Honda Civic Type-R – mai repede…


Recunosc că nu mi-a plăcut niciodată prea tare design-ul de bondar ascuţit plin de beculeţe şi briz-briz-uri. Auzisem însă despre tehnologia legendară de sub capotă, celebrul iVTEC de la Honda, care reuşeşte să catapulteze „bricheta” cum îi spune un prieten cu 201 CAI PUTERE. 201 de cai scoşi dintr-un motor de doi litri benzină – fără turbină. Mare lucru. Tot la aceeaşi categorie de hot-hatch, etalonul clasei să îi spunem aşa neamţului VW GTI, motorul TFSI de 2 litri scoate 200 de cai insa numai cu ajutorul unei turbine. iVTEC reuşeşte aşadar o performanţă unică în clasă. Sprintul energic, creşterea constantă şi rapidă de putere fără turbo-lag. Adică acea întârziere de aproape o secundă între momentul când apeşi acceleraţia şi cel în care turbina intră în sarcină ca să te arunce înainte.

Aşadar, prea puţin impresionat de design-ul de sabie de samurai SF în varianta cu beculeţe colorate, am urcat la bord, m-am înfipt în scaunul sport şi m-am chinuit să îmi pun centura de siguranţă. Aproape mi-am julit braţul căutând-o între scaun şi stâlp. Tare mai simt lipsa aici „servantului” de pe BMW seria 3 coupe care îţi împinge centura la îndemână după ce urci la volan. Bag cheia, învârt şi pauză… Caut butonul de start. E pe partea stângă a planşei de bord SF. Apăs scurt ca la Renault şi BMW. Hopa, trebuie să apeşi mai mult, până porneşte. OK. Hai că avem putere. Relanti la 2.000 rpm pentru câteva minute. Probabil apa se încălzeşte, urcă uleiul în rampă. Apoi scade finuţ la 700 rpm. Bun. Hai să îi dăm gaz.

Aici se termină problemele de comunicare între mine şi bondar. Urmează o experienţă energizantă şi o senzaţie de putere aproape nelimitată. Motorul toarce nervos până la 5.000 rpm, după care se opinteşte nervos. Roţile scârţâie scurt, dar VSA – (ESP si ASR de la HONDA) lipeşte roţile ca prin farmec, fără să taie exagerat de tare elanul. Beculeţul de la sistemul iVTEC se aprinde la 5.500 RPM şi motorul aduce un plus de putere până la 8.000 RPM!!! Uriaş. Sunt deja la 50 kmh. Viteza a doua, 100 kmh. Frână. Apăs serios, maşina nu se apleacă, simt că vrea să intre ABS-ul, ridic, apăs din nou sacadat, cum m-a învăţat pilotul Claudiu David. Ne oprim în siguranţă fără scârţ. Suntem în Bucureşti totuşi. UAU!!! Deja ne împrietenim.

Şi uite aşa am dat fuga la munte. Preferata mea, zona Pârâul Rece cu serpentine strânse ca pentru proba de raliu care se desfăşoară aici. Maşina se comportă perfect. Suspensia sport o ţine dreaptă şi rigidă. Roţile se agaţă ca un scorpion. Accelerează rapid din curbă în curbă şi se încăpăţânează să stea pe traiectorie chiar şi când forţez. Depăşesc tot. Nu mă depăşeşte nimeni. Dealtfel nu m-a depăşit nimeni o cinci zile cât am testat-o. Dar am şi plătit usturător distracţia. Maşinuţa asta uşoară şi iute suge benzină ca un neamţ la Oktoberfest. 24 la sută în oraş dacă te dai la ea, 16 dacă te dai mai uşor, 12 în mod normal cu aer condiţionat, 10 la drum lung, mers sportiv, 5 la vale între Sinaia şi Bucureşti numai într-a şasea fără să sprintezi. Dar nu mi-a păsat. M-am distrat prea tare. Aşa de tare că s-ar putea să fie a mea… Dacă se adevereşte vă povestesc mai încolo.

Iată poze fresh făcute cu noua achiziţie, un Canon 350D, cumpărat evident la mâna a doua, pentru că sunt dacă vreţi chitră, zgârcit să îmi iau unul nou. Eu prefer însă chibzuit.

Ultimele articole

Articole recomandate

34 Comments

  1. Nu merita deloc, consuma prea mult, chiar mai mult decat bmw 335i. trebuiesc luate in calcul mai multe aspecte in privinta alegerii unei masini nu doar 201 CP.

