Economie şi performanţă de la BMW

bmw-335iUnul dintre motivele pentru care mă fascinează marca bavareză şi care ţine steagul sus pentru BMW este performanţa motoarelor combinată cu un consum mai mult decât decent, comparat cu celelalte mărci.

Luaţi spre exemple motorul de 2 litri motorină care a evoluat în ultimii ani până la 204 cai putere în varianta de serie şi care face consumuri excepţionale. Nu voi uita niciodată cum am traversat Austria la 140 kmh cu un BMW 320d de 150CP, care a obţinut un consum de 3,8 l/100 km. Aşa că le voi face azi reclamă gratuită pentru conceptele lor tehnologice în curs de derulare sau în fază de proiect.

BMW – lider în eficienţă

* BMW – cel mai de succes producător în ceea ce priveşte reducerea emisiilor şi a consumului de combustibil
* Nivelul mediu al emisiilor pentru automobilele livrate în 2008 este de 156 g C02/ km
* BMW respectă angajamentul ACEEA din 1998 şi reduce emisiile cu 25% între 1995 şi 2008
* Media de emisii pentru flota BMW este comparabilă cu cea a producătorilor europeni de volum, la un nivel de perfomanţe considerabil mai ridicat
* Peste 1 200 000 automobile echipate cu tehnologii EfficientDynamics în 2 ani
* Programul de dezvoltare EfficientDynamics include propulsie hibridă, modele electrice şi motoare alimentate cu hidrogen.

După mai bine de cinci ani de dezvoltare, programul BMW EfficientDynamics era prezentat în urmă cu exact doi ani la Salonul Auto de la Geneva. Acesta asigură acum pentru BMW prima poziţie în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil, dar aduce şi un plus de performanţă dinamică pentru toate modelele din gamă.

„EfficientDynamics realizează o legătură strânsă între performanţele dinamice, consumul de combustibil şi masă.  Performanţă maximă pentru consum minim este obiectivul nostru pentru fiecare motor pe care îl producem. Inovaţii strategice în domenii precum sisteme de propulsie, materiale ultrauşoare sau aerodinamică au reuşit să rezolve <<conflictul de interese>> între performanţă, consum şi masă. Şi ne asigurăm că întotdeauna plăcerea de a conduce nu afectează consumul de combustibil, iar consumul de combustibil nu afectează plăcerea de a conduce”, a explicat Dr. Klaus Draeger, Member of the Board of Management for Development, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Spre deosebire de alţi producători, BMW oferă setul de măsuri BMW EfficientDynamics în echiparea standard pentru toate modelele din gamă, de la sportivul BMW Z4 până la limuzina BMW Seria 7, de la compactul BMW Seria 1 până la spectaculosul BMW X6. Aceasta a dus la cel mai mare număr de automobile echipate cu măsuri pentru reducerea consumului de combustibil – peste 1 200 000 în numai doi ani de la lansare.

Rezultatele acestui demers fără precedent sunt reflectate de datele statistice –  nivelul mediu al emisiilor pentru automobilele livrate în 2008 este de 156 g C02/ km. „BMW Group reuşeşte o perfomanţă mai bună decât cel mai mare producător de automobile din Europa şi egalează nievlul de emisii al unor producători cu un portofoliu de modele alcătuit în special din maşini din clase mici” a subliniat Dr. Draeger. În ultimii doi ani, după lansarea BMW EfficientDynamics, BMW a reuşit o reducere a emisiilor pentru flota de automobile livrate de peste 16%, de peste 4 ori mai mult decât media industriei şi mai bine decât toţi ceilalţi producători premium cumulat.

„Consumul mediu al flotei noastre de modele este în medie cu un litru mai bun decât competitorii direcţi, la un nivel comparabil de putere,” a explicat Dr. Norbert Reithofer, Preşedintele Consiliului de Administraţie BMW AG. Conform Autorităţii Federale Germane de Transport (KBA), BMW înregistrează în cea mai mare piaţă auto din Europa un nivel mediu al emisiilor pentru flota de automobile din 2008 de 158g CO2/ km, un consum mediu 5,9 litri/ 100 km la o putere medie de 133 kW. Ceilalţi producători premium înregistrează emisii mai mari pentru un nivel de putere mai mic (181g/ 6,8 litri/ 118 kW, respectiv 167g/ 6,3 litri/ 97 kW). Aceste cifre plasează BMW şi sub media pieţei germane de 165 g CO2/ km.

