FOTO – Omul care a călcat o mașină

Piața Romană este o troacă de porci. În afară de fetele frumoase de la ASE care se fâțâie prin zonă, Coloanele sunt un loc căruia îi fac reclamă bulina roșie, noroiul, covrigii, gropile, taxiurile pirat, polițiștii de la rutieră veniți la normă și prostituatele care plătesc chirie cu ziua prin blocuri.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (3)

Azi o să scoatem din noroi o poveste diferită și te provoc să alegi tu concluzia.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (9)

În fotografiile pe care le-am făcut în urmă cu câteva zile poți vedea două mașini parcate cu maxim tupeu fix în fața coloanelor, pe trotuar în inima Pieței. De prin toamnă, imaginea a devenit ceva obișnuit. Sub ochii polițiștilor, zeci de mașini blochează trotuarele și îi obligă pe pietoni să le lustruiască de praf când zona se aglomerează. Până recent când un pieton a hotărât însă că nu va ocoli mașina pe trotuar. Și a… călcat el autoturismul.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (2)

Da, ai citit bine. În poze se vede cum tabla Skodei Rapid abia cumpărate (vezi numerele roșii) este îndoită ca și cum ar fi fost lovită cu barosul sau picioarele unui cetățean foarte pornit.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (4)

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (5)

Dacă te uiți cu atenție vei vedea urmele de pantofi sport care au deformat tabla Skodei de parcă era din carton. Mai în spate, nici Mercedesul nu a scăpta de atac dar nu s-a șifonat la fel. Tabla neamțului a rezistat mult mai bine.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (6)

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (7)

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (8)

Partea cea mai tare acum vine. Skoda s-a retras probabil la service. Mercedes-ul a rămas tot acolo. Mașina cu numere de Tulcea este abandonată fix în centrul Pieței Romane de peste o lună. Nu m-ar mira să existe pe undeva un cetățean care o caută dar dacă polițiștii de la rutieră sau de la secție zic că e OK, cine sunt eu să întreb cine e Biță?

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (11)

Să nu ziceți că sunt guraliv doar pe blog. Eu l-am rugat pe polițistul de la rutieră să arunce o privire dar răspunsul lui m-a trimis la somn. ”Câtă vreme a lăsat un metru pentru pietoni, nu am ce-i face.” No shit. Când a intrat pe la trecerea de pietoni nu a încălcat nicio regulă, nimic?

În fine. Acum e rândul tău.

Când vezi mașini parcate aiurea pe trotuar în drumul tău ce simți? Când trebuie să ocolești până și mașina poliției care blochează trecerea de pietoni și te obligă să mergi pe mijlocul drumului? Când tu, omul, dai prin bălți ca un animal pentru că trotuarul este blocat de mașini? Simți chemarea să distrugi mașina? Să îi faci nesimțitului o pagubă de neuitat? Desigur că în public o să zici nu, că e vandalism și se pedepsește. Dar pentru aici poți fi anonim, spune ce crezi. Ce a făcut cetățeanul de mai sus este ”vigilantism” sau vandalism? Am depășit orice răbdare? Nu mai merită să așteptăm aplicarea legii?

PS: Acum patru ani arhitectul șef al Londrei a venit la București unde a vorbit cu Sorin Oprescu și toți experții primăriei general. A fost întrebat ce se poate face la București pentru a ține traficul sub control. Pe scurt omul le-a zis patru lucruri:

1. Scoateți mașinile de pe trotuare. Dacă trotuarele sunt blocate, oamenii se vor urca în mașini și se amplifică problema. În nicio altă capitală europeană nu se blochează trotuarele.

2. Nu mai construiți bulevarde noi, pasaje sau autostrăzi suspendate spre centrul orașului. În Londra cele vechi se demolează chiar. Unde faci drumuri mai rapide vin mai multe mașini. Dacă vin mai multe mașini în centru, unde vor parca?

3. Scumpiți parcările în centru și taxați orice spațiu de parcare în afara celor de reședință. Nu ar trebui să ajungă în centrul orașului decât cei care au treabă cu timp limitat.

4. Dezvoltați rețeaua de tranport în comun. 50 de șoferi mutați de la volan în autobuz ocupă de 20 de ori mai puțin spațiu pe stradă. E mai ieftin și mai rapid, eliberează traficul și este mai ecologic.

