Sfaturi de achiziție pentru un berlinez!

volkswagen-polo-sr-2013-1

Nu e prima dată când mă caută un român care stă ”pe afară” să îmi ceară sfatul. Dar din Berlin încă nu am avut solicitări… :)) Am o slăbiciune personală pentru capitala Germaniei așa că îl public pe om.

Buna George,

Ma numesc Bogdan si locuiesc de multi ani in Germania. Am 35 de ani, sunt
doctor in Biologie si lucrez la un Institut de Cercetari in Berlin. Pana
acum nu am mai avut masina si intentionez sa-mi cumpar o maisina de clasa
mica . . . un VW Polo (nou). Masina este pentru mine si prietena mea. Nu
sunt inca hotarat ce sa iau benzina sau diesel de 90 PS . . . ambele cu
cutie automata DSG. . . . nu stiu care varianta ar fi combinatia cea mai
buna cu systemul DSG pentru cei 90 PS.? Nu sunt vitezoman si o sa conduc mai
pensionareste . . . cum spuneai tu intr-o emisiune. As opta pentru diesel,
deoarece aici merg mult pe autostrada si consuma mai putin, dar am auzit ca
sunt scumpe taxele si intretinerea.! ! ! In general in cursul saptamanii
merg la servici prin oras 10-15 Km /zi si in week-end pe autostrada vreo
600-700 Km si poate vin de vreo doua ori pe an in Romania. Oricum cred ca o
sa fac in jur de 30.000 Km pe an. Poate e important sa mentionez ca nu
intentionez sa o vand prea curand.

Alte variante ar fi Peugeot 208 sau Renault Clio, dar in general nu imi
place cum suna motoarele in trei cilindri si as prefera marcile nemtesti,

Sunt dispus sa cheltui pana in 20.000 € pe masina.

Multumesc frumos anticipat pentru sfaturi.

Mult noroc si toate bune,
Bogdan

P.S. Am vazut testele tale cu diferite masini. Super . . !!! Felicitari . .
. am invatat multe urmarindu-le . . O sa testezi in viitor si un Polo. . . ?

Răspuns:
Polo e o mașină mică dar frumoasă. Nu intru în discuții despre VW România care nu colaborează cu bloggeri.

Berlinul e perfect dacă vrei transport în comun și nu cred că nu ai stație de U-Bahn în apropiere sau altceva. Și chiar și pentru mașini circulația e suficient de lejeră. Așa că dacă tu crezi că ai nevoie, opinia mea este că motorul diesel e o opțiune utilă mai ales dacă ai de gând să faci distanțe mai mari de 30.000 km pe an. Mă încurcă distanțele scurte din oraș. 10-15 km dus întors e puțin pentru un diesel. Așa că aș merge pe un motor pe benzină. Dacă preferi VW Polo, alege 1.2 TSI și e OK. Cutia DSG îți va oferi un confort deosebit în oraș mai ales și este una excelentă.
Dacă te mai gândești și la Clio vei descoperi că îți poate oferi un pachet cu plusuri și minusuri. Are un motor 0.9 Tce (benzină) de 90CP care mișcă excelent caroseria și sună bine, aproape sportiv dar suficient de discret. Renault nu are cutii automate interesante dar îl iei full la banii tăi și îți mai rămân bani de un last-minute pentru Thailanda pe o lună. Baftă.

Ultimele articole

Articole recomandate

48 Comments

  1. @Daniel de unde stii ca diferenta de consum dintre 1.2 tsi si un diesel e infima
    1. Ai 1.2TSI
    2. Te uiti in cifrele de catalog
    3. S-a laudat un prieten
    Eu cred ca realitatea nu e asta. 1.2TSI va consuma pe autostrada MULT. Poate in oras e infim.