De asemenea, angajamentul ACEEA din 1998 pentru reducerea emisiilor cu 25% între 1995 şi 2008 a fost respectat. Acest lucru l-a îndreptăţit pe Dr. Draeger să declare: „BMW Group este mai bine pregătit decât alţi competitori să facă faţă unor viitoare reglementări mai stricte cu privire la emisii. În perspectiva anului 2012 – BMW nu va avea de plătit penalităţi în ceea ce priveşte depăşirea normelor de emisii.”

Toate aceste rezultate au dus în ultimii ani la o serie de premii importante precum „World Green Car of The Year  Award” pentru BMW 118d , „Grüne Lenkrad” („Volanul Verde”) din partea săptămânalului „Bild am Sonntag”, „Premiul Paul Pietsch” din partea revistei germane „auto, motor und sport” sau „ÖKO-TREND Auto-Umwelt-Zertifikat” pentru BMW 118d, BMW 520d şi BMW 318d. Acestea au facut ca US Enviromental Defense Report 2008 să afirme că „BMW este cel mai bun producător în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2”.

În acest moment BMW este singurul producător premium care oferă un model compatibil cu normele de emisii EURO6. În acelaşi timp nu mai puţin de 20 modele BMW şi 7 modele MINI oferă un nivel al emisiilor sub 140g CO2/ km.

„Şi pentru pieţe unde ecologia nu este unul din principalele criterii de achiziţie, EfficientDynamics joacă un rol tot mai important. Pe de o parte este impactul economic direct, dat de un consum de combustibil semnificativ scăzut. Noi oferim clienţilor motorizări cu cel mai bun raport performanţe/consum: 118d, 318d, 520d, 730d sunt numai câteva exemple. Pe de altă parte, în perspectiva unei impozitări anuale legată de emisiile de CO2, modelele noastre se vor supune unor taxe mai mici şi vor fi mai atractive în vederea revânzării. Deja BMW s-a poziţionat ca lider în ceea ce priveşte valoarea de revânzare în Germania, de exemplu, unde un astfel de tip de impozitare joacă un rol important”, a explicat Cristian Vlaşin, Sales manager BMW Group România.

Următorii paşi în dezvoltarea programului BMW EfficientDynamics includ prezentarea de modele hibride şi îmbunătăţirea suplimentară a eficienţei motoarelor cu ardere internă.

În acest an vor fi prezentate modele hibride în versiune de serie pentru BMW Seria 7 şi BMW X6. Din perspectiva estimărilor pentru testele conform normelor UE, se aşteaptă o optimizare a consumului de aproximativ 20% şi o îmbunătăţire a performanţelor cu un plus de putere şi mai ales cuplu din partea motoarelor electrice.

În acelaşi timp, BMW lucrează la noi soluţii pentru îmbunătăţirea măsurilor de susţinere a motoarelor cu ardere internă. Unul din exemplele în acest sen este sistemul TEG (ThermoElectric Generator), aflat acum în faza de dezvoltare. Acest sistem împrumută o tehnologie care echipează deja sateliţii NASA şi urmăreşte în cazul BMW generarea de curent electric pe baza căldurii acumulate în eşapament. Este de aşteptat ca acest sistem să aducă o îmbunătăţire a eficienţei cu până la 5%. În acelaşi timp tot mai puţină putere a motorului va fi convertită în electricitate, ceea ce îmbunătăţeşte performanţele dinamice. Orizontul de timp pentru introducerea acestui sistem este de aproximativ 5 ani.

Un alt demers important al BMW Group este „project i”, care are ca scop dezvoltarea de concepte de mobilitate pentru aglomeraţiile urbane mari (peste 5 milioane de locuitori) pe bază de motoare electrice. În acest sens a fost prezentat MINI E, un model electric dezvoltat pe platforma MINI care oferă 204 cp, 220 Nm şi o autonomie de aproximativ 250 km. Modelul a fost dezvoltat ca scop de testare a tehnologiei şi urmează a fi livrat în număr de 515 unităţi către instituţii şi persoane selectate din Los Angeles, New York, Berlin şi München în regim de leasing pentru un an de zile. În urma unor parteneriate cu furnizori de energie (E.ON în München şi Vattenfall Europe AG în Berlin), energia cu care sunt alimentate aceste modele provine din surse regenerative, asigurându-se cu adevărat un model cu emisii zero.

Scopul implementării MINI E este de a înţelege provocările reale cu care se confruntă proprietarii de modele electrice în utilizarea zilnică. De la oraşe întinse pe suprafeţe foarte mari, precum Los Angeles, la oraşe cu sisteme de trafic ultra-inteligente precum Tokyo sau cu străzi istorice înguste (Barcelona) sau cu ambuteiaje de proporţii (Mexico City), fiecare aglomeraţie urbană aduce noi provocări care determină abordări diferite. Este de aşteptat ca rezultatul final pentru „project i” să fie o familie de modele care să răspundă, în final, nevoii de mobilitate din medii foarte diferite.

