Cât costă Dacia Lodgy? O cam vreau!

Am văzut deja cum arată dar eu vreau să știu prețul. E clar că Dacia Lodgy este un Renault Grand Scenic în variantă lowcost dar îmi place mai mult decât mă așteptam. Se vorbește despre 10.000 de euro, cam cât un Logan MCV similar deși am unele dubii. Oricum va mai cere câteva investiții rapid după achiziție. O să vorbim despre ele mai jos după ce vezi și primele poze oficiale la dimensiunile maxime.

Între timp o să vă spun că îmi place de când am văzut-o. Dar nu mă las păcălit de campania Andros care ”vinde” o mașină super-sportivă pentru că știu că sub tabla asemănătoare este o cu totul altă inginerie decât ce o să iasă pe poarta fabricii. Deși e o sanie (lodge… lodgy) lungă și mare, mă connvinge însă cu identitatea vizuală, adică botul arătos în primul rând. Cel mai tare mă atrag farurile și grila. Dacă mă gândesc bine, pot pune orice siglă pe bot și Dacia Lodgy va arăta a brand premium. Pe bune. O capotă scurtă, cu linii bine tăiate, apoi pragurile ornamentale și cele două șine de pe plafon o fac să arate modern, exact ca orice monovolum care se respectă, cel puțin în poze.

Desigur, dotările și materialele folosite nu vor depăși cu mare lucru Loganul… Îmi e teamă de bordul urât și plasticos. Sper să fi ”furat” mai multe butoane de la Megane și Scenic, totuși. Scaunele de pe Logan sunt oricum slabe și înalțate vor fi și mai proaste. Aș vrea unele mai bune. Probabil, la cât de mare este, nici insonorizarea nu cred că va face față la peste 90-100kmh. Climatizarea va suferi deasemenea dacă nu pun un compresor mai mare decât cel de pe MCV.

Ce i-aș face ca să o pot suporta?

1. Dacă nu există opțiune de geamuri cu protecție UV, aș instala folii. La cât de mari sunt geamurile, vara ar fi cuptor și iarna beci.
2. Aș instala folii de insonorizare și izolație termică în uși.
3. Aș instala un sistem audio mai bun decât Blaupunkt.
4. Poate aș înlocui scaunele cu unele de Scenic de la dezmembrări.
5. Aș cere o culoare mai bună decât lista actuală cum ar fi un verde britanic sau albastru metalizat, un gri foarte închis metalizat.

Ce nu aș tuna?
1. Farurile. Xenonul fără lupă este îngrozitor. Și nici în proiectoare nu aș pune. M-am săturat de mașini cu becuri proaste pe drumurile patriei.
2. Toba, că nu vreau să fiu stupid când fac vrum-vrum cu 110 cai putere diesel.
3. Jantele, că aș pune sclipici pe… marfă ieftină.

Va ajunge probabil un furgon perfect pentru românul de rând, cu un spațiu de încărcare exagerat de mare, însă eu mă văd tătic în mașina aceasta mai degrabă decât în Duster sau Logan MCV. 10.000 de euro pentru varianta de serie plus vreo 2.000 de euro pe dotările mele și tot iese bine la preț. Va fi un mare HIT dar nu cred că la noi…

O să salveze Dacia vesticii. Din nou!

Ultimele articole

Articole recomandate

26 Comments

  1. Cred ca Dacia cam in 10 ani, va fi o putere pe piata auto, toata lumea va stii cine e Dacia, ceva in genul Skoda in zilele noastre! Pacat ca nu mai e a romanilor, ca nu suntem in stare de nimic! Parere personala, pentru ca mi-am amintit de UK in timp ce scriam , si de marcile lor valoroase si vandute!

  2. O sa se vinda indiferent de tara in care va fi comercializata si inclusiv la noi. Cand Duster-ul a iesit pe piata toata lumea a strambat din nas ca ba e prea inalta, ba e nu stiu cum, ba are doar tractiune 4×2 si acum toata lumea o cumpara, iar in vest se sta si jumatate de an pe lista de asteptare pentru ea. Deci da, o sa aiba un impact destul de mare pe piata.

  3. Parerea mea este ca partea din fata arata destul de bine,desi mai trebuia lucrat ceva mai mult la partea din spate in rest e ”ok”.Chiar daca va aparea nu cred ca o sa fie mai exceptionala decat CELELALTE MODELE DIN GAMA,pentru ca Dacia tot Dacia va ramane mereu oricat de mult sar schimba.Chiar sunt curios cate stele va obtine la singuranta si securitatea pasiva.

