Categorie: Editorial

FOTO – Omul care a călcat o mașină

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Piața Romană este o troacă de porci. În afară de fetele frumoase de la ASE care se fâțâie prin zonă, Coloanele sunt un loc căruia îi fac reclamă bulina roșie, noroiul, covrigii, gropile, taxiurile pirat, polițiștii de la rutieră veniți la normă și prostituatele care plătesc chirie cu ziua prin blocuri.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (3)

Azi o să scoatem din noroi o poveste diferită și te provoc să alegi tu concluzia.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (9)

În fotografiile pe care le-am făcut în urmă cu câteva zile poți vedea două mașini parcate cu maxim tupeu fix în fața coloanelor, pe trotuar în inima Pieței. De prin toamnă, imaginea a devenit ceva obișnuit. Sub ochii polițiștilor, zeci de mașini blochează trotuarele și îi obligă pe pietoni să le lustruiască de praf când zona se aglomerează. Până recent când un pieton a hotărât însă că nu va ocoli mașina pe trotuar. Și a… călcat el autoturismul.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (2)

Da, ai citit bine. În poze se vede cum tabla Skodei Rapid abia cumpărate (vezi numerele roșii) este îndoită ca și cum ar fi fost lovită cu barosul sau picioarele unui cetățean foarte pornit.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (4)

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (5)

Dacă te uiți cu atenție vei vedea urmele de pantofi sport care au deformat tabla Skodei de parcă era din carton. Mai în spate, nici Mercedesul nu a scăpta de atac dar nu s-a șifonat la fel. Tabla neamțului a rezistat mult mai bine.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (6)

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (7)

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (8)

Partea cea mai tare acum vine. Skoda s-a retras probabil la service. Mercedes-ul a rămas tot acolo. Mașina cu numere de Tulcea este abandonată fix în centrul Pieței Romane de peste o lună. Nu m-ar mira să existe pe undeva un cetățean care o caută dar dacă polițiștii de la rutieră sau de la secție zic că e OK, cine sunt eu să întreb cine e Biță?

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (11)

Să nu ziceți că sunt guraliv doar pe blog. Eu l-am rugat pe polițistul de la rutieră să arunce o privire dar răspunsul lui m-a trimis la somn. ”Câtă vreme a lăsat un metru pentru pietoni, nu am ce-i face.” No shit. Când a intrat pe la trecerea de pietoni nu a încălcat nicio regulă, nimic?

În fine. Acum e rândul tău.

Când vezi mașini parcate aiurea pe trotuar în drumul tău ce simți? Când trebuie să ocolești până și mașina poliției care blochează trecerea de pietoni și te obligă să mergi pe mijlocul drumului? Când tu, omul, dai prin bălți ca un animal pentru că trotuarul este blocat de mașini? Simți chemarea să distrugi mașina? Să îi faci nesimțitului o pagubă de neuitat? Desigur că în public o să zici nu, că e vandalism și se pedepsește. Dar pentru aici poți fi anonim, spune ce crezi. Ce a făcut cetățeanul de mai sus este ”vigilantism” sau vandalism? Am depășit orice răbdare? Nu mai merită să așteptăm aplicarea legii?

PS: Acum patru ani arhitectul șef al Londrei a venit la București unde a vorbit cu Sorin Oprescu și toți experții primăriei general. A fost întrebat ce se poate face la București pentru a ține traficul sub control. Pe scurt omul le-a zis patru lucruri:

1. Scoateți mașinile de pe trotuare. Dacă trotuarele sunt blocate, oamenii se vor urca în mașini și se amplifică problema. În nicio altă capitală europeană nu se blochează trotuarele.

2. Nu mai construiți bulevarde noi, pasaje sau autostrăzi suspendate spre centrul orașului. În Londra cele vechi se demolează chiar. Unde faci drumuri mai rapide vin mai multe mașini. Dacă vin mai multe mașini în centru, unde vor parca?

3. Scumpiți parcările în centru și taxați orice spațiu de parcare în afara celor de reședință. Nu ar trebui să ajungă în centrul orașului decât cei care au treabă cu timp limitat.

4. Dezvoltați rețeaua de tranport în comun. 50 de șoferi mutați de la volan în autobuz ocupă de 20 de ori mai puțin spațiu pe stradă. E mai ieftin și mai rapid, eliberează traficul și este mai ecologic.

Un interviu lung și interesant care te va ajuta să înțelegi mai bine lecția londoneză, vezi aici.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.