Şi în ceea ce priveşte propulsia cu hidrogen, BMW este pionier cu primul model în producţie de serie limitată – BMW Hydrogen 7. În acest moment principalele provocări vin din partea dezvoltării unei infrastructuri care să susţină aceste automobile şi sisteme de stocare eficiente pentru hidrogen, o substanţă foarte volatilă. Orizontul de timp pentru implementarea în serie largă a acestor tehnologii este estimat la 20 de ani.

Ultimele articole

Articole recomandate

36 Comments

  1. Domnilor Marius shi Gore trebuie sa va multzumim pt aceste informatzii. Se vede ca suntetzi informatzi in ceea ce afirmatzi (parerea mea) in ale mashinilor. Felicitari Marius, ai putea colabora linishtit cu Buhnici la unele subiecte. Drumuri bune fratzilor…….

  2. Am niste intrebari pt. Marius…e bine sa scoatem din viteza in afara orasului(adica viteza mare)? Si la fel si in oras, daca mai avem 500 de m pana la semafor si e rosu, lasam in viteza pana ajungem la 10m de semafor sau scoatem chiar de la cei 500 de m? Eu am un 316i si ulei 0w40, sa las asa sau sa trec pe 5W30? Merci

  3. Ma bag si eu in seama . Nu e bine sa mergi cu masina scoasa din viteza , mai ales in panta . Legat de ulei producatorul recomanda sa mergi pe acelasi tip de ulei permanent . Doar daca iti consuma ulei sau ceva de gen e indicat sa ii schimbi indicele . Nu se recomanda sa amesteci tipurile de ulei, pt simplul fapt ca, la cald, cel mai subtire incepe si se transforma in spuma in cel gros… indiferent daca schimbi uleiul/filtrul, in motor tot mai ramane 0.5l.

  4. pe clubopel . com gasiti toate aceste informatii legate de turatii…uleiuri…consum etc. daca george si-a permis sa faca reclama „gratuita” incerc sa fac si eu reclama…nu ca as avea vreun folos, doar ca sunt posesor de opel si de pe clubopel am invatat o multime de lucruri interesante si am scapat de multe interventii la service care m-ar fi costat enorm. bafta

  5. sa va dau un exemplu: mi-am curatat singurel clapeta de acceleratie (throttle body) citind un topic complet si cu poze despre aceasta operatiune.
    un alt exemplu: mi-am deblocat sistemul de recirculare a aerului (ramasese blocat pe inchis)tot in urma unui topic dedicat recircularii aerului. aviz posesorilor de opel

  6. În cazul în care scade nivelul la ulei, de preferat este să completăm cu acelaşi ulei precum cel existent în motor (dacă din anumite motive nu găsim, măcar să fie de acelaşi tip: exemplu – am în motor 5W40, completez tot cu 5W40).

    În ceea ce priveşte frâna de motor, instructorii de la şcolile de şoferi sunt de vină ăentru că mulţi conducători auto nu cunosc unele principii de bază:

    – dacă ne apropiem de un semafor şi avem 50 km/h (că de, respectăm legea), iar trafiul ne permite (nu avem alte auto în faţa noastră care rulează cu viteze inferioare), lăsăm treapta a III-a de viteză fără a mai accelera, apoi ori frânăm când am ajuns în apropierea semaforului şi apăsăm ambreiajul scoţând levierul pe liber, ori retrogradăm în treapta a II-a şi facem ceea ce se numeşte frână de motor, apo apăsăm abreiajul, oprim şi scoatem pe liber (în nici un caz nu se va aştepta la semafor cu pedala de ambreiaj apăsată);

    – o altă situaţie este reprezentată de de coborârea unei pante, când este bine să o parcurgem în frână de motor, având selectată o treaptă de viteză corespunzătoare; la diesel dacă treapta de viteză este prea mică ne va înfrâna prea tare auto, la benzină contează mai puţin (mai ales la motoarele cu cilindree mică), care se vor tura foarte mult, dar nu este nici o problemă;

    REZULTATUL CELOR MAI SUS ARĂTATE:
    – atunci când motorul rulează în frână de motor, consumul este aproape de 0 (zero) la motoarele pe injecţie (benzină şi la toate diselurile), şi chiar la cele pe carburator scade consumul, întrucât forţele interne de frecare ale motorului sunt înfrânte prin intermediul transmisiei;

    – un alt aspect important este reprezentat de protejarea sitemului de frânare, contra uzurii şi supraîncălzirii.

