Discuţia de mai jos m-a motivat să scriu un articol despre hibele şi defectele ascunse ale maşinilor noastre. Nu e o ruşine să recunoşti că ai luat ţeapă. Eu unul prefer să ştiu.
Cum ar fi să te asiguri însă înainte de tranzacţie că nu iei ţeapă?
Despre toate acestea vorbim în curând.
D V : cum dracu` dau kilometrajele inapoi samsarii aia la una deasta cu un computer de bord mai avansat?
George Buhnici: pai vezi
D V : la alea vechi mai inteleg…dar la astea noi? cata electronica sa stie preistoricii aia?
George Buhnici: spre exemplu la un BMW
George Buhnici: kilometrajul se inregistreaza in 3 locuri
George Buhnici: in cheie
George Buhnici: blocul de lumini
George Buhnici: bord
George Buhnici: la toate trei trebuie intervenit
George Buhnici: altfel, kilometrajul fals este suprascris
George Buhnici: adika
George Buhnici: de celelalte surse neatinse
D V : interesant. cred ca au relatii undeva, ca n`re cum sa`i duca mintea la asa ceva
George Buhnici: eee
D V : hehe, misto gandit
George Buhnici: 60 de euro costa
George Buhnici: modificarea
D V : ptiu, acum citesc
George Buhnici: si sunt putini cei care fac asa ceva
George Buhnici: la modelele mai noi
D V : cam putin 60E
George Buhnici: pentru juma de ora de munca…
D V : pai da, dar profitul aluia…e maricel
D V : Sper ca ceea ce ai scris pe acolo despre defecte e valabil si pt. limuzine…nu suport masinile mici, si ma gandeasc ca am sanse si mai mari sa iau teapa la un S-Klasse vechi sau un seria 7 tot vechi…tre` sa ma bazez pe mine, pe sfaturile tale si pe faptul ca masinile alea n`au fost facute ca una deasta mica…in afara de asta…pot lua o teapa cat capu` meu de mare
George Buhnici: da
George Buhnici: trebuie sa fii atent
George Buhnici: chiar si eu am luat o miza tzeapa de curand
George Buhnici: bine… pe barba mea
D V : yep. e mai simplu la o corsa sau o deasta mica…la aia…nu stiu ce`o sa ma fac
George Buhnici: am stiut, simtit ceva…
D V : nasol
D V : pai si?
D V : eu am invatat cand simt asa ceva, renunt imediat
George Buhnici: am acceptat o mica pierdere de calitate pentru un pret foarte bun
George Buhnici: am evaluat reparatia sub diferenta de pret la noi
D V : ntz…nu se face..ca`s bani munciti de tine, nu castigati la loto…
George Buhnici: si am iesit in profit
George Buhnici: 1500 euro
D V : stai asa. ca tot am citit, cuma duca defect ascuns? dealer`ul stie sau nu de defectele astea?
D V : adica*
George Buhnici: uneori stie
George Buhnici: alteoriuita
D V : deci se poate sa nu stie
George Buhnici: alteori se preface ca nu stie
D V : aaaaaah ;))
George Buhnici: mda
D V : wicked
George Buhnici: insaaa…
George Buhnici: desi nu stie, are mecanisme prin care poate verifica
George Buhnici: multe
George Buhnici: incepand de la baza de date cu reviziile
D V : ok, dar noi muritorii de rand putem avea acces la ele?
George Buhnici: si interventiile
George Buhnici: in spectii tehnice
George Buhnici: verificarea calculatorului masinii
George Buhnici: la cerere poti avea acces la asa ceva
George Buhnici: uneori free
George Buhnici: alteori contracost
D V : hopa, suna bine
D V : si contracost, te asiguri de multe belele
Hmmmm…Hansitu ce crezi ca un mecanik cum vede masina imediat stie exact ce defect are?!
Stai linistit ca nici asa nu poti sti sigur daca masina este buna sau nu…
Si daca nu ai pe cineva pe acolo…cum crezi ca stii u unde este TUV-ul sau sa vb cu cei de acolo in germana(si aici ma refer la cei care pleaca pt prima oara)
Becky, observatia ta e buna, dar ca „novice” sa pleci sa cumperi masina din Germania, fara pic de cunostinte mecanice, e risipa de bani. Un mecanic sau cineva care se pricepe foarte bine e de mare ajutor.
Referitor la limba germana, recomand celor care pleaca sa cumpere masina din Germana sa plece cu cineva care stie germana (nu doar „guten tag si guten morgen”) sau au prieteni sau rude in Germania.
In fiecare Land si oras mare exista TÜV; spre exemplu in sud (Bayern si Baden-Württemberg)poti gasi adresele accesand: http://www.tuev-sued.de/tuev_sued_konzern/standorte.
Este adevarat ca la TÜV trebuie sa mergi cu cineva care stie germana (in special cea tehnica), pentru ca mecanicii nu au nevoie sa stie engleza (deh!).
Dar poti lasa masina sa fie verificata si la un service mai „aratos”, nu la orice buda care are sigla de Werkstatt; bineinteles ca trebuie sa stie sau sa ai pe cineva care stie germana.
In rest, la masini second, mai trebuie sa ai si bafta.
devine enervanta asteptarea :D 10 zile fara nici o veste concreta.