Ţepele de pe mobile.de

Că tot vorbeam noi în serialul Cum aduc o maşină din Germania despre ţepari. Din câte se pare, lucrurile se rafinează. Apar în scenă firmele de „escrow”. Uite un articol bunicel preluat din România Liberă. Vă promit că fac o listă cu mai multe exemple de ţepe, ca să învăţăm pe „materialul clientului”.

Multe anunturi de pe internet referitoare la vanzari de masini, motociclete sau chiar barci second- hand ascund escrocherii rafinate. „Romania libera” a descoperit pe unul dintre cele mai populare site-uri auto, www.mobile.de o retea de tepari bine pusa la punct, retea despre care specialisti straini in securitate online ne-au spus ca ar putea fi creata in Ramnicu-Valcea.

Escrocii au postat pe cunoscutul portal un anunt- momeala in care spuneau ca vand o masina la un pret foarte bun. Redactorii nostri s-au aratat interesati de oferta si au intrat in dialog pe Internet cu presupusul vanzator, care pretindea ca este englez. Acesta a incercat sa ne spulbere orice suspiciune, recomandandu-ne sa facem tranzactia printr-o firma de curierat foarte sigura, cu sediul in Marea Britanie, si ne-a indrumat spre site-ul de pe Internet al acesteia. La prima vedere, compania parea ireprosabila, judecand dupa modul profesionist in care arata pagina de Internet. Cu ajutorul unor specialisti in securitate online am aflat insa ca totul nu era decat o escrocherie si ca respectiva firma de curierat, careia urma sa-i trimitem banii, nu exista in realitate.

Mecanismul inselaciunii e foarte bine pus la punct. Pretinsul vanzator va trimite pe mail numele unei asa-zise companii de curierat de tip „escrow”, despre care spune ca e „foarte populara”, „sigura”, „de incredere”, „dincolo de orice banuiala”. Sunt cuvintele preferate ale escrocilor, care cauta sa-si relaxeze victima si sa-i adoarma banuielile. Argumentul inselator este: „Nu imi trimiti mie banii, ci firmei care se ocupa de transport. Ea imi plateste abia dupa ce iti livreaza produsul, produs pe care, in plus, il poti returna daca nu iti convine si primesti imediat banii inapoi”. Firma e, bineinteles, inventata, dar au fost cazuri in care „e-hotii” nu s-au sfiit sa copieze (cloneze) chiar site-urile unor firme de curierat respectabile. Inselatoria se bazeaza, printre altele, pe faptul ca firmele de tip „escrow” exista in realitate, iar serviciile lor sunt adesea folosite in schimburile comerciale din toata lumea.

O astfel de firma este, de fapt, un intermediar care garanteaza ca produsul ajunge la cumparator, iar banii la vanzator. Principalul atu al unei companii care ofera serviciul „escrow” este reputatia, fara de care clientii nu ar accepta sa lase bani sau produse in grija.

Anuntul-momeala
„Vand Skoda Octavia, turbo diesel, 2004, 85.000 de kilometri, dotari cat se poate de generoase: 10 airbaguri, jante din aliaj, oglinzi si geamuri electrice, scaune incalzite, computer de bord, senzori de parcare, GPS, clima!” Pretul: 8710 euro, adevarat chilipir. Anuntul postat pe site-ul german mobile.de ne-a starnit imediat atentia, asa ca i-am trimis un mail pretinsului vanzator. Acesta s-a recomandat „domnul Andree Hamard” si ne-a spus ca se afla in Franta, intr-un orasel din nord. I-am trimis un e-mail in limba franceza, ne-a raspuns dupa trei zile foarte amabil si politicos. Povestea lui pare plauzibila: e expatriat de fapt, tocmai a revenit in Anglia la Newcastle, a lucrat o vreme in Franta si firma l-a rechemat in tara mai devreme decat trebuia. Presat de timp, omul n-a mai avut timp sa vanda masina pe continent, asa ca, reintors in tara cu volan pe dreapta, e nevoit sa vanda rapid si ieftin o masina cu volan pe stanga. „N-are nici o zgarietura, e perfecta”, ne scrie domnul Hamard. O vinde mai ieftin pentru ca, daca nu o da repede, trebuie sa plateasca un impozit care e destul de mare.