    ŞI ACUM CEL MAI IMPORTANT LUCRU!

  7. Pardon! Am dat enter din greşeală.

    DECI, CEL MAI IMPORTANT LUCRU!

    – indiferent de consum, uzură, etc., etc., cel mai important lucru este reprezentat de siguranţa în trafic;
    – adaptaţi viteza la condiţiile de drum şi trafic în permaneţă;
    – dacă vă simţişi obosit sau apatic, trageţi pe dreapta într-o parcare păzită sau alt loc unde puteţi staţiona în siguranţă şi odihnuţi-vă; sau măcar circulaţi cu o viteză redusă; nu trataţi cu uşurinţă starea psiho-fizică în care vă aflaţi!

    NUMAI BINE ŞI CREDEŢI-MĂ PE CUVÂNT!
    SUNT DE PROFESIE INGINER AUTO ŞI TIMP DE 6 ANI AM FOST CONSULTANT PE PROBLEME DE TEHNICĂ ŞI SIGURANŢĂ RUTIERĂ LA O REPREZENTANŢĂ AUTO FIAT DIN PORTUGALIA (LISABONA).

  8. 1.De acord cu cele afirmate de Marius mai sus. Oricum, chestiile acelea le stiam de mult. Si eu sunt versat in domeniu.

    2.Referitor la ce zice George Buhnici, pai zice bine omul in general. Dar…exista si un „dar”.
    In general in ziua de azi, in lumea asta globalizata, sunt can aceleasi masini de serie, de consum.Toate sunt cam la fel.Exista insa si o doza sau diferenta de „rafinament si de mare clasa”. Totusi, adevaratele masini sunt alea de serie limitata. E tot ce-ti poate oferi mai bun omenirea in momentul de fata.
    Un motor de BMW 320D, cum zice George, poate sa consume 3.8 litri/100km.Dar nu e ceva absolut nou. Vezi ca si un Audi A4 1.9TDI, common-rail de generatia 2, piezoinjectoare, tot atat papa la suta de kilometri. Poate George a avut o viteza de 90-100km/h in anumite conditii si atunci i-a luat 3.8litri. In rest nu are cum sa pape atat. Povesti. Da-l dracu de motor, e totusi produs de serie si nu poate fi „demential de performant” ca sa toace la minim minimorum.

    3.Pentru cei care vor un consum redus de tot, deci la sange, ii invat eu ce sa faca, fara a mai calcula la pompa la plin sau alte tampenii.
    Cu un motor bine reglat si intretinut, daca aveti drumuri extraurbane, va alegeti traseul cel mai scurt, cu cel mai bun asfalt si cu traficul cel mai fluidizat posibil. Va culcati mai deveme cu 1 ora, va treziti la 5:30, iar la 6 dimineata ii da-ti bataie la drum lung. Tot ce aveti de facut este sa tineti masina constant la 90km/h in ultima treapta de viteza. Masina trebuie „sa curga” efectiv. Nu aveti treaba in situatia asta cu frana sau cu amreiajul (decat daca situatia o cere). Daca rulati asa, ajungeti cu 15 minute mai tarziu, dar consumati superputin. Toate astea le obtineti doar daca vreti sa aveti un consum infim.
    Pentru circulatia in oras, faceti aproape la fel. Pana se incalzeste motorul, papa la benzina de rupe. Dupa ce ajunge la caldura lui interna optima de functionare, incercati sa rulati prin oras „foarte fluid si constant”. Tot secretul e ca masina sa ruleze incet. Daca stati mult la semafor sau in frecus maxim, adio consum bun de oras. Nu mergeti nici subturat nici supraturat. Incercati sa plecati dimineata devreme si va intoarceti normal cand iesiti de la job. Folositi strazile cu asfalt bun si scurtaturile. Trebuie sa aveti in minte harta orasului cu toate strazile, stradutele si valorile traficului in functie de ore sau de zi. Daca faceti mai putin de 10km prin oras si deci motorul este rece, nu va mai bateti capul cu consumul. Toate consuma de rup cand motorasul e rece.

    PS: Ca sa nu ziceti ca „mananc ceva ce nu trebuie”, sa va dau un exemplu. Am avut pe mana un Sandel (Dacia Sandero) cu doar 4000 km la bord. La drum lung, am scos cu masina francezului cu un motor din anii ’90, cam 4.8litri/100km (verificat consumul la sange, mers in zona de campie, la 90km/h constant, doar singur in masina, si am folosit de doar 3 ori ambreiajul si de 2 ori am piscat putin frana)
    In rest, cum am frecat-o aiurea prin oras sau in afara, mi-a consumat mult. Se duceau liniutele alea de la indicatorul de benzina intr-o veselie. Deci, si consumul asta e ceva relativ.

