Sfaturi de achiziție pentru un berlinez!

volkswagen-polo-sr-2013-1

Nu e prima dată când mă caută un român care stă ”pe afară” să îmi ceară sfatul. Dar din Berlin încă nu am avut solicitări… :)) Am o slăbiciune personală pentru capitala Germaniei așa că îl public pe om.

Buna George,

Ma numesc Bogdan si locuiesc de multi ani in Germania. Am 35 de ani, sunt
doctor in Biologie si lucrez la un Institut de Cercetari in Berlin. Pana
acum nu am mai avut masina si intentionez sa-mi cumpar o maisina de clasa
mica . . . un VW Polo (nou). Masina este pentru mine si prietena mea. Nu
sunt inca hotarat ce sa iau benzina sau diesel de 90 PS . . . ambele cu
cutie automata DSG. . . . nu stiu care varianta ar fi combinatia cea mai
buna cu systemul DSG pentru cei 90 PS.? Nu sunt vitezoman si o sa conduc mai
pensionareste . . . cum spuneai tu intr-o emisiune. As opta pentru diesel,
deoarece aici merg mult pe autostrada si consuma mai putin, dar am auzit ca
sunt scumpe taxele si intretinerea.! ! ! In general in cursul saptamanii
merg la servici prin oras 10-15 Km /zi si in week-end pe autostrada vreo
600-700 Km si poate vin de vreo doua ori pe an in Romania. Oricum cred ca o
sa fac in jur de 30.000 Km pe an. Poate e important sa mentionez ca nu
intentionez sa o vand prea curand.

Alte variante ar fi Peugeot 208 sau Renault Clio, dar in general nu imi
place cum suna motoarele in trei cilindri si as prefera marcile nemtesti,

Sunt dispus sa cheltui pana in 20.000 € pe masina.

Multumesc frumos anticipat pentru sfaturi.

Mult noroc si toate bune,
Bogdan

P.S. Am vazut testele tale cu diferite masini. Super . . !!! Felicitari . .
. am invatat multe urmarindu-le . . O sa testezi in viitor si un Polo. . . ?

Răspuns:
Polo e o mașină mică dar frumoasă. Nu intru în discuții despre VW România care nu colaborează cu bloggeri.

Berlinul e perfect dacă vrei transport în comun și nu cred că nu ai stație de U-Bahn în apropiere sau altceva. Și chiar și pentru mașini circulația e suficient de lejeră. Așa că dacă tu crezi că ai nevoie, opinia mea este că motorul diesel e o opțiune utilă mai ales dacă ai de gând să faci distanțe mai mari de 30.000 km pe an. Mă încurcă distanțele scurte din oraș. 10-15 km dus întors e puțin pentru un diesel. Așa că aș merge pe un motor pe benzină. Dacă preferi VW Polo, alege 1.2 TSI și e OK. Cutia DSG îți va oferi un confort deosebit în oraș mai ales și este una excelentă.
Dacă te mai gândești și la Clio vei descoperi că îți poate oferi un pachet cu plusuri și minusuri. Are un motor 0.9 Tce (benzină) de 90CP care mișcă excelent caroseria și sună bine, aproape sportiv dar suficient de discret. Renault nu are cutii automate interesante dar îl iei full la banii tăi și îți mai rămân bani de un last-minute pentru Thailanda pe o lună. Baftă.

Ultimele articole

Articole recomandate

48 Comments

  1. 12 km sunt suficienți unui Diesel modern pentru a ajunge in regim termic iar motorul va rula in condiții normale, (încălzit) dupa cca. 8 km chiar daca folosești aerul cald pentru încălzirea habitaclului în timpul iernii.
    Conform situației descrise recomand Polo Diesel + DSG + Sitzheitzung obligatoriu, in felul acesta poti folosi încălzirea in scaun imediat așteptând ca motorul sa intre in regim termic si astfel va creste treptat si temperatura habitaclului fără să neglijezi motorul.
    Din punctul meu de vedere un TSI + DSG ar fi o opțiune si mai buna, in aceeasi bani, dar pe Golf. Insa aici intervin prividenta divină, norocul, sau dorința ta de a câștiga un dublu avantaj având in vedere suma de kilometrii estimati in regim extraurban. Acolo te vei bucura mai mult de Golf decât de Polo. Golful fiind mult mai robust si mult mai potrivit pentru drumuri lungi.
    Vezi ce gasesti pe stoc având in vedere faptul ca mașinile dealerilor din Germania sunt foarte bine dotate. De asemenea sunt foarte multe autoturisme cu DSG stock.
    Ar fi interesant sa revi sa ne spui scurt ce ai ales si ce te-a determinat până la urmă.
    Mult noroc.

