Categorie: Auto

Cât costă Dacia Lodgy? O cam vreau!

Am văzut deja cum arată dar eu vreau să știu prețul. E clar că Dacia Lodgy este un Renault Grand Scenic în variantă lowcost dar îmi place mai mult decât mă așteptam. Se vorbește despre 10.000 de euro, cam cât un Logan MCV similar deși am unele dubii. Oricum va mai cere câteva investiții rapid după achiziție. O să vorbim despre ele mai jos după ce vezi și primele poze oficiale la dimensiunile maxime.

Între timp o să vă spun că îmi place de când am văzut-o. Dar nu mă las păcălit de campania Andros care ”vinde” o mașină super-sportivă pentru că știu că sub tabla asemănătoare este o cu totul altă inginerie decât ce o să iasă pe poarta fabricii. Deși e o sanie (lodge… lodgy) lungă și mare, mă connvinge însă cu identitatea vizuală, adică botul arătos în primul rând. Cel mai tare mă atrag farurile și grila. Dacă mă gândesc bine, pot pune orice siglă pe bot și Dacia Lodgy va arăta a brand premium. Pe bune. O capotă scurtă, cu linii bine tăiate, apoi pragurile ornamentale și cele două șine de pe plafon o fac să arate modern, exact ca orice monovolum care se respectă, cel puțin în poze.

Desigur, dotările și materialele folosite nu vor depăși cu mare lucru Loganul… Îmi e teamă de bordul urât și plasticos. Sper să fi ”furat” mai multe butoane de la Megane și Scenic, totuși. Scaunele de pe Logan sunt oricum slabe și înalțate vor fi și mai proaste. Aș vrea unele mai bune. Probabil, la cât de mare este, nici insonorizarea nu cred că va face față la peste 90-100kmh. Climatizarea va suferi deasemenea dacă nu pun un compresor mai mare decât cel de pe MCV.

Ce i-aș face ca să o pot suporta?

1. Dacă nu există opțiune de geamuri cu protecție UV, aș instala folii. La cât de mari sunt geamurile, vara ar fi cuptor și iarna beci.
2. Aș instala folii de insonorizare și izolație termică în uși.
3. Aș instala un sistem audio mai bun decât Blaupunkt.
4. Poate aș înlocui scaunele cu unele de Scenic de la dezmembrări.
5. Aș cere o culoare mai bună decât lista actuală cum ar fi un verde britanic sau albastru metalizat, un gri foarte închis metalizat.

Ce nu aș tuna?
1. Farurile. Xenonul fără lupă este îngrozitor. Și nici în proiectoare nu aș pune. M-am săturat de mașini cu becuri proaste pe drumurile patriei.
2. Toba, că nu vreau să fiu stupid când fac vrum-vrum cu 110 cai putere diesel.
3. Jantele, că aș pune sclipici pe… marfă ieftină.

Va ajunge probabil un furgon perfect pentru românul de rând, cu un spațiu de încărcare exagerat de mare, însă eu mă văd tătic în mașina aceasta mai degrabă decât în Duster sau Logan MCV. 10.000 de euro pentru varianta de serie plus vreo 2.000 de euro pe dotările mele și tot iese bine la preț. Va fi un mare HIT dar nu cred că la noi…

O să salveze Dacia vesticii. Din nou!