  2. @mda Ami suna cunoscuta replica asta cu mda, cred ca stiu cine se ascunde sub ea. Oricum nu este nici pe departe un kitsch. Este un castel autentic care respecta stilul medieval, curtea interioara, turnul, pavajul, lampadarele, mobilierul clasic, si insertiile din lemn de pe pereti arata foarte bine si de un bun gust mai mult decat reusit. Si asta fara sa mai vorbim de peisajul superb si panorama care se deschide in fata ochilor sau facilitatile ptr. schi, partii, telescaune, etc. La cum vorbesti cine nu stie se gandeste ca este ceva asemanator cu palatele acelea tiganesti cu turnulete si cu emblema de la mercedes sau bmw pusa in varf. Sper ca nu te referi la mine cand amintesti de lipsa de cultura sau educatie ca sa nu mai vorbim de cunostinte in general si in mai multe domenii decat ai crede ca te inseli amarnic. Punctele amintite de tine sant strict de interes cultural si au frumusetea lor aparte dar prea putina lume este interesata de cultura si istorie din pacate in romania cel putin. Ce amintesti tu este doar o mica parte a culturii bistritene, sa nu uitam de nume mari ca George Cosbuc, Liviu Rebreanu, sau Andrei Muresanu care cu totii sau nascut pe aceste pamanturi binecuvantate de Dumnezeu si multi altii dar nu vreau sa o lungesc prea tare. Deci mai usurel cu kitsch ca dai cu bata in balta si te stropesti singur.

  3. Domnule Buhnici, nu va suparati ca va zic, insa daca dvs credeti ca cutia DSG este una excelenta, eu sunt Tolea :)) . DSG-ul nu este deloc viabil pe termen lung. Dar asta ramane la aprecierile dvs. Numai bine !

  4. „Alte variante ar fi Peugeot 208 sau Renault Clio, dar in general nu imi
    place cum suna motoarele in trei cilindri si as prefera marcile nemtesti”

    Domnule Bogdan, noul Peugeot 208 este oferit si in varianta cu motor pe benzina în 4 cilindri de 1598 cm3, 16 valve, 120 CP la 6000 tur./min. si un cuplu maxim de 160 Nm la 4250 tur./min. Cf.datelor oferite de constructor, emisiile de CO2 sunt de 134 gr./ km parcurs iar consumul mediu de 5,8 l de benzina la suta de km. Caroseria în 5 usi are un pret de pornire de 17800 euro.
    Mie mi s-ar parea interesant si modelul Peugeot 207 SW (space wagon) 1,6 HDi 92 CP pastrat în catalog de constructor si restilat înca din 2009, deoarece 208 nu are înca o varianta break. Un motor turbo-diesel fiabil care consuma putin – 4,2 litri / 100 km si emite 110 gr. de CO2 pe km parcurs. Eu cred ca ar fi mult mai potrivit pentru autostrada datorita cuplului bun pe care îl are – 230 Nm la 1750 tur/min – îti permite de exemplu sa iesi dintre camioane si sa pastrezi un ritm sustinut în panta. Fiind un break si putin mai lung, capacitatea de încarcare e superioara unui VW Polo. Pretul porneste de la 19 450 euro iar designul e super ! Eu am condus un astfel de model prin Alpii francezi si nu m-a stanjenit spatele si nici urechile – conteaza asta la drum lung.

  5. Nu inteleg intrebarea omului, fiind si doctor intr-un anumit domeniu, deci un coeficient ridicat de inteligenta! Din ce a descris omul, restul cititorilor puteti sa ganditi asa, cam cati km face o masina in Germania, la o utlizare medie! Personal mie imi place diesel-ul, datorita senzatiei, a cuplului! Nici nu prea am condus benzinare, doar Logan, ce mi-a lasat o impresie nu prea buna, in mare parte datorita faptului ca la 120 km.h, motorul era la vreo 4000rot parca, si se auzea extrem de tare, sa nu mai vb de consum! Nu tin neaparat la consum, conduc un 1,9 cdti , Astra, nu am scos niciodata sub 6,5l in extern! Alege pe moment, ori un motor turbo benzinar, ori diesel, preferabil diesel.

  6. Mi se pare si mie ok varianta 1.2 TSI cu DSG. Totusi s-ar putea ca Renault (nu stiu sigur) sa vanda si alte motorizari in Germania, in plus fata de cele de la noi. Stiu ca ei mai au 1.2 TCe in gama dar nu stiu daca se vinde acolo. Si asta mi s-ar parea o alegere buna.