Ultimele articole

Articole recomandate

71 Comments

  1. cosmin

    Pai sa ma bag si eu ca musca …. citesc de vreo 2 luni fel si fel de site-uri despre importul de masini ( in special din Germania) . Din cate mi-am putut da seama e o brambureala totala …. Ba este euro2, ba euro3, ba este E2 si a iesit non-eur, ba ca ,, eu dau spaga 300 si e ok ( RAR Resita si Sibiu) si tot nu inteleg nimic …. Cert este ca nu pot nici cum sa inmatriculez omasina in Rola un pret ,,omenesc”
    Locuiesc in Germania de 1 an …. inca fac ,,scoli” si uite asa dupa 1 an de munca in Spania zic… ok, mai am ceva bani sa pot cumpara o masina pt parinti …. pai la Harbu ala de DACIA din 75 ce sa mai astepti …oricum nu o mai trece nici dracu de verificare …
    Ma pun si cumparai un VW Golf III, 1600 cc data fabricatiei 15.07.1991, prima inmatriculare 14.06.1993
    In talon 2 rubrici: V.9 – Für die EG-Typgenehmigung maßgebliche Schdstoffklasse: SCHADSTOFFARM EURO2
    14 – Bezeichnung der nationalen Emissionsklasse: SCHADSTOFFARM EURO2.
    In plus o hartie : <von EURO1 auf EURO2 Grenzwerte für G-Kat-Fahrzeuge: von 4500min: CO(%): 0,15, HC(ppm): 20 , Lambda(-): 0,99
    von 3500 min: CO(%): 0,09, HC(ppm) :19, Lambda(-): 1,01
    Pe langa astea: alta hartie: Neue Abgasnorm/Schlüsselnr. : EURO2/25
    Acu dupa cate am citit p-aci si prin alte parti … cica nu e euro2 ci euro1 dar foarte posibil sa o incadreze RAR la non-euro.
    Vive la Roumanie!!!! :(

    pana la urma cum ai inregistrat masina ca am si eu una tot din acelasi an si as vrea sa stiu numai ca a mea e motor de 1781.astept pe mail un mesaj
    maftei_marius1@yahoo.com

  2. bai Buhnici ba da bine le mai zici! Cel mai jmecher tutorial care l-am citit vreodata. Eu spre exemplu detin un A4 2003 131 cp 115.000 km , planuiesc ca dupa sarbatori sa-l dau si sa ma duc sa-mi aduc un BMW 530 an 2004-2005 am vazut in juru a 19000 euro.Imi recomanzi ceva in sensul asta ? poate un autohaus ceva „specializat” pe bmw ? sau poate iti dau direct tie mail inainte sa plec si mergi cu mine tin eu cheltuielile..:) si inca ceva .. sa inteleg ca daca vreau bmw mai scade din riscu km dati inapoi?

  3. foarte sarac reportajul, unul dintre cele mai sarace din cate am citit ! este adevarat, se mai intampla printrre noi sa fie si excroci ! dar asta nu ne impiedica , sa ne cumparam o masina dintr-o tara straina, de teama ca s-ar putea sa fim pacaliti ! cine se lasa pacalit , e un pacalici!