    Si mai e ceva, sa nu uit, sa nu se mai vaite baietii degeaba cu consumurile. Mai, toti producatorii auto afirma un anumit consum urban. De exemplu la Sandel zice 9.6 in oras. Cam asa. Pai chestia asta e relativa nene. Pai una e sa merg intr-un oras precum Campulung, alta e in Bucuresti, alta e situatia in Los Angeles, alta e in Tokyo, etc etc. Deci, consumul urban declarat de producator e perfect valabil doar pt un orasel mic cu circulatie fluidizata. Pentru un oras mare si imbacsit, mai adaugati si voi ca popa cativa litri (mergand pe principiul „domnul a dat, domnul a luat”) :)))

    Toate bune!

  9. Replica pentru UN CITITOR
    1.Vezi domle cum e romanul nostru carcotas.Dupa ce ca habar nu are de un anumit domeniu, mai da si cu nasul prin ceva.

    2.Mai baietica, toate motoarele diesel din grupul Volkswagen, de pana la lansarea lui Golf 6 si generatia asta noua de Polo, au avut la baza tehnologia pompe-duse (pompa injector). Abia la sfarsitul lui 2008 au abandonat-o si au trecut la common-rail. La fel or sa faca si surorile mai ieftine (Skoda, Seat) care si ele au avut tot aceeasi tehnologie.
    La Audi insa, care e marca sora de lux a lui Volkswagen, lucrurile stau altfel. De prin 2001, motorul diesel de 1.9TDI de pe toate modelele Audi a trecut la tehnologia common-rail. EU LA ACEST MOTOR MA REFEREAM. A mai ramas la Audi un 2.0TDI SI UN V6TDI care inca sunt pe sistemul pompe-duse si care vor fi retrase curand si inlocuite cu tehnologia common-rail.

    Ufff, romanasii astia. Blanzi ca niste miei si naivi ca niste copii (asa spunea pana in al doilea razboi mondial un diplomat german din tara noastra) :P
    Acum sper ca esti lamurit.

  10. Sunt un fan absolut a marcii BMW.
    Sunt detinator de BMW.

    1. Intretinerea/Fiabilitate:
    Fiabilitatea este reprezentata de valoarea de „cash” „bagata” intr-o masina intr-o anumita perioada de timp.
    Sa luam un exemplu „inventat”
    Daca BMW are 500 de piese pe masina cu o valoare medie de 500 euro bucata si Honda are tot 500 de piese cu o valoare medie de 300 euro bucata, plecam de la o masina nemteasca cu
    cu o intretinere scumpa si o japoneza cu o intretinere ieftina. Asta tind toti sa spuna.
    Gresit.
    Pe o perioada de 10 ani, as zicem, BMW`ul schimba 100 de piese, si Honda 200 de piese.
    BMW = 5000 euro investitie ulterioara
    Honda = 6000 euro investitie ulterioara
    Repet, Exemplul este unu „inventat” poate doar de dragul de a fi subiectiv cand este vorba despre marca BMW, dar stim cu totii ca masinile japoneze necesita mai multe „reparatii” decat germanele, la un pret mai mic.
    2. Obiectiv/Subiectiv
    Nu mai spuneti ca Buhnici e obiectiv sau subiectiv. Pentru ca orica dintre cei 2 termeni este alaturata gresit.

    Obiectivitatea este defapt o Subiectivitate relativa, pentru ca Adevarul este relativ avand in vedere ca nu poate fi masurat din prisma tuturor variabilelor pe care le detine, nu?
    Deci eu sunt subiectiv pentru X, dar obiectiv pentru Y, pentru ca si Y e obectiv pentru mine, si asa mai departe.

    Ca sa simplific: Parazitii: „Adevarul e subiectiv, caci e scuipat printre dinti”

    Deci, nu mai sariti cu gura, ca nu are dreptate, pentru ca din pct. lui (si al meu) are dreptate.

    3. Efficient Dunamics este doar o problema de marketing, f. bine implementata, care are foarte multi adepti datorita faptului ca pe hartie diferentele de consum si de emisii ale noxelor sunt evidente. Ele defapt sunt, dupa cum am mai spus, relative.
    Dupa cum spunea Marius_new X litri consuma masina Y in Los Angeles si Z litri consuma aceiasi masina in Bucuresti.

    Respect pentru toti care Traiesc ce Gandesc.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.