Honda Civic Type-R – mai repede…


Recunosc că nu mi-a plăcut niciodată prea tare design-ul de bondar ascuţit plin de beculeţe şi briz-briz-uri. Auzisem însă despre tehnologia legendară de sub capotă, celebrul iVTEC de la Honda, care reuşeşte să catapulteze „bricheta” cum îi spune un prieten cu 201 CAI PUTERE. 201 de cai scoşi dintr-un motor de doi litri benzină – fără turbină. Mare lucru. Tot la aceeaşi categorie de hot-hatch, etalonul clasei să îi spunem aşa neamţului VW GTI, motorul TFSI de 2 litri scoate 200 de cai insa numai cu ajutorul unei turbine. iVTEC reuşeşte aşadar o performanţă unică în clasă. Sprintul energic, creşterea constantă şi rapidă de putere fără turbo-lag. Adică acea întârziere de aproape o secundă între momentul când apeşi acceleraţia şi cel în care turbina intră în sarcină ca să te arunce înainte.

Aşadar, prea puţin impresionat de design-ul de sabie de samurai SF în varianta cu beculeţe colorate, am urcat la bord, m-am înfipt în scaunul sport şi m-am chinuit să îmi pun centura de siguranţă. Aproape mi-am julit braţul căutând-o între scaun şi stâlp. Tare mai simt lipsa aici „servantului” de pe BMW seria 3 coupe care îţi împinge centura la îndemână după ce urci la volan. Bag cheia, învârt şi pauză… Caut butonul de start. E pe partea stângă a planşei de bord SF. Apăs scurt ca la Renault şi BMW. Hopa, trebuie să apeşi mai mult, până porneşte. OK. Hai că avem putere. Relanti la 2.000 rpm pentru câteva minute. Probabil apa se încălzeşte, urcă uleiul în rampă. Apoi scade finuţ la 700 rpm. Bun. Hai să îi dăm gaz.

Aici se termină problemele de comunicare între mine şi bondar. Urmează o experienţă energizantă şi o senzaţie de putere aproape nelimitată. Motorul toarce nervos până la 5.000 rpm, după care se opinteşte nervos. Roţile scârţâie scurt, dar VSA – (ESP si ASR de la HONDA) lipeşte roţile ca prin farmec, fără să taie exagerat de tare elanul. Beculeţul de la sistemul iVTEC se aprinde la 5.500 RPM şi motorul aduce un plus de putere până la 8.000 RPM!!! Uriaş. Sunt deja la 50 kmh. Viteza a doua, 100 kmh. Frână. Apăs serios, maşina nu se apleacă, simt că vrea să intre ABS-ul, ridic, apăs din nou sacadat, cum m-a învăţat pilotul Claudiu David. Ne oprim în siguranţă fără scârţ. Suntem în Bucureşti totuşi. UAU!!! Deja ne împrietenim.

Şi uite aşa am dat fuga la munte. Preferata mea, zona Pârâul Rece cu serpentine strânse ca pentru proba de raliu care se desfăşoară aici. Maşina se comportă perfect. Suspensia sport o ţine dreaptă şi rigidă. Roţile se agaţă ca un scorpion. Accelerează rapid din curbă în curbă şi se încăpăţânează să stea pe traiectorie chiar şi când forţez. Depăşesc tot. Nu mă depăşeşte nimeni. Dealtfel nu m-a depăşit nimeni o cinci zile cât am testat-o. Dar am şi plătit usturător distracţia. Maşinuţa asta uşoară şi iute suge benzină ca un neamţ la Oktoberfest. 24 la sută în oraş dacă te dai la ea, 16 dacă te dai mai uşor, 12 în mod normal cu aer condiţionat, 10 la drum lung, mers sportiv, 5 la vale între Sinaia şi Bucureşti numai într-a şasea fără să sprintezi. Dar nu mi-a păsat. M-am distrat prea tare. Aşa de tare că s-ar putea să fie a mea… Dacă se adevereşte vă povestesc mai încolo.

Iată poze fresh făcute cu noua achiziţie, un Canon 350D, cumpărat evident la mâna a doua, pentru că sunt dacă vreţi chitră, zgârcit să îmi iau unul nou. Eu prefer însă chibzuit.

Ultimele articole

Articole recomandate

34 Comments

  1. Sincer nici mie nu prea imi place design-ul acela cu beculete iar consumul este exagerat dar pentru oamenii cu bani peste medie , asa ca tine, merge . Sa iti zic de pe acum sa o stapanesti sanatos?