  4. Salut…Am citit articolele tale si sunt f interesante si folositoare, bv tie!!! Vreau sa-mi iau o masina din germania si pana acum m-am uitat pe mobile.de si autoscout dar dupa ce am citit si am mai auzit nu mai am asa incredere in ce scrie acolo!! Te rog mult poate stii un dealer serios si imi vei raspunde cu un link! Ms mult

  5. Vreau sa spun si eu ceva de dealer de masini in Germania . Sunt un sas din Sibiu si traiesc de 20 de ani in Germania . Sunt dealeri nemti care vand ma-sini la care masinile pe care le vand arata ca ouale colorate de pasti – masini in general in stare foarte buna , cu preturi mai mari , masini testate de dealeri , toate cu garantie de un an ( dealerii care vor sa vanda masini pentru piata germana sunt obligati de lege sa dea un an de garantie pe ma-
    sinile second hand ) , in general masini fara probleme tehnice sau de ru-
    gina . Mai sunt si dealerii in majoritate rusi , arabi , turci ( si africani – nu asa
    de multi ) care vand mai mult masini in majoritate in export ( Polonia , Ucrai-
    na , Rusia , tari din Africa si asa mai departe ) . Aceste masini sunt ( care
    se vand in export ) toate fara garantie , mai ieftine dar in majoritate cu
    multi km rulati , sau cu probleme tehnice , sau vechi , sau cu rugina sau
    avariate sau cu verificarea tehnica ( TUV – RARul german ) expirata sau
    aproape expirata . Cele mai multe masini de second hand care se vand in
    Germania o sa le gasiti la mobile.de sau la autoscout24.de . Masini in anun-
    turile de pe acele doua situri care sunt cu MULT SUB PRETUL PIETII SUNT
    INTOTDEAUNA SARLATANERII . Nu are nimeni ceva de dat cadou nici aici .
    In general se pot cumpara si masini de la arabi , turci … Eu unul nu sunt
    fiul lui bani gata , asa ca cumpar pentru mine , cand am nevoie de o masina
    de cele mai multe ori de la arabi ( masinile au avut intotdeauna probleme
    mici tehnice sau optice – dar stiam dinainte sa le cumpar – si le luam totusi
    din cauza pretului ). Ultima masina am luat-o acuma un an , este un merce-
    des 220 cdi ( anul de constructie 1998 ) cu vreo 227.000 de km rulati . Pre-
    tul mediu al pietii era in jur de 5.500 de euro , iar eu am luat-o de la un
    arab cu 3.500 de euro . Problemele care le avea sunt : cauciucurile erau
    pe terminate – le-am schimbat in timp = circa 300 de euro toate patru – ma-
    sina are ceva rugina la o roata din spate si ceva lovitura de piatra pe ca-
    pota din fata + se cojeste putin lacul pe capota din fata + ceva zgirieturi .
    Alea toate le las asa – pe mine nu ma deranjeaza – pentru aia am economisit
    multi bani la cumparare . Ma duc cu ea in jur de 30.000 de km pe ani , si
    vreau s-o mai tin vreo sase ani , dupa care ajunge in cimitirul de masini .
    La mercedes ( in special diesel ) nu trebuie normal sa va faceti griji mari
    daca luati o masina cu 200.000 – 250.000 de km rulati . Motoarele tin de
    regula cel putin 500.000 de km – depinde si de capacitatea motorului ) .
    Au distributia pe lant – deci nu va treziti cu cureaua de distributie rupta –
    trag pe rotile din spate – cu motorul in fata ( cel putin din clasa C in sus )
    si sunt foarte solid prelucrate . O reparatie este mai ieftina ca la masini-
    le japoneze – singurul dezavantaj este pretul de cumparare mai mare .
    Inainte aveam in timp si 2 forduri – amindoua mi sau ruginit sub c*r , de
    m-am trezit ca nu mi-o mai dat verificarea tehnica ( la o varsta de cca.
    13 ani ) Un ford sau un opel o sa gasiti intotdeauna mai ieftin decat un
    mercedes , bmw sau audi – care sunt masini de totul alta calitate . Mai
    bune ca ford si opel – dupa parerea mea ( subiectiva ) – sunt vw-urile
    ( referitor la rugina la parti importante ale masinii ) . Va mai dau un
    sfat : cumparati mai bine masini pe motorina ( diesel ) ca consuma MULT
    MAI PUTIN decat cele pe benzina . Cumparati mai bine masini combi de-
    cat berline , ca intra mult mai mult in ele ( eu bag si cainii ( 2 ) in spate
    cand ma duc in concediu ) . Masinile cu cutie automata consuma mai
    mult ( a mea circa 0,5 l / 100 km ) ca cele cu cutia manuala . Totusi e
    mult mai comod cu cutia automata . Climatronic si toate minunile ca
    computerbord sunt faine dar foarte scumpe daca se strica . Ca sa eva-
    luati pretul unei masini second hand in Germania , va recomand de
    la ” ADAC ” ( automobil clubul german ) cd-romul : „Gebrauchtwagen
    2010 / 2011” pe care il puteti cumpara la „amazon.de” cu vreo 15 Eu-
    ro plus taxa de transport – posta ( din Germania in tara ) . Veti gasi
    pe cd datele de la 30.000 de modele de masini fabricate intre 1999 si
    2009 . Cu acest cd puteti sa evaluati o masina la plus minus cateva
    sute de euro din piata germana . Problema este ca cd-ul este numai
    in germana , deci cei care nu stiu germana ( majoritatea ) va trebui
    sa cautati pe cineva care stie limba sau sa lucrati cu un dictionar ( on-
    line ) . Cd-romul merita in orice caz banii , din cauza ca stiti pe urma
    cat valoreaza un model oarecare si nu are cum sa va insele cineva la
    pret . Mai scrie la toate modelele si punctele slabe , care se strica cel
    mai des la modelul respectiv . Deci cumparati-l ca puteti economisi
    foarte multi bani – fiindca puteti sa alegeti pe urma si un model care
    nu prea are multe boli in general . Daca vreti sa cumparati o masina
    in tara adusa din Germania as zice ( parerea mea ) ca un pret „fair)
    adica normal ar fi pretul masinii de aici ( Germania ) plus 1.000 de eu-
    ro pentru adus si taxa celuia care o aduce (inclusa in 1.000 de euro ).
    ( pentru masini aduse la comanda ) . Daca se vinde in Romania o ma-
    sina adusa din Germania nu stiu sa dau un sfat . Eu unul as cere cca.
    1.500 de euro peste pretul de cumparare , din care 500 de euro ar fi
    masa de negociere si 1.000 de euro ar fi pentru transport , numere
    de vama … si taxa mea . Ce fac altii nu stiu – nici eu nu am adus ma-
    sini , dar daca as aduce circa atat as cere . Inca ceva : masinile cu mo-
    torina ruleaza in Germania de la 20.000 de km / an in sus , mai degra-
    ba 25.000 sau 30.000 sau mai mult . Nu cumpara ABSOLUT NIMENI
    aici o masina pe motorina care circula 10.000 pana la 15.000 de km /
    an , fiindca se plateste pe o masina pe motorina mult mai mult impo-
    zit pe an decat pe una pe benzina . Pentru aia motorina este ceva
    mai ieftina decat benzina . Deci merita numai masini pe motorina la
    oameni care circula mult ( peste 20.000 km / an ) sau foarte mult .
    Daca gasiti o masina aici pe motorina , care de exemplu are 5 ani si
    a rulat 60.000 km , atunci a umblat cineva la kilometraj ( suta la suta ).
    Normal este pentru asa o masina sa fie rulata circa 100.000 pina la
    150.000 de km . Sper ca am putut sa va ajut putin .
    Dupa parerea mea domnul George Buhnici a facut o pagina foarte buna
    de web care va poate ajuta mult , daca nu aveti experienta cu adusul
    masinilor din Germania . Va salut pe toti .