  2. Eu unu nu mi-as lua Polo daca ar fi sa fac 2 drumuri Romania Germania pe an plus peste 500 km in weekenduri. Prima mea masina a fost un seat ibiza 1.4 benzina din 2005 (aceeasi categorie cu Polo) Dupa primul drum Italia Romania si inapoi am vandut-o pentru simplul fapt ca nu e comoda dupa circa 5-6 ore de condus continuu, spatiul interior e insuficient si din pacate nu e „practica” in sensul ca ai cam putin loc de bagaje, ca sa nu mai zic de chinuitii care stau in spate. E o masina de oras si atat. Nu mai zic ca Polo (high line) nou e fix 20000 de euro versiunea diesel + dsg si sa fim sinceri la banii astia mai pui 600 euro si iti iei golf 7 trendline 105 cp dar manual care dupa parerea mea e o alegere buna intre „nici prea mica dar nici barca”. Sa ne anunti ce-ai decis, Noroc!

  3. salutare! eu as merge pe clio, benzina, avand in vedere ca mergi si prin oras; 10-15km este putin pentru un diesel ,mai ales iarna; iar la drum lung , daca mergi „pensionareste’ consumul o sa fie foarte bun; mai este si diferenta de bani de la benzina la diesel , taxele si reviziile.daca le pui pe toate cap la cap o sa alegi benzina.succes!

  4. Draga Bogdan, sfatul meu e sa nu iti cumperi neaparat o masina noua de 20k euro, ar fi pacat de ei. Daca iti permiti sa intretii o masina premium care sa nu fie mai veche de 2-3 ani, atunci de ce sa te chinui cu una noua si mica? Un Golf VI 2.0 diesel ar fi alegerea ideala zic eu, poate chiar 1.6 TDI. Daca mai ai prietena, e bine sa ai si spatiu la portbagaj, pe care Golf-ul il are, iar Polo nu. Din 20k iti raman multi bani si pentru intretinerea lui si nu vei avea de suferit. Asta a fost parerea mea, ca si masina noua pana in 20k, intr-adevar, in afara de Dacie, Polo sau masina mica de oras din grupul VAG nu gasesti( Skoda Fabia, Seat Toledo etc.)

  5. Rasar fanii Kia Ceed precum fanii VW in alte parti. Kia Ceed e o masina cu o performanta mediocra si cu o fiabilitate indoielnica. Am si eu una si stiu ce zic. La 12000 euro cat a costat nu are cum sa fie masina perfecta. Nu mai vorbim cum a sarit pretul la noua generatie si ce reclama agresiva au (inclusiv jumatate de emisiune la Top Gear). Lipsa de experienta a constructorului se vede in performante si constructie.

  6. Pentru orasele germane in care traficul e civilizat si fluent benzina este de dorit. Dar pe autostada la 130-140kmh diferenta de consum diesel/ benzina e importanta.
    De ce nu iei in calcul fiesta ecoboost? E mai economica si mai frumoasa decat polo 1.2 tsi.

  7. Salut!

    De ce nu iti iei un Hyundai i30? E si mai frumos decat un Polo si mai mare si mai ieftin. Si eu cred ca si mai bun. Cel putin eu sunt super multumit de al meu dupa aproximativ 37000 km.

  8. mein herr ia–ti bre un sandero stepway nou si ramai cu 10 mii in buzunar. nu merita bani multi investiti in polo, clio. sandero stepway face cam 90% din ce fac si alea, e mai ieftin si bagi si un ban in tarisoara noastra.

  9. @Laurentiu Ce articol sa scrii despre un kitsch ordinar construit in anii ’80? Tu ai vazut ce ai scris? Ala e „castel adevarat”? E doar un hotel, nu-l pune in aceeasi propozitie cu Castelul Bran.
    Mai bine pomeneai de Biserica evanghelica, Casa argintarului, Casa lui Ion Zidaru, Sugalate si despre satele sasesti care incet-incet dispar, pentru care nimeni nu face nimic in vederea conservarii. Lucrurile care inca contin esenta Tinutului Bistritei trec neobservate, sub prostul-gust afisat si gustat de toti oamenii fara intelect si cultura. Oricum nu e cazul sa se scrie aici despre asa ceva.
    In alta ordine de idei, 20.000 pentru un Polo, fie el si diesel + DSG mi se pare mult. Poate cand ai salariul unui cercetator german lucrurile se vad altfel.

  10. Am optat si eu candva pentru o masina din clasa mica (opel corsa) din considerente de pret achizitie, economie carburant dar simt nevoia de o masina mai mare, mai confortabila. Sfatul meu pentru tine este sa-ti cumperi un Opel Astra. In 20.000 pui pe ea tot ce-ti trebuie, si ai un alt confort pe distante lungi.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.