  2. Pai cum bai george, de la consumul de invidiat de pe 320d, te bagi direct la consum mediu de 16 in oras? Eu zic sa te mai gandesti :D.

    Cat despre masina, ce sa zic, superba insa nu mi-as lua masina in 2 usi si cu asa consum imens. Poate doar ca a doua masina, asa de o plimbare noaptea pe magheru :D:D

  3. O masina interesanta, pacat de suspensia rudimentara de pe puntea spate care o face aproape inumana pe drumuri proaste si de pozitia inalta la volan. Unul dintre putinele hot-hatch-uri aspirate si care se conduc cu adevarat sportiv alaturi de Clio RS.
    Ai depasit tot pe ParauL Rece… asta e o treaba relativa, am facut acelasi lucru acolo cu un Focus TDCi de 90 CP pe ploaie si asta pentru ca e mai manevrabila decat 90% din parcul auto din Romania, desi e lenta si are turbo lag. Si tot ca tine am depasit numai pe linia continua:)

  4. In oras consuma cam 16-18% cu aer conditionat si mers normal-sportiv, ceea ce ai scris tu acolo e prea mult, de dat in ea nu ai unde in Bucuresti, poate doar noaptea… din stop in stop :D

    Trebuie sa ai skill-ul gros pe tine ca sa o tii in frau, masina e foarte rea, e mica si trage la viteza rau de tot, la 200+ km/h e super stabila, nici nu zici ca ai. Daca iti iei, sa fii atent la ulei, ca mananca rau de tot, eu la 5500 km am ramas fara.

    Vezi si pe http://www.hondafan.ro review-uri si alte chestii faine.

  5. Imi pare rau ca nu am disponibil link-ul, insa cautati pe youtube review-ul facut la Golf 5 GTI de catre Jason Plato de la 5th Gear, mai ales ca este comparat cu Civic Type R. Merita si o a doua opinie ;)

  6. Honda face motoare de exceptie (e vorba de cele pe benzina). Da, motorul de pe Civic Type-R este o bijuterie, dar mai au unul, mult mai impresionant. Este motorul de pe S2000. 2 litri, aspirat, 240 CP la peste 8.000 de ture – si e pe piata din ’99.
    Cere-le masina pentru un drive-test, daca vrei o distractie si mai „hard’. Plus ca are tractiune spate :)

    Din pacate, Honda are o problema, cel putin in Romania. Preturile mai mari decat e cazul.

  7. Interesante toate părerile adunate până acum. TOATE. Se pare că am adunat numai oameni avizaţi sau bine informaţi, iar asta mă bucură. Acum trebuie să recunosc că piticul chibzuit din creierul meu se luptă din răsputeri cu cel umflat de hormonii vârstei. Aşadar, cred că voi face o extravaganţă de amorul tinereţii. Piticul chibzuit ştie că vom face bani la fel de buni la revânzare peste un an sau doi.

  8. Despre valoarea de revanzare eu zic sa te mai gandesti un pic. Ma mir ca nu stii ca in general pe piata SH aici la noi masinile japoneze au o pierdere destul de mare. :).

    In general cine vrea SH se indreapta catre Audi,Bmw etc. Ca sa cumperi o honda trebuie sa fii un bun cunoscator al fenomenului, astfel ca aria de posibili cumparatori e destul de restransa.

    Oricum daca tot ai bani si iti permiti sa iei o masina noua de atatia bani, parerea mea e sa iei ceva care sa o tii cel putin 3-4 ani. Nu se merita sa o tii doar 1-2 ani.

  9. Becali, trebuie să apreciez din nou punctul tău de vedere. Ai dreptate însă până la un punct pentru că nu ai toate datele. Eu nu cumpăr o maşină nouă, ci aproape nouă, aşadar la un preţ mult mai bun care îmi permite re-vânzare fără pierderi (ştii deja filosofia mea). În al doilea rând, predilecţia românilor pentru mărcile europene începe să se schimbe rapid. Dar despre asta vorbim azi, aici pe blog.

  10. DACA SUNTE-TI ASA TARI LA COMENTARII,ATI MERS CU ASA MASINA PT. CA EU AM AVUT OCAZIA SI VA SPUN CA LA VOLANUL ACELEI MASINI NU TE MAI INTREBI CIT CONSUMA,DACA SE POATE MONTA GPL ETC.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.