Categorie: Cum aduc o maşină din Germania

Descoperă defectele ascunse ale maşinii

Am mai vorbit aici pe blog despre defectele maşinilor, mă refeream atunci la cele “ascunse la vedere”. Adică cele de caroserie, motor, piese schimbate, etc. Pentru cei care nu au citit încă despre acestea, vă invit să parcurgeţi partea 4 din serialul Cum aduc o maşină din Germania.

Astăzi vorbim despre defectele ascunse… profesionist de la vedere.

Să vorbim întâi despre kilometrajele date înapoi – primul motiv de stress pentru românii care cumpără maşini din afară. Am tratat subiectul aici, însă cred că mai suportă câteva adăugiri.

Să luăm povestea unui coleg, nedumerit de faptul că maşina (VW Golf 5 1.9 SDI) pornea mai greu la rece. Am mers la service  Porsche Bucureşti Nord pentru o verificare tehnică de rutină. Înainte de a deschide capota, mecanicul a verificat maşina în baza de date unde a descoperit că rulajul înregistrat ultima dată în Germania, de unde fusese adusă maşina, este de 220.000 km. Colegul ştia că are în bord numai 70.000. Aşadar, ţeapă. Care este schepsisul? Majoritatea mărcilor încep să îşi unifice şi să interconecteze bazele de date cu intrările în service. Indiferent unde s-a intervenit la maşină, dacă vorbim de un service serios de marcă, pe fişa se introduce rulajul maşinii. Pentru o simplă reglare a poziţiei ştergătoarelor, cei de la Contempo mi-au introdus în sistem kilometrajul. Acest gen de informaţii pot fi apoi verificate. Sfatul meu dintotdeauna, verificaţi înainte de cumpărare. Colegul cumpărase de la un prieten, care se ocupă de importuri SH. O dată prins cu minciuna, acesta i-a schimbat totuşi maşina, însă nu cred că toţi putem fi la fel de norocoşi. Aş putea să continui cu astfel de exemple, însă cred că de acum aţi înţeles ideea. Verificaţi în toate sursele disponibile o maşină. Nu trebuie să vă lăsaţi înduplecaţi de vânzător, înduioşaţi că maşina era de fapt pentru soţia lui şi s-a răzgândit, că a aparţinut unei babe din Germania etc… În momentul când plăteşti câteva mii de euro, verifici pe ce dai banii, iar vânzătorul, dacă este de bună credinţă, îşi va da tot concursul.

Alte defecte ascunse. Se întâmplă uneori ca la RAR să vină la identificare două maşini într-una. Un şef de reprezentanţă mi-a povestit cum a respins de două ori un Golf adus din Germania care fusese făcut din două bucăţi sudate la jumătate. Două maşini distruse, din care un service profesional de prin Germania a făcut una… bună. Primul român ţepuit a trimis-o la loc de unde a fost din nou vândută unui alt român. Şi iar aşa… În România poţi verifica aşa ceva la Autotest sau într-un service de marcă. În Germania vei merge cu maşina într-un test-drive până la primul TUV – organism de certificare german cu reprezentanţe în fiecare oraş – unde inginerii nemţi îţi pot spune despre starea maşinii.

Hibele maşinii mai ies la iveală şi printr-o verificare electronică. Maşinile mai noi au o mufă prin care poate fi accesat computerul maşinii. Acolo se înregistrează erori de la un bec ars, la presiunea din piston. Chiar şi şterse de vânzător înainte de tranzacţie, erorile care reapar pot fi astfel descoperite. Declanşarea airbag-ului sau lipsa lui este deasemenea o eroare care nu se şterge şi va apărea oricând la verificare cu un astfel de tester.

Actele maşinii mai pot fi un defect ascuns. Carnetul de service este de acum un mit care trebuie să cadă. Vânzătorii pot procura oricând astfel de acte în alb pe care apoi le ştampilează cu revizii inexistente şi rulaje false. Cei mai neglijenţi bat ştampilele în aceiaşi poziţie, iar culoarea cernelii este identică şi la fel de puţin îmbătrânită. De asemenea scrisul de mână pe dată şi semnătură, nuanţa pixului ne pot atrage atenţia. Să nu semene exagerat de mult, asta ne interesează. Chiar şi aşa nu poţi fi din păcate sigur.

Deocamdată astea îmi vin în minte. Dacă mai aveţi alte idei, scrieţi la comentarii şi dezbatem.