Unul dintre motivele pentru care mă fascinează marca bavareză şi care ţine steagul sus pentru BMW este performanţa motoarelor combinată cu un consum mai mult decât decent, comparat cu celelalte mărci.
Luaţi spre exemple motorul de 2 litri motorină care a evoluat în ultimii ani până la 204 cai putere în varianta de serie şi care face consumuri excepţionale. Nu voi uita niciodată cum am traversat Austria la 140 kmh cu un BMW 320d de 150CP, care a obţinut un consum de 3,8 l/100 km. Aşa că le voi face azi reclamă gratuită pentru conceptele lor tehnologice în curs de derulare sau în fază de proiect.
BMW – lider în eficienţă
* BMW – cel mai de succes producător în ceea ce priveşte reducerea emisiilor şi a consumului de combustibil
* Nivelul mediu al emisiilor pentru automobilele livrate în 2008 este de 156 g C02/ km
* BMW respectă angajamentul ACEEA din 1998 şi reduce emisiile cu 25% între 1995 şi 2008
* Media de emisii pentru flota BMW este comparabilă cu cea a producătorilor europeni de volum, la un nivel de perfomanţe considerabil mai ridicat
* Peste 1 200 000 automobile echipate cu tehnologii EfficientDynamics în 2 ani
* Programul de dezvoltare EfficientDynamics include propulsie hibridă, modele electrice şi motoare alimentate cu hidrogen.După mai bine de cinci ani de dezvoltare, programul BMW EfficientDynamics era prezentat în urmă cu exact doi ani la Salonul Auto de la Geneva. Acesta asigură acum pentru BMW prima poziţie în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil, dar aduce şi un plus de performanţă dinamică pentru toate modelele din gamă.
„EfficientDynamics realizează o legătură strânsă între performanţele dinamice, consumul de combustibil şi masă. Performanţă maximă pentru consum minim este obiectivul nostru pentru fiecare motor pe care îl producem. Inovaţii strategice în domenii precum sisteme de propulsie, materiale ultrauşoare sau aerodinamică au reuşit să rezolve <<conflictul de interese>> între performanţă, consum şi masă. Şi ne asigurăm că întotdeauna plăcerea de a conduce nu afectează consumul de combustibil, iar consumul de combustibil nu afectează plăcerea de a conduce”, a explicat Dr. Klaus Draeger, Member of the Board of Management for Development, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Spre deosebire de alţi producători, BMW oferă setul de măsuri BMW EfficientDynamics în echiparea standard pentru toate modelele din gamă, de la sportivul BMW Z4 până la limuzina BMW Seria 7, de la compactul BMW Seria 1 până la spectaculosul BMW X6. Aceasta a dus la cel mai mare număr de automobile echipate cu măsuri pentru reducerea consumului de combustibil – peste 1 200 000 în numai doi ani de la lansare.
Rezultatele acestui demers fără precedent sunt reflectate de datele statistice – nivelul mediu al emisiilor pentru automobilele livrate în 2008 este de 156 g C02/ km. „BMW Group reuşeşte o perfomanţă mai bună decât cel mai mare producător de automobile din Europa şi egalează nievlul de emisii al unor producători cu un portofoliu de modele alcătuit în special din maşini din clase mici” a subliniat Dr. Draeger. În ultimii doi ani, după lansarea BMW EfficientDynamics, BMW a reuşit o reducere a emisiilor pentru flota de automobile livrate de peste 16%, de peste 4 ori mai mult decât media industriei şi mai bine decât toţi ceilalţi producători premium cumulat.
„Consumul mediu al flotei noastre de modele este în medie cu un litru mai bun decât competitorii direcţi, la un nivel comparabil de putere,” a explicat Dr. Norbert Reithofer, Preşedintele Consiliului de Administraţie BMW AG. Conform Autorităţii Federale Germane de Transport (KBA), BMW înregistrează în cea mai mare piaţă auto din Europa un nivel mediu al emisiilor pentru flota de automobile din 2008 de 158g CO2/ km, un consum mediu 5,9 litri/ 100 km la o putere medie de 133 kW. Ceilalţi producători premium înregistrează emisii mai mari pentru un nivel de putere mai mic (181g/ 6,8 litri/ 118 kW, respectiv 167g/ 6,3 litri/ 97 kW). Aceste cifre plasează BMW şi sub media pieţei germane de 165 g CO2/ km.
De asemenea, angajamentul ACEEA din 1998 pentru reducerea emisiilor cu 25% între 1995 şi 2008 a fost respectat. Acest lucru l-a îndreptăţit pe Dr. Draeger să declare: „BMW Group este mai bine pregătit decât alţi competitori să facă faţă unor viitoare reglementări mai stricte cu privire la emisii. În perspectiva anului 2012 – BMW nu va avea de plătit penalităţi în ceea ce priveşte depăşirea normelor de emisii.”
