Categorii: Auto, Cum aduc o maşină din Germania

Sfaturi de achizitie – VW Passat la 6.000 EUR

VW Passat www.buhnici.ro

Salut George.

Te respect pentru efortul pe care il depui pentru acest blog si iti apreciez informatiile de aici.

As dori sa ma ajuti cu un sfat. As dori sa imi achizitionez un vw passat, model dupa 2007 bineinteles. In urma cercetarii unei piete mai amanuntite am constatat ca piata din Romania e plina de samsari in ceea ce priveste Vw
Passat si Vw golf.

Am hotarat sa merg in Germania alaturi de un prieten. Am citit postarile tale legate de staturile de achizitie.
As dori sa te intreb, care este sfatul tau in ceea ce priveste acest model.
Suma de achizitie ar fi de circa 6000 euro
Masina va fi pentru mine in principiu, aproximativ 1000 km lunar mixt,
varsta 22 de ani,
Mentionez ca prefer varianta diesel 1.9 sau 2.0

Salutare,

O să trec peste dorința ta de ați lua o mașină tip uniformă. Este atât de vânată de cumpărători încât sute de dealeri turci din Germania împreuncă cu și mai mulți samsari din Autovit și-au aranjat pensia cu sute de trailere de VW Passat vândute unor clienți fascinați de mitul Passat-ului TDI. Nu e vina ta. Mașina e chiar reușită. Și eu am visat la una, recunosc. Confortul și versatilitatea mașinii pot satisface orgoliul unui puști, tânăr, tată, senior sau chiar pensionar. Mă încurcă însă motorul TDI. Dincolo de economia recunoscută și fiabilitate, mașina pe care o cauți are alte două probleme. Prima este prețul. În bugetul tău vei găsi mașinile din prima pagină de rezultate de pe mobile.de la același preț în târgurile de la noi cu kilometraje de genul:

Cele de 188.000 km vor avea aici 74.000.
Cele de 240.000 vor avea aici 113.000
Cele de 280.000 vor avea aici 133.000
Cele de 500.000 vor avea în târg la noi maximum 143.000
Ai prins ideea…

Acum ideea este cum procedezi ca să o iei mai tânără de 150.000 km. Și să fie din Germania, nu din Italia, Franța sau mai rău Belgia ori Olanda. Trebuie să stai cu săptămânile pe mobile.de până ochești un dealer specializat pe marcă și model. Apoi aștepți. Când vezi ceva bun suni instant și o rezervi. Dar nici asta nu va merge la sigur.

Cum a făcut eu cu ultima mașină?

La fel ca mai sus, doar că la dealer-ul unde știam că am mai multe opțiuni nu s-a confirmat nici una. O mașină avea avarii, alta ambreiajul aproape dus, alta era prea scumpă. Dar dacă insiști cu amabilitate, neamțul (de preferat neamț-neamț) s-ar putea să îți zică ceva de genul: ”Mai am una sau două pe drum, la spălătorie sau mai țineam una pentru un tip care e pe drum. Nu le-am pus încă pe site că nu am apucat să le fac poze.” Acesta e secretul. Mașinile cu adevărat bune dispar de pe site-uri în câteva ore. Dacă nu au ajuns așadar încă în oferta lui online, ai șansa de a pune mâna pe un chilipir. E mai greu decât în serialul meu dar cred că merită dacă ai timp, răbdare și un dram de noroc ajutat de documentare.

Nu cumpăra avariate că e scump service-ul la tinichigerie și nu merită economia.

De preferat să iei modelul Variant adică break că e mai spațios și mai ieftin. Plus că arată foarte bine.

Screen Shot 2013-05-02 at 11.14.38 PM

Arată decent asta spre exemplu dar trebuie să te lămurești că nu e vreun țepar. Kilometrii nu sunt puțini așa că sunt șanse mari să fie OK omul dar nu plăti avans până nu vezi mașina. Și nu uita să tragi de preț vreo 300-350EUR.