Ţepele de pe mobile.de

Că tot vorbeam noi în serialul Cum aduc o maşină din Germania despre ţepari. Din câte se pare, lucrurile se rafinează. Apar în scenă firmele de „escrow”. Uite un articol bunicel preluat din România Liberă. Vă promit că fac o listă cu mai multe exemple de ţepe, ca să învăţăm pe „materialul clientului”.

Multe anunturi de pe internet referitoare la vanzari de masini, motociclete sau chiar barci second- hand ascund escrocherii rafinate. „Romania libera” a descoperit pe unul dintre cele mai populare site-uri auto, www.mobile.de o retea de tepari bine pusa la punct, retea despre care specialisti straini in securitate online ne-au spus ca ar putea fi creata in Ramnicu-Valcea.

Escrocii au postat pe cunoscutul portal un anunt- momeala in care spuneau ca vand o masina la un pret foarte bun. Redactorii nostri s-au aratat interesati de oferta si au intrat in dialog pe Internet cu presupusul vanzator, care pretindea ca este englez. Acesta a incercat sa ne spulbere orice suspiciune, recomandandu-ne sa facem tranzactia printr-o firma de curierat foarte sigura, cu sediul in Marea Britanie, si ne-a indrumat spre site-ul de pe Internet al acesteia. La prima vedere, compania parea ireprosabila, judecand dupa modul profesionist in care arata pagina de Internet. Cu ajutorul unor specialisti in securitate online am aflat insa ca totul nu era decat o escrocherie si ca respectiva firma de curierat, careia urma sa-i trimitem banii, nu exista in realitate.

Mecanismul inselaciunii e foarte bine pus la punct. Pretinsul vanzator va trimite pe mail numele unei asa-zise companii de curierat de tip „escrow”, despre care spune ca e „foarte populara”, „sigura”, „de incredere”, „dincolo de orice banuiala”. Sunt cuvintele preferate ale escrocilor, care cauta sa-si relaxeze victima si sa-i adoarma banuielile. Argumentul inselator este: „Nu imi trimiti mie banii, ci firmei care se ocupa de transport. Ea imi plateste abia dupa ce iti livreaza produsul, produs pe care, in plus, il poti returna daca nu iti convine si primesti imediat banii inapoi”. Firma e, bineinteles, inventata, dar au fost cazuri in care „e-hotii” nu s-au sfiit sa copieze (cloneze) chiar site-urile unor firme de curierat respectabile. Inselatoria se bazeaza, printre altele, pe faptul ca firmele de tip „escrow” exista in realitate, iar serviciile lor sunt adesea folosite in schimburile comerciale din toata lumea.

O astfel de firma este, de fapt, un intermediar care garanteaza ca produsul ajunge la cumparator, iar banii la vanzator. Principalul atu al unei companii care ofera serviciul „escrow” este reputatia, fara de care clientii nu ar accepta sa lase bani sau produse in grija.

Anuntul-momeala
„Vand Skoda Octavia, turbo diesel, 2004, 85.000 de kilometri, dotari cat se poate de generoase: 10 airbaguri, jante din aliaj, oglinzi si geamuri electrice, scaune incalzite, computer de bord, senzori de parcare, GPS, clima!” Pretul: 8710 euro, adevarat chilipir. Anuntul postat pe site-ul german mobile.de ne-a starnit imediat atentia, asa ca i-am trimis un mail pretinsului vanzator. Acesta s-a recomandat „domnul Andree Hamard” si ne-a spus ca se afla in Franta, intr-un orasel din nord. I-am trimis un e-mail in limba franceza, ne-a raspuns dupa trei zile foarte amabil si politicos. Povestea lui pare plauzibila: e expatriat de fapt, tocmai a revenit in Anglia la Newcastle, a lucrat o vreme in Franta si firma l-a rechemat in tara mai devreme decat trebuia. Presat de timp, omul n-a mai avut timp sa vanda masina pe continent, asa ca, reintors in tara cu volan pe dreapta, e nevoit sa vanda rapid si ieftin o masina cu volan pe stanga. „N-are nici o zgarietura, e perfecta”, ne scrie domnul Hamard. O vinde mai ieftin pentru ca, daca nu o da repede, trebuie sa plateasca un impozit care e destul de mare.