  6. Comentariul de sus l-am scris azi 30.07.2010 . Deci data pe toata pagina asta de comentarii este aiurea . D-nul George Buhnici a spus ca cel mai bine
    este sa mergeti la cumparat masini in Rhenania de Nord – Westfalia . Pot
    numai sa afirmezi lucrul acesta , din cauza ca in landul respectiv locuiesc
    circa 17,9 milioane de oameni ceea ce inseamna ca este un oras langa al-
    tul si gasiti multi dealeri de masini fara sa parcurgeti distante mai mari de
    drum . Dealtfel cine cauta masini mai noi ( de un an sau doi , trei ani vechi-
    me o sa le gaseasca mai ieftin in orasele unde se produc masinile , din cau-
    za ca multi nemti care lucra in fabricile respective in care se produc masini
    isi cumpara in fiecare an masina noua din fabrica ( angajatii primesc extra
    rabat ) si le vand dupa un an . Deci Fordurile o sa fie ceva mai ieftin in
    Köln si in Saarlouis ( unde sunt fabrici de Ford ) , BMW-urile la München
    si Deggendorf , Opel la Rüsselsheim , Kaiserslautern si la Erfurt , Mercede-
    surile la Sindelfingen si la Bremen , Audi la Ingolstadt si VW-urile de exemp-
    lu la Wolfsburg . Inca ceva : la masinile ( sh ) cu un pret foarte agresiv ( mult mai mic decat pretul mediu ) , nu va mai lasa dealerul probabil nimic din pret .
    Eu am luat doua masini in timp , de la arabi cu preturi agresive , din care
    arabul nu mai lasa nimic . Daca luati de la dealeri nemti , aia c-am au preturi mai umflate ( si masini mai bune ) va mai puteti targui – la arabi la fel , de-
    pinde de pret daca mai e aer in el .
    Va salut Juergen

