iPhone este și va rămâne încă multă vreme, cel mai dorit telefon din toate timpurile. Eleganța și profesionalismul alături de tehnicile de marketing studiate la nivel de psihologie cu care sunt prezentate aceste telefoane sunt studiu de caz în școlile de business. Apoi vine produsul în sine, puțin limitat la anumite aspecte, mă refer aici la caracteristici hardware și software. Dar e frumos rău, din toate punctele de vedere. Margini drepte, un set-up de camere similar cu generațiile anterioare, un sistem de deblocare facială care este suficient de precis, de sigur și de rapid încât să compenseze lipsa unui senzor de amprentă pe margine, sau chiar în ecran.
Mai apoi vine ecosistemul. Laptop-uri, tablete, căști și alte accesorii care funcționează impecabil una cu cealaltă, chiar dacă nu la cea mai mare viteză sau calitate. De fiecare dată când deschizi capacul unor AirPods știi că s-au conectat instant la celelalte dispozitive din apropiere. Acestea sunt și funcțiile pe care Apple pune accent în prezentările lor. Familiaritatea în design, conectivitatea sigură și un sistem de operare închis sunt mai atractive decât viteze fabuloase pe cablul de date, încărcare la 150W sau ieșire 4K pe portul USB-C. Port pe care Apple a început să îl introducă pe din ce în ce mai multe dispozitive mobile. Ca să numai vorbim de desktop-uri care se bazează pe acest tip de conectivitate.