea am facut 120000 km fara probleme majore.N-am menajat-o deloc .Super buna.
    cand o sa o schimb tot skoda imi iau dar vreau 1.4 TSI 122 ponei.E belea mare ;m-am dus la un drive-test si mi-a placut.rupe tot e peste 1.2 TSI care am citit de el ca e cu probleme.
    Nu ford nu am nimic cu ei dar nu-mi spune nimic.Jetta imi place dar e scumpa si nu stiu daca merita banii.
    in rest felicitari George Buhnici pentru ce faci ;am o mare simpatie pentru tine mai ales decand cu episodul Bulgaria.
    respecte

  6. Sal! Opinia mea in ceea ce priveste VW Jetta 1.2 TSI – 105 cp:
    – motorul 1,2 tsi se adreseaza aceleiasi plaje de clienti care considera ca motorizarile de tipul 1.9 tdi, sau mai nou 1.6 tdi, asigura performante optime. La o simpla citire a specificatiilor tehnice, vom observa ca performantele sunt aproape identice, acestea inclinand usor in favoarea tsi-ului care scoate un timp mai bun la demaraj. Stiu, cineva va spune ca tdi-urile au un cuplu mai mare si un consum mai bun, dar va asigur ca balanta se inclina tot in favoarea 1,2 tsi, inclusiv la consum, care este destul de ok daca ai un stil de condus echilibrat (ex de consum in cazul meu cu 1.2 tsi: extraurban – 5,5 % la 120km/h; urban – 7,5 – 8% in conditii de trafic fluent si 9-10% in perioadele foarte aglomerate). Asadar, oare se mai justifica diferenta aceea de 2000 si ceva de euro pt motorina, care in prezent este si mai scumpa?
    – in ceea ce priveste comparativul Jetta – Octavia: intr-adevar, Octavia si-a dovedit fiabilitatea, dar sa nu uitam de unde isi trage originile. Singurul motiv pentru care isi pastreaza valoare de revanzare este acela ca oamenii o considera ca fiind de fapt tot un VW. Daca veti avea rabdarea sa faceti o comparatie de preturi pe configuratoarele existente, veti observa ca o Octavia se va apropia de pretul unei Jetta daca ii veti adauga dotarile optionale pe care aceasta din urma le are in standard. Cineva m-a facut sa rad copios cand spunea mai sus ca a observat el ca Jetta nu ofera spatiu interior suficient….cred ca persoana respectiva ori s-a urcat in noul Focus (unde daca vei sta in spate vei avea ocazia sa iti pupi genunchii fara sa vrei) si l-a confundat cu Jetta , ori respectivul era chiar Ghita Muresan si atunci ar fi de inteles. Intr-adevar, revenind la comparativul Octavia – Jetta, pot spune ca Ocatvia are o deschidere a portbagajului mai mare, datorita hayonului, dar pana la urma de cate ori in viata va trebui sa caram combine frigorifice cu masina ca sa apreciem aceasta facilitate.
    Oamenii ar trebui sa inteleaga pana la urma ca politica grupului german VAG nu este aceea de a propuce prejudicii propriei marci.
    Si atunci apeleaza la mici artificii …..ex. plusam la Skoda pe spatiu generos si motoare VW oferite la preturi mai accesibile, dar o tinem in frau prin dotarile sumare oferite in standard. Daca vreti ceva mai mult, mai plusati, dar vedeti ca deja intrati in targetul VW, de la care veti primi o calitate mai buna a finisajelor, a materialelor folosite si mai multe doatari oferite in standard.

  7. Nu este vorba de faptul ca portbagajul Octaviei este pentru carat frigidere. Hayonul larg iti permite sa accesezi bagajele din spate, fara sa le dai jos pe cele din fata ori de cate ori mergi in concediu si cauti ceva in portbagaj, daca ai de carat ceva pentru o afacere sau, ma rog, chestii similare, etc….
    Din acest punct de vedere, hayonul de la Skoda mi se pare capital, un detaliu peste care nu poate trece niciun familist.
    Iar referitor la finisaje, cred ca Jetta este un pic peste Octavia, dar per ansamblu Skoda face impresia unui interior mult mai frumos, mai solid.

  8. De cand s-au deschis discutiile cred ca Attila si-a cumparat masina, dar daca inca nu a cumparat ii recomand sa mai astepte un pic pana apare Skoda Octavia noua, ansamblata pe platforma MQB pe care vor fi ansamblate de acum inainte Audi A3, Golf, Seat Leon, Octavia si in perspectiva si Jetta. Totodata Octavia va avea un design nou si daca tot nu a cumparat inca pana acum, o sa aiba o masina noua din toate punctele de vedere. Recomand Octavia dar fara PDG pentru ca are stabilitate mai buna si senzori de parcare pe spate care te ajuta de foarte multe ori. 1,6 TDI sau 1,4 TSI decizia o ia fiecare dupa cum considera ca este mai favorabila motorizarea, dar daca isi permite cu cutie DSG nu o sa regrete, placerea si confortul la condus este la superlativ. Aceste cutii sunt fiabile si reusite. Octavia cu motor 1,4 TSI 122 CP este mai dinamica iar cu 1,6 TDI este mai molcoma, dar ambele motorizari sunt bune. Important este ca cel ce cumpara sa aiba satisfactia ca a facut alegerea cea mai buna. Succes!.

  9. dar masinile frantuzesti nu trezesc nici un interes? peugeot 308 facelift e o masina super, motorizre exceptionala , si design peste golf ,jetta si astra mai testatile si voi

  10. Deci, coreene nu, ca-s proaste (mai corect spus suspect de ieftine). Atunci cati ati renunta la samsung, ca-i tot coreean?
    Cielo-urile din anii `90 le-ati uitat?
    Dupa parerea mea, kia ceed Sw=super masina (pret mic+revizii decente)+super siguranta(8airbag)+un super porbagaj+tinuta de drum sportiva(cui ii pasa).

  11. Putin off-topic, insa eu as alege mai mereu un diesel pentru o masina de familie. Un argument foarte puternic este cuplul de diesel. 5 oameni in masina plus bagaje ai inecat rau motorul. Numai eu stiu cat trag de treapta a treia sa ma misc, sau mai rau sa plec de pe loc. Desigur kilometri mici si mers putin in afara cere benzina, dar in momentul in care ai spus masina de familie sigur vor fi suficiente iesiri in afara care sa justifice dieselul.

  12. (Si mai off-topic):
    Sigur Radu Mihai, cand toata lumea se zbate sa nu mai polueze noi cumparam in continuare `tractoare`. Cuplul maxim il au tractoarele si locomotivele. Poti incerca ceva de familie din gama asta.De combustibilul alternativ nu ati auzit? Pe banii de mai sus poti lua ceva cu GPL din fabrica si iti poti plimba familia mai mult . Nu stiu ce masina conduci daca ai reusit sa o ineci cum zici. Iti pot spune ca Dacia 1300 se descurca excelent pe Oituz in conditiile descrise de tine.
    Go Green!

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.