Categorii: Auto, Ponturi

Le plastic. C’est fantastique!

Renault a lansat aseară pentru piaţa din România, într-un show în premieră cu proiecţii uriaşe 3D, Noul Renault Laguna. Probabil una dintre cele mai sigure maşini aflate în comerţ cu 5 stele EuroNCAP. Dincolo de laude, aş prefera să vă zic, totuşi, chichiţele pe care le-am găsit eu.

– maşina (ca de altfel toate turismele proaspăt lansate) suferă de plastic. Mult plastic. Bare, praguri, ornamente, aripi faţă şi tot interiorul. Acesta este de o relativă calitate, însă nu m-a impresionat. După cum spunea un prieten, atunci când eşti implicat într-un accident e bine să ai tablă multă în jurul tău, iar airbagurile te protejează numai în ultimă instanţă şi nu pot face singure totul.

– scaunele sunt tapiţate cu materiale textile din ce în ce mai ieftine, cel mai probabil croite în Turcia sau China (din nou toată lumea face la fel).

– motorizarea prezentată a fost cea de 2.0 dci, adică pe motorină. Un motor destul de silenţios, puternic şi economic în buna tradiţie Renault însă alta e problema lui. În Franţa Laguna se vinde cu motoare 2.0 dci EURO5 din 2006. În România nu. Care e şmecheria? Simplu. Euro4 este mai ieftin şi nu vine cu filtru de particule, aşa că maşina e mai ieftină cu 2.000 de euro la noi. Clientul nu câştigă însă, pentru că taxa de prima înmatriculare pentru Euro5 este 0 EUR, iar la EUR4 va fi 1.000. Diferenţa de încă o mie o poţi amortiza prin consumurile mai mici datorate filtrului de particule în 50.000km.

– în continuare rămânem teritoriu necartografiat pentru Renault care nu vinde navigaţie GPS cu harta României.

Una peste alta maşina face însă banii în preţuri de la 17.900 euro si 25.900 euro, cu toate taxele incluse. Părerea mea este că arată foarte bine în variantă Estate, adică break, iar dotările se apropie de cele de pe modele premium.

Berlina este disponibila cu patru motoare, doua pe benzina, 1,6 litri 110 CP si 2 litri, 140 CP si doua diesel, 1,5 litri 110 CP si 2 litri 150 CP. Preturile pentru sedan variaza, in functie de motorizare si nivel de echipare, intre 17.900 euro si 25.900 euro. Masina e disponibila in trei variante de echipare: Expression, Dynamique si Privilege. Nu vă recomand însă variantele pe benzină, foarte setoase de carburant.

Pentru Laguna break e disponibila motorizarea pe benzina de 2 litri, 140 CP si cele doua diesel-uri care se gasesc si pe sedan. La break, preturile variaza intre 20.400 euro si 25.400 euro.

La acest model Renault ofera garantie de trei ani, ori 150.000 de kilometri. Şi aici am o informaţie din interior. Se pare că francezii vor extinde intervalele de service de la 15.000 de km pentru autoturismele pe benzină şi 10.000 la motorină, la 20.000 de km la motorizările pe benzină şi 15.000 la motorină.

Versiunea Coupe care va fi lansată anul acesta promite însă mult pentru fanii mărcii.

Mai multe poze cu Noul Renault Laguna aici.