  7. Mi-am mai amintit ceva legat de cumpararea unei masini – nu are treaba cu
    teapa – dar este informativ pentru cineva care vrea sa economiseasca bani
    cand cumpara o masina . Sa luam de exemplu marca mercedes , sa zicem
    ca vrem un combi clasa C prima data inmatriculat in anul 2001 pe motorina .
    In anul 2001 erau la dealerii de masini noi , doua feluri din acest model de
    vanzare – modelul „vechi” ( intern : S202 ) care sa construit pana in decembrie 2000 sau ianuarie 2001 ( nu mai stiu exact ) si modelul „nou”
    (intern la mercedes : S203 ) construit circa din ianuarie 2001 . Intotdeauna
    cand apare un model nou , modelul vechi scade in valoare . Deci daca eu
    mi-asi cauta acum o masina inmatriculata nou in anul 2001 asi alege modelul vechi , fiinca o gasesc mult mai ieftin pe piata decat modelul nou inmatricu-
    lat prima data in acel an . Deci sa zicem de exemplu daca caut un Ford o
    sa cumpar un Ford Escort din ultimul lui an de constructie in loc de un Ford
    Focus in primul lui an de constructie . Sau daca vrau un Opel cumpar un
    Opel Vectra B din ultimul an cand s-a fabricat in loc de un Opel Vectra C
    in primul an cind s-a fabricat ( Vectra B pana in 2002 , Vectra C din 2002
    incoace pana in 2008 ). Un Vectra C din 2008 va fi mult mai ieftin decat
    un Insignia din 2008 care este urmasul lui Vectra pe piata . Si regula
    asta este valabila pentru toate marcile si modelele . Sper ca v-am ajutat
    putin . Salutari la toti Juergen Schneider , 1.08.2010

  8. Sunt si „cumparatori” care se ocupa cu asa ceva. Scri anuntul, astepti cumparator si cand te astepti mai putin te cauta un „american” mare luptator prin Afganistan care e interesat de masina. Pana aici nimic suspect, masina e la tine, nu o fura nimeni, banii sunt la el (bine ar fi sa fie la tine:) ), deci e totul ok. Dupa niste intrebari si interes fals iti propune o afacere. De aici partea SF. Ar fi gasit el un milion de dolari prin Irak si trebuie tinut la tine ca cica e mai sigur. Ii trimiti tu vreo 3 mii de euro sa ii transfere si restu e isorie!

