Video – Seat Leon – Bun… bun, bun, bun!

Întotdeauna am fost de părere că cel mai bun Golf este Leon sau Octavia. De vreo trei generații încoace, Volkswagen n-a reușit să-mi schimbe opinia. Poate și că sunt tânăr și designul anost e cel mai bun paravan pentru cei care fentează ANAF-ul și toți blejnarii lui. Nu zic că e o mașină rea, ci doar anostă, la fel ca acum 14 ani.

Mă deranjează felul în care este folosit același șasiu, de la UP! până la Audi A8. Vrem inovație, vrem putere și vrem dotări. De aceea sunt de părere că dacă vrei un Golf, ar trebui să mergi la Avia sau Alto-Syncro pentru Skoda sau Seat-ul vieții tale, pentru că arată diferit. Sunt mașini la fel de solide, la fel de fiabile, și mai cu seamă ceva mai arătoase.

Să zicem că Octavia este pentru seniori sau cei care vor o mașină reprezentativă, iar Leon-ul este pentru cel care se află în statistica celor care au luat Bac-ul. Îmi place interiorul lui, care, deși nu expune cele mai bune materiale, știe să te transforme în pilot de WTCC cu ajutorul poziției la volan. Motoarele sunt excelente și problemele de fiabilitate au fost rezolvate. Așa că dacă vrei un Golf, ieftin și frumos, eu aș da fuga la showroom-uri pentru niște reduceri de ultim-moment.

Ultimele articole

Articole recomandate

50 Comments

  1. salut george, interesant review. daca tot ai adus in discutie masini de oras si grupul VAG, ce zici de VW Up/Skoda Citigo/Seat Mii? Skoda Citigo a ajuns de curand in Romania si cred ca o sa o aduca si la Avia in cel mai scurt timp (si varianta automata cu ASG). ar fi foarte interesant, si cred ca nu doar pentru mine, un review pentru una dintre ele.
    succes in continuare.

  2. Foarte interesante review-uri. Iti urmaresc de la inceput blogul si fata de alti reporteri auto din mediul online, consider ca esti in varf. Scurt si la obiect. Inca ceva de precizat e faptul ca am ramas surprins de faptul ca in ultima saptamana au aparut vreo 3 review-uri mult mai dese decat in perioadele mult mai vechi.
    Ca si masina, detin o Octavia 2 1,9 tdi si nu e chiar excelenta ca si fiabilitate. Se putea si mai bine, avand in vedere ca am bagat aproape o mie de euro in partea mecanica un ultimele cateva luni. Daca as avea bugetul necesar pentru a o schimba as alege VW, care e un pic mai bine finisat si mai fiabil, diferenta de pret neexistand desi Skoda e mai mare. E clar s-a facut o economie pe partea mecanica pentru ca cele doua masini sa aiba acelasi pret. O vara placut si la cat mai multe review-uri cu masini de la VAG. Un Audi A4 ar fi interesant de vazut!

  3. Rar un design atat de emotional, care pare facut pentru imagine, se imbina cu o practicabilitate ca a leonului.

    Imi aduc aminte ca am ramas indragostit dupa ce am condus prima data leon. Directia usor greoaie tipic sportiv si cu raport parca destul de scurt, schimbatorul foarte placut in utilizare, combinat cu agilitatea sasiului, iti lasa in minte senzatia de la volan zile bune. Desi era motorul 1.6(102 cai parca) nu m-a dezamagit nici acesta.

    Spatiul din spate e ok chiar si pentru pasageri de peste 1.80 inaltime. Portbagaj accesibil.

    Senzatia la volan e foarte placuta si te simti parte din masina la foarte putin timp de cand te-ai urcat pentru prima data.

    Foarte ok si motorul de 1.2

  4. Probabil o mare parte din potentialii cumparatori sunt goniti de ideea unui compromis, sportivitate/imagine in defavoarea calitatilor practice, si imaginii de masina fiabila a VW. Eh, treaba cu adevarat tare la Leon e ca nu trebuie sa faci astfel de compromisuri. Eu unul nu le-am vazut.

    O alta chestie care trebuie mentionata e ca intr-o masinila cu tenta sportiva trafic urban, si cu atat mai mult in unul ca cel din Bucuresti poate sa te intimideze. Din nou remarc faptul ca in Leon nu ai deloc aceasta senzatie.

    Avantajele motorului 1.2 tin de impozitari si alte chestii de genul. In practica isi face datoria la fel de bine ca unul de 1.6 si pe alocuri chiar mai bine( vezi cuplul in turatii joase care face motorul foarte usor si palcut de folosit la plecari de pe loc, reprize)

    Dezavantajele cred ca tin de situatia in care esti nevoit sa faci drumuri in extraurban cu masina destul de incarcata(vezi 3-4 persoane+ bagaje) Cred ca motoarele mici, fie ele cu turbo te penalizeza la consum in situatii ca asta. Pentru un cumparator cred ca poate sa fie un sfat util.

  5. Ma bucur sa vad ca ai reinceput colaborarea cu cei din grupul VAG. Abia astept sa vad si teste viitoare si cu alte masini din acest grup.

    Parerea mea despre Leon: Un model care arata mult mai bine la exterior decat un Golf, un look mai sportiv, dar din partea mea are un mare minus la interior. Mi se pare prea anost.

    Cel mai mare avantaj la aceasta masina este pretul zic eu. Daca accepti un look sportiv dar un interior mai banal dar platforma tehnica a grupului VAG, este cea mai buna alegere.

    Ar fi interesant la test un Golf 1.4 TSI.

  6. Totusi, review-ul nu e chiar cinstit. Sa spui despre Leon in echipare superioara (Style) ca e ca si cum ai zbura cu Blueair in loc de Tarom (Golf sau Octavia) arata o pregatire insuficienta din punct de vedere al listei de dotari si preturi. Leonul are de cateva luni o oferta foarte buna, Copa Plus, care include pe langa cele deja prezente pe Style, care se vad si in review-ul tau (climatizare automata, computer de bord, volan imbracat in piele si comenzi pe volan pentru audio si computerul de bord, tempomat, oglinzi electrice, incalzite si pliabile electric, jante de aliaj pe 16′, mufa USB si auxiliara, geamuri electrice fata spate) o gramada de dotari: bixenon cu lumini de zi si stopuri cu led, senzori de ploaie, lumina si parcare spate, bluetooth cu computer de bord mare, ESP, etc.
    La 16.500 Euro, cat costa 1.2 TSI Copa Plus, daca le compari cu Golf sau Octavia vei vedea ca Leonul e cu 3000 de Euro mai ieftin, la dotari echivalente. Daca asta inseamna sa zbori cu Blueair, din punctul meu de vedere e ok.

    PS: Sunt in cautare de compacta si probabil 90% va fi Leon, 10% Golf.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.