Video – Seat Leon – Bun… bun, bun, bun!

Întotdeauna am fost de părere că cel mai bun Golf este Leon sau Octavia. De vreo trei generații încoace, Volkswagen n-a reușit să-mi schimbe opinia. Poate și că sunt tânăr și designul anost e cel mai bun paravan pentru cei care fentează ANAF-ul și toți blejnarii lui. Nu zic că e o mașină rea, ci doar anostă, la fel ca acum 14 ani.

Mă deranjează felul în care este folosit același șasiu, de la UP! până la Audi A8. Vrem inovație, vrem putere și vrem dotări. De aceea sunt de părere că dacă vrei un Golf, ar trebui să mergi la Avia sau Alto-Syncro pentru Skoda sau Seat-ul vieții tale, pentru că arată diferit. Sunt mașini la fel de solide, la fel de fiabile, și mai cu seamă ceva mai arătoase.

Să zicem că Octavia este pentru seniori sau cei care vor o mașină reprezentativă, iar Leon-ul este pentru cel care se află în statistica celor care au luat Bac-ul. Îmi place interiorul lui, care, deși nu expune cele mai bune materiale, știe să te transforme în pilot de WTCC cu ajutorul poziției la volan. Motoarele sunt excelente și problemele de fiabilitate au fost rezolvate. Așa că dacă vrei un Golf, ieftin și frumos, eu aș da fuga la showroom-uri pentru niște reduceri de ultim-moment.

Ultimele articole

Articole recomandate

50 Comments

  1. 1.2 TSI inca are probleme de fiabilitate. Pacat, altfel motorul se misca intradevar foarte bine.

    Eu am schimbat miliarde de soft-uri de management motor, si LANT de distributie, si se pare ca tot mai sunt probleme.

  2. Cand spui „la momentul pornirii ai senzatia ca ai pornit un motor diesel dupa care se face liniste” , nu cumva ai auzit lantul de distributie care „caraie” ? adica marea problema ce o are acest tip de motor ?

  3. O masina de aproape 7 ani pe piata si inca cer 16000 Euro pe ea.
    Cat se munceste in romania pt 16000 Euro?

    Grupul VW e exagerat de scump pt ce ofera.
    Momentan un I30 2012 1.6Crdi se poate lua la oferta sub 15000 Eur.
    Verificati la Vw cat cer pt un conector USB….

  4. Mie nu mi s-a parut cheala masina, decat daca esti obisnuit cu a6 sau ceva de genul! Sa afirmi ca fata de Golf, Leonul e low cost, e o minciuna, Golful nu impresioneaza cu nimic, nici cum arata, nici interiorul, poate doar pretul prea mare! Apoi, motorul ala e o gluma, mai bine mergi pe 1,4 mpi, daca nu iti permiti mai mult, pentru ce sa ai turbina aia acolo, daca tu recomanzi 70 la ora si treapta 6! De aia se plang romanii ca le cade turbina, ca merg subturat sa scoata 1 litru mai putin la consum! Per ansamblu, sa dai 16 000 pe ea si cu 1,2 tsi, nu prea e o alegere buna, mai bine mergi pe opel astra h, cu un motor diesel mult mai potent, aceleasi piese in miscare, numai ca vei aveai un cuplu si un consum decent!

  5. Salutare
    felicitari pentru munca depusa astept cu nerabdare fiecare review
    ar fi interesant de vazut un test cum se descurca un focus 1.0 ecoboost comparativ cu 1.2 tsi de pe leon

  6. Am inchiriat aceeasi configuratie pentru o saptamana in Bulgaria pentru o calatorie de peste 500 km parcursi in oras, drumuri nationale si autostrada.
    Oras 8,4 – 8,7 condus sportiv
    Afara 7,4 – 8 – croaziera
    Autostrada – 6,8 (sportiv cand am ajuns – croatiera la intoarcere catre Sofia)

    – clima pornita pe mediu setata la 23°C
    – doua persoane insotite de doua bagaje pentru o saptamana + laptops
    – luminile de intalnire aprinse non-stop

    In aceste conditii o medie sub 6,8 l/100 nu a fost posibila. De asemenea, eu cred ca e imposibila o medie sub 6,5+ (afara/croaziera). In oras acest motor mizeaza mult pe turbina iar rezultatul nu a fost rau.

  7. tare remarca legata de bara spate ^daca o trosnesti,o poti schimba toata ^ motorul din test are cuplul 170 Nm,au si cei de la renault un motor de 1.2 si 190 Nm

  8. salutare! pentru cei ce doresc o compacta cu o mecanica buna dar cu un look si mai bun seat leon este alegerea perfecta. din punctul meu de vedere spaniolii au facut treaba mai buna cu leonul decat nemtii cu golful in materie de stil. echipa de design de la vw care se ocupa de modelul golf cred ca este printre una din cele mai lenese. exemplu trecerea de la golf V la golf VI – nimic impresionant. sa speram ca spaniolii n-o sa dezamageasca cu urmatorul model leon. daca mai aveti timp, d-le buhnici, astept un review si cu seat-ul ibiza. sa aveti mult spor! numai bine!

  9. Walter da Silva a desenat modelul leon. Din 2007 este chiar seful peste design pe tot grupul VW.

    Design-ul VW Golf nu e conservator pt ca duc lipsa de idei. Ci pentru ca pozitionarea Golfului (ca si a brandului vw) impune un astfel de design. O parte din succesul modelelor se datoreaza si stilului de design . Nu toti cumparatorii au 20 de ani, si vor sa faca sport pe sosele..

  10. salut,george,pe cand un test cu vw passat b6? eu mi-am cumparat un passat 2.0 tdi 140cp 2006 si m-ar interesa si parerea ta cu privire la aceasta masina. vad ca din ce in ce mai multi opteaza ptr acest model. spune-mi daca am facut o alegere buna. eu am cumparat-o sh anul asta si am dat pe ea 9000 euro.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.