Ultimele articole

Articole recomandate

71 Comments

  1. Eu nu o sa inteleg niciodata cum de noi romanii… acceptam sa fim batjocoriti de unele natii dar cand vine vorba despre tara ta nu te gandesti decat cum sa-i dai vecinului cea mai mare tzeapa! parea mea este ca te razbuni si tu pe cine poti!
    Cum doresc sa achizitionez o masina tot caut atat informatii, detalii thnice si multe alea despre ea! S-a oferit cineva sa mi-o aduca din germania(cum eu nu prea le am cu germana) dar cu o conditie care mi s-a parut fireasca ca ar mai pune si el la masina cam inca 600 700 euro la pretul de vanzare! Am zis OK la inceput! Chiar mi-a aratat masina inainte sa plece dupa ea! o vectra 1.9 CDTI (echipare elegance plus NAVIG.) 2006. masina era la 11.550€ – el spera sa o scoata la macar 12.000 cu tot cu comisionul lui! de acolo mi-a dat un tel si mi-a spus ca are nevoie de un avans nu mai mult de 6000 de euro (cand la inceput mi-a spus clar ca el nici nu se gadeste sa ceara avans)! Evident nu am acceptat! Iar de atunci (2 luni) nici macar nu ma m-ai intrebat nici macar de sanatate! :))

  2. stiti ceva despre unii care au site-ul http://www.autoimport.ro,eu am luat legatura cu ei si m-ai spus ca o sa-mi aduca ce masina vreau eu in plus la valoarea masinii se mai pune inca 1000 de euro normal pt cheltuielile lui.In plus inainte sa plece sa aduca masina trebuie sa-i dau 30% din valoare masinii bani care trebuiesc pusi intr-un cont.Astept pererile voastre!

  3. Pai daca ai ce sa faci cu banii si vrei sa risti in asa mare hal…”go ahead…” nu cred ca o firma sau o persoana care se asteapta sa faca comert cu masini si sa fi si respectabil se preteaza la asa ceva(ma reffer la „banii sa fie intr-un cont”)! eu cred ca cel mai simplu ar fi sa fie ceva de genul banii de bilet de avon sau autocar sau ceva destul de mic…(gen 300 euro max) asta asa ca sa iti ofere incredere (caci daca vinde masini si ii tragi tzeapa el oricum isi scoate banii pe ea la un momnt dat) iar „bussiness-ul” sa nu fie facut la colt de strada ci macar intr-un birou!!!

  4. @ mihai alex imi pare rau sa iti spun dar e vina ta personala.( si asta 100% )
    1. cum poti sa pui pe cineva sa iti aduca o masina care tu ai vazut-o numai in poze???
    2. e normal ca el sa ceara banii inainte…ce face cu masina daca tie nu iti place fiindca are o mica zgarietura pe dreapta ?
    3. ce face cu masina daca tu pur si simplu ai fost concediat sau ti-ai cumparat o casa si nu iti arde de masina?
    4. De ce nu te misti singur ? avionul costa 100 euro pana in germania ? ti-e frica sa vii intr-o tara straina? ti-a frica ca te pacalesc vanzatorii ?
    5. daca asta e problema mai cauta si intereseaza-te pe net cine te poate ajuta. Exista cu siguranta posibilitati.

  5. …cam asa ceva, nu???

    Hello,
    Thank you because you have interested in my car and i`m glad because i can answer to you.
    My last price is 3000Eur including all taxes,
    The car have german papers with german plates numbers,
    Like you can see in the pictures the car is in excellent condition, no accidents, no scratches, no dents, no need for additional repairs:
    http://picasaweb.google.com/carpicx2/VWPassat19TDiNavigation?authkey=MWzwLx-xri0
    I just moved out from Germany to UK, London and the car is here with me.That is the reason beacuse i don’t need the car anymore because here in UK is very hard to drive an european car with the steering weel on the left side.
    Like i told you i just moved out from Germany to UK, London and that is the reason beacuse i don’t have a phone number by now,
    So the only way that we can comunicate is trought the emails.
    If you have others questions let me know,
    Thanks.

  6. Pai sa ma bag si eu ca musca …. citesc de vreo 2 luni fel si fel de site-uri despre importul de masini ( in special din Germania) . Din cate mi-am putut da seama e o brambureala totala …. Ba este euro2, ba euro3, ba este E2 si a iesit non-eur, ba ca ,, eu dau spaga 300 si e ok ( RAR Resita si Sibiu) si tot nu inteleg nimic …. Cert este ca nu pot nici cum sa inmatriculez omasina in Rola un pret ,,omenesc”
    Locuiesc in Germania de 1 an …. inca fac ,,scoli” si uite asa dupa 1 an de munca in Spania zic… ok, mai am ceva bani sa pot cumpara o masina pt parinti …. pai la Harbu ala de DACIA din 75 ce sa mai astepti …oricum nu o mai trece nici dracu de verificare …
    Ma pun si cumparai un VW Golf III, 1600 cc data fabricatiei 15.07.1991, prima inmatriculare 14.06.1993
    In talon 2 rubrici: V.9 – Für die EG-Typgenehmigung maßgebliche Schdstoffklasse: SCHADSTOFFARM EURO2
    14 – Bezeichnung der nationalen Emissionsklasse: SCHADSTOFFARM EURO2.
    In plus o hartie : <von EURO1 auf EURO2 Grenzwerte für G-Kat-Fahrzeuge: von 4500min: CO(%): 0,15, HC(ppm): 20 , Lambda(-): 0,99
    von 3500 min: CO(%): 0,09, HC(ppm) :19, Lambda(-): 1,01

