Sfaturi de achiziție – mașină de familie de 18.000EUR

Mesaj primit de la Attila:

George,iti scriu pt ca tin foarte mult la parerea ta. De abia astept sa inceapa programul rabla pe 2012 ca sa-mi iau 3 vouchere si sa-mi iau o masina noua,si nu stiu pe care dintre urmatoarele 2 sau chiar 3 masini sa-mi
aleg.Bugetul ar fi in jur de 18.000 de euro cu tichetele de la remat (2600 euro) inclus. Masinile ar fi noua Skoda Octavia 1.6 TDI de 105 cai si noul Ford Focus sedan 1.6 TDCI de 115 cai.Daca ma strang un pic de fese s-ar putea sa intre in discutie si VW Jetta tot de 1.6 TDI 105 cai.As dori sastiu dupa tine care are cel mai bun raport pret/calitate/fiabilitate/servisare.Ce n-as da sa citesc un comparativ intre masinile astea…Precizez ca masina intentionez s-o tin cel putin 6-8 ani de zile,daca nu mai mult,sunt proaspat insurat la 36 de ani,urmeaza si un bebe in curand,prin noiembrie si voi face in jur de 20-25.000 km/an.Te rog nu incerca sa ma convingi de vreun alt model sau dintre astea 3 pe benzina ca nu sunt interesat,am avut benzina si stiu ce inseamna.Iti multumesc anticipat pt raspunsul acordat. Sa ai bafta in tot ceea ce faci,ca faci bine pe intelesul tuturor,fara fite,direct la subiect.

Răspuns:
Apreciez că scrii decent în limba română. Tot mai multe mesaje pe care le primesc par scrise cu picioarele. Dar să trecem la subiect.

Ai intuit corect că ți-aș recomanda o mașină de un an sau doi pe benzină în banii tăi dar nici motorina nu e o idee rea dacă tot nu plătești tu devalorizarea din primii doi ani. Eu mi-aș lua un BMW 320d Touring din 2009 super-dotat, sub 100.000km. Dar să revenim la ale tale.

Dintre cele trei, Jetta e cu NU din start. E de fapt un Golf 5 cu portbagaj cumpărat de românii care nu și-au permis Passat. Asta spune mașina pentru mine. Tehnologie veche la bord și un preț piperat ca să acopere profitul uriaș al Volkswagen. Bani puțini în cercetare, brand mult pe mașini refinisate dar neschimbate capital de vreo 6 ani. Motorul diesel de 1.6 TDI ar putea fi singura veste bună.

Ford Focus este copilul nou din curte și arată bine. Mult mai bine dotat, cu un interior de calitate. Are suspensii bune, prin tradiție și este economic. Mă deranjează doar că motorul e cam puturos pentru caii cu care se laudă.

Skoda Octavia ar putea fi cea mai bună opțiune. E tot o Jetta pe dedesubt, (adică un Golf5) doar că e mai încăpătoare și mai cinstită la preț. Din nou, motorul e o achiziție bună. Aerul condiționat parcă nu muncește convingător însă.

Oricare dintre ele câștigă mergi pe break. Așadar Jetta cade din nou. Nu cumpăra cu piele că e proastă la ambele modele. Dacă găsești cu xenon, nu ezita. La 25.000 km pe an, vei ieși des la drum lung și nu vrei să ”muști” din gropile naționale. Succes.

Ultimele articole

Articole recomandate

121 Comments

  1. GEORGE, NU INTELEG DE CE PANA ACUM NU AI FACUT UN TEST CU CEA MAI VANDUTA MASINA DIN ROMANIA IN ULTIMII 2 ANI: SKODA OCTAVIA 2 ???!!!
    Ma uit la toate drivetest-ele tale pe youtube dar nimic, in afara de un review la Octavia Tour….care nu mi se pare concludent.
    Pe cand ?

  2. …nici cu Octavia 2 facelift,nici cu Jetta 2011 nu ai facut drive test. Daaa,sunt toate la fel – Octavia Tour cu Jetta cu Octavia 2 facelift si cu Golf,toate sunt la fel…inafara ca sunt diferite.