Un interviu lung și interesant care te va ajuta să înțelegi mai bine lecția londoneză, vezi aici.

Ultimele articole

Articole recomandate

132 Comments

  1. E vandalism, nu vigitalisim.
    Se vede ca e loc suficient pentru pietoni.
    E idiot primarul ca doar au sch dalele …. bani pt clica lui, nu facut nimic bun in loc.

    Sa fie trotuar de 1.5 , 2, 3 m max. Spatiu verde. Loc de parcare cu taxa.
    Banda unica pentru Ratb.

  2. Traim intr-o lume civilizata…inacceptabil ce a facut acel om skodei…omul ala a muncit pe branci pt acea masina noua.
    Se poate lasa un biletel in geam daca nu intelege ii ridici un stergator si in cel mai absurd caz ii indoi un stergator…nu am facut asta niciodata pt ca nu sunt un animal in jungla si nu imi apartine acel bun.
    Trist trist…

  3. George as mai adauga eu si culoare unice pt mijloacele pt transport in comun care vin si in ajutorul ambulantelor care fac slalom printre ambulanțe,dar impostorul de Oprescu nu va fi preocupat niciodata de problemele bucurestenilor

  4. Vlad, in situatia in care imi gasesc parcarea ocupata : azi de o masiba..maine de alta……si tot asa….cum pot aplica eu cele trei puncte expuse de tine?!?!?! Daca nu avem o lege sa ne apere ( pe cei care ne platim loc de parcare) , nu ramane decat sa ne facem noi dreptate, asa cum considera fiecare in parte! Cu consecintele de rigoare. Daca avem nesansa sa fim vazuti! ;). Si aici am facut referire la Ps-ul tau!
    Ps. La puntul 3 as mai aduga: nu iti desumflu un cauciuc( ca ai rezerva si pleci in 10-15 min) ti-le desumflu pe toate patru! Gen : iti iau valvele…

  5. As adauga si eu ca in PARCARE AUTO la supermarket, atunci cand erau zapezile cat casa, un **** mi-a tras o cheie pe aripa si pe usi ca nu a avut el loc pe acolo ca pieton (intre masina mea si cea de langa mine era o scurtatura a „potecii” de zapada. Natia asta nu se vindeca cu nici o metoda. Pieton sau sofer, nu conteaza ce esti, in 70% din cazuri esti un cimpanzeu prost (care parchezi ca un prost sau care traversezi ca un prost)! Au ramas prea putini oameni educati, civilizati. Romania a devenit o jungla locuita!

  6. Problema exista peste tot. In satele romanesti pietonii merg pe marginea DNului, la 50 cm de roata basculantei, pentru ca trotuarele sunt blocate de masini, gramezi de nisip sau sunt neasfaltate.

  7. Salut. Mey e un pic cu dus si intors.
    Ce-i drept sa-ti parasesti masina x luni intr-un loc atat de aglomerat e culmea nesimtirii.
    Dar fiind si sofer si pieton am ocazia sa ma lovesc de problemele ambelor parti si sa ma enervez din ambele ipostaze la fel de infocat.
    Nu sunt locuri de parcare. In sectorul 5, in multe zone, trotuarele sunt locurile de parcare, altceva nu exista.
    Treaba ar trebui facuta cu cap. Daca tot fiecare roman are cate 5 masini…in pana mea, sa se restructureze orasul si sa faca parcari. Da sa nu-mi puna smart parking la care platesc pe luna de 3 ori impozitul pe an care-l plateam la stupid parking. Sa faca parcari subterane, da sa nu-mi ceara abonament de 450 lei/luna, ca la 800 lei minim pe economie, de restu cumpar petarde si-i dinamitez.
    Dar nu se intampla nimic si pietonii ne enervam pe conservari si conservarii pe pietoni, statu castiga, pleava se consuma…

  8. biciclete pe mijlocul bulevardului prioritare;nu autobuze pentru ca nu ajung oriunde – exact ca si masinile;Bucurestiul are particularitatea asta – cum ca nu poti ajunge oriunde cu transportuyl in comun;multa lume insa va merge cu bicicleta