    Pe langa astea: alta hartie: Neue Abgasnorm/Schlüsselnr. : EURO2/25
    Acu dupa cate am citit p-aci si prin alte parti … cica nu e euro2 ci euro1 dar foarte posibil sa o incadreze RAR la non-euro.
    Vive la Roumanie!!!! :(

  7. Raspunsul e simplu…la RAR nu se accepta nici un fel de modificare a masinii…ca e facuta in germania sau in honolulu e neinteresant , asa cum si normele actuale de poluare ale masinii neinteresante sunt .Rar-ul nu vede decat inainte…nu exista o privire stanga dreapta de genul *stai mai omule ca masina asta are norme de poluare care nu se potrivesc cu hartiile noastre antice * Teoria imbinata cu practica insa este foarte simpla :

    Euro 1 = katalysator+sonda lambda
    Euro2 = katalysator+sonda lambda+reglaj la motor rece
    Euro3 = katalysator+sonda lambda+OBD (OBD2)
    Euro4 = katalysator+2 sonde lambda+OBD2

    Daca la rar ar fi si ceva ingineri capabili si nu neaparat ahtiati dupa bani ar fi priceput de mult ce inseamna norme de poluare !!!

  8. In curand vreau sa plec si eu in Germania sa-mi iau o masina din 95-97, pe la 4000 de euro si deja imi facusem o lista cu ultimile 2 caractere ale numarului de omologare si corespondenta lor in clasa de emisii poluante, euro 2, euro 3, lista folosita de cei ce elibereaza roviniete; gandindu-ma ca-mi va fi de folos acolo fara sa stau la telefon din Germania cu RAR-ul.
    Astfel, daca ultimile 2 caractere ale numarului de omologare sunt D3 sau E3 sau R3 atunci clasa de emisii este euro 3, nu stiu insa daca e regula general valabila sau nu!!
    Oricum, deja m-ati pus pe ganduri …
    L-as ruga pe mobiles_de daca ar putea sa-mi spuna cum se numeste strada din Berlin pe care se gasesc mai multe autohouse-uri.
    Multumesc!

  9. @kosty daca vrei sa nu ai probleme cu rar-ul si cauti masina cu euro 3 trebuie sa scrie in acte Euro 3 …nici D3 nici altceva :) Cu privire la strada din berlin…sorry eu sunt la 600 km de berlin in sudul germaniei si habar nu am de berlin…in concediu am fost da…insa cu siguranta nu am cautat masini :D concediu=liniste :) cu masini am de a face in fiecare zi. Inca ceva ce am observat la foalte multi romani si as spune ca apartine de naivitate si dezinformare. In germania nu exista o strada cu masini…in germania exista mii de dealeri si zeci de mii de masini de vanzare…daca ai timp si chef gasesti la fiecare pas…INSA…pt asta avem internet , 90% din masini le gasesti pe net la vanzare ca sa nu te deplasezi sute de km cautand o masina…notezi ce e interesant,3-4-5 masini (bineinteles nu tepe in care numai romanii mai cred…problema a fost discutata si aici si pe multe alte forumuri) vorbesti cu vanzatorul si te duci sa le vezi.

  10. Salut.urmeaza sa plec pana in germania sa aduc o masina un peugeot 206 sau un opel astra.Am cititi pe multe forumuri ca preturile reale din germania sunt diferite de cele de pe mobile.de.Acolo am gasit 206 din 2000 cu preturi de la 2500-3000E(sunt destule de multe masini).Sunt adevarate preturile astea? pe alte forumuri ziceau ca in germania 206 il iei cu 4000E si ceva.NU stiu ce sa mai cred. Sfatuiti ma

  11. Draga George, pentru ca esti mult mai bine informat, apelez la amabilitatea ta si te rog da-mi un link, daca exista, unde pot sa-mi stabilesc in ce norma de plouare se incadreaza masina pe care de curand am cumparat-o. Este o Mazda 626/USA cumparata din Germania, cam veche ce e drept(94),imbunatatita-ca si poluare-cu catalizator D3, dar o bijuterie, pe langa Dacia mea din 87, care este “EURO 10″. Imi cer scuze,dar cred ca-i mai bine sa circul cu Mazda asta decat cu Dacia,dar este asa greu cu RAR-ul ca-ti vine sa plangi nu alta. Multumesc pentru UMAR!

  12. este imbunatatita ca poluare cu sistem KLR ceea ce inseamna euro2 (sau D3) . Problema este ca la RAR nu se accepta acest sistem german (in 90% din cazuri) si masina apare ori ca euro 1 ori non euro…din pacate…si din lipsa de cunostinte…

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.