  7. @Bobo – este excelenta si Fiesta 1.0 EcoBoost. Am uitat de ea :)). Eu am 1.0 100 CP pe Focus si se misca excelent. Consum in oras cam 7.5 in conditiile in care trag de ea si merg cu aerul conditionat mai tot timpul. Pe Fiesta se va simti si mai bine motorasul asta pentru ca e mai usoara ca Focusul cu ~200 kg. Implicit va consuma si mai putin si este foarte usor de intretinut.

    Domnule Bogdan, spuneati ca nu va place cum suna motorul in 3 cilindri. Chestia la motoarele astea mici turbo, nu se aude si nu se simte ca ati avea sub capota 3 cilindri. Motorul suna excelent in interior si chiar te indeamna sa il turezi. Doar la relanti si din exterior se aude sunetul unui motor in 3 cilindri in rest este o placere. Diferenta fata de diesel-uri nu este mare la consum dar se vede la intretinere. Succes in alegerea dumneavoastra si va asteptam cu decizia!

  8. la 20.000 euro poti lua in calcul lejer si chiar recomand noul opel astra 1.7 CDTI 130HP, au cele mai ergonomice scaune iar motorul este facut de isuzu, adica este un motor de turatie iar consumul este foarte mic ca sa nu mai vorbim de intretinere ca nici nu vei simti.
    ps: fost posesor de astra h 1.7 cdti 2006, actualmente astra h 1.7cdti 2012, ambele echipare cosmo.
    PSS: nu recomand sistemul start/stop am facut drive test cu acea masina si are laguri, cel putin la traficul din Bucuresti.

  9. @ C : nu este nebunie cu masinile nemtesti insa francezele se strica repede si piesele nu sunt tocmai ieftine, americancele nici vorba sa faca masini rezonabile pentru europa iar despre asiatice … putin cam scumpe pentru noi, cei din estul europei.
    Si acum toata lumea o sa imi spuna ca Toyota rullz, da, asa este, sau ca sa fiu mai corect asa a fost, actualmente Toyota si-a schimbat look-ul cu noul Auris, noua Corolla (cea mai vanduta masina din lume) insa din pacate nu au reusit sa vina si cu motoare pe masura (acum pe toyota gasesti motoare mare si cai putini, adica motoare de generatie veche).
    Daca ne referim la Honda piesele + consumul sunt foarte de luat in seama ca si masina de zi cu zi :) in rest numai de bine.

  10. piesele de la masinile franceze sunt scumpe, dar comparate cu ce ?? cu piesele aftermarket pt nemtesti ? adica de ce sa nu comparam piesele originale de pe masinile frantuzesti cu piesele originale de pe masinile germane (nu alea care le gasesti la orice colt). la comparatia asta cine castiga ? piese auto pt nemtesti gasesti peste tot, dar nu stii daca sunt originale. ma indoiesc ca alea originale sunt ieftine.
    e posibil ca masinile nemtesti sa fie mai rezistente, dar in primii ani la orice masina faci doar reviziile.

  11. @George Buhnici

    Salut. Am și eu o dilemă, dar pe Golf. Aș vrea să iau un 7 pe benzină. Prețul unui 1.2 e undeva la 17300 cu toate reducerile posibile, și 1.4 la 18400. În general conduc în oraș, cu unele ieșiri în weekend și tradiționalele călătorii „acasă” de sărbători. Plus un concediu pe ici-colo. Momentan am un Stilo 1.6 103CP din 2002, deci sigur nu mai are nici 90, care în general îmi e suficient, cu accent pe „în general” pentru drumuri lungi.

    Mă poți ajuta cu un sfat? Merită diferența de 1100E și costurile suplimentare aferente? Mai e un lucru, un 1.2 HL îl găsesc pe stoc, nu chiar cu toate opționalele dorite, dar pe stoc, pe când 1.4 este numai ComfortLine.

    Mulțumesc mult!

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.