  9. Am citit toate comentariile si am ramas socat, de frustrarile romanilor, cum mercedesul e din anii 90, dar comentatorul are unu de jucarie model 2013, in fine. Observ ca toti sunt cu gura mare, ca i-ar rupe stergatoarele, ar da cu cheia si alte magarii, cum sa evolueze societatea romaneasca cand romanul cult are idei de acest gen. Sunati prieteni la politie, mergi la sectie daca iti pasa asa tare, pune declaratii, fa scandal sa vina sa-i ridice masina, sa-l amendeze, nu ii rupi tu stergatoarele sau te urcu cu picioarele pe masina, nu te gandesti ca daca organul de ordine permite sa se parcheze acolo si nu ia nici o masura, cine esti sa distrugi bunul altuia?? Si mie mi s-au rupt stergatoare si parcasem corect, dar probabil cineva considera locul acela vreo mostenire de familie, oricum eu sa il prind sau sa il vad in fapt pe vreunul ca se atinge de bunul meu, cred ca ii bag stergatorul acela pe gat la propriu, pentru ca daca am gresit eu cu ceva, exista un organ de lege, nu suntem in jungla. Lasati povestile cu transportul in comun, exceptand metroul, autobuzele sunt jalnice, supra aglomerate, miros urat, murdare, lume dubioasa mai ales seara. Degeaba sunteti ipocriti si insistati cu transportul in comun si degeaba comparati cu Uk, Franta sau Spania, am fost si eu prin locurile acelea si daca as locui pe acolo chiar nu mi-ar trebui masina in timpul saptamanii!

  10. – in primul rind nu suntem in Londra – si nici peste 20 de ani nu vom avea probabil problemele aglomeratiei din capitala britanica
    – in al doilea rind „discriminarea” soferilor nu este nici pe departe o solutie – real Bucurestiul poate fi inca traversat de la un capat la altul, pe orice directie, in conditii rezonabile – in raport cu alte aglomerari urbane europene
    – in al treilea rind suntem o populatie cu specificitati comportamentale mediteraneean balcanice, adica manifestam o preferina clara in favoarea confortului personal vis a vis de cel colectiv – specific nordului europei. De transformat nu ne vom transforma si este bine sa fie asa, iar solutiile saxone nu-si gasesc locul decit in cadrul unui discurs superficial si ipocrit.
    – solutia ar fi incurajarea construirii de parcari prin facilitati fiscale eventual si disponibilizarea de catre primarie a unor terenuri din patrimoniu pe care oricum nu se intimpla nimic de ani si nici nu exista perspective sa se intimple.

  11. BINE LE-A FACUT ALA CARE A JUCAT CALUSARII PE MASINILE LASATE ÏN NESIMTIRE – ca nu pot sa le zic parcate – IN FATA COLOANELOR DIN PIATA ROMANA !
    Politisti care se ascund dupa litera unei legi prost întocmite si autoritati care nu vor sa sanctioneze un abuz evident si o lipsa crasa de simt civic.
    În primul rând ar trebui modificat Codul rutier în sensul în care sa nu mai permita parcarea autovehiculelor pe trotuar decât în prezenta unor amenajari clare pe carosabil si pe trotuar si a unei semnalizari rutiere specifice. Nu ai ce cauta cu masina pe trotuar altfel si nu e vorba de târguieli de genul ca lasi 1 m, 2 m, 3 m si altele !
    În al doilea rând primariile din Bucuresti ar trebuia sa amenajeze parkinguri subterane sau de suprafata pentru a permite absorbirea nr. urias de autovehicule care circula zi si noapte în Bucuresti. In ultimii 10 ani nr. de autovehicule a crescut enorm, oamenii se deplaseaza din ce în ce mai mult si în momentul în care vin înspre centrul orasului sunt obligati sa se bata pentru un loc de parcare!!!
    Majoritatea capitalelor europene au construit asfel de parkinguri fie în centru, fie la periferie, unde iti poti lasa masina pentru câteva ore si poti ajunge în centru folosind mijloace eficiente de transport în comun.
    Cât despre represiunea la adresa soferilor fara simt civic, autoritatile române ar trebui sa fie mult mai ferme si sa lase la o parte hatisul birocratic. Îmi pare rau ca spun asta, dars unt unii români care nu stiu decât de frica si de bici ! N-are rost sa facem prea multe teorii, poate ca asa am fost educati de secole.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.