Toate aceste rezultate au dus în ultimii ani la o serie de premii importante precum „World Green Car of The Year Award” pentru BMW 118d , „Grüne Lenkrad” („Volanul Verde”) din partea săptămânalului „Bild am Sonntag”, „Premiul Paul Pietsch” din partea revistei germane „auto, motor und sport” sau „ÖKO-TREND Auto-Umwelt-Zertifikat” pentru BMW 118d, BMW 520d şi BMW 318d. Acestea au facut ca US Enviromental Defense Report 2008 să afirme că „BMW este cel mai bun producător în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2”.
În acest moment BMW este singurul producător premium care oferă un model compatibil cu normele de emisii EURO6. În acelaşi timp nu mai puţin de 20 modele BMW şi 7 modele MINI oferă un nivel al emisiilor sub 140g CO2/ km.
„Şi pentru pieţe unde ecologia nu este unul din principalele criterii de achiziţie, EfficientDynamics joacă un rol tot mai important. Pe de o parte este impactul economic direct, dat de un consum de combustibil semnificativ scăzut. Noi oferim clienţilor motorizări cu cel mai bun raport performanţe/consum: 118d, 318d, 520d, 730d sunt numai câteva exemple. Pe de altă parte, în perspectiva unei impozitări anuale legată de emisiile de CO2, modelele noastre se vor supune unor taxe mai mici şi vor fi mai atractive în vederea revânzării. Deja BMW s-a poziţionat ca lider în ceea ce priveşte valoarea de revânzare în Germania, de exemplu, unde un astfel de tip de impozitare joacă un rol important”, a explicat Cristian Vlaşin, Sales manager BMW Group România.
Următorii paşi în dezvoltarea programului BMW EfficientDynamics includ prezentarea de modele hibride şi îmbunătăţirea suplimentară a eficienţei motoarelor cu ardere internă.
În acest an vor fi prezentate modele hibride în versiune de serie pentru BMW Seria 7 şi BMW X6. Din perspectiva estimărilor pentru testele conform normelor UE, se aşteaptă o optimizare a consumului de aproximativ 20% şi o îmbunătăţire a performanţelor cu un plus de putere şi mai ales cuplu din partea motoarelor electrice.
În acelaşi timp, BMW lucrează la noi soluţii pentru îmbunătăţirea măsurilor de susţinere a motoarelor cu ardere internă. Unul din exemplele în acest sen este sistemul TEG (ThermoElectric Generator), aflat acum în faza de dezvoltare. Acest sistem împrumută o tehnologie care echipează deja sateliţii NASA şi urmăreşte în cazul BMW generarea de curent electric pe baza căldurii acumulate în eşapament. Este de aşteptat ca acest sistem să aducă o îmbunătăţire a eficienţei cu până la 5%. În acelaşi timp tot mai puţină putere a motorului va fi convertită în electricitate, ceea ce îmbunătăţeşte performanţele dinamice. Orizontul de timp pentru introducerea acestui sistem este de aproximativ 5 ani.
Un alt demers important al BMW Group este „project i”, care are ca scop dezvoltarea de concepte de mobilitate pentru aglomeraţiile urbane mari (peste 5 milioane de locuitori) pe bază de motoare electrice. În acest sens a fost prezentat MINI E, un model electric dezvoltat pe platforma MINI care oferă 204 cp, 220 Nm şi o autonomie de aproximativ 250 km. Modelul a fost dezvoltat ca scop de testare a tehnologiei şi urmează a fi livrat în număr de 515 unităţi către instituţii şi persoane selectate din Los Angeles, New York, Berlin şi München în regim de leasing pentru un an de zile. În urma unor parteneriate cu furnizori de energie (E.ON în München şi Vattenfall Europe AG în Berlin), energia cu care sunt alimentate aceste modele provine din surse regenerative, asigurându-se cu adevărat un model cu emisii zero.
Scopul implementării MINI E este de a înţelege provocările reale cu care se confruntă proprietarii de modele electrice în utilizarea zilnică. De la oraşe întinse pe suprafeţe foarte mari, precum Los Angeles, la oraşe cu sisteme de trafic ultra-inteligente precum Tokyo sau cu străzi istorice înguste (Barcelona) sau cu ambuteiaje de proporţii (Mexico City), fiecare aglomeraţie urbană aduce noi provocări care determină abordări diferite. Este de aşteptat ca rezultatul final pentru „project i” să fie o familie de modele care să răspundă, în final, nevoii de mobilitate din medii foarte diferite.
Şi în ceea ce priveşte propulsia cu hidrogen, BMW este pionier cu primul model în producţie de serie limitată – BMW Hydrogen 7. În acest moment principalele provocări vin din partea dezvoltării unei infrastructuri care să susţină aceste automobile şi sisteme de stocare eficiente pentru hidrogen, o substanţă foarte volatilă. Orizontul de timp pentru implementarea în serie largă a acestor tehnologii este estimat la 20 de ani.
salut.lucrez la unul dintre importatorii de piese auto din romania(nu dam nume,scopul nu e de a face reclama ci de a verifica mitul ca piesele de bmw sunt scumpe) si maine o sa incerc sa va prezint cateva costuri pe care le puteti gasi in magazine,service uri intr o comparatie bmw 320d vs audi a4 1.9tdi(sau 2.0 tdi>depinde ce serie de sasiu o sa gasesc in baza de date) vs mercedes c220 cdi >comparatie in gama berlinelor superioare>lasam loganurile deoparte fac parte din alt pedigree.