  2. Florin, ai atat de multa dreptate. La cat de chibzuit ma stiu, alegerea masinii a fost mult prea usoara. Intradevar consumul poate fi descurajant, insa pretul de achizitie cu un discount consistent imi permite sa nu ma gandesc prea mult la consumul de 15 la suta in oras.

  3. E adevarat ca in Ungaria o Honda Civic noua e mult mai ieftina ca la noi ? Adica pe la 13.000-14.000 euro in timp ce la noi e cam 18.000 – 20.000.
    In conditiile astea nu ar fi mai rentabil sa o cumperi de acolo? poate sunt si persoane care se ocupa cu acest gen de import…

  4. de automobilele honda am aflat cand am citit despre civic type-r.Civic este cea mai reusita ca design de la honda si din clasa hatchback…eu am civic type-r si sunt mulltumit de ea……app la ce zicea laurentiu nush dar am auzit ca din germania tot cu 27346 euro o cumperi deci cam tot acelasi preturi probabil ca S.H. ofi cam 20000-21 000 euro…..oricum le tuturor care sunt fanii civic ca merita si ultimul banut….asa e ca suspensia spate nu e prea comoda dar in oras merge bine chiar si in afara …..cat de consum depinde cat de tare ii daide tare……..

  5. Cat e de fiabila ? Motorul presupun ca e foarte fiabil, cel putin iVTEC-ul sigur e, nu stiu la diesel daca se pot compara cu nemtii. Plasticul din interior pare cam ieftin, stil Renault asa :) Iar din cauza suspensiei semi-rigide spate cam apar si greierasii….

  6. daca incerci o honda iti dai seama de motivul pretului ridicat .Sunt masini care nu le vinzi prea usor pt ca nu vrei , adevar spune cineva mai sus are f mult plastic dar nu e de proasta calitate si e f bine prins toate hondele sunt f bine legate Sa nu comparam honda cu renault . Am o honda prelude din 99 sincer multa lume intoarce capul dupa mine dar mai grav e ca intoarce dupa masina (este putin modificata). Pe drumurile noastre sincer se rup mai tare masinile de lux Mercedes Audi decat hondele , am mai putini greieri in masina ca amicii mei cu merturile care nu depasesc 4 ani

  7. apropo o masina modificata nu inseamna masina cu o gaura in toba de la o surbelnita cum vad pe strada la toti marlanii si idiotii ,masina mea e destul de tacuta

  8. Am o intrebare putin mai pragmatica.CAT te-a costat lunar sa intretii „Civicu'”.De ex:benzina,asigurare casco taxa de prima inmatriculare, de drum etc.

  9. Inprimul rand NU MAI EXISTA TURBO LAG la VW GOLF GTI..treaba asta era odata demuuult..povesti (adevarate)de la Mitsubishi Lancer EVO..acum destui ani…de unde LAG de o secunda? din auzite? In primul rand Motorul TFSI nu are asa ceva(nu mai explic aici tehnic de ce), iar acum motorul de pe GTI este TSI(adica are un supercharger si o turbina, una pentru turatii mici, iar apoit trece pe turbina la turatii mari)
    I-Vtec se aprinde la 5500 rpm nu ca intra in functiune(pt ca functioneaza inca de cand pornesti motorul) ,ci ca este in stage 3(adica in camera de sus din cilindru deschisa la maxim).
    Consumul anuntat e aberant pentru ca sistemul I-Vtec a fost inventat pt reducurea consumului(nu pentru putere, ca aia o obtineau oricum)..pe intelesul tuturor sa explic ar fi asa: Fiecare cilindru are 3 camere(low rpm-mid rpm-high rpm) care se deschid in funtie de turatie pt a consuma mai putin, astfel pacalind situatia reala si practic lucreaza ca un motor de o capacitate mult mai mica, lesinat in primul si al 2-lea stagiu…asta pe scurt

  10. Salut George,
    Cum pot afla ce garanție a avut mașina in momentul achiziționării?
    Am achiziționat la începutul anului o Honda Civic model 2008 (achiziționata in 2009 de la Asko) iar săptămana trecută am avut surpriza sa constat ca apare rugina deasupra parbrizului. Honda trading pare ca știe povestea dar îmi spune ca mașina a beneficiat de extindere de garanție dar nici eu si nici fostul proprietar nu știm de ea deși toate reviziile s-au făcut la Honda. Cum ți se pare problema cu rugina? Sincer, nu mă așteptam sa existe problema asta la Honda.. :(

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.