  9. E incredibil :) au trecut 2 ani si inca se mai intampla exact asa cum este descris in articolul initial .
    Zilele trecute am dat peste o oferta buna de tot , un Ford Focus Turnier 1.6 Ti-VCT Trend din Germania (anuntul a fost scos de pe mobile de administratori pe motiv de frauda ..am vazut tarziu asta).
    Asa..masina arata in poze extrem de bine , din 2010, 8950 EUR, sub 40.000 km, acte in poze…ce era ciudat ,dar am crezut ca a fost doar o greseala :) de editare a anuntului despre care urma sa intreb era puterea motorului declarata la 125 CP …in fine ..
    Am dat mail si va copiez aici exact cum mi-a scris individul in germana (eu am tradus ad literam in engleza) :

    „Hello,
    I am English and my German is bad!
    My English is besser.Ich am private (not handler).
    I have worked in Germany for the last year and I purchased the car from there. I’ve just finished my project and I came back home in Britain. The car is now in the UK.
    I’ve been trying to sell the car here, but seems no one is interested in buying it (steering wheel on the left side and it is very difficult for anyone driving around in Britain, even the tab control is too expensive here in UK) .
    No accident and no technical problems! My last price is 8950 EUR!
    The car is registered and has good TÜV. The car has German papers and German license plate. Never involved in more accidents, and it has no damage. This is a garage kept car, very well maintained. The delivery time is 3-5 days (depending on your location) and the taxes are around 200 € to 600 € (depending on your location).
    If you want this car 100%, please send me via e-mail.
    Please write their name and place where you is!
    Can you write English? I use to write an online translation program German if you speak English, please return to me in English.
    I await your reply.”

    I-am mai trimis un mail dupa asta dar nu a mai raspuns…in mail am mentionat ca anuntul a fost sters.

    Email-ul mi-a venit de pe o casuta de mail „fara01945@arcor.de” , numele lui declarat era Jan Florian (deloc british :)) …dar am zis hai ..treaca..o fi corcit prin Irlanda) si ID-ul anuntului era 161816444.

    Feriti-va de magarushi :) …

  10. Salut,am si eu o rugaminte,pot gasi ceva cat de cat fiabil la 1000 de euro?caut o masina mica pntr sotie ,un punto un clio un polo care sa o tina un an doi pana se invata sa conduca mai bine?am vazut destule oferte dar ma gandesc sa nu imi iau o teapa ieftina:),cu stima si respect!

  11. Am avut si eu ocazia sa cunosc asa ceva.Un personaj Dl.Ruggio din Paris si o doamna care au publicat pe un site auto romanesc.Se decanteaza repede pentru ca in desteptaciunea lor, incep sa minta.Daca ai cit de cit idee cum merg actele si care e fluxul financiar, scapi de ei dupa doua trei schimburi de fraze.Si ptr ca sint plati internationale faceti plata cu acreditiv.Dupa ce verific masina cu autoritatile romanesti(!), poti da ordinul de plata.Orice banca va da un extras de cont al acreditivului cu care dovediti ca aveti suma.Problema e masina,poate fi furata sau poate face parte dintr-un patrimoniu institutional.Mie au vrut sa-mi vinda o masina a prefecturii din Paris.Sint simpatici in smecheria lor.

  12. George acum doar am intrat pe blogul tau,treaba aceasta cu anglia si new castle am patit o si eu doar ca omul a spus ca a muncit in italia pt ca masina care o gasisem era in italia,vad ca tu de mult ai scris de el eu abia acum l am gasit in 2013,si am trimis mail la 2 masini din 2 tari diferite si am primit acelasi raspuns de aceea mi am dat seama de teapa

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.