  3. 1. Am cumparat anul trecut o masina noua. Am fost la Ford, Opel, Renault, Citroen, Peugeot, Skoda. Japonezele nu m-au interesat si nu o sa ma intereseze vreodata pentru ca am avut o asiatica si e moartea placerii de a conduce (la categoria asta de pret). Dupa testari, negocieri, etc. am ales Vw Golf 6. Calitate a executiei si feeling superior omoloagelor europene. Am vazut si Jetta si este sub Golf la finisaje, intr-adevar apar lufturi, dar este o masina ok pentru pietele emergente precum Romania.
    2. Platforma tehnica nu este identica cu G5. Este o platforma evoluata, cu imbunatatiri de substanta, nu au facut marketing ieftin precum concurenta. De ex. Renault au avut o noua platforma pentru Megane dupa care au schimbat-o cu una mult mai ieftina a Fluence-ului sau Ford (toata lumea spune ca noul Focus are un comportament rutier inferior variantei anterioare datorita reducerii costurilor platformei). De Astra nu mai comentez, cand treceam peste denivelari in drive-test se auzeau niste zgomote anormale, incat nici reprezentantul dealer-ului nu a avut ce sa mai comenteze.

  4. Eduard, Golf 6 ESTE Golf 5. Este aceeasi platforma, nu este nici o evolutie.
    Singurele modificari se rezuma la caroserie si confort (antifonare pe ici-pe colo, electronica in plus si cam atat)

    Victor, O2 este cam aceeasi masina ca O Tour..este vorba doar de un facelift. (atentie, nu vorbim de Octavia Tour care era Octavia 1 pana in 2010, Octavia Tour a devenit din 2011 Octavia 2)
    Deci O2 facelift este egal cu O2, doar ca a fost restilizata si s-au adaugat iar niste optiuni si electronica.

  5. Cred ca discutia cu benzinarele turbo va fi transata in aproximativ 2-3 ani. Eu am de 3 ani un Golf 5 1,4 TSI si raportez cu mandrie ca am convins un fan diesel inrait sa-si ia TSI dupa aprox 20 km de drive-test.
    Cautati comparative TSI – TDI (dau nume de reviste numai daca zice George ca e OK). Concluzia e ca 1,4 TSI e superior 1,6 TDI care la randul lui e superior 1,9 TDI.
    Un alt lucru demn de luat in considerare e revolutia de acum aprox 10 ani datorata trecerii de la motoare SDI (diesel fara turbina) la TDI. Acelasi lucru se intampla de abia acum la motoarele pe benzina. Motivele tin de dificultatile tehnice si de marketing…
    Legat de algerea intre cele 3, si eu as merge pe Jetta din motivul pretului (la o evaluare corecta a dotarilor Octavia iese aprox la acelasi pret cu rabat la calitatea materialelor/finisarii). Dar trebuie sa fii constient ca accesul la portbagaj e muuult mai limitat (ceea ce pentru un familist ar putea fi argumentul suprem).

  6. @Sorin: fac precizarea clara ca ma refer la Skoda Tour alias Skoda Octavia 1(aceea inlocuita in 2005 de Skoda Octavia 2). Aceea este Tour la care ma refer cand fac comparatia cu O2.
    @George, iti multumesc.

  7. MM, daca tot ai dat linkul, citeste macar in dreapta, sub poza, in lista de motorizari, si cauta matale „1.9 I4 TDI 66kW (BRU/BXF/BXJ)”.

    Odata ce ai gasit, transforma kW in CP si vezi ca o sa iti dea 90.

    Dupa ce iti da 90, intoarce-te aici si spune-ne ca te-ai inselat, si ca nu se mai repeta. :)

    Victor, in discutie era vorba de O Tour din 2010, aceea a fost testata de George. Probabil ai ocolit-o din cauza numelui, dar O Tour testata aici pe site este de fapt vechea O2. Deci aici macar, MM avea dreptate.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.