  4. @saragea, nu te inteleg cand spui ca in ceea ce priveste Dacia, noi, romanii nu suntem in stare de nimic.
    1. Noi, romanii, am umplut (stiu, este exagerare, dar am vrut sa subliniez prin asta) Romania/Europa de Dacii (Logan, Sandero, Duster)
    2. Aproape 90% din ingineria Renault Romania + Centru Titu sunt romani.
    3. Te invit sa vizitezi uzina de la Mioveni, sa vezi procesul de fabricare/asamblare a Daciei, unde peste 8000 de romani lucreaza pe 3 ture, din greu.
    4. Maroc (Tanger), uzina pilor a Lodgy are de trecut un test important, anume acela al calitatii de fabricatie al produsului. Pare greu de crezut, dar Dacia se situeaza pe locuri fruntase in grupul Renault in ceea ce priveste calitatea, aceasta fiind constant imbunatatita, si un motiv important pt Renault de a continua cu productia noilor modele Dacia (ce vor aparea anul acesta) tot in Romania.
    In concluzie, eu zic ca romanii au dus tot timpul si vor duce Dacia, fara a renega ajutorul francez. Dar fara romani, Dacia nu era unde se situeaza acum.

  5. @baxter – subscriu. Oamenii din fabrică mă impresionează de fiecare dată când ajung acolo. Se lucrează într-un ritm incredibil. Banda nu stă aproape niciodată și toată lumea este super-atentă la ce face ca să nu le treacă rândul. Se pune accent pe siguranță și meticulozitate iar curățenia este de farmacie, fără exagerare.

  6. Stiu George, lucrez acolo, chiar ne-am intalnit la o vizita. :)
    Nu am vrut sa specific in primul coment, pt a nu se intelege ca sunt subiectiv. Si chiar nu sunt!
    Dacia este una dintre putinele marci ramase in Romania care ar trebui sa ne faca sa ne simtim mandrii de ea peste tot in lume.
    Priceless sentimentul cand, plecat fiind la cateva mii de km distanta de tara, vezi o Dacie, cu un neamt/francez, spaniol, mandru de ea.
    Pana una alta Dacia=Romania, orice ar fi.

  7. Baxter, e ok ce spui tu! Dacia este f fiabila, insa numai pe benzina! Daca ar pune ceva grund pe tablele alea si ar folosi vopsea mai buna si o insonorizare mai buna ar fi ok! La plastice as mai umbla putin (se vede ca e low cost), ca si la scaune cum bine zicea George mai sus si ar iesi o masina mult mai buna!

  8. @torex, de acord cu tine, dar dupa cum bine zici si tu… avem deaface cu o masina low cost si asta spune tot.
    Dacia are potentialul tehnic sa atinga pretentiile mult mai multor potentiali clienti, insa toate acestea costa, si s-ar vedea in pretul de achizitie. Si atunci nu am mai putea vorbi despre succesul pe care il are acum. Va interveni acel razboi de blazon cu marci mult mai consacrate, razboi pe care Dacia nu este inca la nivelul de a-l duce cu sanse reale.

  9. george, 10 mii de euro va fi pretul de pornire! adica cea mai cheala varianta care chiar cred ca va fi cheala rau de top. cea mai scumpa umbla zvonuri ca ar fi 17-18 mii adica nu merita banii astia. mie nu-mi place deloc designul masinii. e facut ca din topor. singurele 2 lucruri care imi plac sunt jentile si partea frontala. la siguranta chiar ei au recunoscut ca va avea tot 3 stele si ca momentan nu au nici un interes sa o faca mai sigura. gama de motorizari e cam panarama in afara de diselul de 110 cai care are un cuplu bun. 110 cai pe benzina la cum arata caroseria cred ca va fi la limita. chiar sunt curios daca varianta pe 110 cai benzina va putea depasi un logan 1.2 sau 1.4 cand va fi incarcat cu 7 persoane +bagaje si ac pornit. legat de antifonare nu prea poti avea asteptari mari de la dacia. probabil mai arunca un rand de pasla pe podeaua masinii si gata.

    la 17 -18 mii in loc de modelul asta cam urat mai bine mergi pe chevrolet orlando care arata mult mai bine . e si mai confortabil si mai sigur si costa si mai putin varianta pe benzina de top decat lodgyul asta:)

    la noi nu cred ca va avea succesul scontat de dacia, dar la export poate va prinde pentru ca e ieftina:)

    numai bine!

  10. Monovolumele, sau ‘people carriers’ se adreseaza soferilor experimentati, cu dare de mana, care doresc o masina oractica, matura pentru familia numeroasa si bagaje multe, pentru calatorii de durata. De multe ori este a doua masina din familie.

    Principalele atuuri dorite : confort si siguranta pentru familie.

    principalele caracteristici lodgy (?! ce nume) : pret redus, confort spartan, siguranta slaba (3 stele ncap pentru copii mei – nu multumesc), echipare slaba…

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.