o sa iau studiu de caz >debitmetre de aer(cad des datorita nivelui de praf ridicat de la noi din tara)
revizie filtre+ulei
rulmenti roata>strazi si drumuri execrabile
brate suspensie,amortizoare idem rulmenti
distributie completa>la bmw e mai frumos ca e pe lant,la fel si la mercedes
comparatia va fi atat pe piese Oe cat si After Market.
abia astept sa posteze m-audio ceea ce spunea mai sus, sunt detinator de A4 2.0 tdi si as fi chiar curios sa vad diferentele
audi a4 an 2005 motor bke>1.9 tdi >toate preturile includ tva
rulment roata fata oe 560 ron/am 340 ron (producator FAG)atentie sunt diferente intre producatori exista producatori de prim montaj ,producatori de calitate medie si producatori in categoria price>usual(marea majoritate chinezarii,turcisme sau producatori de o calitate a produselor ff slaba)
kit distributie oe 610/am >contitech 525
la brate e mai complicat pentru ca puntea pe fata la audi e multilink si depinde de bratul defect/ ca si exemplu bratul inf fata spre fata costa pe oe 690 pe am >meyle 450 sau trw pentru cine e mai pretentios 500
bucse bara stab fata oe 22>am lemforder 14
bielete antiruliu fata oe 210/am lemforder 120
debitmetru aer 600 oe/ am 470 bosch
filtru aer oe 85/ am hengst 60
filtru combustibil 140oe /95 am mahle
filtru ulei 45 oe/30 mahle
cam atat cu acest audi,o sa revin cu bmw ul si mercedesul,
Ff important.Evitati producatorii no-name,evitati producatorii cu o calitate a produselor indoielnica,nu pretul face diferenta.O sa incerc in seara asta sa va prezint cativa producatori de prim montaj(sunt acei producatori care echipeaza o masina,sa nu va inchipuiti ca Audi face faruri sau curele sau role distributie,in proportie de 80% o masina este echipata de producatori) pe care va puteti baza si o lista cu cativa producatori cu o calitate slaba.
Salut!
Am avut 320D automata fabricata in 2001 (150CP) pe care am folosit-o de la 54000km (2005) si am vandut-o peste fix 3 ani la 198.000km (din care vreo 100.000km facuti pe autostrada in HU,A,D,I).
Consumul instantaneu la 110km/h pe cruise control pe vreo 30minute era 4,4-4,5% (deci la o manuala trebuie sa coboare sub 4%). Acest consum creste daca ai presiunea din roti scazuta, roti neechilibrate, unghiurile anormale, masa ff mare(cateva sute de kg iti duce consumul cu mai mult de 1litru in sus), filtrele si uleiul neschimbate la termen, AC pornit (consumul scade dc folosesti recircularea partiala/totala), diesel Euro5 in loc de Euro4 si….dc folosesti carburanti din Romania! Intotdeauna cand alimentam cu Euro4 din Austria (BP, Shell) consumul scadea cu 0,5-1 litru, motorul torcea mai lin si mai silentios, si se simtea si la demaraj! (Nu foloseam V-Power de la Shell!).
Masina am folosit-o in regim de sclavie: am pus la un moment dat vreo 750kg in ea pe 175km, din Buc/MAriott si pana la Viena/Prater faceam 10,5-11ore (cu plecare la ora 21-22, de la Nadlac vedea 180-230km/h, mai putin centura Budapestei unde rulam cu 110-130), am mers pe drumuri de tara si de munte, inclusiv pe noroi sau zapada. Pot spune ca am „calarit-o” cat am putut!
Ce am schimbat in 3ani/145.oookm: 2x fulie+curele+role intinzatoare(450e/set), 2x pereche bascule fata (450e/per), 2x tampon motor (150e/buc), 4x perechi bucse bascule fata (120e/per), 5x per placute frana fata+senzor +4x per spate (130e/per -o pereche nu a fost BMW, a costat vreo 80e s-au dus mai repede si au ros discul urat, cu niste santulete adanci -deci ATENTIE la placute nonBMW pt ca pot fi mai dure si rod discul mai repede si urat), 1x per arcuri spate, 1x per amortizoare fata (480e/per), 1x debitmetru (125e), un fel de filtru de pasla ulei dn cauza caruia ardea uleiul (45e), 1x senzor de pe bascula care ridica farurile (50e), 1x caseta directie (850e din Viena, 1100e la Filaret, iar dupa o luna facea mai rau decat cu cealalta veche!). Cu exceptia unui set de placute frana, am folosit doar piese BMW originale.
Am folosit doar filtre MAN si uleiul BMW 5W30 (primele doua schimburi le-am facut cu Castrol 10W60 Sport sau ceva de genul asta). Schimbul l-am facut la 23-25.000km.
Dupa toate astea pot spune ca am fost f incantat de acest 320D si fiecare secunda de condus este placere maxima!
Mesajul de mai sus nu este scris de acelasi Florin din 28mar09
am ramas uimit de consum .. oricum motarele noi sunt mai performante :)